Utile: Cum va puteti reduce pofta de mancare; Untul si carnea de porc, "demonizate" degeaba? Un cardiolog "distruge mitul rolului grasimilor saturate in bolile de inima"; Dieta echilibrata in timpul sarcinii; Trucuri ca sa consumati mai putina sare

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 24 octombrie 2013, 3:02 Revista Presei | Utile

UTILE
Foto: Colaj foto
Cum va puteti reduce pofta de mancare. Cartofii, pastele fainoase si painea tin pofta de mancare in frau. Dulciurile, in schimb, stimuleaza apetitul. Nutritionistii au alcatuit o lista cu factorii care influenteaza apetitul si ofera cateva ponturi despre cum puteti sa diminuati pofta de mancare exagerata. Daca incercati sa va potoliti foamea cu prajituri sau bomboane, nu ati ales solutia potrivita. Acestea cresc brusc glicemia, apoi o scad si asa apare foamea. "Painea, cartofii, pastele fainoase sunt mai bune decat dulciurile concentrate. Ele mentin glicemia crescuta pe termen mai lung", explica Sharron Dalton, profesor de nutritie la Universitatea New York. In cantitati mici, bauturile alcoolice sunt un stimulent digestiv. "In schimb, daca beti mult, nu veti mai avea pofta de mancare. Sfatul este, totusi, sa consumati putin alcool", sugereaza Sharron Dalton. O alta explicatie pentru faptul ca alcoolul creste pofta de mancare este legata de comportament. Cand consuma bere, vin ori lichior, oamenii nu mai gandesc chiar la fel de clar ca atunci cand nu au baut nimic, iar asta ii poate determina sa manance mai mult, scrie DoctorulZilei.ro

Untul si carnea de porc, "demonizate" degeaba? Un cardiolog "distruge mitul rolului grasimilor saturate in bolile de inima". Alimentele pline de grasimi saturate, cum ar fi untul, prajiturile sau carnea bogata in grasimi, sunt trecute pe lista neagra a celor cu un colesterol mare, dar, de fapt, se pare ca nu reprezinta un risc crescut pentru bolile de inima, conform unui cardiolog britanic. "Se pune prea mult accent pe grasime, iar alti factori importanti, cum este zaharul, sunt scapati din vedere", sustine medicul cardiolog Anseem Malhotra despre importanta alimentelor grase in cresterea colesterolului. "Este timpul sa distrugem mitul rolului grasimilor saturate in bolile de inima", adauga el. Conform Fundatiei Britanice a Inimii, nu prea exista dovezi care sa-i sustina afirmatiile medicului cardiolog. Reducerea colesterolului se face cu succes cu ajutorul statinelor sau prin alte mijloace, anunta Adevarul.

Dieta echilibrata in timpul sarcinii. Dieta pe care femeia gravida - inca din prima luna de sarcina - va trebui sa o urmeze este un lucru care merita toata atentia. In momentul in care se depisteaza sarcina , apar responsabilitatile speciale legate de cel mic. Chiar daca sarcina este o perioada incarcata emotional si organismul resimte modificarile hormonale majore specifice, este important ca alimentatia sa ramana echlibrata. In nici un caz nu inseamna ca alimentatia va trebui dublata (conform zicerii populare "Sa mananci pentru doi!"). Se recomanda un plus de 180 cal/zi in primul trimestru de sarcina si de 360 cal/zi in celelalte doua trimestre. Integral pe Infomaterna.ro.

Ce sa mananci ca sa scapi de depresie. Despre ciocolata stim toate ca are efectul de a ne reda buna dispozitie, dar din pacate, are si efectul secundar de a ne darui kilograme in plus. Din fericire, exista insa si alte alimente-minute pe care poti sa le mananci ca sa scapi de depresie. Uite ce recomanda specialistii, pentru ca sa scapi de starile proaste. Spanacul, varza de Bruxelles, asparagus - sunt foate bogate in folati si vitamina B si reduc simptomele depresiei. Folatii sunt necesari creierului pentru a elibera serotonina si dopamina. Cercetatorii de la Harvard au folosit cu succes in tratarea pacientilor care sufera de depresie aceste legume minune, datorita carora pacientii s-au simtit mai calmi, mai feritciti si mai plini de energie decat de obicei, scrie Libertatea.

Trucuri ca sa consumati mai putina sare. Sarea da mancarurilor o savoare deosebita, le mentine proaspete pe o perioada mai mare de timp, insa este deosebit de periculoasa pentru sanatate. Studiile arata ca odata cu aparitia hipertensiunii creste si riscul instalarii bolilor de inima ori al producerii infarctului. "Unui hipertensiv chiar si o picatura de sare ii poate face rau. Rinichiul va face un efort prea mare daca mancati sarat si veti fi nevoiti sa beti multa apa pentru a-l ajuta. In acest fel, veti creste presiunea pe care sangele o exercita in vase", explica medicul nutritionist Ionut Stefan. Si, oricat de gustoasa ar fi sarea in mancare, exista posibilitatea de a o inlocui, fara a sacrifica gustul preparatelor. Cel mai la indemana sunt condimentele, a caror oferta pe piata este din ce in ce mai bogata si mai variata, anunta DoctorulZilei.ro.

Ciupercile, "magneti" pentru poluare si metale grele. Riscurile la care se expun cei care le mananca frecvent . Virtutile terapeutice ale ciupercilor, fie ele cultivate sau salbatice, sunt incontestabile, spun specialistii in nutritie. Dar nu totul este bun la ciuperci, acestea fiind extrem de sensibile la poluare, arata studiile. Ghebe, rascovi, hribi, dar si champignon, pleurotus sau shiitake - toate fac parte din cea mai complexa categorie de alimente, la limita dintre regnul animal si cel vegetal, care ofera o multitudine de substante nutritive. Totusi, mare parte dintre sortimentele care se gasesc pe piata, mai ales in afara sezonului, sunt importate din tari asiatice, cum este China. De exemplu, 70% din ciupercile asa-zise de Paris nu mai au nimic frantuzesc in afara de nume, ele provin din China, potrivit publicatiei franceze "Sciences et Avenir". Aceasta pentru ca Orientul Indepartat este imperiul ciupercilor, iar unele specii crescute aici, cum este shiitake, reprezinta capul de lista al terapiilor traditionale orientale, informeaza Adevarul.


Citeste mai multe despre   






















4561 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică