Cum arata metroul din Bucuresti in partea invizibila milioanelor de calatori. Reteaua uriasa de galerii este verificata la centimetru in fiecare noapte. In fiecare noapte, dupa ce programul metroului se termina, in subteran intra o armata de angajati ai Metrorex care verifica sinele de metrou, fac fel de fel de reparatii si curata statiile de metrou pentru calatori. "Adevarul" a intrat in subteran dupa inchiderea metroului si va spune ce se petrece, de fapt, atunci cand trenurile nu circula. E trecut cu vreo 30 de minute de miezul noptii. Muncitorii de la Metrorex, vreo 20, asteapta pe treptele de la statia de metrou Piata Unirii 1 confirmarea ca linia nu mai este electrificata. In timp ce stam pe peronul pustiu, angajatii Metrorex ne explica ca statia Piata Unirii 1 este o statie de suprafata, aflata la vreo sase-sapte metri sub nivelul zero. "Aici exista niste puturi de mare adancime, dar si niste pompe care scot apa, altfel statia ar fi inundata. Metroul deverseaza o cantitate foarte mare de apa", explica un inginer, anuntaAdevarul.

SUBIECTELE ZILEIFoto: Colaj foto

20 de ani de la stingerea Seniorului Coposu. Marele om de stat a platit cu 17 ani de temnita si cu suferinte inimaginabile convingerile sale democratice si fidelitatea fata de mentorul sau, Iuliu Maniu. La 11 noiembrie 1995 se stingea din viata unul dintre cei mai importanti oameni de stat din istoria contemporana a Romaniei. Seniorul Corneliu Coposu a fost liderul de necontestat al Opozitiei democratice din Romania, care s-a straduit sa limiteze excesele Puterii neocomuniste instaurate dupa confiscarea Revolutiei din 1989. Corneliu Coposu a trasat, inca din ianuarie 1990, patru principii pentru reformarea Romaniei: adoptarea unei democratii de tip occidental, o viata publica bazata pe principiile morale crestine, aderarea la NATO si la Comunitatea Economica Europeana si restaurarea monarhiei. Pana in momentul mortii sale, Corneliu Coposu s-a luptat sa transpuna in practica toate aceste principii, informeazaRomania Libera.

De ce 93% din scoli nu au autorizatie de la ISU? Raspunsul bulversant despre anul de constructie dat de autoritati. Oroarea de la ''Colectiv'' a trezit cu forta autoritatile dintr-un somn caldut. In timp ce oamenii se tem justificat sa mai mearga prin cluburi si restaurante, brusc, responsabilii fac sute de controale. Fie ca verifica, localuri, mall-uri sau cinematografe, toate ar trebui sa respecte normele, astfel incat in cazul unei nenorociri, numarul victimelor sa fie cat mai mic. Din pacate, in prezent, legile sunt confuze si stufoase, iar peste ele se suprapun ordonante de urgenta si hotarari de guvern, care intr-un final ajung sa se contrazica intre ele. Autoritatile romane sunt depasite de situatie. Cate cladiri au autorizatie de functionare de la pompieri? Cate au nevoie de asa ceva pentru a functiona fara probleme? Ce spune legea? Sunt intrebari pentru care nu exista raspuns. Asa ca s-a ajuns intr-un punct critic, scrieStirileProtv.ro.

DW: E prea multa mutenie. Presedintele continua consultarile intr-o ambianta discreta. Dintr-un anumit punct de vedere este firesc, dar nu putem sa ne ascundem ingrijorarea ca evenimentele scapa oricarui control public. Spuneam nu demult ca ar trebui sa ne pastram optimismul, dar ne refeream la sentimentul acesta impropriu ca Romania s-ar gasi in mijlocul unei crize la fel ca in 1990. Motive de nemultumire avem insa, caci nu se discuta nimic important. Presedintele a anuntat ca nu este vorba numai de o inlocuire de guverm, ci de o schimbare de profunzime. Prin urmare a creat el insusi o mare asteptare. Dar daca nu e vorba doar de un nou cabinet, despre ce e vorba? In acest nou orizont, partidele parlamentare, presa avizata si toti cei competenti ar fi trebuit sa initieze o intensa dezbatere. Marile teme care, de bine de rau, au fost schitate in ultimii ani, ar trebui expuse din nou si plebiscitate pentru a le testa sustinerea publica, anuntaDeutsche Welle.

Primaria Capitale: Exista contracte de deszapezire pentru toate cele sase sectoare. Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) precizeaza, marti, ca declaratia premierului interimar, Sorin Cimpeanu, referitoare la contractele de deszapezire, este incorecta, aratand ca exista contracte de deszapezire pentru toate cele sase sectoare ale Capitalei. "Primaria Municipiului Bucuresti dezminte informatiile aparute astazi in mass- media, in care se citeaza declaratia premierului interimar Sorin Cimpeanu, referitoare la pregatirile de iarna. Cu privire la afirmatia primului ministru, potrivit careia "printre unitatile administrativ-teritoriale care nu au contracte de deszapezire incheiate se afla si Municipiul Bucuresti", facem urmatoarele precizari: In Municipiul Bucuresti exista contracte de deszapezire pentru toate cele sase sectoare", se arata in comunicatul transmis agentiei Mediafax. PMB precizeaza ca operatorii serviciului de salubrizare si Primariile Sectoarelor 1,2,3,4,6 au transmis programele de deszapezire si combatere polei aferente iernii 2015-2016, iar pentru Sectorul 5 contractul este asigurat de Primaria Municipiului Bucuresti, informeazaGandul.

Descinderile procurorilor DNA la Primaria Cluj Napoca si la Compania de Transport Public din Cluj Napoca vizeaza o mega frauda cu fonduri europene. Pe firul anchetei, pe langa procurorii anticoruptie au intrat si inspectorii de la Departamentul de Lupta Antifrauda al Uniunii Europene, deoarece la mijloc este vorba despre finantari din fonduri UE, destinate achizitionarii unui sistem de ticketing la Compania de Transport Public din Cluj Napoca. Scandalul, sustin surse judiciare, va fi mai mare decat cel care a fost in 2011, cind a fost arestat fostul primar al Clujului, Sorin Apostu, unul dintre capetele de acuzare ale DNA, fiind ca a luat spaga proape 100.000 de lei pentru asigurarea parcului auto al CTP, la o anumita firma de asigurari. In cursul diminetii de marti, procurorii DNA au cerut de la Primaria Cluj Napoca, caietul de sarcini si alte documente de la licitatia organizata pentru desemnarea firmei care urma sa implementeze sistemul de ticketing compus din computere de bord, validatoare de bilete si de automate stradale de vanzare a biletelor de calatorie. Suma asigurata din fonduri europene, platita prin Ministerul Dezvoltarii a fost de 33.6 milioane de lei. In total au fost 22 de perchezitii la firma care a castigat licitatia, la Primaria Cluj Napoca dar si la Compania de Transport Public din Cluj Napoca, scrieEVZ.