Subiectele Zilei: Proiectul imobiliar care va distruge o zona istorica din Bucuresti; Directorul Centrului pentru Studii Est-Europene si Asiatice: Razboiul in Orientul Apropiat s-ar putea extinde si in Romania; Aro, masina condusa catre faliment. Cum a ajuns o firma de apartament sa cumpere un colos al industriei romanesti

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 31 octombrie 2012, 3:23 Revista Presei | Subiectele Zilei

SUBIECTELE ZILEI
Foto: Colaj foto
Proiectul imobiliar care va distruge o zona istorica din Bucuresti. Un proiect imobiliar, avizat de arhitectii Primariei Capitalei, va distruge o zona istorica a Capitalei si va sufoca restaurantul Cina. Trei cladiri care incalca regulile urbanistice vor sugruma restaurantul Cina si vor distruge Piata Revolutiei din Capitala. Prima, inalta de 22 de metri, va fi ridicata inspre strada Franklin, a doua - de 16,5 metri - spre strada C.A. Rosetti, iar a treia, care va avea patru etaje, ar urma sa apara chiar in parcarea din Piata Revolutiei. In opinia specialistilor, proiectul este unul "iresponsabil". "Orice arhitect care se respecta ar spune ca este o interventie nepotrivita. Practic, iau fata restaurantului Cina, situat chiar pe Franklin. In plus, este o distanta prea mica intre cladirile noi si imobilul monument", a explicat arhitectul Cristian Mihu, scrie EVZ.

Prin cenusa istoriei: Aro, masina condusa catre faliment. Cum a ajuns o firma de apartament sa cumpere un colos al industriei romanesti. Istoria singurului autoturism 100% romanesc este ca o poveste de dragoste. Incepe frumos, se complica odata cu timpul, pentru ca in final sa ramana doar amintirile. "Adevarul" recompune filmul esecului. In cei 49 de ani de activitate, uzina Aro Campulung Muscel a produs peste 380.000 de autoturisme. In anii '70, Aro era a patra masina de teren ca performante din toata lumea. Traseul de la glorie la ruine e presarat cu de toate: incremenirea tehnologica de dinainte de Revolutie, capusarea sistematica din anii '90 si privatizarea cu autodistrugere programata din preajma aderarii Romaniei la structurile europene. Inainte de Aro a fost IMS. In 1957, primele autovehicule produse de uzina argeseana au fost IMS 57 - copii destul de fidele ale GAZ-ului rusesc. 15 ani mai tarziu a aparut primul Aro proiectat si produs in totalitate de inginerii romani. Marian Badita a fost inginer de conceptie la masina 100% romaneasca, anunta Adevarul.

Directorul Centrului pentru Studii Est-Europene si Asiatice: Razboiul in Orientul Apropiat s-ar putea extinde si in Romania.
"Un razboi intre marile puteri nu este in afara sferei posibilului", considera directorul Centrului pentru Studii Est-Europene, Mihail E. Ionescu, explicand ca un eventual razboi mondial este "posibil, dar nu probabil" si ca fata de anul trecut situatia s-a atenuat, iar "SUA nu au abandonat leadership-ul global". "Teoretic exista toate conditiile declansarii unui nou razboi", explica profesorul Mihail E. Ionescu, "dar practic interdependenta din zilele noastre face ca orice mare putere care s-ar simti impinsa la un astfel de act sa nu mearga pana la capat". In schimb, un conflict regional pe fondul incordarii relatiilor intre Turcia si Siria, intre Iran si Israel si al rivalitatii dintre Moscova si Ankara ar contamina zona Marii Negre: "Conflictul nu este probabil, dar este posibil si, daca va avea loc, va avea impact asupra Romaniei - de la refugiati la export de razboi". "Trebuie sa fim pregatiti pentru eventualitati diverse", atrage atentia directorul Centrului pentru Studii Est-Europene, fiindca "lumea de azi nu este o lume in care sa dormi linistit", informeaza Romania Libera.

Ce se mai poate face pentru Grecia
. La inceputul anului, creditorii privati (banci si firme de asigurari) au fost nevoiti sa scuteasca Grecia de o parte din datorii. Acum se pare ca exista propunerea ca si statele din zona Euro, care au ajutat Atena, sa procedeze la fel. Recenta declaratie prin care ministrul german al finantelor, Wolfgang Schauble (CDU), excludea falimentul Greciei a relaxat putin atmosfera tensionata de dinaintea publicarii raportului Troicii creditorilor internationali. Acum, insa, apele par a se tulbura din nou. Conform presei, grupul format din experti ai UE, FMI si BCE ar avansa ideea unei noi scutiri de datorii a Greciei. Or, taierea unei alte parti din datoria externa nu inseamna nimic altceva decat initierea procedurilor de insolventa. "Insolventa sau faliment - doua cuvinte care definesc acelasi lucru. Grecia este falita", sustine analistul financiar Max Otte, scrie Deutsche Welle.

Nevasta Bombonica, paravan pentru afacerile dubioase ale lui Dragnea.
Afacerile din Turnu- Magurele ale familiei secretarului general al PSD, Liviu Dragnea, sunt cercetate de procurorii Parchetului General. Ancheta a fost deschisa in aceasta primavara, ca urmare a unei sesizari facute de inspectorii ANAF privind infractiunea de evaziune fiscala la hotelul Turris. Societatea este controlata de Bombonica Dragnea, sotia baronului USL din Teleorman, Liviu Dragnea. Ea detine 98,62% din actiuni. Afacerile dubioase ale societatii sunt facute direct cu familia Dragnea, pentru a mari nejustificat cheltuielile firmei. Societatea trebuie sa plateasca statului 31,2 milioane de lei, aproximativ 7,5 milioane de euro, impozit pe profit si penalitati aferente impozitului, anunta EVZ.

Turcii vad in Romania cea mai buna intrare pe piata UE. Mai mult de 300 de investitori turci din zona balcanica s-au reunit ieri, la Bucuresti, in cadrul Forumului Economic al Oamenilor de Afaceri Turci din Europa Centrala si de Est. Printre cele mai importante probleme analizate de investitori s-au numarat restrictiile pe care le infrunta la intrarea pe piata Uniunii Europene, iar ca solutie a fost unanim recunoscuta oportunitatea unei colaborari mult mai stranse cu firmele din Romania. Ca stat membru, Romania este cea mai buna poarta de intrare pentru investitorii turci in piata comunitara, au spus oficialii de la tribuna Camerei de Comert si Industrie - institutia care a gazduit evenimentul. Tehnic vorbind, un investitor turc patrunde mai greu ca furnizor pe piata unica europeana, daca opereaza singur; daca se asociaza cu o firma dintr-un stat membru, aceasta poate sa ii faciliteze livrarile in UE, iar statul respectiv ar putea foarte bine sa fie chiar Romania. Aceasta este concluzia la care au ajuns turcii, dupa aproape sase ore de dezbateri, informeaza Adevarul.


Citeste mai multe despre   






















7702 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică