Dan Sova: "Contractul cu Bechtel, aproape reziliat". Una din cele mai controversate afaceri din ultimii 10 ani privind construirea autostrazii Transilvania de catre firma americana Bechtel a ajuns la final, urmand ca acordul sa fie reziliat luni, potrivit declaratiilor ministrului pentru pentru proiecte de infrastructura si investitii, Dan Sova. Domnia sa a subliniat ca, actualmente, se lucreaza la ultimele detalii privind rezilierea contractului cu Bechtel, mai existand doar mici amanunte care trebuie discutate, nimic esential, insa. Totodata, Dan Sova a mai precizat ca suma despagubirilor catre Bechtel a fost deja stabilita, urmand ca luni sa fie transmisa in mod oficial. Reprezentantii Bechtel din tara noastra nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru a ne oferi punctul de vedere al firmei constructoare cu privire la declaratiile domnului Sova, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Sistemul national antigrindina, greu de pornit. Conceput in anii 1972-1974, dar nefinalizat, reluat in 1999 si realizat partial in 2004, sistemul romanesc antigrindina si-a demonstrat eficienta in ultimii ani, prin cele doua centre puse deja in functiune, in judetele Prahova si Iasi. Insa, anul acesta, desi sezonul ploilor torentiale a inceput, sistemul inca nu este operational, institutiile abilitate aruncand vina de la una la alta Zilele trecute, cand meteorologii au anuntat ploi torentiale in sudul tarii, am pornit intr-un un raid prin zonele viticole din judetul Prahova, unde sunt amplasate punctele de lansare a rachetelor antigrindina. Pe Dumitru Varga, administratorul fermei Budureasca, din Gura Vadului, care are in exploatare 270 ha de vie, l-am gasit la crama fermei, aflata in constructie, supraveghind ultimele lucrari de finisaj exterior. Tocmai incepuse o aversa de ploaie. "Daca, Doamne fereste!, da cu grindina, ne-a nenorocit. Vita nefiind inca complet infrunzita, pagubele ar fi imense, pentru ca ar fi afectata nu doar productia de anul acesta, ci si cea de anul viitor" - spune cu ingrijorare Dumitru Varga, anuntaCapital.ro.

Bataie pe 350 de milioane de euro la Glina. Statia de epurare a apelor uzate Glina, unul din cele mai importante proiecte de mediu din sud-estul Europei, este vanata de trei firme. Asta, dupa ce opt firme i-au batut la usa, iar trei au ajuns in "semifinala", adica s-au calificat sa depuna oferte, potrivit unui raspuns trimis de Primaria Capitalei pentru EVZ. Surse din cadrul Municipalitatii au precizat ca si societatea Aktor, controlata de grecul Dimitrios Koutras, ar fi interesata sa construiasca. Aktor a realizat prima etapa a Statiei de Epurare Glina. Atunci s-a iscat un urias scandal. Statia ar fi putut fi inchisa imediat dupa inaugurare, din cauza nerespectarii normelor de mediu. "Evenimentul zilei" a relatat, in exclusivitate, in ianuarie 2010, faptul ca Municipalitatea a uitat de namolul toxic, rezultat in urma epurarii apelor. Dupa publicarea articolului, Primaria Capitalei a anuntat ca incearca sa rezolve aceasta problema in etapa a II-a, cea care este licitata in prezent, informeazaEVZ.

Patronatele acuza: fonduri UE de jumatate de miliard de euro sunt "blocate in sertarele birocratiei romanesti". Federatia Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS) avertizeaza ca, in ciuda promisiunilor si angajamentelor Guvernului, fonduri europene de 500 de milioane de euro au ramas blocate in sertarele birocratiei romanesti. "Acesti bani erau meniti sa ajunga la elevi, studenti si someri pe diferitele axe POSDRU, care au fost lasate in suspensie, desi este ultimul an in care mai putem accesa banii alocati Romaniei", arata conducerea FPTS. "Solicitam primului-ministru sa scurteze termenele procedurale care ameninta sa dureze pana la sfarsitul lui 2013, ceea ce inseamna inca un an pierdut pentru accesarea de fonduri europene", se arata intr-un comunicat al Federatiei, scrieAdevarul.

Tara noastra are cel mai mult de castigat de pe urma Nabucco. Tara noastra are cel mai mult de castigat de pe urma constructiei gazoductului Nabucco. Surse apropiate situatiei ne-au explicat: "Pe teritoriul Romaniei, vor fi construiti 475 km din aceasta conducta, pentru care vor fi achitate taxe si impozite. Romania are cea mai mare portiune din conducta, urmata de Bulgaria - 424 km si Ungaria - 383 km. Licitatia pentru achizitia materialelor (otelul necesar conductei) si pentru desemnarea constructorului se va tine de compania de proiect - NIC, astfel incat preturile obtinute sa fie cele mai bune posibile. Dar antreprenorul general va lucra cu companii locale, din fiecare tara in parte. Astfel ca materialele de constructie, precum cimentul, vor proveni de pe plan local. Vor fi implicate de la companii de constructii, la furnizori de produse si servicii. Toate achizitiile vor fi transparente, prin licitatie". Romania are avantajul prezentei unor mari unitati producatoare de otel si de tevi, de ciment si alte materiale necesare constructiei, dar si a unei forte de munca bine pregatite si apreciate peste hotare. NIC deja a angajat experti din Romania care lucreaza la dezvoltarea proiectului. Tot local se vor realiza si legaturile dintre Nabucco si reteaua de transport existenta, anuntaBursa.ro.

Dezvoltatorul Rasarit de Soare: Nu mai are rost sa investesti in locuinte la ritmul actual de vanzare. Dezvoltatorul Conarg Real Estate, controlat de milionarul pitestean Valentin Visoiu, isi conditioneaza viitoarele dezvoltari pe sectorul rezidential de un program guvernamental care sa sustina creditarea locuintelor noi. A dezvoltat pana acum peste 1.500 de locuinte in Bucuresti si a testat piata cu produse din categorii diferite. Primul proiect al companiei, Quadra Place (343 de apartamente) din Politehnica, a fost finalizat pe varful "bulei" imobiliare si a permis accesarea unei categorii de clienti peste medie. Lucrarile la Rasarit de Soare, cel mai cunoscut proiect al Conarg - care cuprinde 988 de apartamente, erau incepute cand a lovit criza, insa norocul dezvoltatorului a fost ca produsul era destinat clientilor sub medie si preturile au putut fi adaptate momentului. Al treilea proiect al companiei, Quadra 2, a vizat in principal studentii din zona Politehnica, fiind un ansamblu cu 226 de garsoniere. Cele trei proiecte au inghitit peste 100 mil. euro, informeazaCapital.ro.

Renault Megane R.S. Red Bull Racing RB8. Iata inca o transpunere in plan comercial a colaborarii dintre Renault si Red Bull, echipa de Formula 1 "motorizata" de producatorul francez. Sub aparenta unui Megane Coupe se ascunde o supersportiva in toata regula, tradata totusi de elementele sport vizibile la exterior, in primul rand de trenul de rulare tipic unui coupe performant. Este un Renault Megane R.S., supranumit Red Bull Racing RB8, ce si-a propus sa celebreze colaborarea de pana acum cu Infiniti Red Bull Racing, una dintre cele mai importante echipe din Formula 1. Asadar, o editie limitata, continuatoarea celei de anul trecut, Megane R.S. Red Bull Racing RB7. Aceea a fost vopsita in galben si negru, culorile ￯de uzina￯ de la Renault Sport, insa la cea de anul acesta s-a optat pentru binecunoscutul albastru (Crepuscule Blue) al echipei Infiniti Red Bull, cu accente de gri metalizat. In plus, logo-ul echipei este prezent pe toate laturile, scrie24auto.ro.