Faze tari: Cercetatorii au descoperit trasatura cea mai importanta a creierului oamenilor inteligenti; Tehnologia revolutionara prin care cercetatorii au creat cel mai mic ''magnetofon'' din lume in interiorul bacteriilor vii; Bomba nucleara care a schimbat strategia de razboi

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Joi, 30 noiembrie 2017, 1:35 Revista Presei | Faze Tari

Faze tari
Foto: Colaj foto
Bomba nucleara care a schimbat strategia de razboi. La 1 noiembrie 1952, Statele Unite au detonat, in cadrul Operatiunii Ivy, prima bomba cu hidrogen, pe care au denumit-o Mike, pe Elugelab Atoll (in insulele pacifice Marshall). Bomba de 10,4 megatone a vaporizat instant o intreaga insula si a lasat un crater larg de peste o mila (1,6 km). Era un eveniment care dadea de gandit comunistilor. Daca la inceput au sustinut miscarea din Coreea de Nord dupa noiembrie 1952 au fost mai degraba sustinatoare ale armistitiului fiind constiente de avantajul pe care SUA il detinea la acel moment, scrie PlayTech.

Tehnologia revolutionara prin care cercetatorii au creat cel mai mic ''magnetofon'' din lume in interiorul bacteriilor vii. Prin reactiile la schimbarile chimice din mediul inconjurator si "inregistrarea" lor in ADN, tehnologia deschide calea catre dispozitive vii de monitorizare care pot fi folosite in medicina sau in ecologie. Savantii de la Columbia University Medical Centre din Statele Unite au utilizat sistemul de editare genetica, cunoscut sub numele de CRISPR-Cas in bacteria Escherichia coli, care are capacitatea de a retine informatia genetica a virusurilor, potrivit Descopera.

Cercetatorii au descoperit trasatura cea mai importanta a creierului oamenilor inteligenti.
Studiul arata ca, in cazul persoanelor mai inteligente, anumite regiuni ale creierului sunt in mod clar mai implicate in schimbul de informatii intre diferitele sub-retele ale creierului, pentru ca informatiile importante sa fie comunicate rapid si eficient. Pe de alta parte, echipa de cercetare a identificat, de asemenea, regiunile creierului care sunt mai puternic deconectate de la restul retelei in cazul oamenilor mai inteligenti. Acest lucru poate conduce la o mai buna protectie impotriva informatiilor irelevante, scrie Adevarul.

Am putea face o calatorie in timp, dar nu asa cum ne dorim.
Brian Greene, profesorul de fizica si matematica de la Universitate Columbia, a spus ca exista doua tipuri de calatorii in timp - in trecut sau in viitor. El spune ca orice om de stiinta care stie despre ce vorbeste este de acord ca e posibil sa mergem in viitor. Problemele apar cand vorbim despre calatoria in trecut. Aceasta ar fi, poate, realizabila, daca ne folosim de conceptul gaurilor de vierme descoperite de Einstein. Aceste gauri de vierme sunt un soi de pod-scurtatura intre doua locatii, potrivit PlayTech.

Descoperiri-surpriza despre cel mai grav accident nuclear din istorie. Care au fost adevaratele cauze ale exploziei de la Cernobil. La mai bine de 31 de ani de la accidentul nuclear de la centrala de la Cernobil, cercetatorii suedezi au noi explicatii legate de incidentul devastator din noaptea dintre 25 si 26 aprilie 1986. Acestia vor sa demonstreze ca explozia a fost una nucleara si nu una de abur. De Geers si echipa sa au analizat izotopii rezultati in urma exploziei si au constatat ca au fost recent produsi, cel putin partial, prin fisiune nucleara - ceea ce indica o explozie nucleara, informeaza New Money.

Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

Life
Bancul zilei: Doamnelor, citiți cu atenție până la sfârșit. Informatia vă va risipi o mare dilemă
Va aflati intr-un magazin de pantofi, sunteti a doua la coada. In spatele vanzatoarei se afla o pereche de pantofi superbi, pe care vi-i doriti foarte mult. Doamna din fata dumneavoastra i-a vazut si ii priveste cu jind. Dar nici una dintre voi nu aveti portofelul la voi.
Bancul zilei: Pentagonul și OZN-urile
Este anul 2222 iar Ion si Maria aterizeaza pe Marte, după un zbor de zeci de milioane de kilometri. Ei se întâlnesc cu un cuplu marțian si vorbesc despre tot felul de lucruri. Ion întreabă dacă Marte are o piata de capital, daca au laptop-uri, cum se fac bani, etc.
citeste mai multe articole din LIFE