Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) plateste anual zeci de milioane de euro pentru studii de fezabilitate a unor drumuri. Multe dintre aceste sosele nici nu se vor construi in urmatorii ani. Sumele aprobate ca plata pentru aceste hartii sunt umflate atat de tare, incat bat orice recorduri in materie. Specialistii consultati de reporterii „Gardianul” au confirmat faptul ca aceste „machete” sunt serios supraevaluate. Recordul il detine studiul de fezabilitate pentru drumul expres Pitesti - Craiova, pentru care CNADNR a platit 7,5 milioane de euro. Un calcul simplu arata ca s-au tocat circa 60.000 de euro pentru studiul fiecarui kilometru. In afara de acesta, CNADNR a mai supra-licitat studiile pentru alte patru drumuri expres, devizul total depasind 26 milioane de euro. In com-paratie, studiul de feza-bilitate a drumului expres Braila - Galati a costat numai 8.000 de euro/kilo-metru. Un document intern al CNADNR demonstreaza ca preturile au fost umflate mult peste limitele bunului-simt. Documentul, avizat de Mihai Grecu, directorul general de atunci, stabileste sume si de 10 ori mai mici decat cele platite pentru studiile de fezabilitate. Michael Stanciu, prese-dintele Search Corporation SRL, firma care se ocupa de intocmirea studiilor, sustine ca suma primita pentru “Pitesti - Craiova” este corecta si e justificata si de graba cu care s-a cerut produsul.

Devizele pentru efectuarea de studii de fezabilitate depasesc 26 milioane euro pentru 5 drumuri expres. Ele sunt chiar si de 10 ori mai mari decat cele propuse in Consiliul de administratie al CNADNR, potrivit documentelor intrate in posesia noastra. Michael Stanciu, presedintele Search Corporation, principalul beneficiar, sustine ca preturile sunt corecte si ca sunt justificate si de graba cu care s-au dorit aceste studii. Cum graba nu este acoperita de existenta sumelor necesare construirii drumului, ea nu mai poate fi justificata decat, poate, de vecinatatea campaniei electorale.

Integral in Gardianul