EvZ: Pariul cu bucurestenii - cu bicicleta gratis prin parcul Kiseleff

de Oana Dan     EvZ.ro
Joi, 27 august 2009, 0:39 Revista Presei | Subiectele Zilei

Parcul Kiseleff
Foto: Evenimentul Zilei
Asociatia Green Revolution, cu sprijinul Primariei Sectorului 1, pune la bataie 150 de biciclete pentru toate varstele, care se pot inchiria, gratis, din centrul parcului din Piata Victoriei. Acest proiect este „un pariu cu bucurestenii”, potrivit lui Corneliu Belciug, care spera ca oamenii vor arata bun-simt si vor fi civilizati. „Daca proiectul nostru are succes, o sa apara centre similare si in alte orase ale tarii”,  a mai spus acesta. „Dar, daca in primele zile de functionare, bicicletele sunt vandalizate, orice initiativa de acest gen va fi sufocata si asta ne va arunca inapoi cinci-sase ani, in Europa”, a mai spus acesta.

„La Pedale” a avut un succes fulger in primele ore de la deschiderea de azi de dimineata, copiii fiind printre cei mai dornici sa pedaleze prin parc. Regulile sunt putine: te poti plimba cu o bicla doua ore, gratis, dupa ce semnezi un contract si lasi buletinul la centrul de inchiriere. Este interzisa iesirea din perimetrul parcului.

Articolul Integral in evz.ro


Citeste mai multe despre   






















3744 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    mai putine medalii (Joi, 27 august 2009, 1:55)

    emigrantul [anonim]

    Merita o medalie pt. asta, dar nu este " proiectul nostru" initiativa este prezenta in toate tarile occidentale, in Madrid poti sa obtii gratis o bicicleta in parcul Juan Carlos si exista alte 7-8 centre de inchiriere in tot orasul, plus zeci de km de drumuri pt. bicicleta in oras si alte sute in jurul lui, in locul unor cai ferate inutilizate, au facut trasee de bicicleta folosind deja infrastuctura fostei linii.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai bine pe roti decat pedestru (Joi, 27 august 2009, 12:50)

      Walker [anonim] i-a raspuns lui emigrantul

      Aleile parcurilor apartin biciclistilor si rolerilor nu pedestrasilor.

      Pe aleile din parcuri nu mai esti in siguranta din cauza biciclistilor care isi etaleaza "motoarele" si trec in mare viteza ca si cand aleile ar fi doar ale lor
      Este necesar sa se monteze "cocoase de camila" ca sa incetineasca teribilistii.

      Cand sunt in grupuri se intrec sa mearga mai repede sa-i sperie pe trecatori.

      La fel si rolerii: gonesc ca nebunii
      • 0 (0 voturi)    
        "Regulile sunt putine", nu asa zice articolul? (Joi, 27 august 2009, 14:02)

        Silence please! [anonim] i-a raspuns lui Walker

        Complet de acord cu tine.
        Titlul ar fi trebuit sa sune "Asociatia Green Revolution, cu sprijinul Primariei Sectorului 1, distruge parcul Kiseleff". Pana acum doua zile parcul era o oaza de liniste, in care puteam merge cu copilasul de un an sa il plimb. Ieri era plin de dementi care faceau raliu printre carucioarele cu copilasi.

        Multumim, domnule Chiliman!

        Nu-mi ramane decat sa sper ca bicicletele vor fi vandalizate si vor elibera parcul.
        • 0 (0 voturi)    
          PE ROTI FRATILOR, pe mamele lor! (Joi, 27 august 2009, 17:12)

          Walker [anonim] i-a raspuns lui Silence please!

          E plin de vitezomani descreierati pe biciclete si role.

          Dar de masinile care pe trecerea de pietoni iti rateaza calcaiul la centimetru ce sa mai zicem?

          Toti care-s pe roti au devenit agresivi cu cei care umbla per-pedes.

          Bravos ! Iata ca se poate sa traim ca niste bizoni!
  • +5 (5 voturi)    
    Imaginatie stearpa (Joi, 27 august 2009, 1:57)

    vasilica [anonim]

    Eu astept momentul cand primaria sau guvernul va imana fiecarei familii un ghid al bunelor maniere, toti romanii neciopliti se simt bine in orase occidentale unde totul merge frumos, dar negam ca problema chiar este in fiecare din noi.
  • +6 (8 voturi)    
    suna bine (Joi, 27 august 2009, 2:15)

    mircea [anonim]

    eu merg cu bicicleta la servici de la inceputul verii (19 km / zi).

    sper sa apuc ziua cand voi baga 50 de bani la orizont ca sa deblochez bicicleta, iar odata ajuns la aviatorilor sa o pun la loc intr-un locas gol in care o alta moneda de 50 de bani ma asteapta sa o trag afara imediat ce am intepenit bicla la locul ei.

    treburi de genul asta am inteles ca se intampla in danemarca de ani buni.

    tare mi-e ca nu vom ajunge pana acolo, dar sper ca actiunea preconizata sa aiba rezultate incurajatoare.
    • +1 (3 voturi)    
      greu (Joi, 27 august 2009, 8:10)

      bolovan [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Nu cred ca apuci tu...nu de alta...dar or sa fure rapid bicicletele alea...Trust me. Dara ii Romania...the land of...
  • +2 (6 voturi)    
    A mai facut unul odata "Contractul cu Romania" (Joi, 27 august 2009, 8:36)

    Porcurorul General [utilizator]

    Si bine ca nu a sfarsit lapidat (cu pietre fireste, ca era geolog). Imi veti spune ca sunt carcotas, insa va voi spune de ce in Bucuresti nu inchiriez biciclete...

    Problema Bucurestiului este flebita. Toate orasele din Europa, fiind orase vechi, au o problema cu subdimensionarea arterelor de circulatie si de aceea in general cladirile mamut au fost construite in afara zonei numita "orasul vechi" (adica in afara centrului istoric), adica unde strazile au fost de la inceput gandite sa preia un flux important de oameni si vehicule. La noi se face invers: turnurile si cladirile mamut sunt in centru. Se "barbieresc" parcurile pentru a le face loc, transportul in comun in ciuda modernizarilor nu arata deloc modern, ci este mai degraba o masina de tocat nervii. Veti ofta cand va voi spune ca viteza maxima a unui tramvai aici, la doi pasi de dvs, la Praga, este de .... 65km/h, asta in timp ce masinile circula cu 50. Nu ne despart nici 1000km, dar ne desparte o era de bun simt.

    In Bucuresti se construieste mereu dupa metoda "carul inaintea boilor": cladiri care ar fi bine sa nu fie locuite, caci altfel incurca pe toata lumea, din masini oamenii se plang ca transportul in comun le face viata un calvar, apropo - mai circula tramvaiele albastre care circulau la Munchen acum 50 de ani?!?

    Ca de obicei - si in cazul cu bicicletele - s-a inceput cu caruta: in parcuri este periculos sa mergi cu bicicleta; sunt copii, sunt pensionari, lumea merge pe jos (deci incet) si haotic. Bicicleta este un mijloc de transport ecologic si bun dpdv al sanatatii, dar ca sa mergi cu ea la scoala, la serviciu, nu sa te plimbi cu ea printre banci si sa sperii bunici, copii si tineri indragostiti. Si in Praga se poate merge cu bicicleta prin parc, insa este just, sunt peste 20 de parcuri si densitatea de biciclisti e mica. In Bucuresti in curand nu vor mai fi parcuri deloc si in acele petece verzi se inghesuie toata lumea. Sunt perfect de acord sa se introduca biciclete in zonele din parc care
    • 0 (0 voturi)    
      scuze pt OT! (Joi, 27 august 2009, 11:58)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

      dar ai perfecta dreptate cu "flebita"!
      In centru arterel evechi erau subdimnsionate fata de trafic, dupa 1990 situatia s-a agravat din cauza cresterii numarului de autoturisme, iar dupa 2000 s-a agravat si mai mult din cauza "exploziei" de cladiri de birouri si ansabluri rezidentiale ce generaza trafic suplimentar ...
      revenind la initiativa, parcul Kiseleff este minuscul, ce sa faci doua ore cu bicla acolo?!
      pe gratis sau nu, ar trebui sa se inchirieze biciclete pentru [arcuri precum Herastrau, IOR, Titan, Drumul taberei ...
    • 0 (0 voturi)    
      Tramvaie (Joi, 27 august 2009, 12:19)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Tramvaiele modernizate prind si 80kmh (Tramvaiul 41).
      Problema la noi e infrastructura, vechimea lor si lipsa aerului conditionat.
      In Sectorul 1 ma plimb aproape in fiecare seara in Herastrau unde e foarte bine in cursul saptamanii. Parcul Kiseleff e foarte misto de asemenea.
      Le recomand biciclictilor sa fie atenti la cei mici.
  • 0 (4 voturi)    
    Continuare... (Joi, 27 august 2009, 8:44)

    Porcurorul General [utilizator]

    care nu sunt populare pentru pietoni, insa nu este o initiativa de urmat de exemplu in parcul Titan sau in Drumul Taberei (care sunt parcuri mici).

    Bicicleta isi are locul nu in parc, nu pe trotuar, ci pe partea carosabila, pe banda ei. Dar am uitat, in orasul in care trotuarele sunt parcari.... nu se poate. Pentru a face loc bicicletelor si unui transport in comun civilizat este nevoie sa scoateti mai intai masinile si sa reduceti strazile cu latimea egala cu benzile de biciclete. Dar pentru ca sa renunte oamenii la masini trebuie ca sa aiba un transport in comun civilizat si sa aiba piste de biciclete. Dea aceea cred ca solutia in Bucuresti va veni cand probabil nu va mai exista combustibil pentru masini, adica peste vreo 100 de ani, iar atunci .... nu va mai fi nimeni ca sa mearga la serviciu.

    Imi pare rau, dar ca si in "Contractul cu Romania" desi statistic si pariul cu bucurestenii va fi castigat, din pacate acest lucru nu va imbunatati cu nimic nici transportul din Bucuresti si nici mentalitatea romanului care s-a nascut in masina si pentru care orice petec de pamant, mai ales la umbra unui copac din parc, este un loc numai bun de parcare.

    De ce nu voi folosi bicicleta in Bucuresti? Pentru ca odata plecat de acolo prin alte parti in care viata este mai calma dar mai eficienta, iar oamenii au ceva mai mult bun simt, nu mai doresc sa ma intorc dand ceasul inainte nu cu o ora, ci in urma cu 45 de ani.
    • +2 (2 voturi)    
      sustin actiunea (Joi, 27 august 2009, 10:04)

      luca [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Nu te pot contrazice. Si eu as vrea sa ma trezesc dimineata si sa fie totul ca in Amsterdam... chiar daca poate nici acolo nu sunt toate roz. E nevoie de astfel de actiuni... bob cu bob se face sacul. Apreciez efortul organizatorilor. Voi da si eu o pedala de ajutor. Multa bafta!
      • 0 (0 voturi)    
        Sigur ca da (Joi, 27 august 2009, 10:46)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui luca

        Nicaieri pe lume nu "curge apa si miere", caci altfel ne-am muta cu totii acolo, insa in Balcani parca multe sunt cu fundul in sus. Nu vorbesc de Africa subsahariana sau Nepal sau cine mai stie pe unde a intarcat mutu' iapa, si acolo sunt multe (ba poate foarte multe) aiureli, insa Balcanii au pretentii de Europa, de un standard ridicat.

        Sunt convins ca nici in Amsterdam banii nu vin de la robinet si viata nu e roz, sunt si acolo probleme, insa parca nu la tot pasul si nu numai nimicuri cu care sa iti pierzi toata ziua sa le rezolvi ...
    • +2 (2 voturi)    
      dar se poate (Joi, 27 august 2009, 10:43)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Daca se va face banda unica pentru RATB si tramvaiele ca 41.

      Atunci, lumea va sti exact timpul pe care il va petrece in RATB, va sti exact la ce ora va fi in statie mijlocul de transport.

      Si atunci se va pune si banda de biciclisti pe carosabil - exista o petitie in acest sens - pentru a se putea merge normal cu bicicleta - adica 20 km/h. Cati cu masina au media asta in Bucuresti? Foarte putini...

      Si vor renunta la masini - multi.
      • 0 (0 voturi)    
        Exact asta sustin eu, ca nu se poate (Joi, 27 august 2009, 11:18)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

        Pentru ca a instala sine de tramvai si pentru a demarca benzi pentru RATB si biciclete trebuie inchise strazi, trebuie ridicate masinile parcate aiurea, ori exact asta majoritatea automobilistilor nu vrea. Iar la toate acestea se adauga faptul ca se va lucra prost calitativ si incet, adica liniile de tramvai vor fi instalate pe o strada intr-un an.

        In Praga au trebuit inlocuite sinele de tramvai intre Palmovka si Delnicka, adica peste podul Liben si in zona adiacenta, in total vreo 200m de sina dublu-sens (practic 400m de sina liniara). Termen cat credeti? 10 zile! De luni se circula deja pe sina noua.
        • -1 (1 vot)    
          Praga asta (Joi, 27 august 2009, 12:26)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

          Gata am inteles ca-ti place acolo, dar nu are legatura cu bicicletele din sectorul 1.
          Sper sa vad ziua in care nu vor mai fi tramvaie in Bucuresti si se va castiga o banda pe sens. Abia atunci putem vorbi de trasee de biciclisti, pentru Ratb etc.
          Am mers cu metroul dupa mult timp. Concluzie: cald, inghesuit, mirosuri urate. Mai bine stau 1 ora in masina decat 20 minute la metrou.
          Sper ca actiunea sa aiba succes.
  • 0 (2 voturi)    
    biciclete (Joi, 27 august 2009, 8:54)

    ion ion [anonim]

    Faina initiativa dar sa speram ca nu vor fura aia bicicletele.
  • 0 (2 voturi)    
    Subtire (Joi, 27 august 2009, 8:55)

    Lucian [anonim]

    Pentru copii merge, dar ca adult ce sa faci in perimetrul parcului aluia minuscul, cu alei inguste? Eu daca nu merg 20 km la o "sesiune" parca nu simt ca am mers!
    • -1 (1 vot)    
      Pt. Lucian cu Subtire (Joi, 27 august 2009, 12:15)

      biciclistul odios [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Io cred ca u esti unul dintre marii donatori de organe din Romania... Unde mergi, prietene 20 Km?!? in vis ??? Daca iti citeste commentul un pescar te ia la el in club
      • 0 (0 voturi)    
        he he (Joi, 27 august 2009, 13:45)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui biciclistul odios

        Stai tu linistit ca am mers si cate 60-70 prin Bucuresti. Pe Strasse, pe unde sa merg?! E asfaltul mai bun si poti sa bagi viteza. Dar tu cum mergi, numai pe trotuar si prin parcul de langa bloc, sau cu bicicleta in autobuz?
    • 0 (2 voturi)    
      Cumpara o bicicleta (Joi, 27 august 2009, 12:21)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Lasa bicicletele gratuite pentru copii.
    • 0 (0 voturi)    
      cu bicla in traficul din Buc. ... ?!!! (Joi, 27 august 2009, 14:11)

      prietenos [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      E o buna campanie de constientizare.
      Daca lasau liber accesul in afara parcului ii pedepseau pe biciclistii de weekend, i-ar fi expus la riscuri majore: faceau o constientizare negativa in genul campaniilor sociale cu centura de siguranta.
      Sa vedem partea plina a paharului, copiii astia vor vedea in bicle ceva fun si util, pana cand va fi si safe...
  • +4 (6 voturi)    
    Felicitari pentru initiativa (Joi, 27 august 2009, 9:04)

    Frankie [utilizator]

    O sa particip si eu la plimbari....
  • 0 (2 voturi)    
    Pericole aparute (Joi, 27 august 2009, 12:07)

    logica_elementara [anonim]

    Dar nu isi pune nimeni problema ca daca intr-un parc destul de mic in care sunt locuri de joaca pt copii si in care vin parinti cu copii in carucior introduci 150 de biciclete o sa ajungi sa nu mai permiti nici copiilor sa se joace in siguranta si nici altor oameni sa se plimbe in liniste ? Cred ca este o bataie de joc sa aglomerezi un parculet cu atat de multe biciclete.
  • -1 (1 vot)    
    E foarte prost ca.. (Joi, 27 august 2009, 12:35)

    Gogu [anonim]

    pe aleile din parcuri nu mai esti in siguranta din cauza biciclistilor care isi etaleaza "motoarele" si trec in mare viteza ca si cand aleile ar fi doar ale lor
    Este necesar sa se monteze "cocoase de camila" ca sa incetineasca teribilistii.

    Cand sunt in grupuri se intrec sa mearga mai repede sa-i sperie pe trecatori.

    La fel si rolerii.
  • +2 (2 voturi)    
    colentina (Joi, 27 august 2009, 12:47)

    alecsescu [anonim]

    ca tot veni vb de piste de biciclisti, ce se intampla cu pista contruita pe soseaua colentina unde stau parcate masini de la inceput?

    exista vreun plan cu ea? dc ramane asa mai degraba faceau locuri de parcare;

    de ce nu se ridica masinile de acolo?
  • +1 (1 vot)    
    ... (Joi, 27 august 2009, 12:56)

    Aph [anonim]

    O initiativa excelenta! Si nu o consider minora, iata cum la nici 2 ani de cand s-au desenat asa-zisele piste pentru biciclete (nu le-as fi dat vreo sansa, sincer) am ajuns sa vedem biciclisti la tot pasul. Chiar sunt curios daca exista o analiza in ceea ce priveste evolutia vanzarilor de biciclete din ultimii ani.
    • 0 (0 voturi)    
      au crescut bine (Joi, 27 august 2009, 13:46)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Aph

      eu merg la cora lujerului la piata si de fiecare data cand am dat pe acolo vara asta erau una doua bicle la asamblat.
  • +2 (2 voturi)    
    De admirat (Joi, 27 august 2009, 13:18)

    ady624 [utilizator]

    Am o singură întrebare:

    „Daca proiectul nostru are succes, o sa apara centre similare si in alte orase ale tarii”

    De ce alte orașe ale țării sunt condiționate de comportamentul bucureștenilor?

    Mulțumesc.
    Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    bicicleta incompatibila cu bucurestiul (Joi, 27 august 2009, 14:03)

    dorinteodor [anonim]

    si eu sint biciclist si stiu cit de periculos este sa te avinti in trafic cu bicicleta (fara sa mai vorbim de poluare....). de obicei merg cu bicicleta duminica dar si atunci este periculos. pistele de bicicleta sint glume bune; un biciclist le va folosi foarte rar deoarece nu exista continuitate si chiar exista o prostie cu sensurile unice. stradutele pe care facem scurtaturi sint si ele periculoase din cauza masinilor parcate, a ingustimii lor si a starii proaste uneori. daca nu as avea carnet de conducere ca sa inteleg reactiile soferilor, ar fi chiar foarte periculos cu bicicleta. nici in jurul bucurestiului nu e mai bine. pe centura nici nu se pune problema sa circuli; chiar duminica este periculos. daca vreau sa fac o cursa de 100 km nu prea am pe unde (prin anii '90 centura era foarte proasta, circulatia redusa si atunci se merge cu bicicleta cam 70 km...)........ iar curiosii care vor sa se plimbe prin parcul kiseleff se vor dez-entuziama rapid dupa ce pricep ca bucurestiul este incompatibil cu biciclistii......
    • +1 (1 vot)    
      Bizonii și problemele... (Joi, 27 august 2009, 14:26)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dorinteodor

      ... nu au concediu niciodată...

      :)

      Adi
    • 0 (0 voturi)    
      Centrul apartine celor cu roti si rotite (Joi, 27 august 2009, 14:37)

      Plimbaretzu [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      aleile Herastraului sunt batute de ciclisti si daca nu esti atent te calca

      demarez in tromba formarea

      "Partidului PEDESTRIENILOR din Romania"

      va astept sa va inscrieti si sa cotizati
    • 0 (0 voturi)    
      nu e deloc asa (Joi, 27 august 2009, 15:13)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

      am norocul sa stau in sectorul 1 foarte aproape de Herastrau si aproape de fiecare data cand nu ploua fac cateva ture bune de lac. In medie 30-40km pe seara.
      Aveti grija de copiii din parc si incetiniti in apropierea lor.
      • 0 (0 voturi)    
        te invirti in parc? (Joi, 27 august 2009, 17:40)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui anonim

        poti folosi bicicleta pentru conditie fizica dar daca e sa te invirti in parc, printre copii, nu e nici o relaxare; mai bine cu una stationara pe balcon. daca centura ar avea macar pista de bicclete ar fi ceva dar foarte putin. am fost in germania in darmstadt. poti sa mergi ore in sir pe poteci nemtesti prin padure. cam asta mi-ar place. ....

        dar daca vrei sa folosesti bicicleta in scopuri utilitare, nici o speranta; eu am incercat dar nu se poate. asa cum am spus, bicicleta este incompatibila cu bucurestiul.....
  • 0 (0 voturi)    
    periculos (Joi, 27 august 2009, 14:47)

    periculos [anonim]

    asa e, e periculos sa mergi cu bicicleta in bucuresti, dar eu as generaliza si as spune ca e periculos sa traiesti in romania;
    dc nu mori calcat de vreo masina, mori din alte motive: incompetenta si dezinteresul medicilor, de stress, te omoara vecinu ca i-ai ocupat locul de parcare, motive sunt destule;
    daca nu te omoara indiferenta si incompetenta autoritatilor sau a concitadinilor "jmecheri" probabil ajungi sa te arunci in dambovita din motive "personale";

    desigur, dramatizez... dar ne caracterizeaza ca natie sa ne plangem in loc sa facem ceva sa indreptam lucrurile
  • 0 (0 voturi)    
    parcul nu-i pentru bicicle.... (Joi, 27 august 2009, 15:13)

    dora [anonim]

    chiar daca plimbarea (mersul) pe bicileta e si sanatosa si placuta...
    va rog indicati-mi un parc unde nu se avanta pe role sau bicicleta nimeni, unde cainii nu "zburda" pe toate aleile , unde se vorbeste in soapta de catre cei care merg sau care stau pe banci....adica intr-un cuvant e LINISTE ....
    tanjesc dupa "monotonia" de alt data a parcurilor bucurestene.... da, alea "comuniste"..unde vedeai .. un militian la 10 banci, si unde puteai sa stai pana la 12 noaptea, fara teama...
  • 0 (0 voturi)    
    greseala exprimare (Joi, 27 august 2009, 15:31)

    vio [anonim]

    Verificati va rog - nu se poate inchiria ceva gratis, o inchiriere presupune o plata. Se poate imprumuta ceva gratis.....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri