VIDEO Liviu Dragnea, despre impozitarea Bisericii: Eu nu sunt de acord sa punem impozit si pe credinta

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:03 Revista Presei | Radio TV


Liviu Dragnea, la "Dupa 20 de ani"
Foto: Captura ProTv
Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat duminica, la emisiunea "Dupa 20 de ani" de la ProTV, ca el nu este de acord cu impozitarea activitatii Bisericii sau cu eliminarea scutirilor de care beneficiaza aceasta, mentionand ca subiectul nu a fost discutat in Guvern.

Intrebat, in contextul unei discutii despre taxe si buget, daca in Guvern s-a discutat despre eliminearea scutirilor de care beneficiaza Biserica sau despre impozitarea activitatii acesteia, Dragnea a raspuns: "Nu", transmite Mediafax.

Intrebat de asemenea daca ar fi necesara o astfel de discutie, Dragnea a raspuns: "Nu".

Apoi, intrebat de ce nu ar fi necesara, Dragnea a raspuns: "Dar de ce sa fie? Pana la urma cam cate institutii-reper, cate institutii de referinta catre care romanii sa se indrepte mai avem in tara asta? Mi-ati cerut parerea mea, de politician, de cetatean si de credincios: eu cred ca Biserica este o institutie care trebuie ajutata sau intarita, pentru ca in multe momente din viata Biserica ramane singurul reper unde cauti un sprijin moral sau cel putin o liniste".

Moderatorul a spus ca pe aceasta logica, legata de locul in care cauti sprijin, ar trebui exceptate de la taxare medicamentele sau bunurile din spitalele de urgenta.

"Este o idee, pana la urma", a spus Dragnea, razand, dupa care a adaugat: "Dar totusi nu putem amesteca, sau, ma rog, puteti. Eu nu cred ca e in regula".

Moderatorul a spus ca fiscalitatea si credinta nu se amesteca. "Da, este punctul dumneavoastra de vedere. Eu nu-s de acord sa punem impozit si pe credinta", a raspuns ministrul.

La insistentele moderatorului, care a spus ca ar fi vorba despre impozitarea afacerilor bisericii, nu despre impozitarea credintei, Dragnea a spus: "Eu nu stiu ca Biserica face afaceri. Eu nu stiu lucrul asta, nu lucrez in domeniu. Pentru mine, Biserica este o institutie importanta, pentru mine si pentru familia mea, si va ramane in continuare".

Intrebat despre faptul ca, potrivit unor date de la nivelul anului 2011, afacerile Bisericii au adus mai mult profit in Romania decat franciza McDonald's, Dragnea a raspuns, zambind: "Nu stiu la ce date va referiti".

Intrebat daca, in concluzie, nu este de acord cu impozitarea bunurilor Bisericii, Dragnea a raspuns: "Nu, nu".

Intrebat din nou daca nu este de acord nici cu impozitarea afacerilor Bisericii, Dragnea a raspuns: "Eu nu vorbesc despre afaceri. Eu nu stiu despre ce afaceri vorbiti dumneavoastra. Eu respect foarte mult Biserica Ortodoxa, eu respect foarte mult ideea de credinta, fac tot ce imi sta in putinta, cat pot, pentru copiii mei, pentru cunoscutii mei, pentru tineri, sa-i indemn pe cat mai multi catre credinta, pentru ca este important in societatea asta nebuna".









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13215 vizualizari

  • +65 (69 voturi)    
    Dar... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:07)

    AK-47 [utilizator]

    ...nu ti s-ar parea anormal sa ne tragi un impozit si pe aerul respirat, nu ?
    • +40 (42 voturi)    
      Pai Dragnea (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:49)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

      scuteste de impozite biserica si mareste salariile primarilor ca doar urmeaza alegeri, nu? Si ce se face daca primarii si preotii de pe la sate nu mai mana babele si mosii la vot?
        #showComment()
    • +35 (39 voturi)    
      Comment sters de user (Duminică, 17 noiembrie 2013, 15:12)

      Scamator sau Derutat? [anonim] i-a raspuns lui AK-47

        #showComment()
    • +7 (9 voturi)    
      ignorant? doar? (Luni, 18 noiembrie 2013, 10:08)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

      in tari ale UE functie de confesiune se plateste un impozit catre biserica in cauza. OPTIONAL!
      AVerea bisericii nu are nimic de a face cu credinta.
      Afacerile bisericii TREBUIE taxate (agentie de turism, gazduiri, vanzare de lumanari, de lemn etc).
    • +1 (1 vot)    
      ASDF (Luni, 18 noiembrie 2013, 12:25)

      meandmyfriends [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

      Legant de Rosia Montana si Pungesti: STATUL ROMAN FACE AFACERI PROASTE !!!
  • +92 (94 voturi)    
    Nu e impozit pe credinta... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:12)

    Mileu [utilizator]

    E impozit pe bunurile bisericii. Nu e impozit pe bunurile credintei.
    • +80 (80 voturi)    
      exact (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:33)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Mileu

      banul e ban si trebuie impozitat, ca e tot ochiul dracului, nu-l sfinteste biserica ca sa-l scuteasca :))
    • -43 (61 voturi)    
      Fara extremism, fara ajutoare (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:48)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Mileu

      Biserica e o forta. Nu jignesc pe nimeni. Nici macar pe atei. Dimpotriva, respect toate credintele. Credinta e o forta.

      Separarea statului de biserica e un principiu sfint. Biserica nu face politica, iar statul nu impoziteaza biserica. E un respect pe care cele doua institutii de forta si-l datoreaza reciproc. Separarea asta ar trebui consfintita intr-un document national. Pentru linistea noastra.

      Extremistii care minimeaza sau maximizeaza rolul si importanta bisericii, ne fac rau tuturor. Dar nici statul n-ar trebui sa ajute financiar biserica. Absenta impozitarii dovedeste exact respectul cuvenit. Ajutoarele de stat insa provoaca nemultumiri legitime printre credinciosii minoritari si printre atei.
        #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment()
    • +31 (33 voturi)    
      pai, (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:54)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui Mileu

      nu pe bunuri ci pe profitul din afaceri; usor, usor, BOR intra pe piata peste afaceri ce-si impoziteaza profitul si inca vor si monopol(lumanari, cimitire, mai nou turism si-or mai fi). Iar d-nul vice se face ca nu stie, ca deh, ce agent electoral mai bun decat biserica avem!
        #showComment()
  • +42 (48 voturi)    
    pai daca se intorc popii impotriva usl... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:22)

    torna_fratre [utilizator]

    Biserica primeste banii de la buget adica eu cotizez ca biserica sa aiba bani de alte cele.
    cand vine vorba sa impoziteze afacerile facute de biserica(sute mil euro cifra de afaceri a BOR) brusc au o jena nesimtitii astia din USL.
    Da' sa impozitezi stalpul?Apropos stalpii din curtea bisericii se impoziteaza?
  • +35 (41 voturi)    
    in capul lui.... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:31)

    luci30 [utilizator]

    si a multora-poate-credinta este tot una cu biserica.Fisa postului se bazeaza pe Biblie,care printre altele scrie sa nu aduni averi pe pamint ci in ceruri.....devenind o institutie mi se pare corect sa plateasca....
    • +11 (13 voturi)    
      Nu, omul este politician deci nu are credinta (Duminică, 17 noiembrie 2013, 13:11)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      Nici eu nu sunt credincios, dar in situatia lui as zice exact la fel. Biserica a fost intotdeauna implicata politic si un formator de opinie esentia. Cat de usor este ptr preot sa influenteze si ganditi-va numai cati batrani merg la slujba. Cat de informati sunt acestia si de unde li se formeaza opinia de votant cel mai bine? Ptr preot este ajuns sa arunce ceva in genul cat de rau o ducem acum si poate sa directioneze continuarea "Basescu" sau "Ponta" "sunt de vina" cum ii pare lui mai bine.
  • +31 (39 voturi)    
    cand esti (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:41)

    evoque [utilizator]

    interesat doar de fundul tau anumite lucruri nu le faci.
    Cine naiba si cand o sa aiba curajul sa puna in legalitate unul din cei mai mari evazionisti din tara asta?
    Poporul asta este lovit de reduceri salariale si mariri de taxe de prea multi ani, insa acelasi popor sustine financiar o organizatie evazionista imensa.
    Si apoi nu este impozit pe credinta, este impozit pe proprietati si pe venituri, ca de veniturile nedeclarate ale popimii ce sa mai vorbim.
    • +1 (1 vot)    
      Pe langa subiect (Luni, 18 noiembrie 2013, 10:35)

      wqph [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Ai mai avut pana acum vre-un comentariu cu atatea + pe aici?
        #showComment()
  • +34 (36 voturi)    
    Politicienii si popii (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:52)

    Redactia HotNews [utilizator]

    unde-s multi puterea creste. O clasa politica corupta, o biserica corupta, un popor stors si indobitocit.
    • +12 (12 voturi)    
      Comentariul tau este epic (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:18)

      dandra [utilizator] i-a raspuns lui Redactia HotNews

      ar trebui sa fie titlu de articol.
      bravo.
  • +22 (26 voturi)    
    fraier (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:54)

    sorin.sava [utilizator]

    Este fraier, USL si-ar spala multe pacate daca ar impozita Biserica iar mai marii Bisericii nu ar trebui sa fie impotriva acestui lucru pentru ca banii din impozite vor fi folositi in folosul poporului nu ?
    • +11 (11 voturi)    
      fraier altcineva, nu usl (Duminică, 17 noiembrie 2013, 16:14)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui sorin.sava

      biserica si puterea a fost si este in Romania ca untul pe paine ! Continuu bisericii i se vor da bani iar ea va da puterii (oricare) la schimb voturi !
    • 0 (0 voturi)    
      Faza este ca (Luni, 18 noiembrie 2013, 21:06)

      caprairinucai [utilizator] i-a raspuns lui sorin.sava

      e mai bine sa administrez EU-ca entitate- banii care se duc la bobor decat sa-i administreze altii,nu?
  • +14 (18 voturi)    
    demagogie si inapoiere (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:58)

    Vlad-I [utilizator]

    Liviu Dragnea este un demagog, in nic un caz nu este credincios. Biserica odata ajunsa o institutie de temut pt. politicieni va fi greu sa scape cineva de ea, isi va cere tributul anual in sute de milioane de euro,bani aruncati aiurea.
  • +16 (16 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:59)

    qwerasdf [anonim]

  • +14 (16 voturi)    
    Asa tenismene (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:59)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    nu lua impozite nimica, si dale tismana si paduri

    si dupa pune taxe pe muncitorii de la privat si IMM

    adevarat socialism pe voi
  • +35 (35 voturi)    
    Biserica vs Sanatate (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:09)

    micul_licurici [utilizator]

    Felicitari moderatorului pentru modul in care a pus problema. Biserica ajuta oamenii si este scutia de impozita oare Medicii / Spitalele / Sanatatea ajuta mai putin oamenii ?

    Oare cum de poate un om cu o functie atat de inalta sa in stat sa minta cu atata seninatate:

    Dragnea a spus: "Eu nu stiu ca Biserica face afaceri."
    • +16 (16 voturi)    
      Ba ştie (Duminică, 17 noiembrie 2013, 13:16)

      felis_tigris [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      Dar îi prieşte, după cum le-a priit întotdeauna oamenilor politici. Tu furi, dar eu nu te văd, eu fur şi tu îmi dai binecuvântarea. Simplu!
    • +11 (11 voturi)    
      Simplu (Duminică, 17 noiembrie 2013, 13:18)

      SantaK [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      E aducatoare de voturi!
  • +10 (12 voturi)    
    Liviule (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:17)

    dandra [utilizator]

    dar pe prostie, pe prostie punem impozit?
    tu reprezinti ce este cel mai rau in tara asta.
    da Dragnea, de tine vorbesc si de USL si Ponta si toti comunistii de langa noi.
  • +13 (15 voturi)    
    impozit pe bani, nu pe credinta... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:26)

    dadan [utilizator]

    insa daca unii aleg sa faca bani din credinta asta e partea a doua - sa plateasca impozit! bisericile se comporta ca SRL-uri iar politicienii adepti ai cultului populist se fac ca nu vad evidentul de frica pierderii suportului celei mai mari forte manipulatoare de pe piatza - biserica.
    Un politician fara coloana stie ca biserica si televiziunea sunt in momentul de fata cele mai de pret instrumente ale manipularii maselor mediocre.... asa ca o sa faca tot posibilul sa le tina aproape...
  • +13 (15 voturi)    
    mai dragneo.... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:27)

    luci30 [utilizator]

    parca zicea fiscul ca toate veniturile se impoziteaza -cazul pustiului iesean somat sa plateasca 13 lei-si tu exonerezi biserica (care va mai da si in judecata pt.obtinerea de terenuri forestiere ,case etc,)de la impozite pt. veniturile imense pe care le detine si obtine si prin subventiile pe care i le acordati.
  • +12 (14 voturi)    
    Alt populist (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:43)

    titirica [utilizator]

    Se pare ca si dragnea nu poate mai mult ca nivel intelectual... Iar ca si coloana vertebrala e zero barat. Era bine in opozitie sa dea din gura dar acum mai importante sunt voturile prostimii.

    Un om si un politician de 2 lei.

    Pai ce e asa greu? Face biserica afaceri? Face. E dovedit. Atunci impozit.

    Dar greu cu populisti ca dragnea pupator de moaste
    • +11 (11 voturi)    
      Cei care pot mai mult intelectual nu-s votati (Duminică, 17 noiembrie 2013, 15:46)

      Laur_ [utilizator] i-a raspuns lui titirica

      Poporului i se pare ca sunt aroganti cei care pot mai mult intelectual.. asa ca la vot ies asa personaje
  • +16 (18 voturi)    
    Ba Dragneo (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:46)

    DanBruma [utilizator]

    Prea putin ne pasa de parerea ta de idiot. Nu punem impozit pe credinta, tampitule, ci pe banii care ies din credinta. Ca daca preotii se ocupau decat de credinta si nu si de facut bani atunci i-am fi lasat in pace. Pricepi ceva din ce zic, dobitocule?
    • +3 (3 voturi)    
      Supozitie (Luni, 18 noiembrie 2013, 7:58)

      dekar [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      Meditand la aberatiile deliberate ale lui Dragnea va ofer o supozitie.Dar daca mandrul vicepremier are bani bagati in turismul ecumenic al BOR si e actionar in lantul hotelier al episcopiei Tomisului ?! Heee,pai ce,e rau sa fii scutit de impozit si sa vina imputitul de profit integral ?
    • 0 (0 voturi)    
      Corectare (Luni, 18 noiembrie 2013, 17:03)

      valdama [utilizator] i-a raspuns lui DanBruma

      "Ca daca preotii se ocupau decat de credinta";
      ca daca preotii se ocupau doar de credinta - asa e corect!
  • +15 (15 voturi)    
    Biserica trebuie impozitată pentru veniturile sale (Duminică, 17 noiembrie 2013, 12:59)

    felis_tigris [utilizator]

    Capitalism: ai venit, ai şi impozit, indiferent ce activitate "legală" ai avea, este uşor de înţeles, asta dacă nu eşti imbecil.
  • +16 (16 voturi)    
    Bolsevici fatarnici (Duminică, 17 noiembrie 2013, 13:09)

    istoriograf [utilizator]

    Acest dragnea amesteca misiunea spirituala a Bisericii cu cursa de umplere a buzunarelor si a burtilor majoritatii preotilor . Dar o face din fatarnicie si populism ieftin si crede ca acest lucru nu se vede cu ochiul liber. Este esentiala separarea Bisericii de Stat, fiind benefica atat pentru misiunea spirituala cat si pentru stat. Biserica trebuie sa se concentreze pe indrumarea sufletului credinciosilor nu pentru acumulari materiale, lupte politice si afaceri dubioase.
  • +12 (12 voturi)    
    "impozit pe credinta" (Duminică, 17 noiembrie 2013, 13:49)

    Berzelius [utilizator]

    Pe credinta nu, dar un impozit pe averile acumulate in numele credintei DA!
    Toate taxele bisericesti sa aiba chitanta, si nu fictiva, cum am primit pentru cununie - "Donatie pentru biserica"! Si sa fie impozitate ca orice alt venit.
  • +12 (12 voturi)    
    hah (Duminică, 17 noiembrie 2013, 13:50)

    I [utilizator]

    e impozit pe "cladirile speciale".

    Ca de obicei in Romania, se taxeaza munca. De asta suntem saraci. Cum face unu ceva, ceilalti sar sa-l taxeze.
  • +11 (11 voturi)    
    echitate (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:03)

    tontu [utilizator]

    Pentru fiecare venit cate un impozit. Statul impoziteaza biserica, iar Dumnezeu pe pacatosi...
  • +14 (14 voturi)    
    intelegem ca sunteti comunisti si FURATI CU (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:07)

    fosta zoezoe [utilizator]

    CREDINTA dar daca nici la 70% nu aveti curajul sa impozitati veniturile bisericii (sunt scutiti de tva si impozit pe profit , nu au obligatia sa dea chitanta , sa afiseze un nivel al platii pentru serviciul religios,sa tina socoteala donatiilor etc,etc) in timp ce va aruncati cu taxe pe agricultori (care inca habar nu au) si stalpi.....mituind astfel "activismul ceresc" al popilor
  • +11 (11 voturi)    
    impozitul este pus pe meserie (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:08)

    visio [utilizator]

    ce treabă are credința cu meseria? totuși, vorba prostului inspiră adevărul? hao să nu mai plătim impozite pt că fiecare crede în ceva..
  • +15 (15 voturi)    
    ca vicepremier (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:10)

    keiser_soze [utilizator]

    este nepermis sa nu stii ce se intampla in *curtea* ta ! si mai joci si o carte deja perimata : credinta !
    habar n-ai ce-i aia, dar e subiect tabu pentru tine si gashca ta pentru ca...va sprijina financiar .
    doar ata mai am sa-ti spin : HUOOOOOOO !
  • +14 (16 voturi)    
    preoti (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:23)

    liviuga [utilizator]

    "Ceata preotilor este o ceata de hoti si de talhari...se dedau la miselii!" am citat din Biblie;Osea 6:9
  • +11 (11 voturi)    
    Relatia adultera... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:35)

    liviuga [utilizator]

    ..dintre politica si religie e veche de mii de ani.Citez cum este ea descrisa in biblie:"Vino şi îţi voi arăta judecata marii prostituate care stă pe multe ape şi  cu care au comis fornicaţie regii pământului, în timp ce locuitorii pământului s-au îmbătat cu vinul fornicaţiei sale“Apocalips 17;1,2
    In curand,marea prostituata,sau religia falsa,va fi distrusa de amantii ei politici:"Iată de ce într-o singură zi vor veni plăgile ei: moarte, jale şi foamete. Şi va fi arsă complet în foc, pentru că Iehova Dumnezeu, care a judecat-o, este puternic."
    Apocalips 18:8
  • +14 (14 voturi)    
    De departe (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:48)

    dandra [utilizator]

    Dragnea este cel mai prost pregatit politician din Romania.
    Interesant de verificat, daca nu cumva face pe prostul.
    • +7 (7 voturi)    
      evident, (Duminică, 17 noiembrie 2013, 17:19)

      Stapanu [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      n-are nevoie
    • 0 (0 voturi)    
      nu pot sa cred (Luni, 18 noiembrie 2013, 10:46)

      wqph [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      e ca si cand te-ai indoi de faptul ca pamantul este rotund.
      sau ca pamantul se invarte in jurul soarelui.
  • +12 (12 voturi)    
    NOI SUNTEM! (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:49)

    schroedinger [utilizator]

    Daca nu le pui impozit, nu le mai da banii nostrii!
  • +10 (10 voturi)    
    crucea lui Ilici (Duminică, 17 noiembrie 2013, 14:59)

    hamangiu [utilizator]

    PDSR-ul este partidul renascut sub semnul crucii facut la televizor de proaspatul convertit la ortodoxie prea iubitul tovaras Iliescu.Cel mai de seama rezultat al acestui partid este imultirea exponentiala a moastelor la care ne inchinam...romanii disperati au ajuns la concluzia ca dor estea ne mai scapa.Propun ca sa impacam si capra si varza si bugetul sanatatii sa fie suportat din veniturile BOR,
  • +11 (11 voturi)    
    "Eu nu stiu ca Biserica face afaceri." (Duminică, 17 noiembrie 2013, 15:09)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Strabunica stie (ca la biserica cumperi lumanari si nu primesti) si el nu stie ? Pot sa zic : CINISM STANGIST DE SORGINTE BOLSEVICA ! Va dati seama cit si cum a trebuit sa "decarteze" dragnea venit din pdl pentru a ajunge si ramane sub trei presedinti psd, numarul doi ?Adica fura cu credinta , face avere cu gandul la saraci, isi praduie judetul cu ochii in lacrimi si gandul la nevoiasi si cu grija sa nu-i praduie altii !
  • +14 (14 voturi)    
    credinţa (Duminică, 17 noiembrie 2013, 15:21)

    georghe [utilizator]

    Păi, nu e vorba să se impoziteze credinţa, Doamne fereşte! Nu se poate. Cum nici prostia nu se poate impozita. Este vorba de impozitarea salariilor, serviciilor, tranzacţiilor, etc. Ca dascăl cer impozitarea ştiinţei, adevărului, scrisului, cititului, socotitului, etc.
    Închei cu: Stoica de la Patriarhie, Preşedinte!
    • 0 (0 voturi)    
      bine (Luni, 18 noiembrie 2013, 10:49)

      wqph [utilizator] i-a raspuns lui georghe

      si eu sunt de acord cu neimpozitarea stiintei, la modul cel mai serios, iar scoala sa fie ceva foarte drastic, nu toti prostii sa aiba acces.
  • +12 (12 voturi)    
    Hai, lasa-ne... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 15:22)

    Primula [utilizator]

    Mai ales cand naivitatea credinciosilor te-a ajutat sa te cocoti la putere! Nu credinciosii trebuie impozitati, nenicule, ci cei care profita de pe urma lor! Dat-au ei vreodata ceva si nevoiasilor? Ajutat-au ei vreodata pe cei bolnavi, batrani, orfani? Facut-au ei acte de binefacere asa cum cer enoriasilor? Iar voi, politicieni de doi bani, spuneti adevarul, va serviti de preotime pentru a castiga voturi! Nu exista alegeri la care preotul, in biserica, sa nu "sfatuiasca" oamenii cu cine ar fi mai bine sa voteze!
  • +7 (7 voturi)    
    sprijin (Duminică, 17 noiembrie 2013, 16:16)

    danovitch [utilizator]

    Nu pe Biserica trebuie sa ne sprijinim Dle Dragnea,ci pe Dumnezeu doar pe Dumnezeu.
  • +11 (11 voturi)    
    biserica ipocrita (Duminică, 17 noiembrie 2013, 16:57)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Daca biserica cere bani pentru orice, daca nu-ti poti exercita credinta fara sa dai bani, de ce nu ar fi impozitate veniturile bisericii?Au tv, radio, hoteluri, firme, terenuri, paduri, etc., sunt cei mai mari afaceristi evazionisti ai tarii...Si nu vedeti popi sa mearga cu Loganu....numai masini de lux au. De ce din aceste impozite nu am finanta invatatamntul, sanatatea? Oricum, guvernantii prefera multi dar prosti, tinuti sub control de biserica, decat multi si destepti datorita unui invatamant de calitate...De aceea nu o sa impoziteze biserica si o sa subfinanteze invatamantul...Credeti ca vor sa fim ca Finlanda? Pai atunci cine mai voteaza pt. 1 kg de zahar???
    • +7 (7 voturi)    
      exact (Duminică, 17 noiembrie 2013, 18:40)

      Adrian1 [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      exact, au tot interesul sa-i tina pe romani in Evul Mediu. Doar nu-s fraieri sa piarda voturi.
  • -4 (8 voturi)    
    Civilizatia europeana (Duminică, 17 noiembrie 2013, 16:58)

    GRANDFATHER [anonim]

    Este prin definitie crestina si doctrinele politice si organizrea statelor, chiar si cele comuniste, au fost influientate decisiv de crestinism! Prin edictul de toleranta de la Mediolano(Milano) din 313d.Hr.. Imparatul Constantin cel Mare a pus bazele simbiozei dintre stat si biserica crestina! Elementele dogmatice ale acestei simbioze au fost creiate la Primul conciliu de la Niceea (astăzi İznik, în Turcia) care a fost primul conciliu ecumenic. S-a desfășurat în anul 325 sub patronajul imparatului Constantin cel Mare!
    Revenind in zilele noastre si la subiectul discutiei noaste, va informez ca nici o tara europeana nu impoziteaza veniturile bisericii si in toate tarile europene statul subventioneaza bisericile! Asa ca domnul Dragnea spunand si sustinand neimpozitarea veniturilor BOR si a celorlalte culte, nu face altceva decat sa respecte o traditie romaneasca si europeana veche de multe secole! Orice discutie pe aceasta tema mi se pare in acest context absolut inutila, chiar daunatoare!
    PAX VOBISCUM!
  • +9 (9 voturi)    
    e simplu (Duminică, 17 noiembrie 2013, 17:02)

    rezis [utilizator]

    se face o lege dura...si se zice acolo: la tot ce fac preotii se taie chitanta/factura...si asta conform unui nomenclator afisat linga sfinta icoana...cine doreste in plus sa lase la cutia milei sa fie sanatos...
  • +8 (8 voturi)    
    Nu înțeleg (Duminică, 17 noiembrie 2013, 17:31)

    CosminMaricari [utilizator]

    Poate sunt eu pe lângă subiect, dar toți banii plătiți de către preoți nu sunt DEJA un impozit pe credință. Care ar fi problema dacă Statul ar pune un impozit pe impozitul încasat deja de BOR?

    ...deși nu cred că taxele pentru vicii și articole de lux se numesc impozite, ci accize.
  • +10 (10 voturi)    
    biserica romana (Duminică, 17 noiembrie 2013, 17:52)

    lamaie [utilizator]

    Trebuie sa despartim afacerile biesricii, si se cunosc situatiile din Suceava, de adevarata credinta,
    Ceea ce nu vad este actiunea sociala, cea umana, de bun credincios din partea preotilor.
    As vrea sa stiu cate asezaminte sociale , orfelinate, scoli, spitale , case pentru batrani are biserica construite si intretinute din banii proprii?
    Cati batrani singuri sau uitati de copii, de copiii ai strazii , bolnavi sunt in grija manastirilor si ai bisericilor?
    Daca asta ar fi o activitate permanenta as fi de
    acord sa nu fie supus impozitarii banii proveniti din
    activitati economice!!!
    Dar, asa , nu sunt de acord sa fie scutita!!!
    Iar fostii tovarasi, convestiti in mari credinciosi si aparatori ai bisericii sa-si declare si ei averile, DNA -ul cu ei sa inceapa curatenia si distrugera coruptiei. A venit timpul si pentru ei!!!
    LA CONTROL MARILE AVERI SI ASA VOM SCAPA DE CIUMA ROSIE!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 noiembrie 2013, 18:06)

    [anonim]

  • +6 (6 voturi)    
    taxe la biserica?! (Duminică, 17 noiembrie 2013, 18:57)

    Gg65 [utilizator]

    Toarsu' dragnea, credinta e una, banii care curg catre popi sunt alta.Din pacate, in patria romana sunt din ce in ce mai putini preoti si din ce in ce mai multi popi.
    Vezi un pic masinile pe care le conduc, casele in care stau, averile pe care le au,Dar voi nu , nu-i atingeti nici macar cu o boare de tamaie, ca ei vin in biserica si va proslavesc!
    Si vezi ca fariseismul nu da bine pe lumea cealalta.Dar voi, ca niste demni urmasi ai socialismului dialectic, ati ales sa va faceti de cap pe lumea asta!Dincolo, vedeti voi, o puneti de un sindicat, de un partid, etc
    Sa va fie rusine.Cautati in dictionar sa vedeti ce inseamna!
  • +6 (8 voturi)    
    Aici totul este politica... (Duminică, 17 noiembrie 2013, 19:34)

    Ion B [utilizator]

    si cum politicienii sunt niste curve iar popii sunt niste curvari (marea lor majoritate), binen'teles ca merg mana in mana.
    La obiect acum:
    Baietii de la USL isi iau toate masurile sa aiba 100% in loc de 70%, si mi se pare normal. Cand ai mult vrei tot - unde ar mai fi placerea daca nu ai cauta ceva mai mult de majoritate, unde ar mai fi intrecerea cu tine insuti?
    Au uitat cu totii cum comunistii sunt niste atei convinsi care se inchina doar la Marx, Engels si (cu voia dumneavoastra, la sfarsit...) Iilici (Nu, nu asta al nostru ci ala al lor: Lenin).
    Acuma sunt cu totii prietini si altfel cum? Au un tel comun: BANUL.
    Nu vedeti cum BOR-ul a devenit o industrie?
    Nu vedeti opulenta desantata pe care o afiseaza mai marii acestei puteri?
    Si atunci care-i diferenta intre BOR si USL cand totul ii leaga?
    Ma ducem cu placere la o biserica in Toronto pana cand popa de la acea biserica a fost acuzat de viol. Nu de unul nu de doua ci de... sapte (7) astfel de fapte.
    Stiu si am urmat cat am putut de bine zicala: Fa ce spune popa, dar nu face ce face popa!
    Si totusi popa asta m-a ranit foarte tare pentru ca am crezut in el. Am crezut in patima cu care vorbea enoriasilor, am crezut in ochii umeziti de lacrimi cand citea din biblie sau canta deasupra corului bisericii.
    ... ca in fapt sa fie un curvar ordinar.
    Credinta in Dumezeu ramane - nu mi-o ia nimeni. Credinta in popi aproape ca nu mai exista iar Preafericitul Daniel nu face decat sa-mi intareasca aceasta opinie asa cum conduce Biserica din Romania.
  • +4 (4 voturi)    
    GREVA FISCALA pana la reformarea sistemului (Duminică, 17 noiembrie 2013, 22:36)

    Uciga-lToaca [utilizator]

    Intr-o societate ideala impozitele ar trebui sa fie minime pentru populatie, si destinate marilor firme/corporatii. Biserica/cultele ar trebui sa aiba statutul de ONG sau organizatii non-profit si sa le fie interzis a desfasura activitati comerciale, comasa proprietati sau primi bani de la buget. Sa se descurce din donatii si sa ofere servicii sociale.

    Dar cum nu traim intr-o societate ideala, ba chiar ne indepartam cu fiecare pas, indicat ar fi ca toti din clasa de mijloc sa adere la ONG-uri si organizatii non-profit, si sa isi dreaga apele in asa fel pt a plati minimul de impozite. Doar cu TVA, accize, CAS, Asigurari de Sanatate, impozite pe profit la firmele mari si la transnationale, s-ar strange destui bani pt ca organismul de stat sa functioneze, daca ar fi restructurat eficient. Dar organismul de stat e o masina de tocat bani, pentru a perpetua aceleasi paraziti de >20 de ani incoace. Cu 2,3 softuri open source si 2-3 functionari faci treaba tuturor retardatilor din sistem. Dar vedeti voi, atunci nu s-ar mai putea sifona bani de la stat catre partide politice si campanii cu pungi/mici/bere/etc pt a mentine burtosii in posturile caldute.
    Pana nu se rupe cercul vicios, asteptati-va la tot mai multe taxe si impozite, si alte aberatii politruce. Si cercul vicios se rupe doar cand il lovesti la buzunar. Greve fiscale pana cand se reforma tot sistemul, si mai vorbim.
  • +4 (6 voturi)    
    Cu biserica (Luni, 18 noiembrie 2013, 0:30)

    trilulilu [utilizator]

    astacu tot... Nu stiu de ce atata tevatura. Ar ajunge doar o simpla plangere din partea unei persoane sau asociatii (de ex. Pro democratia) la Parchetul General pt evaziune fiscala de proportii cu diminuarea de substantiala a incasarilor la bugetul de stat si ... sa vedeti ce tavalug s-ar porni. Eu ma lupt cu credite pt o amarata de masina, iar popii, protopopii, episcopii etc. se plimba cu Audi A8 de ultime genratii cumparate din salariile lor de 2000 lei. Hai mai lasa vrajeala. La boboteaza scrie pe chitanta donatie s.am.d. Zice popa ca la botez dai cat vrei, la nunta la fel, la inmormantare in functie de varsta si notorietate: tanar mort tragic tre sa dai mult, batran cu functii si cunoscut =dai mult, batran necunoscut si bolnav =egal dai cat poti. Nu sunt ateist sau laic, dar la biserica nu ma duc din cauza popilor nehaliti. Nu am auzit inca BOR-ul ca din banii aia multi pe care-i fac din afaceri sa fi renovat buda la o scoala sateasca. Sau sa le fi pus termopane, sa le fi cumparat un schoolbus copiilor de la munte s.a.m.d. Daca ar fi sa luam la rand pe linie ierarhica episcopii, protopopii, vicarii, popii ca din care salar de la stat au strans famililiile lor (copiii inclusiv) averile substantiale, cred ca ar da-o cu bata in k.k.t. In final credinta nu poate fi impozitata, doar veniturile realizate in bani = bancnote. Over
    • +2 (2 voturi)    
      @trilulilu... (Luni, 18 noiembrie 2013, 8:11)

      dekar [utilizator] i-a raspuns lui trilulilu

      ... glumesti ?!!! Prin Pro Democratia sa faci o astfel de plangere ?Pai Palvulescul,expertul consultant, a fost piesa de baza in legea electorala care a dublat numarul de trantori din parlament !
  • +2 (2 voturi)    
    Polite de platit... (Luni, 18 noiembrie 2013, 9:45)

    ionstan [utilizator]

    Pai cine i-a pus acolo? Cum sa-si impoziteze voturile? Cine ii va sustine mai departe? Incredibil unde s-a ajuns, sa pacalesti politic lumea cu biserica, iar dupa aceea sa platesti polite..... Sa pui impozit pe stalpi si sa te faci ca nu vezi afacerile la vedere ale bisericii.... Auzi, ce populist.....cica impozit pe credinta..... Tara de c...t!
  • +3 (3 voturi)    
    Sa revenim la Dragnea. (Luni, 18 noiembrie 2013, 9:46)

    adrian88000 [utilizator]

    Este exemplarul viu care arata ce inseamna cuvantul
    "sulfa". E prototip .E intrebat de despre impozitarea activitatilor economice ale Bisericii.
    El. fiind sulfa , deturneaza sensul intrebarii , si raspunde ca nu este de acord cu impozitarea credintei.
    Adica , nu e de acord ca un om care se declara crestin , sa mearga la taxe si impozite si sa plateasca un impozit pentru acesta !O aberatie , care nu a fost pusa in discutie de nimeni .
    Ce derbedeu ! Era vorba daca Biserica trebuie sa plateasca impozit pe suma incasata prin vanzarea lumanarilor ( un mic exemplu ).
    Ce este intrebat si ce raspunde sulfa .
  • +1 (5 voturi)    
    INTREBARE (Luni, 18 noiembrie 2013, 9:48)

    ionstan [utilizator]

    Oameni buni, nu este normal ca aceste comentarii sa fie ordonate cronologic, respectiv ultimul comentariu sa fie primul? De unde modul asta de sortare? Pai cine se uita la sfarsitul comentariilor?
  • +2 (2 voturi)    
    Ipocrizia BOR SRL (Luni, 18 noiembrie 2013, 10:54)

    Sani [utilizator]

    Bai, era unu' care se dadea ateu, liber cugetator,....dar care dadea bani bisericilor...si tiganilor si securistilor.

    Cine-i oare? pentru cei prea tineri: exista un mos in PSD care isi da cu parerea ori de cate ori se simte nevoia unei directii clare: ILIESCU pe numele sau.

    Banii si afacerile pe care le-au facut popii datorita acestui mos nu s-au dat pe gratis.
    In contrapartida, toate partidele care ascultatu de directivele mosului au fost sustinute prin felurite mijloace: formale si informale.

    Practic, o pondere importanta in dezastrul actual in care se zbate Romania a avut-o BOR.
    Culmea romanii au cea mai mare incredere tocmai in institutia care i-a pus "in genunchi".

    Totusi, sa fim optimisti: increderea in BOR a scazut la 60%.
    Peste 20 de ani va fi de 40% deci se va putea construi ceva si in tara asta...

    Hai noroc, inteligenta si mai ales...RATIUNE romani.
  • +4 (4 voturi)    
    Desigur (Luni, 18 noiembrie 2013, 10:59)

    LiliputMistery [utilizator]

    Pai atunci, pe noi ceilalti, de ce ne impoziteaza? Ca doar suntem credinciosi si credinta nu trebuie impozitata.
  • +1 (1 vot)    
    si atunci de ce impozitati (Marţi, 19 noiembrie 2013, 19:50)

    Ellias [utilizator]

    saracii, care, tot ei "doneaza" bisericilor? Cel putin sa se tina cont de ceea ce se doneaza, iar donatorii sa nu fie impozitati pe acele sume. Nu vedeti cum s-au imbogatit preotii? "Fara numar" ar spune Adi Minune.Ce credinta? Ca nu vin nici macar la un bolnav acasa, daca e pe patul de moarte, de nu ii dai nimic. Pacat! Credinta in ziua de azi, a ajuns o cale de imbogatire si va mai mirati de ce oamenii si-au pierdut credinta? Pentru ca Domnul Isus s-a dus si in pustie si a predicat pentru fiecare in mod egal, nu a cerut nimanui bani , insa preotii de azi sunt "slujitorii satanei" nu mai sunt slujitorii credintei.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by