Sebastian Vladescu: FMI a venit cu propunerea sa crestem taxele, fara a renunta la scaderea salariilor

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 20 mai 2010, 21:44 Revista Presei | Radio TV

Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a  declarat joi la TVR ca FMI a venit cu propunerea de crestere a taxelor,  fara a renunta insa la scaderea salariilor: "Intotdeauna reducerea salariilor a fost pe masa si cea de reducere a pensiilor, de asemenea; sistemul de pensii prezinta cel mai mare risc de a ajunge in incapacitate de plata". Comentariul ministrului a fost o reactie la o declaratie facuta de seful delegatiei FMI la Bucuresti, Jeffrey Franks, care spunea la Euronews ca: "a fost decizia Guvernului roman sa reduca din cheltuieli, dar exista si varianta mixta de a creste putin si taxele".

Referitor la momentul ales pentru a comunica aceste masuri de austeritate, ministrul Finantelor a explicat ca este urmarea faptului ca in ultimele luni "economia globala si cea romaneasca ne-au aratat ca lucrurile stau mult mai rau decat s-a sperat".

Ceilalti invitati, Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania si Petre Dandea, vicepresedinte Cartel Alfa, au facut din nou apel la combaterea evaziunii fiscale. In replica, Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului BNR a explicat ca evaziunea este o chestiune foarte complicata, ia timp si nu poate fi luata in calcul pe termen imediat:"sunt masuri structurale, mai intai trebuie concepute, trebuie aprobate, e o chestiune dificila...problema Romaniei este cea a deficitului".

"Publicul nu doreste sa plateasca mai mult, indiferent de sistemul de colectare a taxelor, romanul n-a platit mai mult de 31% niciodata", a spus Lucian Croitoru.

"Va trebui sa intelegem ca nu ne putem permite fantani arteziene si panselute in fiecare oras suntem o societate care isi permite niste luxuri, care nu isi au rostul", a declarat Florin Pogonaru.

Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, a atras atentia ca este urgenta plata datoriilor statului catre firme. Sebastian Vladescu si-a exprimat speranta ca aceste datorii vor fi platite "pana in luna iulie, un miliard de euro, pe care vrem sa il trimitem in economie".

Presedintele Traian Basescu declara la inceputul lunii mai ca a discutat cu Guvernul despre plata datoriilor statului catre firme, mentionand ca acesta este unul din factorii esentiali pentru a incuraja companiile in procesul de reluare a cresterii economice.

 El a mentionat ca acest lucru este important, in contextul in care bancile nu mai crediteaza proiectele.

"Daca masurile pe care le-am precizat se iau, se creaza resursa financiara pentru cateva prioritati majore. Una si cea mai importanta este plata datoriile pe care le are statul catre firme ", a spus Basescu.

Presedintele a spus ca plata datoriilor statului catre firme este esentiala pentru a incuraja firmele in procesul de reluare a cresterii economice, "pentru a le crea conditiile acceptabile pentru reluarea activitatii".




Citeste mai multe despre   























2272 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    cine a falimentat fondul de pensii? (Joi, 20 mai 2010, 21:21)

    george [anonim]

    24.06.2007 (Romania libera) “Potrivit analistilor, bugetul de stat nu ar putea sa faca fata unei cresteri a pensiilor cu 45 %, asa cum propune PSD”
    30.06.2007. (Realitatea): “În timp ce PSD susţine că pensionarii vor primi bani mai mulţi datorită lor, premierul Tăriceanu spune că mărirea pensiilor este meritul Guvernului.”
    17.09.2008 (Gandul) Geoană: „Prin şantaj politic, ne-am făcut datoria faţă de pensionarii României”; În privinţa banilor necesari creşterii de pensii, Geoană a spus că aceasta nu este o problemă”
    25.11.2008. (Protv): “Preşedintele Traian Băsescu a declarat că fondul de pensii este în prezent prăbuşit”. Presedintele a spus ca[..] de la bugetul de stat, ar fi trebuit sprijiniti doar cei cu pensii mici.
    25.11.2008 (Realitatea romaneasca): Ion Iliescu zice ca Basescu nu intelege criza si a bagat lumea in sperieti. Situatia este sub control", a asigurat Tariceanu”.
    23.11.2009 Blog Diana Tusa PNL:” În vreme ce cabinetul Tăriceanu se lupta să mărească pensiile [..] Traian Băsescu ţipa că fondul de pensii se prăbuşeşte”
    • 0 (2 voturi)    
      Draga Georgica ai uitat ceva... (Vineri, 21 mai 2010, 0:01)

      semaca [anonim] i-a raspuns lui george

      Emil Boc: " Anul 2009 a fost ca şi un an când organismul este în spital, bolnav. Anul 2010 este după ce pacientul a ieşit din spital şi este în convalescenţă. Pentru asta ai nevoie încă de măsuri de susţinere pentru a se face sănătos organismul acesta economic care este ţara."

      si inca una ca sa-ti mearga bine pe ziua de azi:

      Traian Basescu:" Romania are nevoie, ca centura de siguranta, de un imprumut extern. Putem accesa bani de la UE, dar numai in conditiile unui parteneriat cu FMI "

      Au venit bani de la UE de n-am mai avut un sa-i punem, pachete peste pachete au venit...
      Ca sa nu crezi ca am ceva cu Baselu sau cu micul boc, toti care au fost la putere pana acum au furat cu amandoua mainile da astia au fost primii care au reusit sa bage tara in faliment cu adevarat. Cinste lor.
  • 0 (0 voturi)    
    31% hahaha (Joi, 20 mai 2010, 21:41)

    Croitorasul ce viteaz [anonim]

    Pai la 1 leu care-l primesc de la angajator statul ia 0.8, adica 44%, Din leul ala mai platesc TVA 0.19 lei. In total la fiecare 1 leu muncit de mine statul ia mai mult de 1 leu din accize si taxe locate etc. La categoria taxe intra si CAS-ul si CASS-ul. Toata lumea stie de ce ...
  • -1 (3 voturi)    
    cat de nesimtit poti sa fii (Joi, 20 mai 2010, 22:39)

    yo [anonim]

    Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului BNR a explicat ca evaziunea este o chestiune foarte complicata, ia timp si nu poate fi luata in calcul pe termen imediat:"sunt masuri structurale, mai intai trebuie concepute, trebuie aprobate, e o chestiune dificila...problema Romaniei este cea a deficitului".

    e complicat sa va luati de evaziunea fiscala ... ca trebuie sa va luati de prietenii/rudele/cumnatii/verii si altii apropiati ... si aveti dreptate ... ia mult timp ... deci renuntam.

    "Publicul nu doreste sa plateasca mai mult, indiferent de sistemul de colectare a taxelor, romanul n-a platit mai mult de 31% niciodata", a spus Lucian Croitoru.

    adevarul ca niciodata un singur impozit nu a fost mai mult de 31% .... dar impreuna ... e o alta poveste
  • -1 (1 vot)    
    am inteles (Joi, 20 mai 2010, 22:51)

    gogu [anonim]

    adica prioritatea numarul 1 este ca firmele LOR sa-si recupereze banii. cu ce ramane, mai vedem ce facem... asa ne trebuie...
  • -1 (3 voturi)    
    Sa-i explice cineva lui Croitoru! (Joi, 20 mai 2010, 23:15)

    casandra [anonim]

    Ce deziluzie este dl. Croitoru!

    "Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului BNR a explicat ca evaziunea este o chestiune foarte complicata, ia timp si nu poate fi luata in calcul pe termen imediat:"sunt masuri structurale, mai intai trebuie concepute, trebuie aprobate, e o chestiune dificila...problema Romaniei este cea a deficitului".

    Sa-i explice cineva un lucru simplu:
    Reprimarea evaziunii ficale inseamna ca statul sa ia bani de la cei care incalca legea!
    Reducerea pensiilor si salariilor inseamna ca statul sa ia bani de la cei care nu incalca legea!
    Ce vrea sa fie statul: hot sau vardist?
    • -1 (1 vot)    
      Nu-l mai certati pe croitoru (Joi, 20 mai 2010, 23:57)

      Shadow [anonim] i-a raspuns lui casandra

      E si el saracu acolo unde este din motive de "babac" socru deh.

      Acum doi ani croitorasul cel viteaz se "asteniza" ca salariile din mediul privat sunt "prea mari". Alea din mediul public erau "taman bine". E si el cu "pluta".
      • +1 (1 vot)    
        Evaziunea nu e chiar asa de usor de combatut (Vineri, 21 mai 2010, 0:49)

        W. [anonim] i-a raspuns lui Shadow

        Pe langa cei protejati de putere (in oricare din formele ei institutionale) - exista si un numar enorm de evazionisti "inocenti", care fac evaziune pentru simplul motiv ca pot. Munca la negru exista in toata Europa, si la noi. Contrabanda exista si va exista.

        Pietele de vechituri - unde tiganii vand marfa de milioane de euro saptamanal (la nivelul tarii) - sunt controlate? Veniturile lor sunt impozitate? Dar provenienta marfii (ca toata lumea stie ca in general e furata)? Castigurile la pariuri si jocuri online? Unde sunt ele impozitate?

        Astea sunt evaziuni "inocente" facute de o mare parte a populatiei - si totusi adunate probabil ar aduce o suma considerabila la buget. Dar chiar si cu masuri imediate - ar dura ani buni pana evaziunea mica de acest tip ar fi depistata, ca sa nu mai vorbim de procese de ani de zile pentru plata unui impozit de 100 de lei.

        Si daca cu micii evazionisti sunt probleme de genul acesta - ce va fi cu evazionistii reali ca Vantu sau Patriciu?
        • 0 (0 voturi)    
          cam ai dreptate (Vineri, 21 mai 2010, 1:21)

          yo [anonim] i-a raspuns lui W.

          daca oricum nu putem sa luam bani din evaziunea fiscala .... sa renuntam sa o mai combatem ... desfintati administratiile financiare si alte organisme care se ocupa de stransul banilor ....

          ca de ... daca oricum nu pot sa ii stranga de la evazionisti ... de ce sa ii mai platim

          solutie de redus bugetul :)))))
  • 0 (0 voturi)    
    fumaritul (Vineri, 21 mai 2010, 8:34)

    panfil flecaru [anonim]

    asta e taxa ce ne lipseste.
  • 0 (0 voturi)    
    Mesaj pentru guvernanti (Vineri, 21 mai 2010, 12:42)

    ionescu [anonim]

    Bai, oameni buni, puteti sa cresteti taxele la infinit, puteti sa taiati salariile pana la zero - rezultatul este acelasi: statul va primi din ce in ce mai putini bani pana va intra in colaps. Daca ati depasi nivelul de contabilitate primara si ati judeca un pic si la nivel micro/macroeconomic ati intelege ce vreau sa zic. Ati depasit nivelul maxim de fiscalitate permis de curba lui Laffer si culegeti rezultatele. Orice marire de taxe inseamna o scadere a bazei de impozitare si deci venituri mai mici pentru stat si asta indiferent de ce legi veti da. Economia este o stiinta exacta cu legi clare care nu da nici o ceapa degerata pe politic. Este ceva asemanator situatiei: "Boc da o lege care sa anuleze gravitatia. Legea este validata de idiotii din Parlament si de la Curtea Constitutionala. Corpurile vor continua sa cada si dupa publicarea legii in Monitorul Oficial".
  • 0 (0 voturi)    
    1 miliard de euro in economie. (Vineri, 21 mai 2010, 14:30)

    mircea [anonim]

    Sa dea D-zeu sa fie asa si sa nu ajunga prin paradisuri fiscale.Chiar nu se poate scormoni prin bancile din Elvetia,Monaco,Cipru,etc.si sa-i aflam pe cei care stau cu averile ascunse si de ce?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri