Subiectele Zilei: Fotografia unui jaf geostrategic: In 9 ani, romanii au platit 1,6 mld. de euro pentru 52 de km de autostrada facuti de americanii de la Bechtel; Reteaua de furturi de combustibili, data de gol de vilele luxoase ale politistilor; Monumentele cu care ne mandrim in lume, invadate de piromani, vandali si amatori de sex in public

de V.P.     HotNews.ro
Marţi, 19 februarie 2013, 2:09 Revista Presei | Subiectele Zilei

Actualitate
Foto: Colaj foto
REPORTAJ INEDIT. Si caii se mananca, nu-i asa?! Ministrul britanic pentru mediu, Owen Paterson, a cerut o ancheta referitoare la faptul ca guvernul de la Londra ar fi stiut, din 2011, despre problema existentei carnii de cal in produse etichetate ca fiind carne de vita, dar a ignorat aceste avertismente. In Grajduri, Iasi, satenii mananca friptura de cal de cand se stiu. Carnea care a oripilat o lume intreaga este considerata fara pe reche prin satele iesene. Sute de cai sfarsesc anual sub cutitele macelarilor, iar singura problema a gospodarilor este ca nu cumva activitatea lor sa fie depistata de autoritati. La sfarsitul verii, inceputul toamnei, mii de manji sunt facuti pastrama in toata Moldova, relateaza EVZ.

FOTOGRAFIA UNUI JAF GEOSTRATEGIC: In 9 ani, romanii au platit 1,6 miliarde de euro pentru 52 de kilometri de autostrada facuti de americanii de la Bechtel. Autostrada Transilvania, care urmeaza sa lege Brasovul de Bors, la iesirea din Romania catre Ungaria, s-a transformat dintr-un proiect maret, de 415 kilometri, parafat cu mare pompa de guvernul PSD condus de Adrian Nastase, in 2003, intr-o gaura neagra de care guvernele din ultimii doi ani incearca sa scape. Gandul prezinta tabloul complet al unuia dintre cele mai paguboase contracte incheiate de statul roman, dupa 1989. Pe scurt, in cifre, contractul dintre Romania si compania americana Bechtel a insemnat 9 ani in care s-au construit 52 de kilometri de autostrada, intre Campia Turzii si Gilau, si in care statul roman a cheltuit in total aproape 1,6 miliarde de euro, cu tot cu penalizari, scrie Gandul.

DW: Germanii nu vor privatizarea apei de la robinet. Autoritatile regionale si locale din Germania critica initiativa UE de privatizare a serviciilor de alimentare cu apa.
Motivatia forurilor comunitare sta in principiul concurentei, cea care anima piata si poate genera preturi mai mici sau produse calitativ superioare. Comisia Europeana vorbeste despre reglementarile comunitare in materie de concesionare a serviciilor. Dreptul de folosinta apartine, in prezent, in Germania comunitatilor locale, in a caror responsabilitate intra buna functionare a retelelor de alimentare cu apa, asigurarea unei infrastructuri acoperitoare si livrarea unui volum suficient si calitativ optim de apa la fiecare gospodarie. Conform normelor propuse la finalul lui 2011 de Comisia Europeana, autoritatile locale trebuie sa transfere concesiunea serviciilor, inclusiv in ce priveste apa potabila. Pachetul legislativ urmeaza sa ajunga in plenul Parlamentului European in martie. Administratiile localitatilor fac apel la dreptul de autoguvernare si se simt puse la zid de noua directiva europeana. Cu atat mai mult cu cat in cazul curentului electric nu sunt prea multi parametri ce se cer controlati in vreme ce cu apa si calitatea ei nu te poti juca. Continuarea pe Deutsche Welle.

Reteaua de furturi de combustibili, data de gol de vilele luxoase ale politistilor.
Investigarea furturilor de combustibili, realizate printr-o retea formata din peste 250 de persoane, a pornit de la supravegherea unor politisti din localitatea Cornesti - Dambovita, al caror standard inalt de viata - vile, masini de lux -, nejustificat de veniturile declarate, a atras atentia inspectorilor Directiei Generale Anticoruptie (DGA). S-a inceput monitorizarea acestor politisti - inclusiv a sefului de post din Cornesti - si, din aproape in aproape, au fost identificati multi membri ai retelei, dupa care actiunea a fost preluata de Inspectoratul General al Politiei - Directiei Operatiuni Speciale, ajutata fiind de Directia Generala de Informatii si Protectie Interna (DGIPI) din MAI si de Serviciui Roman de Informatii, sub supravegherea (deocamdata) a procurorilor de la Parchetul de pe langa Tribunalul Dambovita. Combustibilul era furat de la rafinariile din sudul tarii (din judetele Prahova, Constanta. Arges etc), precum si din rezervoarele unor aeroporturi: "Henri Coanda" si "Aurel Vlaicu". Ponturile erau date de complici din interiorul acestor societati, scrie Romania libera.

Cum ne respectam istoria. Monumentele cu care ne mandrim in lume au fost invadate de piromani, vandali si amatori de sex in public. Multi dintre turistii care viziteaza cele mai importante situri istorice din zona Hunedoarei nu respecta legea si nici cele mai elementare norme de bun simt. Pedepsele pentru cei care vandalizeaza monumentele istorice sunt blande si, oricum, sunt rareori aplicate. Soarele de andezit din templul de la Sarmizegetusa Regia a fost transformat de realizatorii filmului despre daci, "Ridicarea din genunchi", in loc pentru un foc de tabara imens, care a provocat distrugeri discului solar. Aceasta in conditiile in care turistii sunt instiintati ca le este interzisa urcarea pe monumentul din templul dacilor, una dintre cele mai pretioase descoperiri arheologice din zona Muntilor Orastiei, scrie Adevarul.

CFR Calatori si-ar putea scoate trenurile de pe mai multe trasee paguboase. PLUS: Cat se fura in timpul unui drum cu trenul de la Bucuresti la Constanta. CFR Calatori, companie care ar urma sa aiba pana la sfarsitul lunii un manager din mediul privat, ar putea intrerupe circulatia trenurilor pe anumite rute considerate neprofitabile, cele mai costisitoare linii pentru transportatorul feroviar de calatori fiind Oravita - Anina, Gradistea - Giurgiu, Rosiori - Alexandria, Zorleni - Falciu, Medgidia - Negru Voda. "CFR Calatori analizeaza raportul de venituri si cheltuieli pentru fiecare tren si ruta de circulatie, fiind o procedura uzuala in ultimii trei ani, si actioneaza in consecinta in scopul cresterii veniturilor si scaderii cheltuielilor. Aceste analize reprezinta baza oricarei decizii manageriale, avand ca scop reducerea costurilor operationale ale companiei si in final echilibrarea financiara a companiei", au precizat pentru Gandul reprezentantii CFR Calatori.

INTERVIU cu MEDICUL DEMIS de Eugen Nicolaescu. "Exista o mafie tinuta in palme de Ministerul Sanatatii". Pentru ca s-a pus contra sistemului, profesorul Istvan Benedek de la Spitalul Targu-Mures a fost schimbat a doua zi. Doctorul reclama interese ascunse in problema citostaticelor. La o zi dupa ce a declarat in presa ca nu are cu ce sa-si trateze pacientii bolnavi de cancer, profesorul Istvan Benedek, coordonatorul Programului de Hematologie si Transplant Medular de la Targu Mures, a aflat de la televizor ca va fi schimbat din functie. In loc sa rezolve o problema veche, ministrul Sanatatii Eugen Nicolaescu a preferat sa ascunda gunoiul sub pres, acuzandu-l pe medic ca nu a comandat medicamentele respective. Si asta desi in depozitul Unifarm bate in vantul, iar comisia de oncologie a Ministerului nu s-a grabit sa cumpere medicamentele pentru care Guvernul a alocat acum doua saptamani 800.000 de euro, scrie EVZ.

Noul Cod Silvic. Ce se intampla cu padurile din Romania? Noul Cod Silvic, votat deja de Senatul Romaniei, va avea consecinte nefaste pentru padurile din Romania, acuza organizatiile pentru protectia mediului. Reprezentantii organizatiei World Wide Fund Romania spun ca, desi noul Cod Silvic stipuleaza cateva principii bune - ca de exemplu principiul solidaritatii intre generatii sau principiul ocrotirii si ameliorarii biodiversitatii - tot el deschide portite pentru incalcarea acestora. La inceputul acestei saptamani, noul Cod Silvic se afla in fata plenului Camerei Deputatilor, fiind propus spre dezbatere. Reprezentantii organizatiei WWF Romania cer ca proiectul de lege al noului Cod Silvic sa se intoarca spre dezbatere in Comisia pentru Agricultura. Totodata, ONG-ul cere eliminarea mai multor amendamente, scrie Great News.

CAND BOGATII SE DESPART. Divortul miliardarului Dinu Patriciu: DRAGOSTE, BANI SI URA! Razboiul dintre Dana si Dinu Patriciu continua in instanta. Omul de afaceri o acuza pe sotia sa ca nu i-a fost alaturi in momentele grele din viata si ca din cauza ei s-au separat. Milionarul Dinu Patriciu sustine ca sotia sa, Dana- Rodica, este vinovata de destramarea casniciei lor. El arata ca sunt despartiti din anul 2007 si ca jumatatea sa nu l-a sprijinit afectiv in afacerile sale. "Constat ca este imposibila continuarea casatoriei", arata Patriciu in cererea de divort. Pe trei file, fomat A4, el a prezentat magistratilor punctul sau de vedere si reprosurile aduse femeii cu care s-a casatorit din 1994, scrie EVZ.


Citeste mai multe despre   























5765 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version