Business Report: In ce moneda investim in 2009; Depozitele bancare vor fi vedete in 2009; Cat costa asigurarea RCA in 2009; Bogatii britanici au pierdut jumatate din averi, iar BMW X1 a iesit la teste pe Nurburgring

de Ionut Baias     HotNews.ro
Marţi, 30 decembrie 2008, 2:31 Revista Presei | Business

Business report
Foto: HotNews.ro
Internetul surclaseaza ziarele ca sursa de informare in SUA. Pentru prima data in istorie americanii au ales sa citeasca stirile online decat in forma traditionala, cu toate ca popularitatea televiziunii eclipseaza inca toate celelalte surse de informare. Conform companiei de cercetare Pew, numarul consumatorilor din SUA care folosesc internetul pentru a citi presa a crescut de la 24% la 40% in ultimul an, depasind cota de 35% de cititori ce se bazeaza pe ziare. Televiziunea a scazut de asemenea usor de la 74% la 70%, scrie Capital.

Fondul care detine actiuni la Neogen iese din cel mai mare portal de e-mail din Rusia
. Fondul american de investitii Tiger Global Management, care detine in Romania participatii la companiile online Neogen si Bestjobs, si-a vandut integral actiunile detinute la mail.ru, cel mai mare portal de e-mail din Rusia, catre un fond controlat de un miliardar rus si Naspers - cea mai mare companie media din Africa. Astfel, Naspers si-a majorat participatia la mail.ru la 42,8%, ca parte a strategiei companiei de a se extinde in online, scrie Ziarul Financiar.

In ce moneda investim in 2009. Marele pariu al anului viitor va fi moneda in care merita sa investim tinand cont ca leul a intrat pe un trend descendent fata de majoritatea valutelor importante. Care, totusi, va fi valuta cu cea mai mare crestere fata de leu astfel incat profitul sa fie cat mai mare? Potrivit analistilor de pe pietele internationale, o atentie sporita ar trebui acordata unor valute care s-au depreciat puternic in acest an. Mai exact, surpriza ar putea veni de la lira sterlina. Intr-un sondaj realizat de Bloomberg, dealerii de pe pietele valutare cred ca lira sterlina se va aprecia in 2009 cu 14% fata de euro, dupa ce a suferit o pierdere de 24% in cursul acestui an, scrie Business Standard.

1.000 km de drumuri, fara contracte de deszapezire. Razboiul regilor asfaltului a blocat licitatiile pentru deszapezire. Chiar zilele trecute s-a contestat licitatia pentru nordul Capitalei. Lucrarile de deszapezire a sapte din­tre cele aproximativ 30 de sectii de dru­muri nationale se lovesc de contestatiile depuse de cativa constructori la licitatiile organizate de Com­pania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Pe doua dintre aceste sec­tii, in mijlocul iernii, inca nu s-a reusit se­lectarea unui constructor, chiar da­ca licitatiile au demarat in vara acestui an, scrie Cotidianul.

Retelele sociale vor avea mari probleme financiare. Zeci de companii ce realizeaza retele sociale pe internet ar putea da faliment anul viitor, pe masura ce publicitatea digitala scade, avertizeaza un studiu realizat de Deloitte. Potrivit agentiei de audit, site-urile sociale care vor supravietui vor fi obligate sa-si suplimenteze veniturile prin introducerea conturilor cu plata pentru utilizatori, scrie Capital.

Publicitatea video pe internetul romanesc: Nivel scazut, dar potential mare. Publicitatea video pe internet se afla inca la un nivel foarte scazut in comparatie cu celelalte metode de promovare, potrivit declaratiilor jucatorilor din domeniu si agentiilor de publicitate, insa urmeaza sa creasca in 2009, cu procente ce pot ajunge chiar la 100%, scrie DailyBusiness.ro.

Depozitele bancare vor fi vedete in 2009. Chiar daca dobanzile la economii ar putea stagna in urmatorul an, bancile vor promova tot mai intens produsele de economisire pe fondul lipsei de lichiditati de pe pietele externe. Bonificatiile care au ajuns la un maximum de 15-16% pentru depozitele in lei si de 7,5% pentru cele in euro vor aduce castiguri consistente romanilor, scrie Adevarul.

Eurostat: 50% din romani nu isi pun internet pentru ca este prea scump. Costul prea ridicat al hardware-ului si al abonamentelor de acces la internet sunt principalele motive pentru care rata de penetrare a internetului in randul gospodariilor din Romania este printre cele mai scazute la nivelul Uniunii Europene, releva un raport al Eurostat. Circa 35% dintre respondentii locali care are au participat la studiul Eurostat si care nu au internet au precizat ca pretul echipamentelor de acces (laptop/desktop/modem) este prea ridicat, in timp ce 26% au invocat costurile prea mari ale serviciilor oferite de operatori, scrie Ziarul Financiar.

Bogatii britanici au pierdut jumatate din averi. Averile celor mai bogati 1.000 de cetateni britanici s-au redus cu mai mult de 50% in 2008, respectiv cu 200 miliarde lire sterline, ca urmare a crizei economice mondiale, iar Lakshmi Mittal, presedintele executiv al ArcelorMittal, grup prezent si in Romania, a avut cele mai severe pierderi, scrie Business Standard.

Cat costa asigurarea RCA in 2009. Toate companiile de asigurari au scumpit politele de raspundere civila auto obligatorie (RCA) pentru persoane fizice valabile anul viitor, dar in cazul persoanelor juridice unii asiguratori au aplicat reduceri fata de tarifele practicate pentru 2008. Pentru persoanele fizice, asigurarea RCA costa intre 260 si circa 360 de lei anual in cazul unui vehicul cu o capacitate cilindrica de pana la 1.200 de centimetri cubi, de exemplu. In cazul unei masini cu motor intre 1.800 si 2.000 de centimetri cubi, polita costa circa 500-700 de lei, in functie de companie, anunta Ziarul Financiar.

Programul "Casa verde", la loc comanda. Cetatenii si firmele care sperau ca vor finaliza anul acesta toate formalitatile legate de achizitionarea unui sistem subventionat pentru producerea de energie verde, inclusiv alegerea furnizorului, mai au de asteptat. Nicolae Nemirschi, noul ministru al mediului, a anuntat, luni, ca programul "Casa verde", prin care statul finanteaza o parte din costul unui asemenea echipament – panouri solare, pompe geotermale, minicentrale eoliene –, a fost amanat cu cateva saptamani, pana pe 12 ianuarie. Rezultatele vor fi publice pe 15 ianuarie, scrie Gandul.

Cadbury vrea sa vanda Schweppes pentru 550 mil. lire sterline. Compania Cadbury a hotarat sa renunte la divizia sa de bauturi din Australia, Schweppes Beverages, urmand sa primeasca in schimbul ei 550 mil. lire sterline (571 mil. euro), au anuntat reprezentantii companiei, scrie DailyBusiness.ro

Peste 40 de noi modele de masini pe piata romaneasca. Peste 40 de modele noi de masini si automobile restilizate (facelift) vor fi lansate in Romania anul viitor, potrivit Mediafax. De asemenea, tot anul viitor va incepe productia primului Sport Utility Vehicle (SUV) din istoria Dacia, a carui comercializare este planificata pentru finele lui 2009 sau inceputul anului 2010. Printre marile branduri care vor patrunde sau se vor extinde in Romania sunt Ferrari, Maserati, Boxster, Skoda, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Mini Cooper, scrie Evenimentul Zilei.

Ea este noua imagine Mercedes-Benz in moda. Reprezentarea Mercedes-Benz in contextul modei are o noua imagine: cea a Juliei Stegner, top model international de origine germana. Julia Stegner isi va face aparitia ca ambasador al marcii germane in lumea modei cu ocazia Mercedes-Benz Fashion Week de la Berlin, in perioada 28 ianuarie - 1 februarie 2009. Pentru a pregati momentul de la Berlin, Julia Stegner a pozat recent, intr-o creatie semnata de Anne Valerie Hash, alaturi de noul Mercedes-Benz CLS 350 CGI Grand Edition, scrie 24auto.ro.

BMW X1 a iesit la teste pe Nurburgring. Un exemplar al viitorului X1 a fost surprins la teste de circuit. Inginerii au testat de aceasta data franele viitorului crossover X1 pe circuitul de la Nurburgring, in conditii de temperatura scazuta. Masina, desi bine acoperita, pare foarte aproape de forma sa finala, fiind posibil sa o vedem in stralucirea luminilor unui salon auto chiar la inceputul lui 2009. X1 este o masina mai mica decat X3, dar mai mare decat crossoverul produs sub brandul Mini, detinut de BMW. Cu acest crossover subcompact BMW reuseste sa puna pe piata o gama completa de masini cu profil de offroad si tractiune integrala. Aspectul exterior al X1 pare sa fie mai apropiat de al fratelui mai mare, X3, dacat de hatchbackul Seria 1 cu care isi imparte platforma, scrie StiriAuto.ro.




















6094 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    asigurari (Marţi, 30 decembrie 2008, 7:38)

    georgica [anonim]

    Firmele astea de asigurari maresc taxele in fiecare an de parca romanilor li se mareste salariul anual . Nu le mai ajunge ! Am auzit de smecheri care isi repara autoturismele pe casco , iar prostimea plateste gaurile !
  • 0 (0 voturi)    
    RCA (Marţi, 30 decembrie 2008, 9:45)

    Dudu [anonim]

    Este exagerat de mare, doar salariile si pensiile nu sunt la fel.
  • 0 (0 voturi)    
    statul complice (Marţi, 30 decembrie 2008, 12:41)

    georgio [anonim]

    Statul in prostimea lui e complicele baronilor asigurarilor. Cresterile de 100% la RCA (asigurare obligatorie sa nu uitam!!! ) sunt total nejustificate. Firmele de asigurari nu au avut o crestere a daunelor platite pe RCA ci din contra au scazut cu 80-90% numarul politelor casco pe care le fac persoanele fizice din romania. Asta e gaura pe care vor sa o acopere prin majorarea fara nici o baza economica a RCA care e obligatorie prin lege. De ce au scazut asigurarile casco ? , deoarece tot mai multa lume a realizat ca din cauza lipsei reglementariloe statului piata asigurarilor casco a devenit o piata de tepe. Politele casco din romania sunt unele din cele mai defavorizante si pline de articole frauduloase din europa. La fel ca in cazul creditelor bancare , ba chiar mai rau , asiguratorul are toate drepturile iar asiguratul doar dreptul de a constata ca a fost tepuit.
  • 0 (0 voturi)    
    multi dar ... (Luni, 5 ianuarie 2009, 19:56)

    Horea [utilizator]

    Si eu o sa am RCA mai mare la anul si nu imi convine, dar adevarul e ca RCA trebuie sa creasca pentru a acoperi riscuri mai mari.
    De la 750k de euro la 1.5 mil euro creste riscul acoperit pentru vatamari corporale, respectiv de la 150k euro la 300k cel pentru pagube materiale. Va continua sa creasca in anii urmatori limita superioara de risc pentru echivalare cu UE. RCA acum acopera riscuri in toata Europa (nu mai e nevoie de carte verde)

    Asta e teoria, in practica am condus si eu 2 ore ieri in Romania pe Oradea-Cluj si mi-a ajuns la cati retardati am vazut la volan intrand in depasiri imposibile. Ma si mir cum de nu am vazut nici un accident in direct.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi