Business Report: Moment istoric: Romania devine exportator net de autovehicule; De ce universitatile din Romania nu fac parte din top 500 mondial; Noua dezordine imobiliara si Bomba germana: Mercedes GLK by Brabus

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 16 octombrie 2008, 2:31 Revista Presei | Business

Business report
Moment istoric: Romania devine exportator net de autovehicule. In acest an, peste 350.000 de vehicule vor fi trimise din Romania catre alte piete. Aproximativ 180.000 dintre acestea vor fi modele Dacia finite, restul rezultand din asamblarea colectiilor CKD, scrie Capital. Business Standard scrie insa ca piata auto din Romania a scazut cu 1,4% in primele noua luni ale acestui an fata de perioada similara a anului trecut, la 228.450 de unitati, fiind una dintre putinele din Europa Centrala si de Est care au consemnat un recul in acest interval.

CEO Vodafone: Romanii vor fi mult mai atenti cum isi cheltuie banii.
Criza financiara internationala are o dimensiune mult prea mare pentru a nu avea un impact si in Romania, iar ajustarea de anul viitor a ratei de crestere a economiei locale, determinata de reducerea consumului, ii va face pe romani sa-si schimbe modul in care cheltuiesc banii, estimeaza Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania, citeaza Ziarul Financiar.

De ce universitatile din Romania nu fac parte din top 500 mondial. Desi bugetele facultatilor au crescut foarte mult in ultimii ani, nicio universitate romaneasca nu a ajuns intre primele 500 din lume in acest an. Nepotismul, birocratia si coruptia trag in jos sistemul universitar autohton. „Universitatea Bucuresti este singura din Romania care s-a calificat in analiza noastra, dar este clasata mai jos de pozitia 500“, a declarat, pentru revista Capital, Ben Sowter, Head of Research la QS.

Noua dezordine imobiliara. Bubble-ul imobiliar din Romania s-a spart. Piata e inghetata. Bancile nu mai dau bani, cumparatorii sunt in stand-by. Peste previzibila criza de maturizare a pietei imobiliare locale se suprapune cea internationala, care a blocat sistemul circulator al businessului: finantarea. Si, in conditiile in care nimeni nu poate anticipa cat va dura blocajul, companiile se vad nevoite sa-si planuiasca viitorul mergand pe nisipuri miscatoare, scrie Money Express.

Cum stau sectoarele economiei in fata crizei. Bursa, bancile, imobiliarele, sectorul industrial sau energia au fost primele care au incasat loviturile crizei financiare globale. Producatorii de materiale de constructii, cei care joaca in piata auto sau in media stau si asteapta ca situatia sa se stabilizeze, dar resimt si ei, la randul lor, efecte locale in timp ce companii din domenii precum retailul sau IT-ul apreciaza ca nu au motive de ingrijorare imediata din cauza crizei financiare la nivel mondial, scrie Business Standard.

Cel mai puternic bancher european spune ca trebuie sa ne intoarcem la reglementarile de dupa al doilea razboi mondial. Liderii europeni, in special sefii de stat ai Frantei, Germaniei si Marii Britanii, au planuri mari privind reglementarea industriei bancare de pe batranul continent, dupa ce masura de a injecta aproape 1.500 de miliarde de euro in sistemul financiar a dat roade, scrie Ziarul Financiar.

Anul viitor aduce primele falimente si preluari importante din retailul online. Anul viitor ar putea aduce in retailul online primele falimente si preluari de companii importante, sunt de parere reprezentantii unor mari magazine autohtone de profil, scrie DailyBusiness.

S-a deschis primul magazin de apartamente noi second-hand. Primul showroom cu apartamente noi cumparate de un investitor canadian pentru a le revinde s-a deschis in centrul Bucurestiului, in cladirea America House din Piata Victoriei. Compania Benevo are in prezent un portofoliu alcatuit din 900 de locuinte in 14 ansambluri rezidentiale, dintre care 13 situate in Bucuresti, iar unul in Ploiesti. Afacerea din Romania a fost pornita in urma cu aproximativ un an, scrie Cotidianul.

Clientii asigurarilor Casco, afectati de lipsa service-urilor auto autorizate. Politele Casco nu se deosebesc numai prin preturile la care sunt vandute si riscurile pe care le acopera, ci si prin serviciile pe care asiguratorii le ofera clientilor. Cei care opteaza sa isi repare masina intr-o unitate service neagreata de compania de la care au cumparat polita Casco trebuie sa astepte mai mult timp finalizarea reparatiilor, scrie Capital.

Bancile maresc in lant dobanzile. Noile reglementari ale BNR privind imprumuturile acordate de banci incep sa isi arate coltii. Primul pas facut este ca majoritatea bancilor au renuntat la dobanzile promotionale, printre ele numarandu-se Bancpost si ABN Amro (recent intrata sub tutela Royal Bank of Scotland), scrie Gandul.

Salveaza lumea pentru o cafea. Transformarea gunoaielor in comori e premisa din spatele RecycleBank, un start-up din New York din domeniul tehnologiei ecologice, fondat acum patru ani, care realizeaza programul din Everett. RecycleBank, proiectul a doi colegi de la cursul de stiinte din liceu, spera sa deserveasca un milion de locuinte americane pana la finele anului 2009, scrie Money Express.

Firmele, fara management de performanta. Companiile locale din sectorul financiar-bancar folosesc doar in proportie de 40% sisteme de management al performantei, scrie Business Standard.

Sefii companiilor listate au cumparat actiuni de 630.000 de euro intr-o luna. Achizitiile totale realizate de sefii companiilor listate s-au ridicat in ultima luna la 2,35 milioane de lei (peste 630.000 de euro), cele mai mari cumparari apartinand conducatorilor SIF si executivilor din cadrul BRD si Impact. Ioan Cuzman, presedintele SIF Banat-Crisana (SIF1), a cumparat marti 150.000 de actiuni ale societatii pe care o conduce, scrie Ziarul Financiar.

Bancile locale, "gadilate" de criza, si-ar putea schimba maniera de business. Socurile resimtite de marile grupuri financiare europene prezente in Romania nu vor afecta prea tare filialele locale, insa am putea asista la afaceri si profituri in scadere, precum si la o schimbare de optica pe piata bancara, produsele adaptandu-se la risc si nu la tinta de cota de piata, considera analisti de pe piata financiara, scrie DailyBusiness.

Gucci si Chanel vin in Romania. Mai multe branduri de lux si-au rezervat spatii in fostul magazin Cocor din Capitala. Piata produselor de lux din Romania este in plina expansiune. Gucci, Chanel si Versace vor sa deschida propriile magazine in ceea ce va fi Cocor Luxury Store, scrie Adevarul.

Garmin cu tehnologie de asistenta in trafic. Garmin International propune soferilor noi modele din seria nüvi 700, adaugand tehnologii de top acestei linii avansate de sisteme de navigare. Cu ajutorul tehnologiei de asistenta in trafic, seria nüvi 7x5 ofera soferilor o ilustrare clara a drumului, scrie Chip.ro

Testeaza Firefox 3.1, acum cu tab-uri 3D. Mozilla a lansat primul Beta de Firefox 3.1 . Noutatile pe care aceasta versiunea le va aduce nu mai sunt un secret, informatii in acest sens au circulat pe Internet in ultimele saptamani. Insa aceasta este prima versiune Beta in care poti vedea la treaba o parte din noile functii, anunta go4it.ro.

Bomba germana: Mercedes GLK by Brabus. Brabus, tunerul de casa al celor de la Mercedes, a prezentat astazi propria declinare a ultimului venit in gama constructorului german, SUV-ul compact GLK. Kiturile pregatite de Brabus ating atat infatisarea exterioara si interioara a lui GLK, cat si partea tehnica a versiunilor diesel si pe benzina ale modelului Mercedes. Infatisarea exterioara a lui GLK Brabus incepe prin sublinierea garzii la sol coborate cu 35 de milimetri, scrie Automarket.

Un Audi R8 pe apa! Imaginatia unora nu are limite, dovada fiind aceasta ambarcatiune insolita, un hibrid intre celebrul model supersport Audi R8 si o barca de curse, creatia purtand semnatura unui designer suedez specializat in vapoare. Acest mic catamaran a pastrat de la Audi R8 portierele care se deschid in stil fluture si numeroase elemente stilistice de la caroserie, in special la partea din spate. Dotata cu un motor marin diesel V10 de 320 CP, ambarcatiunea atinge aproape 200 km/ora, scrie AutoNews.
























8177 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Hai Romania ! (Joi, 16 octombrie 2008, 10:42)

    Romanescu [anonim]

    1. Excelenta veste, faptul ca exportam mai multe masini decat importam. Asa se mai echilibreaza si balanta comerciala, incet, dar sigur.
    2. Normal ca romanii vor fi mai atenti la bani, nu e nimic extraordinar, peste tot e la fel, nu poti trai doar intr-o vesnica euforie consumerista. Daca nu esti complet tampit, mai faci si niste economii, oricat de mici, iti aduni bani pe un cont in banca. Cu timpul, cu dobanda si cu capitalizarea bonificatiei se aduna sume frumusele.
    3.Evident ca si Romania va fi afectata de criza din economia vesticilor, doar cu ei facem comert, insa trebuie sa diversificam pietele de export. Oricum, cresterea PIB-ului nostru va fi tot de 3-4 ori mai rapida decat in vest. E in interesul nostru sa facem tot ce trebuie pt.asta, ca din asta ne intra salarii si pensii in buzunar, din prosperitatea tarii.
    4. In final, din criza va iesi ceva bun, oamenii vor fi mai "gospodari", vor fi mai exigenti la pret si calitate.
    4.
    • 0 (0 voturi)    
      Balantza (Joi, 16 octombrie 2008, 18:13)

      Faringosept [anonim] i-a raspuns lui Romanescu

      Nu cred ca banii astia ajung sa echilibreze balantza!
      • 0 (0 voturi)    
        Poate nu ajung... (Vineri, 17 octombrie 2008, 11:00)

        realwahl [anonim] i-a raspuns lui Faringosept

        insa e un inceput!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă