Subiectele Zilei: Jurnalul unei expeditii umanitare la capatul Romaniei; Martin Schulz, liderul Grupului Socialistilor si Democratilor Europeni: "In multe tari, nu da bine sa sustii Romania"; Principesa Iordaniei: "Ma gandeam ca ceea ce spun poate declansa un razboi"; Cand se va circula pe autostrada de pe coridorul IV

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 20 aprilie 2011, 3:33 Revista Presei | Subiectele Zilei

Subiectele Zilei
Foto: Colaj foto
Criminalul in serie Charles Manson, cunoscut drept "cel mai periculos om in viata", a vorbit despre crimele sale, dupa 20 de ani de tacere. Charles Manson, unul dintre cei mai feroce si cunoscuti criminali in serie, responsabil pentru moartea a opt oameni printre care si actrita Sharon Tate, sotia regizorului Roman Polanski, a acordat un interviu revistei Vanity Fair, dupa mai bine de 20 de ani de tacere. Potrivit cotidianului britanic The Daily Mail, Manson le-a marturisit jurnalistilor ca este un "om foarte rau, un criminal", dar a vorbit si despre efectele incalzirii globale asupra climei. Charles Manson a devenit celebru in urma unor crime extrem de violente care au avut loc in august 1969, in Los Angeles, California. Faptasii au fost gasiti la cateva luni dupa ce opt oameni si-au pierdut viata. Anchetatorii i-au gasit vinovati pe Manson si pe adeptii sai, un grup supranumit Familia, scrie Gandul.

Masacrul maidanezilor din Deva, anchetat de politie. Scandalul iscat dupa ce in centrul Devei au fost gasite cadavrele unor caini comunitari care fusesera impuscati s-a amplificat atunci cand primarul i-a felicitat pe autori si ONG-urile au reactionat. Organizatiile neguvernamentale care se ocupa cu protectia drepturilor animalelor pun presiuni asupra politiei, careia ii cer sa elucideze cazul din noaptea de 12 spre 13 aprilie, cand in centrul Devei au fost impuscati mai multi maidanezi. Initial, primarul Mircia Muntean i-a felicitat pe autori. Acum sustine ca a fost inteles gresit. Masacrul a fost anuntat joi dimineata de ziarul "Hunedoreanul", care cita martori oculari potrivit carora, dupa miezul noptii, mai multi caini au fost impuscati dintr-o masina de teren, anunta EVZ.

Jurnalul unei expeditii umanitare la capatul Romaniei. 18 tone de alimente au ajuns zilele trecute la satenii dintr-o localitate pierduta in Delta Dunarii. Actiunea umanitara a fost organizata de "Off Road Adventure Romania", un club sportiv care de 11 ani ajuta romanii din cele mai izolate locuri din tara. 14 aprilie 2011-intalnire la marginea Bucurestiului, spre Autostrada Soarelui. Voluntarii poarta uniforma clubului. Participa la volanul propriilor masini, cu tractiune integrala, roti pentru drum greu si motoare cu o herghelie de cai-putere sub capota. Plecam la drum pe o vreme care ne biciuie cu ploaie si vant. Doar sapte grade in atmosfera. S-au intalnit primele 13 masini, in Capitala. Altele vor veni direct la Tulcea. Coloana din Bucuresti are prima oprire la Fetesti, la o fabrica de conserve de legume, unde trebuie incarcate patru tone de marfa. Unul dintre voluntari exclama-asta e o actiune romaneasca, dar cel mai mare aport l-au avut patronii arabi ai unei fabrici de conserve, informeaza Romania Libera.

Martin Schulz, liderul Grupului Socialistilor si Democratilor Europeni: "In multe tari, nu da bine sa sustii Romania". Seful socialistilor europeni afirma ca pozitia fata de tara noastra este influentata de ratiuni electorale. Nascut in 1955, Martin Schulz este membru al Parlamentului European din 1994. A intrat in Partidul Social-Democrat din Germania in 1974 si a ocupat primele pozitii politice ca membru in consiliul local si apoi ca primar al localitatii Wurselen. In calitate de lider al Grupului Socialist, a avut o pozitie foarte ferma in cazul Severin, cerandu-i europarlamentarului roman sa plece din grup si din forul legislativ european. Martin Schulz urmareste indeaproape miscarile de pe scena politica de la Bucuresti si nu ezita sa se implice direct in sprijinirea social-democratilor romani. Liderul socialistilor din Parlamentul European isi declara suportul sau si al grupului pe care il conduce pentru intrarea Romaniei in Schengen, dar recunoaste ca decizia va fi politica, scrie Adevarul.

Cum scapau de politie Briceag, Bulina, Orient si Juvete. Vezi aici ce masini folosea gruparea "Giulesti". Membrii gruparii Giulesti au scapat de mai multe ori filtrelor politiei si de urmaririle din trafic ale anchetatorilor datorita masinilor scumpe cu care mergeau cand comiteau fapte, in ultimele cazuri fiind vorba de un Mercedes modificat pentru viteza, au declarat pentru Mediafax surse judiciare. Potrivit surselor citate, gruparea Giulesti, specializata in furturi (de bancomate) si talharii, are doi lideri, Dumitru Pancescu, zis Miki, si Adrian Stancu, zis Mitus, si doi "locotenenti" - Dorinel Ionel Lazarica si Claudiu Marius Fieraru. Pana in prezent, Dumitru Pancescu a fost deferit justitiei, de procurorii Parchetului de pe langa Judecatoria Sectorului 6, in doua dosare penale, iar Adrian Stancu a fost trimis in judecata in trei dosare. Stancu e judecat in doua dintre cazuri alaturi de Pancescu. In cele trei dosare ale lui Stancu, procurorii au investigat 46 de fapte de furt sau talharie, anunta Gandul.

Principesa Iordaniei: "Ma gandeam ca ceea ce spun poate declansa un razboi". Principesa Iordaniei, Rym Al Ali, admira dezvoltarea culturii in Romania si crede ca acesta este unul dintre domeniile unde schimburile cu Iordania ar trebui intensificate. Declarandu-se "impresionata" de transformarea ultimelor doua decenii, ea spune ca Iordania trebuie sa ia exemplul Romaniei in ceea ce priveste importanta acordata teatrului si filmului. Purtand un elegant costum alb si atenta la fiecare fraza pe care a rostit-o, Principesa Rym Al Ali s-a intalnit ieri - in cadrul unei vizite organizate de Principesa Margareta, care este gazda ei in Romania - cu studentii si profesorii Facultatii de Jurnalism a Universitatii din Bucuresti, carora le-a impartasit din experienta ei profesionala. A fost corespondent CNN si a lucrat pentru BBC si Bloomberg, informeaza EVZ.

Cand se va circula pe autostrada de pe coridorul IV. Deocamdata, singurele tronsoane care par aproape de finalizare sunt centurile marilor orase, precum si tronsoanele Nadlac-Arad si Arad-Timisoara. In 2012, primele tronsoane ale autostrazii situate pe coridorul IV Paneuropean vor fi deja date in exploatare, promit autoritatile. Autostrada romaneasca a fost mult intarziata de siturile arheologice si de constructori. Banii pentru construirea autostrazii exista, o mare parte din ei provenind din finantari europene. Autostrada Nadlac-Bucuresti este construita pe tronsoane, in functie de finantarile obtinute. Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, spune ca 2012 va fi anul in care romanii vor circula pe autostrada de la Arad la Timisoara. Autostrada romaneasca a fost "sabotata" de istorie, deoarece avizele de descarcare arheologica au fost obtinute extrem de incet. "Problemele cele mai mari cu autostrada Arad-Timisoara au fost siturile arheologice si, abia dupa un an, s-a reusit descarcarea lor", a declarat Eusebiu Pistru, scrie Romania Libera.

Armata, in misiune de autodistrugere la Buzau. In 1989, la Buzau, in plina Revolutie, patru militari s-au automutilat calcand pe minele pe care chiar ei le plantasera impotriva "teroristilor". In orasul de langa padurea Crang, doua unitati militare, despartite de un cimitir, s-au mitraliat crezand ca teroristii se ascund prin cavouri. Armata Romana a luptat impotriva teroristilor cu toate mijloacele. La Buzau au fost minate campuri intregi. Intre povestile nefericite ale Revolutiei din decembrie 1989 se inscriu si accidentele a patru militari care au ramas fara picioare dupa ce au calcat pe minele pe care singuri le plantasera. Cum ramane un militar fara un picior? Este intoxicat cu zvonuri alarmiste, urmeaza panica, treaba facuta in spirit romanesc - "merge si asa". Apoi vin oboseala si neglijenta. Urmeaza cateva intamplari care pot parea comice, daca n-ar fi tragice, anunta Adevarul.

Salvatorul turismului romanesc are legaturi cu Mafia. Ultima gaselnita a Elenei Udrea, pentru relansarea turismului romanesc, costa mai mult decat toate proiectele ei aberante la un loc. Statiunea din zona Padina-Pestera, din Muntii Bucegi, va depasi lejer 200 de milioane de euro. Nu stim daca SIE si SRI l-au verificat pe investitorul italian Nicola Putignano, care va baga zeci de milioane de euro in proiect, insa am facut-o noi. Membru de vaza al Partidului Socialist Italian (PSI) si fost senator din partea PSI, Putignano, zis "Jupanul apelor", este proprietarul unui grup de firme care se ocupa cu epurarea apelor reziduale si cu turismul (Nuova Concordia), cu venituri de 60 de milioane de euro in anul 2007 si de 80 de milioane in 2009 si 2010. Locuinta lui Putignano a fost perchezitionata in 2009 de un echipaj al Garzii Financiare a Italiei, cand fostul senator a facut obiectul unei investigatii din partea procurorului Alfredo Robledo, in legatura cu o suma de 200.000 de euro, deturnata dintr-un credit de 2,3 milioane de euro. Integral in Academia Catavencu.


Citeste mai multe despre   





















4970 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Care autostrada? (Miercuri, 20 aprilie 2011, 13:25)

    ovidiu [anonim]

    "singurele tronsoane care par aproape de finalizare sunt centurile marilor orase, precum si tronsoanele Nadlac-Arad si Arad-Timisoara." La tronsonul Nadlac -Arad nu s-a lucrat niciodata. La Arad-Timisoara, trebuia sa fie gata in ianuarie 2011, iar stadiul lucrarilor este muuult inatarziat. Abia daca s-au facut 40% din lucrari. Imi place ca sunteti optimisti..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri