UPDATE Proiectul Legii antifumat a fost contestat la Curtea Constitutionala de 33 de senatori

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 21 decembrie 2015, 19:27 Revista Presei | Subiectele Zilei

Senatori din mai multe grupuri parlamentare au initiat, luni, o contestatie la CCR la proiectul de lege care prevede interzicerea fumatului in spatiile publice inchise, a declarat pentru Agerpres senatorul independent Alfred Laurentiu Mihai.

'Am contestat legea care se afla la promulgare acum la domnul presedinte Iohannis privind interzicerea fumatului in spatiile publice inchise. Legea are multe probleme de neconstitutionalitate in exprimare. Se intelege ca inclusiv in spatii colective private, de exemplu la dumneavoastra acasa, nu puteti fuma, ceea ce nu este constitutional', a afirmat Alfred Laurentiu Mihai.

Senatorul a adaugat ca, in opinia parlamentarilor care au depus contestatia, legea in forma in care a fost adoptata separa fumatorii in doua categorii: cei care pot fuma in aeroporturi sau cei care sunt in inchisori de maxima siguranta si ceilalti fumatori care nu au voie.

'Bineinteles ca nu au voie decat daca sunt in situatia cu pricina, adica ori se afla in inchisoare si numai acolo pot fuma intr-un spatiu public inchis sau in aeroporturi, in spatii special amenajate, ceea ce nu este constitutional. Practic, este o discriminare, intre fumatori vorbesc. Daca nu s-ar putea fuma nicaieri intr-un spatiu public inchis ar fi corect. Daca legea ar trece in aceasta forma si ar fi votata in Parlament cu unanimitate nu ar fi nicio problema. Plus ca trebuie vazute foarte bine partile de constitutionalitate care noi credem ca au fost incalcate. Noi nu putem sa spunem suta la suta daca avem dreptate sau nu decat dupa ce Curtea va da un verdict', a explicat Alfred Laurentiu Mihai.

Senatorul a precizat ca demersul catre CCR este sustinut de alti 32 de senatori. 'Nu este initiata doar de mine, este initiata impreuna cu colegii mei, suntem 33 de senatori care am semnat aceasta contestatie la Curtea Constitutionala. Au semnat 33 de colegi, nu pot sa va spun acum nume, dar pot sa va spun sigur ca sunt de la mai multe grupuri parlamentare. De exemplu, doamna Anghel (Cristiana Anghel - n.r.) a fost cu mine, a semnat si dansa. Au fost si de la Camera care au sustinut, domnul Fenechiu (Daniel Fenechiu - n.r.) alaturi de care am formulat contestatia. Nu a semnat-o pentru ca e de la Camera si noi am depus-o de la Senat, secretariatul general al Senatului', a completat el.

Alfred Laurentiu Mihai a afirmat ca demersul la CCR nu este impotriva unei legi antifumat, dar trebuie ca un astfel de act normativ sa respecte prevederile constitutionale.

'Este corect sa avem o lege antifumat care sa respecte normativele, directivele europene, este corect sa protejam nefumatorii, sa nu se fumeze in preajma copiilor. Sunt de acord cu toate aceste lucruri, dar nu sunt de acord sa trecem de dragul de a trece o lege nefiind constitutionala', a sustinut senatorul.

Proiectul de lege care prevede interzicerea fumatului in spatiile publice inchise, spatiile inchise de la locul de munca, la locurile de joaca pentru copii, in unitatile sanitare, de invatamant, precum si cele destinate protectiei si asistentei copilului a fost adoptat pe 15 decembrie de plenul Camerei Deputatilor, Camera decizionala in acest caz. Actul normativ a fost aprobat cu 164 de voturi 'pentru', 20 'impotriva' si 26 de abtineri.


Citeste mai multe despre   



















8776 vizualizari

  • +19 (23 voturi)    
    Mai bine (Luni, 21 decembrie 2015, 19:40)

    comentatordiletant [utilizator]

    sș intre iar în greva foamei...
    • +11 (15 voturi)    
      greva ratiunii (Luni, 21 decembrie 2015, 22:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

      auzi inventie.. discriminare pentru ca cei aflati in inchisoare au reguli diferite. maine depun la ccr o contestatie la pedeapsa cu inchisoarea... motivul? discriminare!.. democratia asta trebuie sa mai astepte.. in Romania sunt prea multi prosti cu drept de vot.
  • +30 (32 voturi)    
    Asta in timp ce (Luni, 21 decembrie 2015, 19:56)

    Alex1512 [utilizator]

    Aia si-au votat pensii speciale
  • +17 (19 voturi)    
    Daca nu face si o greva a foamei (Luni, 21 decembrie 2015, 20:01)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    asa cum stie ea, ca tot vin sarbatorile, degeaba, nu o baga nimeni in seama.
  • +28 (40 voturi)    
    poti fuma acasa la tine (Luni, 21 decembrie 2015, 20:01)

    minos [utilizator]

    ...dar sa ai grija ca fumul sa nu se strecoare spre vecini.
    este ok ca vecini sa fie deranjati si intoxicati de fum? am trait asa 5 ani de zile fara sa pot face nimic, am izolat baia, am stat cu geamurile inchise vara, i-am rugat pe vecinii de jos sa fie mai atenti unde fumeaza, degeaba. Daca fumatorii ar fi avut un miim de respect fata de ceilalti si in primul rand fata de ei, nu ar fi fost necesara aceasta lege.
    • -13 (25 voturi)    
      freedom choice (Luni, 21 decembrie 2015, 20:26)

      Steve [anonim] i-a raspuns lui minos

      te-ai gandit daca n-ar fi mai bine sa te muti undeva in munti, sa nu ai vecini care fumeaza la ei pe balcon?
      • +11 (15 voturi)    
        La EI in balcon ... (Marţi, 22 decembrie 2015, 0:28)

        imipasa.ro [utilizator] i-a raspuns lui Steve

        ... DOAR daca opresc fumul sa treaca din balconul lor in balconul vecinilor, lucru imposibil. Altfel la EI in balcon inseamna de fapt (si) la ALTII in balcon. V-ati gandit la asta?! Adica vecinul fumator are libertatea sa faca ce vrea in casa lui, adica sa fumeze, si fiindca izolatia intre apartamentele din bloc (baie, balcon, casa scarii, etc.) nu e eficienta, vecinul nefumator nu are libertatea sa faca ce vrea in casa lui, adica sa respire aerul fara fumul vecinului care fie nu intelege notiunea de libertate corect fie nu are 7 ani de-acasa. I.e. libertate=fiecare face ce vrea CATA VREME NU II DERANJEAZA PE CEILALTI.
        • +3 (7 voturi)    
          corect (Marţi, 22 decembrie 2015, 5:14)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui imipasa.ro

          ca atunci cand pute a ceapa prajita si tocanitza, de la parter la ultimul etaj, nu?
      • +5 (11 voturi)    
        Libertatea de alegere se opreste (Marţi, 22 decembrie 2015, 8:36)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Steve

        Acolo unde afecteaza libertatea altuia (in cazul de fata chiar sanatatea. Si nu e trebuie sa ma mut ci imbecilul ce polueaza (ca sa nu mai vorbesc ca eu ii platesc si suportul medical fiind stiut ca astfel de idioti se imbolnavesc repede si grav).
        • -4 (6 voturi)    
          idiotii aia (Marţi, 22 decembrie 2015, 11:23)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          platesc la pachetul de tigari 90% taxe si 10%tutun - din banii aia ti-ai putea trata prostia, daca ar exista tratament
          • +3 (5 voturi)    
            Nu exista, esti dovada clara (Marţi, 22 decembrie 2015, 12:00)

            Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

            Taxele de pe tutun nu merg la sanatate - de altfel nu ar putea acoperi pagubele produse de imbecilii lipsiti de vointa
            • -1 (1 vot)    
              raspuns (Marţi, 22 decembrie 2015, 12:49)

              natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

              Nici nu am pretins ca merg la Sanatate, stiu ca merg la buget...Acum ce fac "ei" cu banii, e altceva...
              La un articol referitor la pensiile speciale e un commentator care insista ca acele sume nu sint din fondul de pensii...

              Si totusi, "noi" pentru ce paltim?

              PS: M-am lasat de fumat acum 3 ani
              • 0 (0 voturi)    
                Pentru pensiile parlamentarilor (Marţi, 22 decembrie 2015, 15:57)

                Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

                Pentru girofarurile politicienilor, pentru sustinerea unui parlament supraincarcat ilegal in dispretul votului la referendum.
      • +4 (8 voturi)    
        hmm (Marţi, 22 decembrie 2015, 8:52)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Steve

        pe principiul asta, sa inteleg ca vecinii de deasupra n-ar trebui sa se supere daca dau foc la un cauciuc in balconul meu?
    • +10 (16 voturi)    
      minunat (Luni, 21 decembrie 2015, 21:18)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui minos

      Vara să stai cu geamul deschis și la ora 0 să simți cum pătrunde fumul de țigări în aparament...
    • +4 (6 voturi)    
      phuuu (Luni, 21 decembrie 2015, 21:56)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui minos

      mitomania e in floare! ..sau o fi un SF?
    • -4 (16 voturi)    
      considera (Luni, 21 decembrie 2015, 23:40)

      ATAT [utilizator] i-a raspuns lui minos

      Ai dreptate sa iti aperi proprietatea. Desi nu am auzit de asa problema de infiltrare in viata mea.
      Dar te intreb: un om singur, la el in casa, singur pe un varf de deal. Are voie sa fumeze? Pentru ca legea spune mai degraba nu. Daca e posibil sa ii vina postasul sau nepotii in vizita, este deja "spatiu in folosinta comuna".
      E o problema dificila, dar legea asta e la fel ca toate legile romanesti: proasta. Nu poate ramane asa.
      • +4 (10 voturi)    
        confirm problema de infiltrare (Marţi, 22 decembrie 2015, 5:16)

        VladSnow [anonim] i-a raspuns lui ATAT

        Fumul trece foarte ușor prin cele mai mici neetanșeități. Am locuit pana acum în două apartamente, și în ambele am avut această problemă.

        Și în plus pentru un nefumător mirosul e foarte ușor de observat. Pentru cineva care fumeaza și al cărui apartament miroase oricum a fum probabil nu se simte daca intră fum de la altcineva.

        Fumul intră prin aerisirile din baie sau bucătărie. Dacă ești la un etaj superior și se fumează la etajele de jos, e dezastru.

        De multe ori a trebuit să țin hota și ventilația din baie pornite zi și noapte ca să nu intre prin ele fum de la vecini.

        Dacă mai vrei să deschizi cumva și un geam, ghinion. Ca fumătorilor le place să fumeze pe geam.

        Și când sunt în mașină la semafor, evident că fumatorii din mașinile din jur trebuie să fumeze cu geamul deschis și cu țigara ținută afară pe geam. Fumul intră la mine în mașină chiar dacă am geamurile închise, dacă e un semafor mai lung deja trebuie să trec ventilația pe recirculare.

        Și mai avem fumătorii care fumează la intrarea în magazine, pentru că în interior nu au voie. Ocazie cu care toți cei care intră în magazin trebuie să treacă printr-un nor de fum. E și mai plăcut când intrarea în magazin se face printr-o parcare subterană, unde fumul se acumulează din cauza tavanului.

        Și mai avem și spațiile pentru fumători amenajate prin diverse locuri, cum ar fi food court-urile din mall-uri. Teoretic sunt izolate de restul incintei. Practic fumul se răspândește peste tot în jurul spațiilor respective. Dupa ce manânci în AFI Cotroceni la etaj îți miros hainele câteva zile a fum.

        E până la urmă o problemă de bun simț, la fel ca problema cu cei care ascultă muzică la maxim sau țin câini care latră în continuu la bloc. Sau care dau găuri în pereți la 3 dimineața.

        De îndată ce îmi voi permite o să mă mut la casă. La o distanță rezonabilă de alte locuințe, pentru că din pacate în Romania bunul simț e pe cale de dispariție. Și, bonus, nici nu va mai trebui să stau cu stresul că pot deranja vecinii.
        • -4 (12 voturi)    
          Corect (Marţi, 22 decembrie 2015, 10:06)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui VladSnow

          Amince esti dement. Sunt nefumator dar tampanii mai mari ca cele debitate de tine nu am crezut ca exista.
        • -2 (2 voturi)    
          Bai frate, (Marţi, 22 decembrie 2015, 14:08)

          SISKA [anonim] i-a raspuns lui VladSnow

          chiar i-ai depasit pe toti ! Cind citesti cite un comentariu ca al tau, ai impresia ca traim intr-o tara in care fumul de tigara pluteste prin case, pe strazi, asa, cam ca smogu' in China ! De unde le scoateti frate ? Si eu, ca multi altii, stau la bloc, ala de sub mine si ala de deasupra fumeaza, si in casa si pe balcon, dar n-am avut niciodata problemele astea de care vorbiti citiva cu inversunare pe aici ! Ba, sincer, cel mai tare ma deranjeaza vecinu' nefumator de la 4, care care o manie de a-si tura jegul de Ford a 7-a mina pina ajunge fumul in toata parcarea, mai ales iarna, cind o "incalzeste" !! Chiar nu mai aveti, astia citiva de pe site, nimic de facut, eventual sa munciti si voi ceva ? Pai dac-o sa te muti la tara, ce faci, frate, cu fumul de la sobele taranilor iarna ?? Ii dai in judecata ? Ceri lege sa interzica sa se faca focul ? Nu va vad, pe astia citiva de pe aici (care, folosind mai multe nick-uri pt. o persoana, sa pareti mai multi), sa comentati cu aceeasi infocare, despre fumul de la masini ( cite 3 de familie), despre defrisari, despre jegul de pe strazi si alte forme de poluare care, ASTEA, ne maninca, de fapt, sanatatea ! DA, de acord, fumatul nu face bine, DA, sa nu se fumeze in locuri publice inchise (apropo, cit de tembela ti se pare definitia di proiectul de lege: "spatiului inchis", adica un tavan sprijinit pe cel putin 2 pereti=spatiu public inchis ?? SI daca peretii sint PARALELI cum se chiama ???), in apropiere de copii, etc. DAR NU sint de acord sa nu se creeze spatii, nu custi, pt fumatori, DESTINATE, DOTATE/ UTILATE pt ei ! Cunosc multi oameni, mult mai educati, culti, stilati decit multi "comentatori" de pe-aici care s-ar duce linistiti sa fumezez in acele spatii, fara tevatura ! Cit despre ceea ce face fiecare in casa lui, terminati cu tzatzismele astea de doi bani si nu mai stati cu ochii in "curtea" altuia ca, mai mult ca sigur, fiecare "pute" si deranjeaza pe altul intr-un fel sau altul !
    • -2 (4 voturi)    
      casele din vecinatatea blocului meu (Marţi, 22 decembrie 2015, 11:21)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui minos

      au incalzire cu lemne, si toata iarna miroase a fum. Cer interzicerea incalzirii cu lemne , da-I deaq de sarantoci !!!!
      n.b.: a se sesiza si aspectul ecologist al problemei :)
  • +4 (14 voturi)    
    Interesul personal primeaza (Luni, 21 decembrie 2015, 20:28)

    MVM [utilizator]

    Oameni de 2 lei (cu adevarat!) care voteaza doar pentru ei: vor sa fumeze ca in Evul Mediu si vor pensii speciale. Curand vom scapa de voi: vin alegerile iar papagalul de deputat Fenechiu se va intoarce la profesia de baza: avocatul lui Dan Diaconescu.
  • +5 (11 voturi)    
    ... (Luni, 21 decembrie 2015, 20:37)

    7cats [utilizator]

    Gata pa Romania!!!
    Am plecat!
    • -2 (2 voturi)    
      Drum bun si cale bătuta ... (Marţi, 22 decembrie 2015, 13:16)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui 7cats

      ... in Congo, ca intr-o țara civilizata nu poti fuma in spații închise!
  • +6 (12 voturi)    
    Parlamentarii când nu ne fură,ne omoară. (Luni, 21 decembrie 2015, 20:48)

    mircea [anonim]

    Cum altfel poți numi contestația unor parlamentari fumători înrăiți?În tot ce au făcut actualii parlamentari,numai au făcut legi favorabile unei minorități în dezavantajul interesului general.Pe lângă că sunt neconstituționali,fiind mai mulți decât sa stabilit prin referendum,se comportă ca niște borfași,distrugând sistematic societatea română,dezbinând și încăierând.Deja unii adepți PSD via PCR,dau vina pe Johannis,pentru-că este neamț și a vrut primul leafă mai mare fapt ce a provocat această avalanșă de bonificații speciale pentru aleși.Numai dacă-i băgăm la pușcărie,scăpăm țara de cheltuială și noi de povara lor.Cine știe fapte penale făcute de aleși să anunțe organele judiciare.Este o datorie patriotică,un mod de a ne apăra de hoția lor.
    • +5 (5 voturi)    
      Cine are de casigat in fapt... (Marţi, 22 decembrie 2015, 8:56)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Industria tutunului pe care o reprezinta cei 33 de semnatari. Cel mai bine demisioneaza si se alatura PMI, BAT sau JTI de unde pot promova fumatul in special catre tinertii intre 18 si 24 de ani.
  • -16 (16 voturi)    
    O rusine (Luni, 21 decembrie 2015, 21:55)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Un proiect rusinos.
  • 0 (0 voturi)    
    cel mai tanar senator (Marţi, 22 decembrie 2015, 10:51)

    Info [anonim]

    http://www.teiadna.ro/denunt/42/MIHAI%20LAURENTIU%20ALFRED
  • 0 (2 voturi)    
    Fumami-ar "trabucul"! (Marţi, 22 decembrie 2015, 13:18)

    Alui [anonim]

    Daca ii iau la bătaie pe fumătorii care încalcă legea fumând in spații închise, ce amenda plătesc?
    • 0 (2 voturi)    
      Pai... (Marţi, 22 decembrie 2015, 14:53)

      Sprinter [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      eu ti-as da sa ai de dus......La alegere ,niste capace ,niste suturi in pulpa , un cap ,doua,


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri