Ultimul dinozaur de la stat are imunitate de 20 de ani. Constantin Roibu pare a fi pus stapanire pe combinatul din Valcea. Presa a prezentat pe larg interesele managerului si cum este capusat Oltchim, insa autoritatile nu au luat nicio masura. Mandria valcenilor de acum 20 de ani, atunci cand combinatul chimic se afla pe primul loc in Europa Centrala si de Est, a palit usor din 2007, an in care compania a intrat pe pierderi. Culmea este ca de atunci Oltchim nu a reusit sa treaca de handicap si a acumulat pierderi peste pierderi, fara insa ca autoritatile sa ia vreo decizie in acest sens. Daca la Transelectrica, Transgaz, Romgaz si altele (companii cu rezultate pozitive), cat si la cele cu pierderi - Termoelectrica, CNH sau SNLO, Ministerul Economiei a schimbat conducerea fara sa clipeasca, la Oltchim lucrurile au ramas la fel. Mai exact, in mainile unui singur om Constantin Roibu, scrie Capital.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Intensitatea tranzactiilor a crescut puternic dupa deschiderea NYSE. Sedinta de marti a stat sub semnul unei atitudini de prudenta a investitorilor, manifestata cu precadere in intervalul de la deschiderea tranzactiilor de la Sibiu si pana la cea a bursei de pe Wall-Street. Apoi, atitudinea de asteptare a disparut, ritmul tranzactiilor crescand puternic. Pe segmentul indici cotatiile au testat ambele directii, pentru ca ulterior, sa se impuna o tendinta de crestere. Si euro a variat mixt fata de dolar in timp ce pentru derivatele pe actiunile SIF5 cotatiile au crescut. Si preturile aurului au crescut, sedinta fiind una de scadenta pentru contractele SIBGOLD iunie si SIBGOLD_RON iunie. La ora 17.30, numarul contractelor era de 4500, 33% dintre acestea fiind incheiate dupa deschiderea NYSE, semn ca piata sibiana este corelata cu evolutia de peste ocean. Valoarea tranzactiilor se cifra la 53 milioane lei, anunta Bursa.ro.

Cum poti face mari investitii in euro cu bani putini. Peste 11.400 de romani au ajuns la o avere de peste 300 mil. euro in cele trei fonduri de investitii mutuale autohtone in euro-obligatiuni, cumparand titluri ale acestora nu mai scumpe de 110 euro "bucata". Euro-obligatiunile de stat, sau ale unor corporatii precum Gazprom, ar fi fost altfel inaccesibile, preturile lor ajungand la un milion euro. Cele mai sigure investitii in euro, titlurile statului, sunt practic inaccesibile investitorilor mici, pentru ca valoarea nominala a unui singur titlu poate varia intre 100.000 si un milion de euro. La o valoare nominala de 50.000 de euro, nici euro-obligatiunile municipiului Bucuresti nu sunt mai accesibile. Aceasta piata se adreseaza celor cu bani multi, adica bancilor si fondurilor de investitii. Nimeni nu vinde un titlu sau doua, iar cei care insista si ar convinge totusi o banca sa-i dea, ar plati un pret prea mare, informeaza Money.ro.

Peste 50% din firmele locale vor sa investeasca 35% din cifra de afaceri in tehnologie. Peste 50% din companiile romanesti intentioneaza sa investeasca aproximativ 35% din cifra de afaceri in implementarea de noi tehnologii, potrivit unui sondaj al companiei SAP Romania. Astfel, un criteriu primordial in alegerea unui furnizor pentru implementarea unei solutii software in afaceri il constituie expertiza in domeniu. Pentru 75% din cei chestionati, cel mai important criteriu ramane competenta furnizorilor de IT in a livra servicii cu rezultate concrete, urmat de profesionalism, adaptabilitate, flexibilitate si reputatia companiei, scrie Financiarul.

BMW M3 CRT - Carbon Racing Technology. BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) combina experienta M in domeniul sistemelor de transmisie si a tehnologiei sasiului cu folosirea materialelor ultra-usoare de inalta performanta. Modelul reprezinta o premiera mondiala pentru industria auto: un nou proces de fabricatie pentru componentele din Plastic Ranforsat cu Fibra de Carbon (CFRP). Acest proces permite ca CFRP sa fie introdus la scara larga in productia masinilor sport superperformante bazate pe BMW M3 Sedan, create in uzina BMW M GmbH. Astfel se obtine un raport intre masa si putere de 3,5 kilograme per cal-putere. Un motor V8, cu obisnuitele caracteristici M la turatii ridicate si o putere maxima de 450 CP, accelereaza BMW M3 CRT de la 0 la 100 km/ora in doar 4,4 secunde, anunta 24auto.ro.

Chinezii cumpara Ungaria bucata cu bucata. Miliardele promise de Beijing statelor europene aflate in pragul colapsului transforma "bancherul americanilor" in "finantatorul europenilor". Ce castiga China din acest joc? China ar putea sa construiasca o baza aeriana la unguri in valoare de 100 de miliarde de forinti, echivalentul a 372,5 milioane de euro. Asta pe langa imprumut de un miliard de euro, prin cumpararea de obligatiuni emise de guvernul de la Budapesta. Chinezii sunt foarte interesati de aeroport, care va fi realizat pe bazele unui fost aeroport militar din Vestul Ungariei (langa localitatile Vat si Porpac). Aeroportul este unul dintre proiectele strategice ale Chinei din zona noastra, insa nu a fost semnat deocamdata niciun acord, informeaza Capital.ro.

Windows 8 ar putea fi lansat pe piata in aprilie 2012. Vezi de ce renunta Microsoft atat de repede la Windows 7. Sistemul de operare Windows 8 ar putea aparea pe piata din luna aprilie a anului viitor, spun surse apropiate companiei Microsoft. In septembrie ar urma sa fie prezentata o varianta beta la o conferinta a dezvoltatorilor. Graba Microsoft de a implementa varianta Windows 8, chiar daca Windows 7 se vinde in prezent cu succes, este explicabila din prisma succesului pe care il au tabletele in momentul de fata. Windows 8 ar urma sa aiba o interfata similara cu Androidul de la Google sau iOS-ul de la Apple, scrie Gandul.

Cum a ajuns "Rabla" la tensiometre si lame de ras. Dupa masini, electrocasnice, imbracaminte si incaltaminte, clone ale programului guvernamental "Rabla" ajung in domenii cat mai inedite. Retailerii au ajuns sa ofere reduceri de 20-30% pentru tensiometre, aparate auditive si aparate de ras noi daca la momentul achizitionarii predati obiecte similare vechi. Atunci cand a fost introdus programul "Rabla", in 2005, retailerii autohtoni nici nu banuiau cat sau cum le va schimba strategia de vanzari un asemenea proiect destinat exclusiv sectorului auto. Demarat pentru a-i convinge pe romani sa-si schimbe masinile vechi, programul nu este o initiativa romaneasca. El a fost aplicat cu succes in mai multe tari europene, precum si in SUA, anunta Adevarul.

Unde a disparut un milion de hectare de teren arabil. Un hectar din opt nu mai poate fi cultivat, potrivit minsitrului Tabara care citeaza recensamantul agricol. Suprafata de teren arabil a Romaniei s-a redus cu 1,2 milioane hectare in mai putin de zece ani. Datele recensamantului agricol 2010-2011 sunt cel putin ingrijoratoare pentru reprezentantii Ministerului Agriculturii. Daca la recensamantul agricol din 2003, erau contabilizate 9,4 milioane de hectare de teren agricol, in nici zece ani, suprafata s-a redus cu 1,2 milioane hectare, ajungandu-se in prezent la 8,2 milioane hectare. Ministrul Agriculturii Valeriu Tabara considera ca terenurile contabilizate lipsa la recentul recensamant agricol "nu sunt o suprafata oarecare", informeaza Romania Libera.

Cum arata autostrada construita de Bechtel in Albania. Mai ieftina ca a noastra si terminata. Autostrada de la portul albanez Durres pana in Kosovo a costat un miliard de euro si are 170 de kilometri. Are patru benzi, 27 de poduri si un tunel de 5,5 kilometri. Finantarea initiala a fost de 600 de milioane de euro, insa costurile au urcat pana la un miliard de euro in timpul constructiei. Finalizara autostrazii a durat aproape patru ani. Lucrarile au fost asigurate de asocierea firmei americane Bechtel cu firma turceasca Enka. Desi lucrarile au fost demarate in 2006, constructia efectiva a fost realizata in mare parte in 2009. Autoritatile albaneze intentioneaza sa concesioneze segmentele autostrazii catre firme private care sa asigure intretinerea drumului in schimbul unor taxe, scrie Gandul.

Bogatii Romaniei nu se inghesuie sa cumpere apartamente de lux. Circa 800 de apartamente de lux stau nevandute in Bucuresti de mai bine de doi ani. Criza a taiat chiar si apetitul celor cu dare de mana, iar dezvoltatorii abia mai vand cate un apartament pe luna. Inainte de criza, pe aceasta piata se rulau anual circa 100 mil. euro din vanzari, insa acum investitorii care au mizat pe aceste proiecte au un stoc de apartamente de circa 185 mil. euro pe care nu il pot valorifica. Dintr-un numar total de circa 14.500 de apartamente construite in ansambluri rezidentiale in ultimii zece ani, circa 5.000 de unitati sunt inca disponibile la vanzare, reprezentand circa 35% din livrarile efectuate, potrivit statisticilor DTZ Echinox, anunta Capital.ro.