Liviu Dobrin, managerul targului Autovit, a declarat in cadrul emisiunii 100% (Realitatea TV) ca noua taxa de prima inmatriculare vizeaza in special masinile cu Euro 3 deoarece acestea reprezinta principalul concurent al masinilor noi.

"Aceste autoturisme au dotarile de siguranta si confort foarte apropiate de cele noi, iar ca pret sunt undeva la maximum 50% din pretul masinilor noi. De aceea, sunt vizate serios de concurenta".

Dobrin a reluat acuzele la adresa fostului ministru de Finante, Sebastian Vladescu, spunand ca acesta a fost influentat de APIA in stabilirea taxei. Dobrin spune ca doar Vladescu este vinovat de introducerea taxei si nu Sulfina Barbu, Ministerul Mediului concluzionand atunci ca nu s epoate introduce o taxa de mediu ce are toate caracteristicile unei taxe fiscale.

Prevederile OG care spun ca "actualele masuri au fost luate pentru a asigura respectarea normelor de drept comunitar aplicabile, inclusiv ale jurisprudentei CEJ si ca aceste masuri trebuie adoptate in regim de urgenta pentru evitarea oricaror consecinte juridice negative ale situatiei actuale" arata foarte clar, in opinia managerului Autovit, ca taxa in forma actuala a incalcat toate principiile europene, lucru pe care Guvernul l-a negat cu vehementa pana acum o luna spunand ca cei din UE nu inteleg necesitatea si legitimitatea acestei taxe.

In cadrul emisiunii s-a facut si o comparatie intre taxele percepute pentru diferite tipuri masini din targul auto Vitan. Daca taxa pentru o Dacie din 1992 este de 520 de euro, pentru o masina noua, Euro 3, se plateste o taxa de nu mai putin 5624 de euro.

Ministrul Mediului, Attila Korodi, declarase cu o zi inainte, in cadrul aceleiasi emisiuni ca, principial, nu tine cont de eliminarea acestei taxe fiindca are responsabilitatea sa adopte masuri prin care sa defineasca domenii care au limitele lor personale. Ministrul s-a vazut nevoit ins sa recunoasca ca autocamioanele nu sunt taxate desi polueaza mai mult.