Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, a afirmat că în patru, cinci ani Aeroportul Otopeni va ajunge la capacitate maximă şi trebuie realizat un nou terminal. Totodată, el a spus că veniturile aeroportului din București s-au triplat după semnarea unor noi contracte pentru spații.

Aglomeratie Aeroport OtopeniFoto: Hotnews
  • „Aeroportul din Bucureşti a ajuns la numărul de pasageri de dinainte de pandemie. E un lucru, s-a recuperat acea perioadă. În patru, cinci ani ajunge la capacitate maximă, ceea ce înseamnă că trebuie să dăm drumul de acum la tot ceea ce ţine de construirea unui nou terminal. Mai mult decât atât, ca să răspund direct, n-am fost de acord, dar n-am avut ce face, la finalul anului trecut, când tot profitul, şi nu doar la aeroportul Bucureşti, ci şi la alte companii ale statului, acel profit a fost luat de Boloş la bugetul de stat. Să ştiţi că profitul era de vreo 500 de milioane. La o cifră de afaceri la aeroportul Bucureşti de un miliard 400, profitul era de 500 de milioane. Acei bani erau reinvestiţi în aeroport, că nu reinvesteau altundeva. Din păcate au fost luaţi. Am înţeles situaţia deosebită la sfârşitul anului trecut, dar nu o să mai înţeleg anul acesta”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Digi24, potrivit News.ro.

Întrebat dacă a văzut aeroport mai urât decât Aeroportul Otopeni, acesta a vorbit de noile contracte semnate pentru spațiile de acolo, care ar fi triplat veniturile.

  • “Lucrul bun este că un pic s-a făcut curăţenie acolo şi nu ţine de curăţenia propriu zisă, ci curăţenia legată de spaţii şi de toate lucrurile pe care dumneavoastră le ştiţi. S-au ţinut licitaţii la Bursa Română de Mărfuri cât se poate de transparente, cu ridicat, cine oferă mai mult. S-au triplat veniturile. Contractele semnate în ultima perioadă pe tot ceea ce înseamnă duty free-uri, spaţii, în aeroport înseamnă venituri de trei ori mai mari decât au fost până acum”, a afirmat Grindeanu.

Reamintim că ​România va adera la spațiul Schengen la nivelul frontierelor aeriene (Air Schengen) în luna martie din acest an, după o decizie a Consiliul UE din 30 decembrie 2023.

Grindeanu zicea anul trecut că un nou terminal „nu se justifică”

În primăvara anului 2023, Sorin Grindeanu spunea că realizarea unui nou terminal de pasageri, modern și care să preia actualul flux de trafic care deseori a paralizat actualul Aeroport Internațional „Henri Coandă” „nu se justifică”.

  • „Aeroportul Otopeni în acest moment trebuie să ajungă, şi sper că va ajunge la sfârşitul anului 2023, la numărul de pasageri dinainte de pandemie. Adică să se recupereze ceea ce s-a pierdut. În acest moment, astăzi, când vorbim, pe numărul de pasageri, pe toate studiile, şi avem studii şi de la Banca Mondială şi vi le pot pune la dispoziţie, nu se justifică construcţia unui terminal nou. Că trebuie să fie îmbunătăţiri sunt perfect de acord. La benzile care aduc bagaje, tot ce ţine de buna funcţionare în actualul terminal, clar că trebuie să fie îmbunătăţit. Eu vorbesc de un terminal nou, care înseamnă foarte mulţi bani. Astăzi, când vorbim pe numărul de pasageri pe care îl are Aeroportul Otopeni, nu se justifică. În cinci ani da, posibil, dacă se menţine acest ritm de creştere”, a precizat ministrul Transporturilor.
  • „Asta nu înseamnă că lucrurile nu trebuie să fie îmbunătăţite pe actualul terminal. Sunt perfect de acord cu dumneavoastră: curăţenie, benzile de adus bagaje, fluxul pasagerilor. Eu când merg vineri seara, de exemplu, când plec în weekend la Timişoara, la acea oră este un vârf de trafic, nu doar pe cursele interne, ci şi externe. Dar aceste investiţii au început să fie făcute şi sper să continue în Aeroportul Bucureşti, inclusiv investiţii în acel burduf, burduful care intră în sau care face legătura cu avioanele. Parte dintre ele trebuie să fie schimbate, sunt depăşite”, a subliniat Grindeanu.

Discuții vechi despre Terminalul 2 al Aeroportului Otopeni

În august 2018 Guvernul României aproba indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea unui nou terminal și zonă cargo la Aeroportul Otopeni.

Noul terminal de pasageri ar fi urmat să fie unul „modular” și să aibă o suprafață totală de 100.000 m2, două module de 1.500 pasageri/oră/flux și 25 porţi de îmbarcare.

Platforma de staționare aeronave ar fi avut o suprafață de 650.000 m2 și 56 locuri noi de parcare pentru aeronave, cu noi căi de rulare pe o suprafață de 266.000 mp și 9.600 de locuri de parcare pentru autoturisme.

Tot proiectul era estimat de către autorități la un miliard de euro sau 4,752 miliarde de lei fără TVA.

În 2019 proiectul avea studiul de fezabilitate finalizat și era la etapa de elaborare și avizare a documentațiilor tehnico-economice.

Viitorul terminal ar fi urmat să aibă o conexiune rutieră cu autostrada A3, precum și o conexiune pe calea ferată - atât pentru terminalul de pasageri, cât și pentru zona cargo.

Citește și:

Cât de pregătită este România pentru „Air Schengen”? Situația la zi a aeroporturilor