Patriarhia Romania, despre reportajul BBC "Costisitoarea pasiune a Romaniei pentru construirea de biserici": O manipulare care nu onoreaza postul de televiziune

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 7 august 2013, 16:29 Revista Presei | Subiectele Zilei

Patriarhia Romana a transmis o reactie la documentarul "Desi este cea mai saraca tara din UE, in Romania la fiecare trei zile se mai construieste o biserica" afirmand ca postul BBC manipuleaza si ca cele peste 2.000 de biserici construite dupa 1990 au aparut dintr-o necesitate, intrucat cele deja existente s-au dovedit "neincapatoare".

Biserica explica si sprijinul de la bugetul de stat, afirmand ca, potrivit Ministerului Finantelor Publice, acesta reprezinta 0,2% din bugetul de stat sau 0,08% din PIB-ul Romaniei si este consecinta confiscarii proprietatilor bisericesti prin Legea secularizarii proprietatilor bisericesti (1863) si de catre regimul comunist din Romania, incepand cu anul 1948.

Patriarhia aminteste, intr-un comunicat publicat de Ziarul LUmina, si faptul ca in toate bisericile si manastirile din tara se desfasoara Colectia Nationala pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului, la care participa numerosi donatori, in special preoti si credinciosi.

"Toate informatiile inexacte, prezentate in documentarul BBC, sunt preluate din aceeasi sursa tendentioasa (ASUR - Asociatia Secular-Umanista din Romania), asa cum a procedat in luna august 2011 postul de televiziune Deutsche Welle, care a realizat un reportaj similar a carui falsa argumentatie a fost demontata atunci de Patriarhia Romana. De exemplu, in urma cu doi ani, in reportajul Deutsche Welle se folosea aceeasi retorica patetica si alarmista in ceea ce priveste construirea Catedralei Mantuirii Neamului prin aprecierea costurilor realizarii infrastructurii acesteia, faza rosu-gri, la peste 600 milioane de euro. In realitate, costurile estimate de specialisti sunt de 100 milioane de euro, iar, dupa realizarea infrastructurii viitoarei Catedrale patriarhale (finalizata in aprilie 2013), acestea au scazut cu 20%," mai spune BOR. 

Cum justifica BOR faptul ca nu au acceptat sa acorde un interviu jurnalistilor BBC:

"La cateva zile dupa finalizarea infrastructurii la Catedrala Mantuirii Neamului, probabil la sugestia contestatarilor construirii acesteia, doi jurnalisti BBC - unul din Romania, domnul Paul Andrei Lungu, iar celalalt casatorit cu un roman, vorbitor de limba romana si cunoscator al traditiilor romanesti, doamna Tessa Dunlop - au solicitat Patriarhiei Romane sprijinul pentru realizarea cat mai curand posibil a unui material despre ¬popularitatea Bisericii Ortodoxe Romane si popularizarea actiunilor Bisericii Ortodoxe Romane¬ la nivel international. Solicitarea celor doi jurnalisti a ridicat un semn de intrebare in ceea ce priveste buna lor credinta, avand in vedere antecedentele jurnalistice, termenele foarte scurte fixate pentru filmare (cateva zile), contrar uzantelor institutiei media britanice, si insistenta cererii de a filma la santierul Catedralei Mantuirii Neamului dupa o regie cel putin bizara. In acest sens, relevant este si faptul ca jurnalistii BBC au solicitat interventii pe langa Patriarhia Romana pentru filmare, inclusiv prin intermediul unor reprezentanti ai diplomatiei romanesti la Londra si ai diplomatiei britanice la Bucuresti.
 
In concluzie, realizatorii documentarului BBC au reusit sa umbreasca imaginea uneia dintre institutiile media internationale cele mai apreciate pentru profesionalismul si corectitudinea informatiilor prezentate, prin folosirea exclusiva a unor informatii sugerate de catre reprezentantii unui curent antireligios si anticlerical din Romania sau intervievarea numai a unor interlocutori atent selectati pentru atingerea scopului propus. Tendinta de a exagera si de a transmite mesajul fals ca, din cauza Bisericii Ortodoxe Romane, Romania este ᅡtara cea mai saraca din UEᅡ, cu un sistem educational, medical si de asistenta sociala in criza, fara nici o dovada in acest sens, nu onoreaza postul de televiziune britanic."


Patriarhia acuza si faptul ca in Marea Britanie "si alte tari secularizate" bisericile goale au fost vandute si transformate in spatii comerciale.
 
"Consideram ca este mai demn pentru un popor european crestin sa construiasca biserici noi, necesare unor comunitati numeroase, decat sa vanda biserici goale din lipsa de credinciosi, spre a fi transformate in spatii comerciale sau sportive, asa cum se intampla adesea in Marea Britanie si in alte tari secularizate din Occident, spre mirarea altor religii."

BBC: Pasiunea costisitoare a Romaniei pentru constructia de biserici


Romania este in mijlocul unui boom al constructiilor de biserici, cu circa 10 noi lacasuri de cult construite in fiecare luna si o vasta catedrala care prinde contur incet incet. Insa unii romani sunt deranjati de cheltuiala, fiind folositi bani publici, scrie corespondentul BBC in Romania Tessa Dunlop,  realizatoarea documentarului la care a facut referire Patriarhia.

"Fara indoiala, Romania este o tara foarte spirituala" afirma reporterul, "insa se pun din ce in ce mai multe intrebari referitoare la finantarea Catedralei (Mantuirii Neamului)".

Din fondurile de la bugetul central se duc peste 100 milioane de euro pentru salariile preotilor, si mult mai multe milioane pentru construirea si renovarea bisericilor.

De asemenea, fonduri ajung si de la consiliile locale, primarii, companii de stat si chiar de la credinciosi - "desi nu am gasit pe nimeni care sa poate confirma cati bani primeste in total Biserica Ortodoxa in fiecare an", spune jurnalista.

Secretarul de Stat pentru Culte, Victor Opaschi, este citat de BBC recunoscand faptul ca exista o relatie apropiata intre biserica si politicieni in timpul campaniei electorale, si ca acesta "nu este un lucru bun". Insa el afirma ca exista probleme istorice iesite din comun. "Comunistii au luat de la biserca si aceasta si-a pierdut aproape toata proprietatea. Acum statul incearca sa compenseze, dand inapoi o mica parte din ce a fost confiscat."

Vezi aici intregul reportaj BBC.






















6797 vizualizari

  • -7 (23 voturi)    
    au dreptate (Miercuri, 7 august 2013, 16:43)

    wodan [utilizator]

    Fiecare sa creada in ce vrea sau sa nu creada, dar fara sa incalce libertatile sau drepturile celuilalt.
    Eu chiar daca sunt ortodox nu am nimic impotriva sa se construiasca cate o moschee, un templu sau o sinagoga in jurul catedralei.... sau o discoteca pentru ateisti (din bani publici). Dar daca altul nu ma lasa sa traiesc... mai bine sa planga maica-sa decat maica-mea.
    Se fac prea multe lobby-uri pe banii nostri. Cred ca cel mai bine ar fi sa ne dea inapoi guvernantii banii furati din 89 pana in prezent.
    I-as injura pe astia juma' de ora fara sa ma repet...
    • +20 (22 voturi)    
      Discoteca pentru ateisti.... (Miercuri, 7 august 2013, 19:37)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui wodan

      Mi-a placut asta... foarte open-minded. Te-ai dat de gol fara sa-ti dai seama.
      In loc sa te dai mare cu imensul vocabular de injuraturi pe care il posezi, mai bine ai pune mana pe o carte... orice fel de carte.

      Revenind la subiect... in Romania sunt 14.574 locaşuri de cult din care: 63 catedrale , 10.580 biserici parohiale, 2.072 biserici filiale, 433 biserici de mânăstiri, 208 biserici de cimitir, 12 biserici fundaţionale, 48 biserici izolate, 298 capele parohiale, 171 capele de cimitir, 74 paraclise parohiale, 182 paraclise de mănăstiri, 403 biserici şi capele în instituţiile bugetare.

      Deci nu e ca si cum aveam 1000 de biserici si era nevoie sa construim inca 2000 ca sa acoperim nevoia romanului de a se linisti spiritual. Aveam peste 10 mii...dar dupa BOR, insuficiente. Si nu numai atat....BOR-ul a ajuns la concluzia ca mai avem nevoie de inca o catedrala, una reprezentativa pentru toata tara, una imensa si incapatoare pentru toata Romania.
      Ce conteaza ca mai aveam vreo 6 de genul asta prin tara...alea nu ne pot reprezenta si nu ne pot acoperi nevoile. Alea sunt regionale...aveam nevoie de una nationala, nu?
      BBC-ul nu da vina pe BOR-ul vostru pentru criza existentiala in care se zbate tara noastra, ci va arata cu degetul pentru ignoranta si reaua vointa de care dati dovada.
      Biserica era singura institutie care ajuta omul de rand atunci cand se afla intr-o situatie diicila...fara iesire. Biserica primea de la persoanele mai instarite bani, proprietati, bunuri, etc. (stiti voi...averea despre care tot vorbiti, averea "voastra") pentru a-si putea desfasura si extinde activitatile de binefacere.
      Astazi, Biserica e cu totul altceva...iar BBC-ul nu face altceva decat sa sublinieze acest aspect.
      Oare cati nevoiasi ar fi putut trai mai bine acum daca miliardele de euro consumate de BOR in ultimii 23 de ani, ar fi ajuns unde trebuie.
      Oare unde eram acum, daca investeam acele miliarde in scoli, sau in economie, sau in orice altceva?

      BOR....hai sictir!
      • -1 (5 voturi)    
        limbaj/logica (Joi, 8 august 2013, 15:27)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        bgd@ intr adevar ai avut dreptatesa acuzi semianalfabetismul altui utilizator,dar finalizand cu ''sictir''unde crezi ca te incadrezi? unul socheaza prin ignorantza,dumneata prin agresivitate si limbaj suburban.asta despre limbaj
        Acum despre logica: spui ca avem 6 catedrale mari in tzara. ce relevantza are cand catedrala patriarhala este o biserica din sec 17 (nici macar sec 18!! catedrala din iasi e construita in sec 19,cea din sibiu la inceputul sec 20...) construita pt un targ care nu avea 100 mii locuitorii?? catedrala unui oras ca bacaul,care are 1/10 din populatia capitalei o depaseste de departe prin capacitate. probabil pt dumneata este irelevant...
        Alta problema: deplangeti milioanele inghitite de BOR,cand academia romana raporteaza pt romania pierderi de 800 MILIARDE $ in perioada 1990-99(mai mult decat in razboaiele mondiale1+2 laolalta..)prin proasta gestiune a resurselor tzarii.
        Daca romania era TEOCRATIE aveati dreptate sa propuneti tragerea BOR la raspundere pt ca si-a folosit banii in scopul activitatii specifice (slujirea Lui Dumnezeu)in loc de a se ocupa de scoli si spitale. deocamdata asta e treaba guvernului laic,care stim cu totii cum jefuieste finantele statului. de ce nu deplangeti absorbtia catastrofala de fonduri europene NERAMBURSABILE,care sunt ZECI DE MILIARDE EURO,in loc sa va lamentati pt 1/10 miliard? sunteti rau intentionat,pt ignorant ati dovedit ca nu sunteti.
        • +1 (1 vot)    
          Nu este rea intentie (Marţi, 21 ianuarie 2014, 22:28)

          meandmyfriends [utilizator] i-a raspuns lui kripton

          De ce nu se deplange altcevaa decat subiectul la care face referire articolul??? pentru ca la acest subiect face referire articolul. Eu nu consider rea intentie.
          Intradevar, exista risipa de bani pe mai toate planurile.; dar acum subiectul este risipirea banilor publici pentru construirea catredralei.
          Si chiar este o risipa !
  • +21 (27 voturi)    
    Assta e situatia! (Miercuri, 7 august 2013, 16:44)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Noi, romanii, nu am avut sansa de a fi incliusi in lumea catolica, acum suferim consecintele! BOR e cea mai retrograda biserica din Europa, cu majoritatea personalului preotesc de un nivel moral atat de scazut, incat ... (mai bine ma abtin!).
    • +11 (19 voturi)    
      totusi, (Miercuri, 7 august 2013, 17:06)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      parca n-ar trebui sa exageram vorbind de moralitate preotilor catolici......
      • +2 (10 voturi)    
        totusi (Miercuri, 7 august 2013, 19:41)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Cezy

        Cam cati preoti catolici ai cunoscut personal, sa te poti pronunta?
        • +5 (5 voturi)    
          De ce personal? (Joi, 8 august 2013, 14:12)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          De ce trebuie cunoscuti personal? Un simplu exemplu este modul in care s-au comportat preotii catolici in Polonia si cum cei ortodocsi in Romania,in comunism (dar si acum), si e suficient. Cate actiuni gen azile, cantine stii sa aiba biserica? Desi mi-e teama ca si daca ar fi fost catolici, cei de la noi s-ar fi comportat la fel, ca asa-i romanul...
    • -5 (5 voturi)    
      pr catolici (Joi, 8 august 2013, 15:29)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      de pedofili in BOR nu am auzit. poate e mai bine sa mai reflectati cand deplangeti faptul canu suntem enoriasii lor.
      • 0 (0 voturi)    
        dar (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:34)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        in mod sigur ai auzit de depravati in bor, in manastiri,etc. pe care i-a caterisit sau i-a cocolosit, dupa caz ; si peste toate astea sigur ai auzit de turnatori la securitate si la opozitia bor de a se dezvalui dosarele de colaboratori ale acestora.
  • +22 (30 voturi)    
    :)))) (Miercuri, 7 august 2013, 16:47)

    dandra [utilizator]

    asta-i culmea nesimtirii la Romani.
    BOR vorbeste de "manipulare".
    bine ca mani$@*&Area voastra este sfanta si acceptabila.
    baietii astia destepti de la patriarhie se intind cam mult.
    astept ziua cand DNA va face vizite si la BOR.
    • +10 (10 voturi)    
      pai, (Miercuri, 7 august 2013, 17:06)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      asta nu pricep nici eu, unde e manipularea?
    • +5 (5 voturi)    
      Nu cred. (Joi, 8 august 2013, 14:02)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Ca ai sa vezi DNA la BOR.
      Nea preafericitul este destul de bine ancorat in toate afacerile si clanurile de la putere ca sa evite pe cat se poate acest lucru.
      In viata mea nu am vazut o fata bisericeasca mai afacerista la preafericitul Daniel.
      Ai vazut cumva vreo inspectie financiara la biserici? Cum vine vreunul cum tipa preotii ca din gura de sarpe ca sunt persecutati.
      Si apoi vine BOR si necspune cat au suferit ei...
      Cred ca iti faci iluzii desarte, desi suntem pusi sa platim biruri noi, nu se face nimic pentru stoparea evaziunii fiscale din biserici. Asa ca ...
  • +21 (27 voturi)    
    BOR (Miercuri, 7 august 2013, 16:48)

    fane_grija [utilizator]

    O clica de paduchi ce speculeaza financiar frica de moarte a celor slabi!
  • +20 (22 voturi)    
    adicatelea ... (Miercuri, 7 august 2013, 16:50)

    wowboy [utilizator]

    "Comunistii au luat de la biserca si aceasta si-a pierdut aproape toata proprietatea. Acum statul incearca sa compenseze, dand inapoi o mica parte din ce a fost confiscat." - adica e ok ca biserica si-a construit averea prin extorsiune spirituala, dar extorsiunea politica e inacceptabila.

    Foarte bine ca scrie o institutie cu renume precum BBC, acum BOR-ul trebuie sa se ia si cu ei la tranta si cu din ce in ce mai multi contestatari, e demult cazuta in penibil. O sleahta de mafioti needucati(a se citi - n-au scoala. nu imi puneti teologia la capitolul educatie va rog) urla din tot plamanii cat de cacat sunt toti care ii critica pt mizeriile care le fac.
    • -5 (5 voturi)    
      teologia (Joi, 8 august 2013, 15:32)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui wowboy

      daca TEOLOGIA despre care petre tutea scria ca este cea mai inalta dintre stiintze pt dumeata NU este educatie,nu faci decat sa-ti arati cumplita ignoranta. pana la urma si preotii catolici tot studii teologice au. sunt si ei needucati deci?doctoratele in teologie ale papilor ioan paul 2 sau benedict 16 sunt o aiureala?
      • +4 (4 voturi)    
        raspuns (Sâmbătă, 10 august 2013, 9:29)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Da.
        Cum adica cea mai inalta dintre stiinte? Tu te iei dupa retardatul ala? Nici macar nu e stiinta. E doar o disciplina de studiu, si asta daca se face obiectiv si rational. Si ma indoiesc ca se face asa in teocratia romaneasca. Deci putem sa ne stergem undeva cu teologia analfabetilor ortodocsi romani.
        • -4 (4 voturi)    
          teologia (Duminică, 11 august 2013, 15:41)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          patre tzutzea retardat?.....mda. ca dumneata nu intelegi despre ce e vorba in teologie nu inseamna ca e o stiintza de 2 bani. iar patriarhul daniel are doctoratul in teologie luat in elvetia. asta poate iti spune ceva.
          • +3 (3 voturi)    
            mda (Duminică, 11 august 2013, 17:24)

            lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            Da, retardat.
            Si n-am zis ca e o stiinta de 2 bani, ci ca nu e deloc o stiinta. Invata ce e aia o stiinta mai intai.
            Nu ma lua cu securistul ala afacerist. El e versat si doctor in japca sa ne gestioneze noua banii furati, dar majoritatea popilor sunt vai de capul lor, niste sugative bugetare care ar muri de foame daca si-ar cauta o meserie adevarata.
  • +19 (23 voturi)    
    Popilor!! (Miercuri, 7 august 2013, 16:52)

    Ponta [utilizator]

    Reportajul nu a umbrit nimic, unii dintre voi - adica cei care au veleitati de bisnitari si nu har de preoti - va umbriti tara si neamul din care faceti parte.
    Trei sferturi dintre voi nici macar o rugaciune nu stiti pe de rost.
    Vreti cu adevarat sa ajutati oamenii - flositi acesti bani aruncati pe constructii ajutand sarmanii cu mancare si ajutoare sociale. Aici ma refer la batrani fara venituri, familii care traiesc din ajutor social si nimic altceva etc, etc etc.)
    Ajutati copii familiilor nevoiase sa aiba acces la invatamant superior, la servicii medicale pe care le considera un lux etc.
    Daca nu faceti asa ceva degeaba mai existati.
  • +23 (25 voturi)    
    Bors (Miercuri, 7 august 2013, 17:05)

    tudor74 [utilizator]

    Secularizarea averilor detinute de biserica a fost facuta de AI Cuza in 1863, BOR a luat fiinta in 1872 ... asa ca ciocu mic si joc de glezne suspect-de-fericitilor!


    surse:
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Secularizarea_averilor_m%C4%83n%C4%83stire%C8%99ti
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83_Rom%C3%A2n%C4%83
    • -5 (5 voturi)    
      sofism (Joi, 8 august 2013, 15:38)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      sofism ieftin. hai sa-tiarat unul din aceeasi clasa: rusia ELIBEREAZA basarabia in 1812,cand facea parte din moldova (provincie turceasca-asa zic ei) Romania apare in 1859,deci basarabia nu i-a apartinut niciodata pana in 1918 cand profitand de slabiciunea urss (care intre noi fie vb,nu exista, aparand in 1924)o ocupa miseleste,impotriva vointei poporului (adica a alogenilor minoritari care intr-adevar s-au opus,avand planurile lor pt acest teritoriu,niciodata abandonate)
      uite unde ajungem gandind ASA.
      • +4 (4 voturi)    
        lol (Sâmbătă, 10 august 2013, 9:42)

        lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Analogie ilogica si irelevanta. BOR e o institutie. In 1863 erau manastiri care tineau de alta institutie, iar averile au fost confiscate din motive foarte normale si rezonabile.
        Si daca ar fi pe bune, daca vor confiscarile inapoi, vrem si noi inapoi TOTI banii publici care li s-au dat de atunci si pana acum (si care par ca nu se mai termina de dat vreodata); sa vedem, le convine?
        Apoi de ce pretind ei atatea averi, cand Isus zicea altceva legat de asta? Nu vezi un contrast?
        De ce le iei apararea acestor mafioti? Incerc sa inteleg dpdv psihic.
        • -3 (3 voturi)    
          mafioti (Duminică, 11 august 2013, 15:54)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

          nu ati inteles nimic;nu le i-au apararea, majoritaea preotilor sunt asemenea lui caiafa si fariseilor din timpul Mantuitorului. dar ce legatura are faptul ca popii sunt o haita flamanda si degenerata cu faptul ca NU se doreste o catedrala potrivita unui oras de 2 milioane locuitori si capitala romaniei?
          de cand faptul ca majoritatea popilor sunt vulpi cu sutana este un argument pt a denigra teologia CA STIINTZA?pai ce legatura este intre impostura acelor escroci si sf ioan evanghelistul,sau sf ioan gura de aur sau sf maxim marturisitorul (ultimii 2 teologi de cel mai mare calibru,martirizati de aceeasi haita flamanda de care vorbim) Si cine va da dreptul sa-l numiti ''retardat'' pe petre tzutzea? OPINIA ACEASTA VA INJOSESTE PE DV NU PE EL. si sa nu credeti ca daca ati numit 'ilogica si irelevanta'' analogia dintre cele 2 scheme de gandire,ati dovedit ceva. mai trebuie sa si argumentati. dar cand il numesti ''retardat'' pe petre tzutzea.........logica e depasita,nu?
  • +10 (22 voturi)    
    In schimb manipularea onoreaza BOR? (Miercuri, 7 august 2013, 17:12)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Sa te referi la buget si PIB in conditiile cand banii vin de la primarii si consilii locale, bani care nu au legatura cu bugetul de stat si sa te faci ca nu sti e onorant? Sa vorbesti de alte tari ca si cum ai spune "ba pe-a m.... " e onorant? Si daca tot se vorbeste de altii oare n-ati observat un raport invers proportional intre civilizatie si nr de biserici/enoriasi practicanti?
    • +4 (4 voturi)    
      CIVILIZATIE/RELIGIE (Joi, 8 august 2013, 15:41)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      pe la anul 1000 in targul londrei crestinii isi tineau caprele in casa.aparent ai dreptate,religie = mizerie. dar ce facem ca tot la anul 1000 milionul de locuitori musulmani ai baghdadului aveau 1000 de bai publice? deci nu mereu nu oriunde religia e dusmanul civilizatiei.
  • +22 (24 voturi)    
    Exemplu clar (Miercuri, 7 august 2013, 17:13)

    AlinBarna [utilizator]

    In Hunedoara au ciuntit terenul de sport din curtea unei scoli pentru a construi a "n"-a biserica!!! http://alinbarna.wordpress.com/2013/06/11/fericiti-cei-saraci-cu-duhul-caci-a-lor-va-fi-imparatia-cerurilor/

    Cele existente sunt aproape goale..
  • +19 (25 voturi)    
    BOR loveste din nou :) (Miercuri, 7 august 2013, 17:17)

    Michelangelo [utilizator]

    Romania e prima tara din Europa, Marea Britanie e ultima, iar babetele si mosnegii indoctrinati de popartaii BOR sunt cele mai inteligente si mai bogate persoane din lume. Si inca ceva, in ton cu cele spuse mai sus: Harap Alb era chinez.
    • +2 (4 voturi)    
      romania-"prima", m.britania "ultima"........ (Joi, 8 august 2013, 14:49)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Michelangelo

      asta se datoreaza conducerilor administrative din fiecare tara. ...nu bisericilor acestora.

      p.s.cand vom scapa de clica de parlamentari puscariabili atunci vom avea si noi guverne competente si o administratie dupa nevoile oamenilor...........nu biserica cond. ad-tiv tara.
  • -14 (24 voturi)    
    ipocrizie (Miercuri, 7 august 2013, 17:26)

    xolv [utilizator]

    Intr-adevar, daca la noi se construieste o imensitate gen casa poporului casa catedrala e o risipa inutila. Daca se construia pe jaful coloniilor un Notre-Dame sau St Paul in vest, era o capodopera.
    • +3 (3 voturi)    
      prostie... (Joi, 8 august 2013, 16:56)

      arminius1 [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Cand s-au construit respectivele catedrale nu exista colonialism,ignorantule!:)))
  • +22 (26 voturi)    
    asa nu (Miercuri, 7 august 2013, 17:30)

    omidius [utilizator]

    Ceea ce s-a vrut un drept la replica al BOR e un exemplu de cum nu trebuie scris un astfel de comunicat.
    -reportajul spune ca BOR primeste 100 mil euro de la bugetul de stat pentru salarii plus multe alte milioane ca ajutor. BOR se apara spunand ca primeste sprijin de 0,08% din PIB, si nu pomeneste nimic de salarii. 0,08% din PIB inseamna circa 102 mil euro. Si iata cum am aflat din chiar comunicatul BOR ceea ce in reportaj era trecut fara o cifra exacta.
    -titlul reportajului mentioneaza "o biserica la 3 zile". BOR spune in comunicat ca dupa 1990 s-au construit cca 2000 de lacasuri de cult. In 23 de ani sunt vreo 8400 de zile. Iata manipularea groaznica a BBC: nici vorba de o biserica la 3 zile, e vorba de o biserica la 4 (patru) zile! :)
    -reportajul nu pomeneste nimic despre costurile Catedralei, BOR se simte obligata sa raspunda in comunicatul asta unor critici de acum 2 ani
    • -4 (4 voturi)    
      biserici (Joi, 8 august 2013, 15:44)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui omidius

      o biserica la 3-4 zile pt o tara de 20 milioane locuitori pare mult? ciudat.si nu uitati ca se numara la gramada paraclise de cimitir comunal si catedrale episcopale. in rest,de acord cu dvs.
      • +4 (4 voturi)    
        Enorm!! (Joi, 8 august 2013, 18:50)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Facem un spital sau o scoala la 4 zile?
        • -3 (3 voturi)    
          statistica (Duminică, 11 august 2013, 15:59)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          la spital mergi de cateva ori in viata,la biserica poti merge - daca te intereseaza,desigur-saptamanal. la un oras de 10 000 locuitori,pot avea 1000 care merg duminica la slujba si 50 internari pe saptamana. de cate spitale e nevoie? dar de cate biserici? multumesc.
  • -18 (26 voturi)    
    BBC ?! (Miercuri, 7 august 2013, 17:35)

    Adrian.. [utilizator]

    Doar pentru ca doi jurnalisti romani lucreaza pentru BBC asta nu asigura corectitudinea si transparenta.

    Mi-e rusine de acesti doi jurnalisti care se folosesc de un brand ca sa promoveze idei subiective.
    In plus, Remus Cernea e sursa lor. Rusine lor! Rusine BBC!
    • +7 (13 voturi)    
      datele vorbesc (Miercuri, 7 august 2013, 18:30)

      oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

      da ce spui de un oras cu 14 000 de locuitori si 27 de biserici? sau de Iasi cu 93 km^2 si 71 de biserici...si lista poate continua.

      Suntem tara europeana cu cele mai multe biserici pe cap de locuitor. Locuitorii se imputineaza, bisericile se-nmultesc..pobabil se va ajunge la un "echilibru" bor n care n-or mai mai aiba oameni prin biserici (2 biserici la un locuitor).
      • -1 (7 voturi)    
        Date (Miercuri, 7 august 2013, 19:45)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

        Care e orasul ala? De unde ai informatia?
        • +4 (4 voturi)    
          date clare (Joi, 8 august 2013, 14:37)

          oximoron [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Targu Ocna: 14 000 locuitori, 27 de biserici
          greu e cu goalalu', nu?
          • 0 (2 voturi)    
            manipulare (Duminică, 11 august 2013, 16:04)

            kripton [utilizator] i-a raspuns lui oximoron

            tg ocna e un oras ff vechi. cele 27 biserici s-au construit in cateva veacuri,in care oamenilor nu le-a spus nimeni la scoala ca nu exista dumnezeu si ca duminica poti merge la strand sau la gratar mai bine decat sa asisti la sfanta jertfa. intr-adevar,acum sunt prea multe pt un popor secularizat, interesat de cine este noul amant al lui oana zavoranu de ex....
            • 0 (0 voturi)    
              nu cred (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:49)

              vizirul [utilizator] i-a raspuns lui kripton

              ca se spune la scoala ca nu exista dumnezeu; dinpotriva, este introdusa ora de religie, dar care dupa cum arata comportarea tineretului , nu are efectul pozitiv scontat; oare de ce? in primul rand se recurge la invatarea unor ritualuri anacronice, care nu stimuleaza potentialul pozitiv al copiilor,la unele atitudini de obedienta si supunere fata de popa, si nu la cultivarea adevaratei credinte in divinitate.
  • +17 (19 voturi)    
    Voronet (Miercuri, 7 august 2013, 17:55)

    Pooky [utilizator]

    Intrare la Voronet, 5 lei.
    - Maicuta, am mai vizitat Voronetul, nu vreau decat sa aprind o lumanare si sa ma rog cateva minute.
    - Poti sa aprinzi lumanari si sa te rogi dumneata unde vrei. Aici trebuie sa dai 5 lei.
    • 0 (4 voturi)    
      nelegiuitii (Joi, 8 august 2013, 15:50)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      de acord,sau inmultit nelegiuitii in biserica. intrebare: cand veti fi ingropat,doriti sau nu serviciu religios?
      • +2 (2 voturi)    
        NU (Joi, 8 august 2013, 18:52)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Vreau sa fiu ars, nici macar nu vreau loc deci in cimitir. Din pacate nu voi putea verifica si supraveghea ca asa sa fie...
  • +12 (14 voturi)    
    O observatie (Miercuri, 7 august 2013, 18:01)

    Alui [utilizator]

    Tari EU ortodoxe:
    Romania, Bulgaria, Grecia.
    Cele mai sarace tari din EU: Romania, Bulgaria, Grecia.
    • -1 (1 vot)    
      Foarte pe langa! (Marţi, 20 august 2013, 9:03)

      Adrian.. [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Tarile acestea sunt sarace pentru ca au fost sub influenta Rusiei si a comunismului, nu pentru ca sunt ortodoxe.
  • +14 (14 voturi)    
    doctor vs preot (Miercuri, 7 august 2013, 18:06)

    botezatu1 [utilizator]

    1131. “Călcătorul de jurămant (sperjurul) va fi oprit şase ani de la împărtăşanie, doi ani plângând, trei ani ascultând, patru îngenunchind, un an stând împreuna cu ceilalti credincioşi (c.56) şi apoi se va învrednici de Sf. Impartasanie”. -Sf. Vasile 64.

    Doi proaspeţi absolvenţi de bacalaureat, poate chiar de la liceul Bolintineanu au de ales viitoarea meserie. Unul vrea să se facă medic, altul vrea să fie popă. Unul îmbrăcat în alb, culoarea luminii şi a speranţei, altul în negru, culoarea smoalei. Ce să aleagă? Ce variante au, ce le oferă statul roman?
    · Medicii fac cea mai lungă şi cea mai grea facultate, trebuie să se perfecţioneze tot timpul, să fie în pas cu descoperirile meseriei;
    · Popii fac o facultate de 3 ani, dar pot profesa şi cu seminarul teologic;
    · Medicii trebuie să înveţe tot pe dinafară şi mai trebuie să îşi mai şi pună la contribuţie imaginaţia ca să poată promova;
    · Popii după ce au învăţat în şcolile lor, nimic nu se mai schimbă, Biblia nu se mai modifică, Dumnezeu nu schimbă legile în timpul mersului, ceea ce a spus a spus, nu vine nimeni să spună că a mai spus Dumnezeu ceva în plus, nu se schimbă “instrumentarul” . Popii când ţin slujba citesc din Biblie, nu îi învinuieşte nimeni că nu o ştiu pe dinafară;
    · Medicii dacă cer un ban de la pacient sunt ridicaţi de procuratură;
    · Popii pot cere bani la cutia mitei, fără să fie învinuiţi de luare de milă, nimeni nu le verifică cutia, fac ce vor cu banii atâta timp cât nu dau socoteală nimănui, fiscul nu are dreptul să verifice aceste fonduri. Nimeni nu le ia dreptul de a profesa, decât biserica, dacă încalcă perceptele ei, nu pe ale societăţii;
  • +13 (13 voturi)    
    doctor vs preot (Miercuri, 7 august 2013, 18:08)

    botezatu1 [utilizator]

    - Medicii când greşesc diagnosticul sau operaţia, medicamentaţia, sunt învinuiţi de malpraxis şi îşi pot pierde dreptul de a profesa. Orice judecător îi poate lăsa muritori de foame;
    · Nimeni nu a învinuit un popă de mai praxis pentru că a greşit cântarea sau a încurcat psalmii, pentru că nimeni nu ştie ce trebuie să facă sau să spună popa. Nu a venit nimeni să spună că Popa la trimis la Dracu în loc să îi faciliteze întâlnirea cu Dumnezeu şi chiar dacă ar face-o nu l-ar crede nimeni, sau ar fi tot el învinuit. Toată lumea crede fără să verifice ceea ce face sau ce spune popa;
    · Medicii sunt plătiţi prost;
    · Popii sunt plătiţi şi de stat şi de propria biserică şi de enoriaşi pentru aceeaşi muncă, de cele mai multe ori de calitate îndoielnică;
    · Spitalele sunt desfiinţate;
    · Cu fiecare zi apar din ce în ce mai multe biserici, se modernizează, se dotează, se construieşte o catedrală care nu va salva viaţa nimănui, nu va trata bolnavii, nu va fi dotată cu săli de operaţie, va conţine tehnică şi obiecte care nici nu vor salva vieţi nici nu îl vor aduce pe Dumnezeu mai aproape de noi, dimpotrivă;
    · Se desfiinţează fabricile de medicamente, medicii trebuie să prescrie ceea ce le impun contractele cu industria farmaceutică, de cele mai multe ori preţurile şi efectele acestora omoară omul şi tot medicul e învinuit;
    · Nimeni nu a desfiinţat fabricile de lumânări, acestea se fac în mănăstiri, de cele mai multe ori reciclate din lumânările care sunt stinse imediat ce pleacă cei ce le-au aprins pentru sufletul celor vii sau celor morţi, ceea ce este echivalent cu desfacerea unui bolnav de la masca de oxygen, dar DNA nu se sesizează. Pădurile de brazi nu au stopat producţia de tămâie.
  • +13 (13 voturi)    
    doctor vs preot (Miercuri, 7 august 2013, 18:09)

    botezatu1 [utilizator]

    - Medicii sunt goniţi din ţară nimeni nu le apără drepturile;
    · Nimeni nu îndrăzneşte să le spună popilor să plece din ţară dacă nu le convine biserica sau salariul, dimpotrivă, toţi îi cheamă lângă ei, deşi nu fac nimic. Niciun popă nu a făcut dovada legăturii sale cu Dumnezeu , ba mai mult, tot ei sunt cei care ne spun că trebuie să îl găsim pe Domnul în noi. Atunci la ce ne mai trebuie popii?
    · Salariile le sunt impozitate, cu cât au salariul mai mare cu atât Ii se ia mai mult din el şi tot la un salariu de mizerie ajung;
    · Nimeni nu se leagă de averile mănăstireşti, dimpotrivă sunt completate şi reîntregite, nimeni nu a verificat până acuma cum şi-au cumpărat maşinile şi şi-au ridicat casele, salariile nu le sunt impozitate, nu dau socoteală nimănui decât celor care i-au pus în fucnţie şi cărora le duc .. “cutia milei”;
    · Oamenii deşi sunt salvaţi de doctor, sunt înjuraţi după ce şi-au făcut datoria, fie că au salvat o viaţă, fie că au pierdut-o. Nimeni nu se roagă pentru viaţa lor;
    · Toţi se roagă în faţa popilor, orice ar face, bine sau rău, nu se leagă nimeni de viaţa lor, “este păcat” să gândeşti rău sau să învinuieşti de ceva o faţă bisericească, deşi mânâncă la fel ca noi, chiar mai bine, beau la fel ca noi, chiar mai mult, păcătuiesc la fel ca noi, chiar mai abitir şi cu mai mult sârg;
    · Medicii cu cât îmbătrânesc mai mult cu atât sunt mai dispreţuiţi şi şi îşi pierd clientela, nu mai pot opera, nu mai sunt căutaţi;
    · Popii cu cât sunt mai bătrâni şi mai albiţi cu atât sunt mai preţuiţi şi mai căutaţi deşi nu au dovedit nimic în plus faţă de anii ieşirii de pe băncile şcolii, în afară de abilitatea de a pretinde că împărtăşesc voia Domnului;
  • +15 (15 voturi)    
    doctor vs preot (Miercuri, 7 august 2013, 18:10)

    botezatu1 [utilizator]

    · Medicii se supun legilor şi toanelor politicienilor, cariera şi viaţa lor este nesigură;
    · Nimeni nu se amestecă în viaţa, regulile, legile, predicile popilor, nimeni nu le schimbă Biblia sau regulamentele de ordine interioară, nu îşi pierd niciodată drepturile dimpotrivă, acestea sporesc. Nici comuniştii nu le-au luat drepturile, doar le-au controlat după ce aceştia şi-au plecat fruntea în faţa puterii pământene. Aşa au făcut de fiecare dată pentru a-I păstra drepturile şi privilegiile;
    · Nimeni nu are nevoie de medici, decât atunci când e la pat, nu sunt invitaţi nicăieri, lumea se fereşte şi să vorbească despre ei, de frică să nu cobească, oamenii nu se duc la medic decât când nu mai au nici o scăpare, de cele mai multe ori prea tâîrziu. Nimeni nu le pupă mâna deşi mâna lor a salvat o viaţă;
    · Nu se desfăşoară nici o activitate sau ceremonie importantă fără să fie invitaţi preoţii să “sfinţească”, patriarhul este invitat la toate marile evenimente şi toţi îi pupă mâna deşi nu face nimic cu ea, decât se scarpină;
    · Ca să poată fi recunoscut ca valoare, un medic trebuie să probeze toată viaţa priceperile şi competenţele sale în domeniu, şi culmea, uneori o singură greşeală îl poate costa libertatea, viaţa sau cariera;
    · Nimeni nu poate dovedi priceperea sau legătura unui popă cu Dumnezeu, toţi pretind că au legătura cu el dar nici unul nu a dovedit-o;
    · Dacă ia foc un spital din cauza instalaţiei electrice învechite şi proaste, se face anchetă , managerul spitalui este anchetat şi judecat pentru neglijenţă şi distrugeri;
    · Dacă ia foc o biserică pentru că s-a îmbătat popa şi a lăsat lumânările aprinse în biserică, se dă vina pe paracliser sau se spune că aşa a fost voinţa Domnului, toată lumea se închină şi se construieşte pe loc altă biserică mai mare şi mai bine dotată, ca să nu stea enoriaşii fără “ajutorul lui Dumnezeu” părintele este căinat şi ajutat să nu îşi piardă locul de muncă;
  • +13 (13 voturi)    
    doctor vs preot (Miercuri, 7 august 2013, 18:11)

    botezatu1 [utilizator]

    · Nu toate localităţile au dispensare sau spitale sau măcar câte un medic ;
    · În fiecare spital există un popă plătit de stat, de BOR şi de spital pentru aceeaşi treabă;
    · Medicii depun un jurământ de credinţă faţă de OM, cel pe care îl slujesc şi căruia i se dedică, acesta este obiectul activităţii lor, cel pe care jură să îl salveze;
    · Popii depun jurământ de credinţă faţă de biserică, faţă de conducerea BOR , nu faţă de OMUL al cărui suflet trebuie să îl salveze
    În loc de concluzie:
    Mai miră pe cineva că:
    1. Sunt 56.000 de preoti si 48.000 de medici in Romania. Fiecare preot are biserica lui,rar găseşti câte doi la o biserică, medicii se înghesuie câte 10 într-un cabinet şi sunt fericiţi cei care îşi găsesc loc.
    2. Se ridică 200 lăcaşe de cult pe an, şi nici un spital;
    3. Numărul bisericilor a crescut cu peste 4000 în 20 de ani în timp ce numărul paturilor din spitale în aceeaşi perioadă s-a înjumătăţit;
    4. Din 2000 până în 2009 de exemplu, a dispărut câte un spital pe an;
    5. Avem 18000 de biserici şi doar 368 de spitale;
    6. Românii au de două ori mai multe biserici decât şcoli şi spitale, potrivit unui studiu APADOR Elveţia şi Fundaţiei Solidaritatea pentru Libertatea de Conştiinţă.
  • +12 (12 voturi)    
    doctor vs preot (Miercuri, 7 august 2013, 18:11)

    botezatu1 [utilizator]

    Având aceste perspective, ce spuneţi, câţi din absolvenţii de valoare de liceu vor alege medicina în România şi câţi vor îmbraţişa “credinţa” ? Către ce ne îndreptăm, ce se urmăreşte, vindecarea societăţii sau îngroparea României? Dacă preoţii îl slujesc pe Dumnezeu şi ne îndreaptă toată viaţa spre lumina cunoaşterii Dumnezeieşti şi a fericirii credinţei, de ce culoarea veşmintelor lor este neagră, nu cumva înmormântarea este obiectivul fundamental al activităţii lor? ATUNCI AR TREBUI CA ŞI MINIŞTRII ŞI PARLAMENTARII SĂ POARTE ACELEAŞI VEŞMINTE, PENTRU CĂ DESFĂŞOARĂ ACELEAŞI ACTIVITĂŢI. NE TĂMĂIAZĂ LA FIECARE 4 ANI, NE PROMIT LAPTE ŞI MIERE LA ALEGERI, NE PREDICĂ NORME ŞI LEGI VALABILE NUMAI PENTRU NOI, EI AU LEGILE LOR SPECIALE ŞI PRIVILEGII, DAR PÂNĂ LA URMĂ NE DUC ÎN ACELAŞI LOC : ÎN MORMÂNT.
    PS: A auzit cineva de un preot pedepsit conform paragrafului citat în introducerea articolului, pentru că a jurat strâmb în faţa lui Dumnezeu şi a oamenilor?
  • +3 (7 voturi)    
    LOL!!! (Miercuri, 7 august 2013, 18:13)

    Alui [utilizator]

    http://www.construimcatedrala.ro/
    850 de donatii!!!
  • -13 (13 voturi)    
    BBC (Miercuri, 7 august 2013, 20:08)

    Setalcott [utilizator]

    BBC-ul nu mai poate de grija noastra, cand tara lor e pe cale sa devina califat. Atunci le va parea rau ca nu le-a sprijinit statul biserica nationala, ca n-au facut si ei niste biserici, in loc sa-i lase pe sauditi sa le faca moschei.
    • +7 (11 voturi)    
      Crezi ca o clădire te transforma in credincios? (Miercuri, 7 august 2013, 21:15)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Si oricum in Anglia atât timp cât guvernul nu da bani pentru construirea moscheilor, moscheilor sunt clădiri ca oricare altele. Cine are bani sa plătească construcția si obține permisunile necesare poate construi ce vrea, chiar si un templu hindus sau budist.
      • -5 (7 voturi)    
        Moschei (Miercuri, 7 august 2013, 23:58)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        O cladire in sine nu te transforma in credicios, dar curentele prevalente in societate te pot influenta.
        Ce fel de cladiri "ca oricare altele" sunt moscheile se poate vedea cu ochiul liber dupa roadele lor. Se mai poate vedea in multe documentare:

        http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_hBXHtQDxOo

        Mai mult, guvernul britanic da bani pentru a-i face casa extremistului Abu Hamza, iar Guvernul olandez da bani pentru Ground Zero Mosque.
        • +6 (8 voturi)    
          II face casa. Cu gratii si paza! (Joi, 8 august 2013, 0:39)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Ma doare undeva de alții si problemele lor. Pe mina ma mănâncă paduchii(BOR) si eu mor de grija altuia!
          • -2 (4 voturi)    
            Problemele altora (Joi, 8 august 2013, 15:44)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            Nu pot sa spun decat ca ma intristeaza ca biserica acestui neam este pentru dumneavoastra paduchi, pentru ca construieste biserici. Nu avem decat un exemplu in istorie al unei civilizatii prevalent seculare, si anume Europa Occidentala. Dupa toate indiciile, nu o sa dureze, de aceea eu sunt sceptic fata de acest triumfalism ateu.
          • -2 (4 voturi)    
            mod de gndire (Joi, 8 august 2013, 15:58)

            kripton [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            e si asta un mod de a gandi,pe bucati; intregul nu e relevant si nu ne intereseaza. interventia pecare o persiflati a pornit de la un context. ce faceti este manipulare tipica
            si ca fapt divers: GUVERNUL saudit are un program de 40 MILIARDE euro pt construirea a 1000 moschei in toata lumea. guvernele europene nu fac nimic. evident,nu e nici greseala si nici nepasare,efectele vor aparea in 40 ani si cineva stie f bine asta. oare chiar nu vrem sa vedem??
            • 0 (0 voturi)    
              daca ajungem sa ne comparam cu AS (Vineri, 9 august 2013, 9:31)

              albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui kripton

              atunci e jale. pe scurt, in arabia saudita oamenii sunt f inapoiati dpdv al educatiei, in schimb islamul e in floare. intr-un stat islamic invatamantul, justitia sunt bazate pe litera islamului si asta tine acele popoare in bezna. amintesc numai executiile prin decapitare in piete publice din unele tari. nu vreau sa ajungem acolo. avem multi conationali in bezna, deci avem "potential" dar nu trebuie sa lasam niste cinici sa ii exploateze. ca stat (laic) trebuie sa investim in educatie, nu in biserici. cu bisericile nu am nimic, dar sa se descurce cum pot si sa plateasca taxe pe venituri ca toti ceilalti.

              cine va sari sa dea cu piatra, sa se gandeasca mai intai de ce nu s-a intalnit cu educatia pana acum.
              • -2 (2 voturi)    
                comparatie (Duminică, 11 august 2013, 16:16)

                kripton [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

                imi pare rau ca nu intelegeti; faptul ca guvernul unui popor needucat isi propaga religia folosind fonduri enorme, ar trebui sa primeasca o replica pe masura. de ce religia neamului nostru sa nu fie sustinuta de stat?de cand principiile morale ale crestinismului sunt RETROGRADE? cu ce va deranjeaza ''predica de pe munte" a lui Isus? eu despre asta scriu. tot soiul de smecheri imi scot ochi ca avem o casta preoteasca venala si corupta si asta duce la consecinta ''logica'' sa renuntam la Isus si invatatura Lui. daca asta vi se pare ok,........si apropo de educatie: hienele care ne-au distrus tzara,sunt cumva ''needucate''? dvs credeti ca stiintza de carte le lipseste? hotilor, banditilor la drumul mare care dau aurul si petrolul tarii PE NIMIC, nu educatia STIINTIFICA le lipseste,ci CONSTIINTA RESPONSABILITA -TILOR LOR IN VIATA,ei habar nu au ca vor da raspuns MARE pt toata nenorocirea in care au bagat neamul nostru pt multe generatii.asta va faceti ca nu pricepeti,ca poporul asta nu are alta sansa decat sa revina la evanghelie, altfel va disparea din istorie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă