VIDEO Nicolaescu: Lucram la o noua grila de salarizare pentru personalul din Sanatate. Medicii din spitalele publice ar putea castiga peste 1.000 de euro

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 14 aprilie 2013, 10:29 Revista Presei | Radio TV


Eugen Nicolaescu la "Dupa 20 de ani"
Foto: Captura Pro TV
Salariul de baza al unui medic primar din sistemul public este de 1.800 de lei, insa, printr-o noua lege ce ar putea fi aplicata din 1 ianuarie 2014, ar putea ajunge la peste 1.000 de euro, a declarat ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica dimineata de Pro TV, informeaza Mediafax.

Nicolaescu a spus ca proiectul actului normativ respectiv vizeaza "excluderea medicului din sistem bugetar", adica acesta "sa nu mai fie functionar public si sa traiasca cu grila respectiva".

"Lucram la noul proiect de lege privind plata dupa performanta si competitivitate. Acest proiect este in faza foarte avansata. Astazi, spunem ca un medic lucreaza intr-un spital public, atat. Este medic primar, are 1.800 de lei. Este de ras. Daca mai are timp, poate avea si un cabinet privat sau poate sa lucreze la un spital privat, doua-trei ore. Dar, din pacate, sunt foarte multe cazuri cand un medic din sistemul public sta doua ore in spitalul public si pleaca in doua-trei cabinete. Dar problema este ca isi plimba pacientul din sistemul public catre cel privat, in acesta din urma se rezolva cazurile simple, iar daca este de tratat, revine cu el in sistemul public", a mai spus ministrul.

Potrivit ministrului Nicolaescu, noua lege va propune medicilor trei modalitati de salarizare:
  • Norma intreaga la spitalul de stat, situatie in care medicul nu va mai putea lucra si la privat
Ministrul Sanatatii a explicat, in acelasi context, ca prin noua lege, medicii pot avea garantia ca muncesc in spitalul public cate sapte ore si primesc 3.000 de lei. "Medicii pot avea garantia ca muncesc in spitalul public cate sapte ore, cat prevede Codul muncii, si primesc 3.000 de lei. Dar, daca vrei sa fii numai angajatul spitalului public, poti sa vii sa lucrezi suplimentar in niste paturi private sau sectii private si iti completezi veniturile", a adaugat Nicolaescu.

Intrebat daca in noua lege se va introduce un fel de interdictie aplicata medicului astfel incat acesta sa nu mai poata profesa atat la stat, cat si la privat, ministrul a subliniat ca noua reglementare va permite medicilor sa opteze pentru ceea ce doresc: "E optiunea fiecaruia. Nu il obligi. Opteaza."
  • Jumatate de norma in sistemul public si jumatate in cel privat
"Dar cei care vor lucra in privat nu vor mai avea voie sa plimbe pacientii intre spitalul public si privat, iar in acest sens va fi nevoie de un sistem prin care sa fie urmarit bolnavul", a declarat ministrul.
  • Salariu negociat cu managerii de spital
"Ar fi aceea prin care un anumit chirurg sa nu vrea sa lucreze angajat, ci sa opteze sa faca zece operatii la Cluj, altele la Iasi, altele in Bucuresti. Atunci, chirurgul isi negociaza tariful. In tot acest context, problema este cum reglementam ca sa nu existe abuzuri", a mai spus ministrul Sanatatii.

Potrivit lui Eugen Nicolaescu, dupa aplicarea acestei legi pe criterii la care se adauga si cele de competenta, care pot sa aduca si alti bani, salariul unui medic primar ar putea ajunge la peste 1.000 de euro pe luna.

Noua lege ar putea fi aplicata din 1 ianuarie 2014, a mai spus ministrul.



  • Noua lista de compensate, de la 1 iulie; protocoalele terapeutice, pana la sfarsitul anului/ Nicolaescu despre criza citostacelor: Medicii nu au medicamente pentru ca nu isi fac treaba
Ministrul Nicolaescu a mai declarat in cadrul emisiunii "Dupa 20 de ani" ca noua lista de medicamente compensate ar putea intra in vigoare din 1 iulie, iar protocoalele terapeutice, prin care medicii vor fi indrumati sa recomande generice, pana la sfarsitul lui 2013.

"Am facut comisii noi de specialitate care vor face analiza intrarii de molecule noi, intrucat lista nu a mai fost modificata din 2008. Am facut o alta comisie, deasupra, formata din cei mai recunoscuti profesori si doctori din Romania, care va face un 'filtru' pe aceasta lista. (...) Toate acestea, pana in 30 iunie. Noua lista va intra in vigoare din 1 iulie", a spus Nicolaescu, citat de Mediafax.

Aceleasi comisii vor revizui protocoalele terapeutice, pentru ca, pe baza lor, anumite medicamente sa fie folosite "la nivel de generice", a adaugat demnitarul.

In acelasi context, Ministerul Sanatatii va declansa o campanie de promovare a medicamentelor generice. "Oamenii trebuie sa stie ca, daca iau generic, nu dau niciun leu, iar medicamentul este foarte bun. (...) Sper ca, pana la sfarsitul anului, sa avem protocale pentru primele 10 patologii", a mai spus Eugen Nicolaescu.

Intrebat in emisiune care mai este situatia citostaticelor, ministrul a spus ca aceste medicamente reprezinta o mai veche problema, in prezent fiind monitorizata zilnic utilizarea acestora.

"Citostaticele reprezinta o problema veche de ani de zile. Preturile, asa cum au fost facute in vechea guvernare, au permis exportul paralel. Zilnic, avem legatura cu comisiile de oncologie, facem redistribuiri intre spitale - pentru ca nu vorbesc unii cu altii, intrebam daca au vorbit cu Unifarmul. Nu au medicamente pentru ca nu isi fac treaba", a afirmat Nicolaescu.

Ministrul a precizat ca au fost cazuri in care producatori unici au venit in Romania cu preturi de 70 de ori mai mari, la cinci produse.

"Sper ca toate aceste lucruri sa se termine in acest an, dar de patru ani nu se face nimic. In 2008 (in primul sau mandat de ministru - n.r.), programul de cancer era cel mai bun", a mai declarat Eugen Nicolaescu.

 

  • Noua lege a malpraxisului ar putea intra in dezbatere publica in doua-trei saptamani
Nicolaescu a mai afirmat la ProTV ca proiectul noii legi a malpraxisului, care va stabili modul de verificare si evaluare a faptei reclamate, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamani.

 "Primul lucru care se schimba, si cel mai important, este sa asezam modul in care se controleaza si se evalueaza fapta presupusa de malpraxis. Expertii care vor veni sa controleze si sa spuna daca este sau nu malpraxis vor fi mult mai independenti si mult mai obiectivi (...) Prin noul proiect, va fi evaluat si modul de despagubire. Colegiul Medicilor nu va fi excus din acest proces", a spus Nicolaescu.

A doua noutate ce va fi adusa de proiect vizeaza preluarea unei parti din responsabilitate de catre firmele de asigurari. "Firmele de asigurari, care incaseaza de ani de zile multi bani pentru riscul profesional, sa plateasca. Pana acum, nu au platit nimic", a explicat demnitarul.

Potrivit ministrului Sanatatii, proiectul de lege, coordonat de secretarul de stat Raed Arafat, ar putea fi pus in dezbatere publica in doua-trei saptamani.

"Poate, pana in 30 iunie, sa fie adoptat. Daca nu, din septembrie", a mai spus Eugen Nicolaescu.

Ministerul Sanatatii afirma, in februarie, ca legislatia privind rezolvarea cazurilor de culpa medicala trebuie revizuita de urgenta, avand in vedere situatiile tot mai dese in care medici romani sunt sunt suspicionati sau acuzati de malpraxis.

Noile prevederi, arata atunci ministerul, trebuie sa introduca notiuni si criterii clare pentru o mai buna gestionare a situatiilor de culpa medicala sau a suspiciunilor de culpa medicala, inclusiv a modului de stabilire si aplicare a sanctiunilor.

  • Cardul de sanatate ar putea sa functioneze in timp cateva saptamani
Potrivit ministrului Sanatatii, cardul de sanatate ar putea sa inceapa sa functioneze "in timp foarte scurt", Imprimeria Nationala angajandu-se ca din mai-iunie sa livreze cate un milion de carduri pe luna.

Nicolaescu a tinut sa sublinieze ca, de la preluarea mandatului, a facut demersuri pentru functionarea cardului de sanatate, in acest sens avand intalniri cu Casa de Asigurari, careia i-a transmis tot ce era necesar, si incheind contractul cu Imprimeria Nationala.

"Suntem in ultima faza de negociere a contractului cu Imprimeria Nationala, iar eu cred ca in timp foarte scurt, o saptamana, doua, trei, va putea incepe sa functioneze acest program, in sensul in care, asa cum ne-a promis Imprimeria, undeva cu luna mai sau iunie sa inceapa sa livreze cate un milion de carduri pe luna", a explicat ministrul Sanatatii.

Productia pentru toate cardurile de sanatate ar putea dura 18 luni, Ministerul Sanatatii angajandu-se sa cumpere 20 de milioane de astfel de carduri.

Valoarea unui card va fi de 2,2 euro, bani pe care ii va achita ministerul.

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a lansat, in 19 decembrie 2012, primele carduri electronice active, acestea fiind primite de doi aradeni alesi aleator, care nu le vor putea utiliza insa decat dupa ce toti furnizorii de servicii medicale vor avea terminale de citire a cipurilor, cel mai probabil din 2014.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8814 vizualizari

  • +36 (42 voturi)    
    vise... (Duminică, 14 aprilie 2013, 10:43)

    echos [utilizator]

    Când ai 3-4 milioane de contributori şi tu vrei să oferi servicii gratuite la 19 milioane de cetăţeni, de unde dai salarii de 1000eur?
    • +19 (21 voturi)    
      salarii (Duminică, 14 aprilie 2013, 11:07)

      shane [utilizator] i-a raspuns lui echos

      stai ma ca au angajat o marmota la serviciul salarizare
    • -16 (22 voturi)    
      Vaduve (Duminică, 14 aprilie 2013, 12:00)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Trebuie introdusa masura de obligativitatea a asigurari de sanatate, vulnerabilii ocrotiti de sistemul social. De stabilit cine este vulnerabil.
      In ROMANIA toti se declara vulnerabili doua case, masina etc.

      Sistemul de sanatate trebuie sa functioneze prin SOLIDARITATE cei sanatosi sa plateasca pentru cei bolnavi, roatabolanavilor se roteste !!!

      Ati inteles, nu trebuie sa va vaitati ca niste vaduve !!!
      • +7 (9 voturi)    
        ce tampenie... (Duminică, 14 aprilie 2013, 17:36)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui SRA

        deci ala care e sanatos e vinovat ca altcineva e bolanv? solidaritatea asta merge intr-o singura directie? singurele servicii de sanatate care trebuie sa functioneze indiferent de asigurari sunt spitalele de urgenta si bolile incurabile. pentru restul, daca n-ai fost in stare sa mananci sanatos, sa te speli pe maini si sa faci un pic de miscare, daca iti place sa bei si sa fumezi.. nu e nici o solidaritate daca iti platesc eu tratamentul. n-ai decat sa traiesti viata pe care ai ales-o.
        • -2 (6 voturi)    
          Nu stii ce este solidaritatea ?!? (Duminică, 14 aprilie 2013, 22:58)

          puricelu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Treaba ăluia că a trăit o viaţă de huzur. Treaba lui că s-a îmbolnăvit. Nu tu trebuie să fii cel care dă un verdict în această privinţă. S-au gândit alţii la asta. Şi aceştia au spus că, solidaritatea este că, atunci când se îmbolnăveşte cineva, şi TU să fi printre cei care plăteşte pentru boala lui. Pentru că, nu se ştie niciodată dacă vei avea nevoie şi tu să fii ajutat în vre-un fel. Deci, dacă vrei să fii ajutat, ajută mai întâi pe alţii, ca şi alţii să te ajute pe tine. Eu nu văd nicio tâmpenie in asta... Tu mai vezi ?!?
          • +7 (9 voturi)    
            sorry (Luni, 15 aprilie 2013, 2:24)

            hollow [utilizator] i-a raspuns lui puricelu

            My friend, nu sunt si nu voi fi niciodata de acord sa platesc pentru tine, si-ti voi explica si de ce. Daca ai fi urmarit descoperirile stiintifice in general, si medicale in special, din ultimii 150 de ani, ai fi constatat ca majoritatea bolilor nu provin din deochi, descant, magie, mania lui dumnezeu, si nici macar ghinion. Mai mult decat atat, desi nu se stie cu exactitate cand se va imbolnavi un individ, majoritatea oamenilor poate fi inscrisa in niste categorii de risc pentru o gramada de boli, in functie de stilul de viata, alimentatie, profesie, etc. Inca o data, desi asta nu garanteaza 100% imbolnavirea, statistic, este singurul lucru care conteaza intr-un buget.
            Problema e ca, in timp ce eu fac sport in fiecare zi, mananc mai putin si mai sanatos, nu fumez si nu beau si, in general, ma straduiesc sa duc o viata cat mai sanatoasa, tu bei cate 3 peturi de bere, mananci o ceafa de porc pe seara, fumezi ca un turc, stai cu fundul pe scaun si te uiti la fotbal, spargi seminte cu o tona de sare si faci cam tot ceea ce-ti sta in putinta sa ajungi la spital pentru un by-pass inainte de varsta de 50 de ani, asta fara sa mai vorbim de diabet sau alte minunatii. By-pass care costa cateva mii de euro. Pe care trebuie sa-i dau eu. Care, statistic, cel mai probabil e ca n-o sa cost bugetul pana la varsta aia nici macar o aspirina.
            Daca tu-ti inchipui ca o sa platesc pentru fundul tau gras, te inseli amarnic. Nu, eu o sa imi directionez banii catre o asigurare privata, unde nu mi se opresc in functie de cat castig, ca n-am de ce sa fiu penalizat pentru inteligenta si educatie, ci de categoria de risc in care sunt, exact ca la asigurarea masinii. Iar tu n-ai decat sa te duci in continuare la sistemul medical de stat, falimentar, si sa cersesti un algocalmin de la o asistenta nesimtita.
            Nu-i asa ca parca te-ai duce la un jogging si ai manca o salata acum?
            • +1 (5 voturi)    
              Deja (Luni, 15 aprilie 2013, 9:23)

              baibars [utilizator] i-a raspuns lui hollow

              ti-am facut portretul robot. Esti undeva intre Stalone si Schwatzi. Tin insa sa te avertizez ca din statisticile ultimilor 200 de ani rezulta ca in ciuda opiniilor tale boala nu alege. Cunosc persoane care fumeaza si beau de sparg si sunt sanatoase tun iar altele care "pasc" toata ziua si sar ca iepurii si sunt bolnave cobza. Cancerul loveste fara mila in toate directiile. Stii cat costa tratamentele oncologice? Se nasc oameni cu afectiuni congenitale pe care banuiesc ca n-ai dat in mintea lui Hitler sa-i propui pentru eutanasiere. Asa ca din pacate asigurarile de sanatate trebuie sa aibe un caracter social important. Nu stii niciodata cand vei avea tu nevoie si altii vor plati. Probabil ca acum cand scrii esti sanatos tun dar maine? Evident trebuie sa existe un echilibru...
              • +1 (3 voturi)    
                cauti nod in papura.. (Luni, 15 aprilie 2013, 10:14)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui baibars

                hai s-o luam constructiv totusi. sau poate vrei sa ne spui ca din statisticile tale reiese ca un alcoolic sedentar, supraponderal si fumator are aceleasi sanse sa fie sanatos cu 'portretul robot' de mai sus? nu poti fi atat de naiv, nu?
                si atunci omul te intreaba pe buna dreptate, de ce ar contribui amandoi la acelasi sistem?
                • 0 (0 voturi)    
                  Daca (Luni, 15 aprilie 2013, 14:12)

                  baibars [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  ai observat am si spus ca trebuie sa existe un echilibru. Eu consider ca ar trebui sa existe un pachet de baza (pe care "alesii" nu-s in stare sa-l defineasca de 20 de ani) pentru care sa plateasca absolut toti 18 mil. Esti viu si cetatean roman platesti asigurarea de baza. Ca RCA-ul la masini. Daca vrei CASCO desigur esti liber sa platesti pentru conditii suplimentare. Pentru situatii speciale care nu pot fi acoperite nici de CASCO se creaza din suprataxele la tigari si alcool (poate nu stiti dar ele se percep in Romania si iau alte destinatii) un fond special accesabil la hotararile unor comisii specializate. Acestea impreuna cu cardurile de sanatate (adevarate nu prostiile care au mai circulat) va garantez ca vor aduce la buget bani suficienti ca lumea sa fie multumita. Nu foarte multumita pentru ca nicaieri in lume oamenii nu sunt multumiti de sistemul sanitar. Nu mai vorbesc de sumele atrase din sponsorizari, donatii, (facilitati fiscale pentru cei ce doneaza in sistemul sanitar).Combaterea mitei din spitale prin convingerea pacientilor sa "doneze" in conturile spitalului si nu in buzunarul medicului. Sanctionarea aspra a personalului medical pentru luare de mita. Lucrurile sunt de bun simt dar cine sa mai care bani in Cipru daca ar merge normal?
          • +6 (6 voturi)    
            eu vad (Luni, 15 aprilie 2013, 7:05)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui puricelu

            pentru ca la sfarsit, cand tragi linie, descoperi ca sunt multi care pur si simplu s-au folosit de acest sistem de 'solidaritate' fara sa contribuie la el.. doar au luat, nu au dat nimic inapoi. aia nu e solidaritate. tocmai de aceea nu functioneaza in Romania corect nici asigurarile sociale, nici cele de sanatate. toti au drepturi, dar nimeni nu are obligatii.. la 13 milioane populatie activa e inadmisibil sa ai doar vreo 4 mil care contribuie la sanatate. si restul? solidaritate?.. jenant..

            tocmai de aceea au aparut sisteme de asigurari de sanatate private. daca eu vreau un spital curat si ultima tehnologie, prefer sa gasesc inca 1000 care gandesc la fel ca mine si sunt dispusi sa plateasca impreuna cu mine, nu 10 milioane care traiesc in mizerie si cred ca oricine are un stetoscop la gat e medic.
        • +2 (4 voturi)    
          Foarte corect (Luni, 15 aprilie 2013, 7:39)

          Troller [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Eu beau, fumez, ma bat cu cutitele, mananc aiurea, stau cu orele la soare sa ma bronzez, merg cu masina ca dementu' si tu platesti consecintele. O consultatie, o investigatie, o reteta pot si trebuiesc fi platite de cel in cauza. Daca de exemplu cheltuieleile cu sanatatea depasesc sa zicem 1500 lei persoana/ an sau 5000 lei /persoana /an doar atunci sa intre in actiune asigurarile.
          • +2 (2 voturi)    
            invers (Luni, 15 aprilie 2013, 13:12)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Troller

            Ma tem ca asigurarile functioneaza exact pe dos. Te asiguri pentru o suma limita si abia apoi platesti tu restul. Te poti asigura si pe sume foarte mari, dar cineva trebuie sa acopere acel risc.. cine? tu.
            Este intr-adevar ideal sa existe si o coplata ca sa nu abuzezi de sistemul medical de fiecare data cand iti vine sa stranuti, dar aia trebuie sa fie simbolica.. doar atat cat sa te faca sa te gandesti de doua ori inainte sa te duci la medic.
    • +3 (7 voturi)    
      salariile le dai din imprumuturile (Duminică, 14 aprilie 2013, 13:07)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui echos

      pe carele ia statul. discutia e alta, nu DE UNDE, ci statul chiar da salarii in jurul a 2000 de euro( da, doua mii de euro) la anumite categorii de medici. ai auzit ca un medic de familie sa-si dea demisia , sa emigreze ? eu nu , tu ? stii cit incaseaza un medic de familie pt. fiecare pacient pe care-l are pe lista, sau de ce nu sunt publice salariile turor medicilor ? pt. ca lume ar avea mari surprize pt. ce-i ce se pling toataziua pe toate canalele media de salarile ,,mici''.
    • +5 (5 voturi)    
      imbe...cil cu staif! (Duminică, 14 aprilie 2013, 15:10)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui echos

      A. daca medicul are pe stat 1000 E, poate anestezistul sa ramana da 300? dar infirmiera, asistenta medicala, brancardierul etc? B. Va stopa asta exodul medicilor? C. Poate ramane un maior NATO sub un medic?, dar un secretar general de primarie de oras mare? dar un comisar sef de politie? D. se va micosra fluxul spagilor in spitale? nu cumva pe dos [adica 300E erau jumatate de salariu acum devine doar 30%]?
    • +4 (4 voturi)    
      Sigur, (Duminică, 14 aprilie 2013, 15:59)

      Non.e [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Dar îi vor putea primi în moneda din Botswana.
    • +4 (4 voturi)    
      Da..ai dreptate ..insa promisiunile goale (Duminică, 14 aprilie 2013, 17:49)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui echos

      ale lui rezolvescu suna bine la urechile noastre..
      Doar nu-l costa nimic sa zica apoi "pai eu am vrut, dar nu m-a lasat .... etc,etc..
    • +4 (4 voturi)    
      De acord, (Duminică, 14 aprilie 2013, 20:53)

      baibars [utilizator] i-a raspuns lui echos

      sunt elucubratii dar omiti un singur lucru si foarte important : astfel de discursuri sunt extrem de bine primite de populatii cu un nivel de instruire submediocru. Acesti oameni nu sunt obisnuiti sa judece cu propria minte atata cat este, ei primesc discursul si-l asimileaza complet fara discernamant. Tine cont ca si in randul medicilor exista astfel de exemplare chiar mai multi decat crezi. E o tara de oameni saraci cu duhul incaputa pe mana sarlatanilor. De exemplu medicii de familie au fost etrem de bucurosi cand a fost numit Nicolaescu (alintat in randul lor Nico). Acuma Nico le-a scos pe nas bucuria propunandu-le un contract de mizerie mult mai prost decat cel din perioada Boc in care multi vor da bani din casa ca sa aiba de lucru si totusi te anunt ca Nico este inca foarte iubit. Inca o data tine cont ca Ceausescu desi ne place sa credem nu a fost dat jos de romani. Daca nu erau serviciile straine si Malta, Korea de Nord scria pe noi si acum. Generatiile comuniste au facut pui si discursul de tip comunist este inca la mare pret. Scoala nu a facut nimic in sensul decomunizarii, ba din contra sunt o groaza de profesori nostalgici cu gandire tipic comunista. Uite Ponta ce bine sta in sondaje si doar in cateva luni a bagat taxe si accize ca niciodata.A dat cu o mana si a luat cu trei. Asa ca stai linistit oamenii se bucura si viseaza frumos....
    • +1 (1 vot)    
      Mergeti si nu mai acceptati sa fiti mintiti !!! (Duminică, 14 aprilie 2013, 23:38)

      SRA [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Mergeti si studiati ce trebuie in ROMANIA pentru acest sistem de sanatate, http://www.facebook.com/gabriela.citu.5#!/stefan.radoveanu.9
  • +24 (28 voturi)    
    povesti (Duminică, 14 aprilie 2013, 10:52)

    sobolanulmik [utilizator]

    bate campii in stilul caracteristic de secretar de partid
  • +7 (21 voturi)    
    ipocriziei (Duminică, 14 aprilie 2013, 11:18)

    demaGOGU [utilizator]

    medicii primari castiga deja in jur de 2000 de EUR (formal, informal nu importa!) altfel ar fi plecat deja/nu ar ramane in sistem

    principiul vaselor comunicante nu poate fi suspendat de un ministru rupt de realitate
    • +6 (12 voturi)    
      pai... (Duminică, 14 aprilie 2013, 11:59)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      pe ce lume traieste Nicolaescu? un rezident in primul an castiga 2250 euro pe luna in Germania....Cand incepe sa faca si garzi suma se duce frumos catre 3000de euro pe luna....
      • +4 (4 voturi)    
        Și (Duminică, 14 aprilie 2013, 16:28)

        AlinL [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

        ...tu compari economia României cu cea a Germaniei? Păi noi producem în România Mercedes sau Dacia?
      • +4 (4 voturi)    
        Asa o fi, (Duminică, 14 aprilie 2013, 17:45)

        MicaS [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

        cum ai auzit tu, desi vecinul meu lucreaza in Irlanda ca medic si este platit cu 1500 eur deocamdata si face garzile din toate weekend-urile. Sa aibe medicii romani salarii si de 5000 eur dar in momentul cand l-ai prins cu spaga ori cand mutileaza un pacient ori mai rau din vina lui omul moare, sa raspunda conform codului penal nu cu aratatul obrazului de catre Colegiul medicilor. Esti de acord ?
      • +2 (2 voturi)    
        in germania (Duminică, 14 aprilie 2013, 22:58)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

        ecam 300 de euro o garda si se fac cam 10 pe luna.
  • +11 (13 voturi)    
    ma scuzati... (Duminică, 14 aprilie 2013, 11:57)

    ..13 [utilizator]

    dar este papagal, prost...

    daca este asa o nenorocire in sanatate si nu are putere de control de ce nu se duce acasa??? isi face un bine si ne face si noua o mare favoare...

    nu a inteles nimic din ceea ce se numeste politici publice in domeniul sanatatii...

    calcule de elev silitor si atat...: 1 la dentisti si 3 la medicamente ptr. cancer...mai toti avem cate o problema la dinti si putini avem cancer...

    asta asa rapid... nu vreau sa mai continui ptr ca nu merita!
  • +17 (19 voturi)    
    Luati (Duminică, 14 aprilie 2013, 11:57)

    SRA [utilizator]

    Baietelul acesta confunda sistemul cu feuda sa, medicii ar putea, ce ?

    Hello,
    Introduceti Domnule ministru sitemul de tarif punct medicale www.tarmed.ch, facturarea prestatiei medicale decontul pe pacient,decontarea de casa de asigurare si medicul platit in functie de prestatiile efectuate !!! Mai simplu nici nu se poate, case de asigurare printro contabilitate analitica regleaza decontul, dispare spaga evaziunea fiscala dispare !!!
    Noi locuri de munca productive, si nu functionari marketing electoral.

    Liberalizati instalarea cabinetelor private, suprimati plata in numerar in clinicile private, reformati sistemul catre privat !!!

    Organizati guvernanta spitalelor universitare, creati poli de competenta aduceti minti luminate in medicina interventionista si veti constata cum cresc veniturile.

    Este simplu, daca nu sunteti competent nu este grav, apropiati spscialisti care sa va sfatuiasca, bomba ARAFAT lepadati-o si facut datoria !!!

    Luati exemplul din ELVETIA !!!
  • -13 (19 voturi)    
    N-a inteles nimic (Duminică, 14 aprilie 2013, 12:31)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Se chinue saracul bas de atatia ani sa explice cum trebuie facut adica sa se reduca salariile si pensiile, sa fie dati afara oamenii, sa se inchida spitale si scoli si inca multe altelem Dar astia sa incapataneaza sa nu inteleaga si sa faca dupa capul lor. Si doar e evident. Cine ar putea sti mai bine decat un nomenclaturist apolitic ca bas?
    • +7 (11 voturi)    
      Si tu te chinui (Duminică, 14 aprilie 2013, 13:08)

      Laur_ [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Sa vorbesti numai in clisee goale de continut. Ati protestat zeci de mii de oameni contra acelei legi - dar cati ati citit-o?

      Aparent in .ro e mai usor sa iesi in strada si sa urli decat sa te informezi si sa gandesti.
    • +2 (4 voturi)    
      Eu zi asa.. (Duminică, 14 aprilie 2013, 15:10)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      ..sa nu zici "hop" pana nu sari. Mai asteapta si ai sa vezi tu salariile alea promise de uselisti. Tot cu gura cascata ai ramas inca de cand usl-ul era in opozitie, sprand sa-ti pice para malaiata. Dupa cate s-a vazut, nu numai ca au copiat multe din programul lui Boc (citire de la Gragnea), dar s-a demonstrat deja ca multe din gogosile spuse pe vremea cand erau in opozitie si campanie, au inceput sa dispara.

      Dar tu, nici o probema, casca bine gurita ca poate iti pica ceva. Se ne spui si noua ce gust are.
  • +12 (14 voturi)    
    mincinosi si ipocriti.....1 000 de euro (Duminică, 14 aprilie 2013, 12:34)

    geocrin [utilizator]

    Gogosi pentru naivii care au votat uslacii.
    Nici cei din PDL nu erau corecti dar macar NU minteau asa mult ca acestia.
    Asta chiar NU vad ca oamenii vor fapte si nu aberatii.
    Pacat ca desii au promis foarte multe NOI oamenii simtim pina in prezent doar preturi mai mari si impozite mari.
    USL avind majoritatea in parlament NU mai poate da vina pe nimeni decit pe incompetenta lor.
    Oricum au demonstrat pina in prezent ca interesele lor personale si de partid sunt prioritare.
    Au cistigat alegerile prin minciuna la fel ca si comunistii in 1948.
    • +8 (8 voturi)    
      Comunistii aia (Duminică, 14 aprilie 2013, 13:06)

      Laur_ [utilizator] i-a raspuns lui geocrin

      Au castigat alegerile prin _tancuri_, nu prin minciuna
  • +18 (20 voturi)    
    bate campii (Duminică, 14 aprilie 2013, 12:35)

    Kornell [utilizator]

    Sunt medic primar la UPU intr-un spital universitar, fac intre 6-8 garzi pe luna - din lipsa de personal - uneori cu peste 80-90 pacienti/ zi. Pe baza sporului de UPU (75%) dat de guvernele anterioare USL castig acum 1100 euro - fara spor nici vorba.
    2 probleme - domnul ministru se gandeste la oboseala noastra din UPU, la stressul de acolo, la cum suntem injurati, scuipati, amenintati - asta in conditiile cand numai pacientii au drepturi?
    - daca guvernul actual imi impoziteaza suplimentar cu 10% din solidaritate prost inteleasa, nu am decat solutia renuntarii la 2-3 garzi, pentru a ma incadra sub barem iar de restul acoperirii urgentelor sa se ocupe ministrul
    • +3 (9 voturi)    
      Domnu Doctor (Duminică, 14 aprilie 2013, 13:10)

      Troller [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      Lipsa de personal ?
      Din ce spital universitar sunteti sunteti sa vad si eu daca se scot posturi la concurs acolo unde e lipsa ! lol
      • +1 (3 voturi)    
        Domnu' Sorin, (Luni, 15 aprilie 2013, 0:10)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui Troller

        mai cititi domnule un ziar, ca sa nu zic o carte.
        Exista o reala nevoie de personal medical.

        Cand o sa puteti dvs sa munciti in locul lor, o sa va anunte. LOL.
        • -2 (2 voturi)    
          Stimate Domn (Luni, 15 aprilie 2013, 7:50)

          Troller [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          Uite prefer sa citesc aici pe hotnews.ro ca pot sa-mi spun si eu parerea referitor la articol si puteti sa o spuneti si dumneavoastra. Asa ca lasa-ne cu ziarele. Observati ca Domnu Doctor nu raspunde ? Medicii pleaca pentru ca nu au locuri de munca. Paradoxal, nu ?
          • +2 (2 voturi)    
            Domnul doctor mai are si treaba! (Luni, 15 aprilie 2013, 10:56)

            un dac [utilizator] i-a raspuns lui Troller

            poate d-asta nu raspunde.
            Doctorii pleaca pentru salarii mai mari, conditii mai bune, tehnologie mai avansata etc. Nu ca nu au locuri de munca. Si lucrurile astea exista si in articole hotnews, daca altceva nu vreti sa cititi. Fals paradox.
            • -1 (1 vot)    
              Ba nu au locuri de munca (Marţi, 16 aprilie 2013, 1:51)

              Troller [utilizator] i-a raspuns lui un dac

              Au inchis spitale, de unde locuri de munca ?
              Au dat ordin sa se angajeze 1 medic doar cand pleaca alti 7, de unde locuri de munca ?
              Clinicilor private li se refuza contracte cu casa, de unde locuri de munca ?
              Sefii de sectie vor cat mai putini angajati sa ia ei toti pacientii si toata spaga, de unde locuri de munca ? Poate medici de familie in vreun catun cu stetoscop si un termometru, asa da, se cauta
    • +1 (1 vot)    
      deocamdata ...nu. (Duminică, 14 aprilie 2013, 23:04)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

      nu se impoziteaza nimic suplimentar si daca s-ar taxa...n-ar fi mare lucru. la 1100 de euro platiti 16% adica 176 de euro impozit iar daca vi s-ar impozita cu 16+10 % suta de euro ce depaseste mia... vi s-ar opri 26 de euro in loc de 16.
      per total cresterea ar fi de 10 euro. adica de la 176 de euro ptr 1100 acum, fata de 186 de euro intr-o ipotetica majorare cu 10%.
      ptr ca se taxeaza suplimentar ceea ce depaseste.
  • +11 (13 voturi)    
    Să dea Dzeu (Duminică, 14 aprilie 2013, 12:43)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Dar nu stiu de ce imi miroase a demagogie....
  • +4 (8 voturi)    
    prea se joaca cu banii baiatu' (Duminică, 14 aprilie 2013, 13:07)

    was [utilizator]

    Domnule Ministru Nicolaescu, mai exista in circulatie si monede, de 50, 10, 5 chiar si 1 ban. Mai dati-le ceva bani si la stomatologie, char daca in ultimele luni ati numarat doar bancnote de 50, 100 sau 200, chiar 500 Lei.
  • +8 (10 voturi)    
    pe mincinosul ăsta (Duminică, 14 aprilie 2013, 13:24)

    corvus coraX [utilizator]

    nu-l doare gura
  • +2 (2 voturi)    
    cum ramane cu spagile? (Duminică, 14 aprilie 2013, 14:28)

    iordan [utilizator]

    tromboane de politruc, fara acoperire in realitate. Ca si cu autostrazile suspendate ale lui oprescu. De spagile obligatorii vad ca nu zice nimic.
  • +1 (1 vot)    
    Cu banii la 300 de parlamentari... (Duminică, 14 aprilie 2013, 15:12)

    mariage [utilizator]

    Peste vointa poporului exprimata la referundum puneati dinti la toti romanii.
  • +1 (1 vot)    
    numai la viitor (Duminică, 14 aprilie 2013, 16:03)

    MihneaR [utilizator]

    ar putea castiga ... ;
    vom face ...;
    o sa vedeti ...;
    TOATE SPUSELE SUNT NUMAI LA VIITOR
  • -2 (4 voturi)    
    tot la medici mariri ? (Duminică, 14 aprilie 2013, 16:24)

    leeloo2 [utilizator]

    Ei care iau spagi de se rup si sunt decorati (vezi Dr Rusu de la Alexandrescu), care fac concedii numai in insule tropicale, care-si iau masini de lux (oare din banii de la buget) ? Hai sa fim seriosi !!!
    Salariile trebuie marite doar cat se poate insa si la cei mai jos, al asistenti, la infirmieri, nu doar la medici ca fara asistenti medicii stau degeaba, nici nu pot opera.
  • +1 (1 vot)    
    Planuri pentru sanatate?Planuri pentru medici? (Duminică, 14 aprilie 2013, 16:56)

    doinar [utilizator]

    Cred ca dl.Nicolaescu viseaza,sau abia acum e treaz:l-au auzit milioane de romani declarand clar,cu subiect si predicat, ca obiectivul sau este "Jos Basescu!"Atunci despre ce vorbim?
  • +2 (2 voturi)    
    ? (Duminică, 14 aprilie 2013, 17:16)

    cotora [utilizator]

    nicolaescu ati deschis spitalele pe care le-a inchis boc , ati vrut sa aratati cat de " smechereri sunteti " !, dar stiati ca nu aveti bani pentru asa ceva, mai bine foloseati banii ptr altceva, ptr transplanturi, etc !
  • +2 (2 voturi)    
    he he, banii astia... (Duminică, 14 aprilie 2013, 17:56)

    andimi [utilizator]

    Daca s-ar gasi o solutie sa se ”albeasca” banii negri ce intra in spitale, ar avea medicii mult peste 2000 euro. Chirurg sa fii, o banala operatie de polipi costa 600 lei, facem 2 pe zi, ori 10 zile, ia spuneti cit iese la final? Eu unul sunt pt o varianta mixta, public / privat, daca vreau sa merg la stat, sa stau la rezerva, platesc in plus pt conditii, dar sa mi se deconteze si de catre casa de asigurari si sa nu mai dau bacsis la asistente si spaga la doctor. Dar de... visez si eu la o lume mai buna si fara mita, visez!
  • +1 (1 vot)    
    Primul dottor al tarii (Duminică, 14 aprilie 2013, 18:29)

    Savitar [utilizator]

    a recunoscut public, ca din noiembrie bugetul nu mai are bani de pensii/salarii/ajutoare/pomeni. Asa ca marmotul asta nu e decat un demagog ieftin.
    Principala problema a socialismului e ca intr-o perioada de timp care difera de la tara la tara...papa TOTI banii cetatenilor.
  • +1 (1 vot)    
    decrepitat cu miros de medicamente (Duminică, 14 aprilie 2013, 20:11)

    Baltaretu [utilizator]

    asta vrea sa nu mai ne dea pensiile.sa creasca salariile! cineva trebuie sa plateasca.ghici cine? se vor inventa alte forme de plata , mai ocolitoare dar costisitoare.
    tov.palavragiu:
    - nu mai dati vina pe fosta guvernare, aveti un delir ca orice se intampla prost de la servicii si pana la medicamente , de vina este fosta guvernare, medicii, farmacistii , ... oricine numai tu sclero.... nu, desi ai papat bani buni ca ministru.ne spui ce ai facut pentru banii luati in afara de palavrageala la televizor,despre perspective in anii pana la alegeri... si alte vrajeli?
    apucate de munca, lasa gogosile
  • +4 (4 voturi)    
    Buna Seara (Duminică, 14 aprilie 2013, 23:36)

    SRA [utilizator]

    am recitit ce doreste acest dom goe, sa le faca medicilor cat sa câstige !!! nici intrun loc din lume nu se decide cat trebuie sa aiba salariul un medic in lume !!!
    un medic instalat este retribuit in functke de prestatia efectuata, facturata si decontata de casa de asigurare potrivit unui sistem de tarificare a prestatie www.tarmed.ch si a punctului medical acceptat de asociatia medicilor independenti si casele de asigurare !!!

    acest nicolaescu se crede patronul sistemului de sanatate si il confunda cu feuda personala !!!

    un vasile cepoi, care confunda asigurarea de sanatate, participare stat, cheltuelii, patronat, feudalism capitalism, posdru si spaga impreuna colegiul medicilor, ani si frauda, erou national cu bomba arafat sa scrie legea sanatati pentru romania !!!

    iata soarta romaniei decisa de cei care stau in fata blocului si mânca seminte !!!

    mai romanii ce mai asteptati !!!
  • +5 (5 voturi)    
    cel mai cancerigen ministru ever! (Luni, 15 aprilie 2013, 0:28)

    un dac [utilizator]

    Omul asta este extrem de periculos, nu doar din cauza incompetentei, cat mai ales din cauza prostiei.
    El viseaza chirurgi care sa opereze in diferite orase ale tarii? Am un singur raspuns: Cand o sa aplicam malpraxisul la ministri?
    Mai criminalule, nu exista spirt in multe spitale, nu exista anestezisti, nu exista spatii adecvate pre sau post operatorii si tu visezi chirurgi "freelanceri"?
    La spitalul Marie Curie au fost pompati de privati 3 milioane de euro pentru blocul operator cardiac. Zero chirurgi. Zero. Doar pentru asta si meriti sa fii omorat in piata publica. Nenorocitule!
    Miile de oameni muscati de caini in Bucuresti au un singur loc unde se pot vaccina, Matei Bals. Loc de unde unii dintre ei pleaca cu alte boli sau, culmea, sunt din nou muscati de cainii din curte.
    Esti un incompetent nenorocit care se plange ca nu are bani de citostatice la 1 an dupa ce a acceptat sa fie ministru.
    Demisia si autointernarea la Jilava.
    A, apropo, lasand la o parte spaga aproape generalizata, la orice milion pe care-l va castiga oficial un medic in Romania, tu meriti fix 1 leu. Ca sa intelegi raportul valoric dintre tine si orice medic din Romania. Si la orice an de puscarie pe care-l merita un medic care ia spaga, tu ar trebui sa stai 10 ani. Pacat ca nu exista "mostenirea" pedepsei penale.
  • +2 (2 voturi)    
    LOLOURI (Luni, 15 aprilie 2013, 8:17)

    sile231 [utilizator]

    Daca din 1989 pina acum nu avem o legislatie teafara care sa guverneze domeniul sanatate(care nu e singurul in aceasta situatie) nu prea vad sa sa faca nici in vitorul apropiat asa ceva.D-l Nicolaescu cu toate ca e relativ tinar nu a depasit mentalitatea de activist PCR.Vorbieste discutii.
  • +3 (3 voturi)    
    LOLOZAURUS RETARDUS (Luni, 15 aprilie 2013, 16:09)

    daydr3am3r [utilizator]

    Am vazut eu ministri prosti, politicieni corupti si dezinteresati dar asta e de dus la Balaceanca :| E clar ca omul nu stie pe ce lume traieste asa ca si-a format propria lui lume.
    Deci desfinteaza serviciile stomatologice gratuite, care sunt esentiale de altfel, pentru ca nu are bani pentru bolnavii de cancer dar promite salarii de 1k euro.
    Eu inteleg ca matematica nu e pentru toti dar avem un institut de statistica care ii poate furniza domnului ministru toate datele necesare si eventual si un studiu care sa evidentieze motivele pentru care asa ceva nu este posibil nici in cazul medicilor nici in cazul altor categorii de bugetari. Eventual si un studiu care sa arate ce impact are o masura de genul asta, in cazul in care dementul chiar are de gand sa o faca :|
  • +2 (2 voturi)    
    Dincolo... (Luni, 15 aprilie 2013, 17:01)

    dekar [utilizator]

    ...de lipsa de profesionalism,tarat si de faptul ca nu vine din interiorul bransei medicale in guvern,Nicolaescu a probat improvizatie in multe dintre initiativele izvorate din gaunosenia care caracterizeaza atat persoana proprie cat si liderii politici ai propriului partid.Probabil este cel mai incapabil dintre cei vreo douazeci de ministri ai sanatatii postdecembriste si asta in conditiile in care multi dintre precursorii sai au fost slabi sau foarte slabi.Ministerul pe care temporar il conduce este unul dintre cele mai grele,cu multe probleme prezente si viitoare dar nimic nu il obliga pe acest individ sa faca profetii.Tinerii stagiari sunt foarte prost platiti,cei cu mia de euro lunar sunt putini iar cei cu peste sunt doar marii specialisti, afirmati si consacrati, ale caror castiguri nu sunt de la bugetul nicolaescului.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by