Interesul scazut si lipsa de implicare la scoala a elevilor, precum si problemele de atentie si memorie, de organizare sau cele care tin de creativitate si socializare sunt semne care indica o posibila viitoare schizofrenie.

Aceasta este una dintre principalele concluzii ale unui studiu realizat de cercetatorii britanici si suedezi, citat de bbc.co.uk. Specialistii de la King’s College din Londra si de la Institutul Karolisnka din Stockholm au urmarit performantele scolare si psihiatrice a 900.000 de copii, nascuti intre 1973 si 1983. Acestia au spus ca problemele sociale si psihologice care genereaza notele mici de la scoala pot fi interpretate si ca semne ale unei viitoare tulburari schizofrenice, care se manifesta mai tarziu, de obicei in jurul varstei de 20 de ani, sub forma unor deliruri, halucinatii sau vorbire dezorganizata. Rezultatele studiului au adus si o perspectiva noua fata de legatura dintre schizofrenie si coeficientul de inteligenta.

Daca pana acum studiile de sanatate mintala sustineau ca aceasta tulburare apare in special la persoanele care au un coeficient ridicat de inteligenta, studiul de fata arata contrariul. Cercetatorii suedezi si britanici au observat ca elevii care au obtinut nota cinci la examenele de absolvire a ciclurilor scolare au de doua ori mai multe sanse de a fi diagnosticati cu schizofrenie decat colegii lor care au obtinut note mai mari. Iar riscul este chiar mai mare in cazul copiilor care obtin rezultate scolare foarte slabe pe tot parcursul procesului de educatie.

Integral in Cotidianul