Utile: Care sunt simptomele cancerului care omoara peste un milion de oameni anual; Esti mereu obosita? Lipsa de fier ar putea fi cauza; Dieta din Epoca de Piatra. Ce aliment este baza si care produse trebuie excluse in totalitate

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 30 mai 2013, 0:31 Revista Presei | Utile

UTILE
Foto: Colaj foto
Care sunt simptomele cancerului care omoara peste un milion de oameni anual. Cancerul pulmonar reprezinta una din principalele cauze de mortalitate prin neoplazii, atat in cazul barbatilor cat si al femeilor. Prevalenta acestui cancer este depasita doar de cancerul de prostata si de cancerul mamar, insa mortalitatea prin cancerul pulmonar nu este inca surclasata de nicio alta malignitate. Din cauza descoperirii tardive, doar 14% din pacientii diagnosticati ajung sa supravietuiasca o perioada de timp mai indelungata (5 ani). Se estimeaza ca peste 1.3 milioane de persoane mor anual, in intreaga lume din cauza cancerului pulmonar. Se diagnosticheaza, de regula, in metastaze. E posibil ca tumora sa nu aiba simptome in zona pieptului, scrie DoctorulZilei.ro.

Esti mereu obosita? Lipsa de fier ar putea fi cauza. Ai simptome de oboseala, slabiciune si nu reusesti sa te odihnesti noaptea? Este foarte posibil sa ai o carenta de fier. Acesta fiind absolut necesar in organism in procesul de formare a globulelor rosii din sange si a mioglobinei din muschi. Atunci cand nu ai suficient fier, organismul nu mai poate sa produca hemoglobina. Lipsa de fier afecteaza productia de globule rosii (hemoglobina). Hemoglobina este o proteina aflata in celulele rosii ale sangelui care raspunde de trans-portul oxigenului catre celulele si tesuturile organismului. Pentru a fabrica aceasta proteina, organismul are nevoie de fier. In lipsa lui, globulele rosii vor fi putine si mici, iar celulele nu vor primi suficient oxigen. Atunci cand suferi de anemie feripriva (carenta de fier) poti prezinta deseori urmatoarele simptome: oboseala, slabiciune, unghii fragile, stari de nervozitate, probleme cu somnul sau tonus muscular scazut. Iata cateva remedii naturiste care va pot scapa de lipsa fierului din organism, anunta Libertatea.

Cat de bine crezi ca stai cu sanatatea mintala? Pentru a fi considerata sanatoasa mintal, o persoana trebuie sa se adapteze bine la stresul de zi cu zi, sa-si desfasoare activitatile obisnuite fara a neglija propria persoana, sa poata sa-si atinga potentialul, sa contribuie activ in beneficiul comunitatii. Te incadrezi in descriere? Vremurile actuale, "sufocate" de stres si de viteza, ne afecteaza sanatatea mintala mai mult decat am crede. Stresul, alimentatia de calitate indoielnica, somnul insuficient, toate pot duce la aparitia unor manifestari care anunta probleme de sanatate mintala, scrie BBC. O persoana este considerata sanatoasa mintal daca poate sa faca fata tensiunilor normale ale rutinei cotidiene, desfasurandu-si in mod normal activitatile obisnuite, in acelasi timp avand grija de ea insasi. Mai mult, o astfel de persoana isi poate realiza potentialul si poate contribui la prosperitatea comunitatii sale, informeaza Adevarul.  

Busuiocul, bun pentru durerile articulare. Pe langa faptul ca ne aduce noroc, busuiocul ne aduce si sanatate. Planta este un foarte bun calmant, tonifiant si reconfortant al nervilor. Frunzele proaspete de busuioc sunt la fel de eficiente ca si medicamentele antiinflamatorii administrate pacientilor suferind de artrita. Actioneaza ca diuretic, antiseptic, antiinflamator gastric, intestinal si renal. Stimuleaza pofta de mancare, combate astenia si scade febra. Ceaiul de busuioc este un foarte bun energizant. Ajuta la combaterea bronsitei, gripei, insuficientei circulatorii, a reumatismului si la desfundarea mucoasei nazale, scrie Click

Dieta din Epoca de Piatra. Ce aliment este baza si care produse trebuie excluse in totalitate. Zeci de diete "la moda" vin si trec in fiecare an, iar cercetatorii se simt obligati sa le studieze pe fiecare in parte si sa dea un verdict. Una dintre putinele diete care a primit recunoasterea specialistilor internationali este si cea Paleo, care copiaza intocmai meniul stramosilor nostri, de acum 200.000 de ani. Oameni complet straini de E-urile produse in laborator si care se hraneau in mare parte cu ceea ce vanau sau culegeau de pe pamant: carne de orice tip, peste, oua, legume si fructe plus oleaginoase - alune, nuci etc. ar teoria, desi de neconceput pentru vegetarieni, are de partea sa numeroase studii stiintifice. "A manca Paleo inseamna a te hrani doar cu ceea ce exista in perioada paleolitica. Nu-ti luai un baton de ciocolata din copac si nici nu culegeai din gradina un energizant", este gluma cu care specialistul portughez in nutritie Miguel Casimiro a captat atentia celor prezenti la discutia organizata de compania Plafar, cel mai mare lant de magazine cu produse naturale din Romania, anunta DoctorulZilei.ro.

Nu manca pe fuga, ci dupa program! Activitatile zilnice din ce in ce mai numeroase, orele peste program la serviciu, dar si stresul fac ca pe zi ce trece sa alocam tot mai putin timp meselor. Nutritionistul Lygia Alexandrescu ne invata ce trebuie sa facem pentru a respecta un program de masa care sa ne ajute sa ne mentinem sanatosi. Intr-o epoca a vitezei, mancatul pe fuga a devenit un obicei alimentar pentru foarte multi dintre noi. Chiar daca acest obicei are numai dezavantaje, continuam sa luam micul dejun in timp ce ne imbracam, pranzul in timp ce mai trimitem un e-mail si cina in timp ce ne uitam la televizor. Daca inainte cu ceva vreme se considera ca problema ingrasarii cu mesele rapide era ca mananci prea mult si te saturi inainte sa fii constienta de asta, lucrurile se pare ca stau si mai rau. Creierul are nevoie de 15-20 de minute pentru a percepe sentimentul de satietate. La fel de importanta este si digestia, iar organismul are nevoie de sucurile gastrice produse de stomac pentru a demara procesul de digestie, informeaza Libertatea.


Citeste mai multe despre   





















3769 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi