Vanzarile de soft pentru monitorizarea activitatii angajatilor cresc exponential. Tot mai multe companii decid sa faca acest pas, dar nu toate stiu cum sa o faca inteligent. Mai mult ca sigur, subiectul monitorizarii activitatii online a angajatilor este unul dintre cele mai delicate.

Managerii nu vorbesc despre asta, iar angajatii incrunta din sprancene cand vine vorba despre asemenea practici. Inainte ca fiecare dintre noi sa spuna ca o asemenea masura nu s-ar cuveni sa-i fie aplicata tocmai lui, cateva cifre: Potrivit datelor furnizate de compania IT Secure Pro, distribuitor in Romania al unor solutii de monitorizare a traficului in retele, navigatul pe site-uri care nu au legatura cu activitatea desfasurata de angajati cauzeaza pierderi de productivitate de 40% in fiecare an.

Aceeasi sursa preia studii care arata ca 58% din spionajul industrial se realizeaza de catre sau prin intermediul unui angajat sau fost angajat al companiei-tinta. 70% din traficul generat pe site-urile pentru adulti este realizat intre orele 9 si 17.

Un studiu comandat de compania Proofpoint si realizat recent de compania de cercetare de piata Forrester Research arata ca 44% din companiile americane au investigat intern, in ultimul an, cel putin un caz de scurgere de informatii confidentiale, iar un sfert din acestea au dat afara angajati in urma rezultatelor anchetelor interne.

Integral in Capital