Una dintre surprizele aduse de examenul teoretic pe calculator, sustinut si in Bucuresti, de luna viitoare, consta in testarea cunostintelor de mecanica.

Graba cu care autoritatile locale au ales sa treaca la o noua metoda de examinare auto si in Capitala le ridica mari probleme viitorilor soferi. Chinul incepe inca de cand acestia merg sa-si depuna actele pentru examen. La noul sediu al Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Bucuresti din cartierul Pipera, inaugurat cu mare fast, acestia pierd mai bine de doua ore in fata ghiseelor supraaglomerate. Odata ajunsi in fata angajatului care face inscrierile, candidatii sunt avertizati ca de la 1 octombrie vor sustine proba teoretica a examenului auto pe calculator, dar ar trebui sa fie pregatiti sa completeze... tot pe hartie chestionarele.

Cea mai mare „surpriza“ o reprezinta insa intrebarile pregatite pentru viitorii soferi amatori, carora le vor fi testate si cunostintele de mecanica. Responsabilitatea pentru greutatile nejustificate pe care le intampina cei ce vor sa obtina un permis de conducere este pasata intre politistii-examinatori, instructorii auto si oficialii Ministerului Transporturilor.

Data exacta, inca incerta

Momentan, singura certitudine este aceea ca metoda de examinare pentru obtinerea permisului de conducere se va schimba de luna viitoare. Concret, proba teoretica a examenului auto va fi sustinuta si in Bucuresti pe calculator, in cladirea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Bucuresti, situata pe soseaua Pipera, numarul 49, din sectorul 3. Data exacta, mai precis ziua din care testarea candidatilor se va face astfel, este insa incerta. Si asta, in ciuda faptului ca aspirantii la statutul de sofer sunt programati inca de pe acum pentru a sustine examenul in noile conditii.

„Noua metoda de examinare nu da gres, este cat se poate de transparenta - candidatul fiind instiintat de calculator daca a trecut sau nu proba - scurteaza timpii de asteptare si de examinare si elimina suspiciunile cu privire la o eventuala «colaborare» dintre examinatori si viitorii soferi. (...) Vor fi 60 de statii de examinare, amplasate in trei sali. Un avantaj este acela ca nu vor mai exista serii de candidati, asa cum se intampla acum, ci se va intra la rand. Asta, intrucat examenul nu poate dura mai mult de 30 de minute, indiferent de categoria pentru care s-a inscris solicitantul“, spun examinatorii.

Pusi insa in fata unei probleme reale: in acest moment, in Capitala, proba teoretica a examenului auto este sustinuta, zilnic, de aproximativ 1.000 de persoane - ceea ce inseamna mai mult de 16 candidati pentru o statie de examinare pe zi, oficialii Serviciului Permise au gasit solutia cu zambetul pe buze: „Nu ne asteptam la cozi intrucat suntem siguri ca majoritatea «vor pica» testul in cel mult 5 minute“.

Evenimentul Zilei