Boc: Ne asiguram ca ajutoarele de stat pentru Bosch si De'Longhi vor fi acordate de MFP. Presedintele PDL, Emil Boc, afirma ca a discutat in sedinta Biroului Permanent Judetean al PDL Cluj despre investitiile De'Longhi si Bosch din judet, dorind sa se asigure ca ajutoarele de stat pentru acestea vor fi acordate de Ministerul Finantelor, potrivit Mediafax. Emil Boc a declarat, vineri, la finalul unei sedinte a Biroului Permanent Judetean (BPJ) al PDL Cluj, ca a stabilit, impreuna cu parlamentarii de Cluj si cu colegii din administratia locala, graficul, astfel incat sa se asigure ca, in perioada urmatoare, cele doua investitii se vor derula. "Cea mai importanta tema discutata in Biroul Permanent Judetean al PDL Cluj a fost cea a investitiilor din judet. M-am consultat cu colegii din Consiliul Judetean si din Primarie pentru cele doua investitii care urmeaza sa vina, cele ale De'Longhi si Bosch. Impreuna cu parlamentarii de Cluj si cu colegii din administratia locala am stabilit graficul, astfel incat sa ne asiguram ca in perioada urmatoare cele doua investitii sa se deruleze si sunt doi factori importanti pentru inceperea investitiilor. In primul rand, acordarea ajutoarelor de stat de la Ministerul Finantelor unde, impreuna cu parlamentarii de Cluj si prefectul judetului, o sa ne asiguram ca acest lucru se va realiza, intrucat documentatia este intr-o faza avansata", a spus Emil Boc, scrie Bursa.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Romanii, mai bogati decat se cred. Mult clamata saracie a romanilor este, de fapt, o chestiune de perspectiva. Conteaza cu cine te pui in balanta si daca alegi sa traiesti in prezent ori iei in calcul si trecutul, dar si viitorul. In ultimul trimestru din 2011, venitul mediu lunar pe cap de adult roman a fost, potrivit Institutului National de Statistica, de circa 260 de euro. Foarte putini bani, desigur, daca ne comparam cu vest-europenii, americanii ori japonezii. Totusi, potrivit site-ului www.globalrichlist.com si ultimelor date privind populatia lumii, exista pe Terra peste sase miliarde de persoane care castiga mai putin decat aceasta suma si "doar" aproximativ 900 de milioane cu venituri mai mari. Cu alte cuvinte, romanul mediu este mai bogat decat 87% dintre locuitorii planetei, anunta Capital.ro.

CFR implementeaza o retea de transport feroviar intraurban in zona Bucuresti. Primele trasee in 2012. Compania CFR SA a inceput lucrarile la o retea de transport feroviar in zona Bucuresti - Ilfov, cu conexiuni la statiile de metrou si RATB, care sa asigure legaturi atat intre anumite puncte din Capitala cat si spre localitati limitrofe. Pentru inceput, se are in vedere modernizarea liniei de centura feroviara a Capitalei si a mai multor statii CFR, lucrarile la aceastea urmand sa se finalizeze chiar in acest an, potrivit companiei. "Linia de centura feroviara a Municipiului Bucuresti este parte componenta a proiectelor de dezvoltare a transportului multimodal din zona Capitalei. (...) In statiile Pantelimon, Voluntari, Otopeni, Bucuresti Vest, Varteju, Mogosoaia, Jilava, Bucuresti Progresu, Berceni, Popesti Leordeni, Bucuresti Sud - gr. Tehnica se vor desfasura lucrari de reparatii interioare si exterioare la cladiri. Termenul estimat de finalizare a lucrarilor este anul 2012, iar costurile estimate pentru aceste lucrari sunt de 1.241.200 lei", se arata intr-o nota a CFR, remisa publicatiei Finantistii.

Topul tarilor cu cea mai scumpa benzina. Cu totii ne plangem de pretul benzinei in ultima perioada. Site-ul "This is Money" a facut un top al tarilor cu cele mai mari preturi la carburanti si cat din venitul mediu al unui locuitor merge pe benzina. Nu ne surprinde faptul ca 9 din 10 tari cu cel mai scump combustibil sunt din Europa. Intr-una dintre ele, 61,1% din venitul lunar al unei persoane merge pe combustibil. Iata tarile cu cea mai scumpa benzina pe Money.ro.

Razboiul fast food in Romania. Subway se bate cu McDonald's, KFC si Burger King pe o piata de 500 de milioane de euro. Subway, cel mai mare lant de restaurante fast food din lume, a deschis saptamana trecuta prima unitate in Romania, urmand ca in patru ani numarul unitatilor sa ajunga la 40. Astfel, Subway intra in competitie directa cu alte trei lanturi, respectiv McDonad's, KFC si Burger King, francize care detin in total 112 magazine pe o piata fast food in stagnare, estimata la peste 500 de milioane de euro. "Am primit numeroase cereri de la persoane interesate sa cumpere franciza. Am analizat atent piata romaneasca si am descoperit ca exista oportunitati excelente pentru lantul Subway. Credem ca exista o cerere tot mai mare de noi branduri gastronomice. Romanii cauta mancare de calitate, servita repede", a precizat, pentru gandul, Rumen Radev, agent de dezvoltare al lantului american. Intrebat ce estimari si-au facut cu privire la vanzarile din Romania, Radev ne-a declarat ca "nu ne-am stabilit inca o suma", anunta Gandul.

Ultimii bani UE pentru pensiuni si ferme. De astazi puteti depune dosare pentru a accesa ultimele fonduri europene destinate modernizarii in agricultura si turismul rural. Ultima sesiune de depunere a solicitarilor de finantari din cadrul tronsonului bugetar comunitar 2007-2013 pentru doua dintre masurile destinate dezvoltarii rurale incepe astazi. Este vorba despre Masura 313 - Incurajarea activitatilor turistice", care mai dispune de 186,5 milioane de euro, si despre Masura 121 "Modernizarea exploatatiilor agricole", care mai are un rest de 220,5 milioane de euro. Solicitantii interesati sa investeasca in constructia pensiunilor si in dezvoltarea activitatilor agroturistice ar putea primi cel mult 200.000 de euro pe proiect. Perioada de depunere este 17 aprilie - 16 mai. In cazul pensiunilor agroturistice, procentul public nerambursabil este de 85% din totalul cheltuielilor eligibile, plafonul maxim al finantarii unui proiect fiind de 100.000 de euro. In schimb, activitatile recreationale au o limita maxima de finantare de 200.000 de euro, in conditiile unui procent public nerambursabil de 85% din totalul cheltuielilor, informeaza Adevarul.

Autostrada Pitesti-Sibiu va inghiti 3 miliarde de euro. Ministerul Transporturilor analizeaza ce proiecte de autostrazi vor fi construite din banii europeni disponibili dupa 2014. Autostrada Sibiu-Pitesti are cele mai mari sanse de realizare. Ministerul Transporturilor are in lucru un master plan general de transport, pe baza caruia va decide ce proiecte de autostrazi vor fi inaintate spre finantare Uniunii Europene pentru urmatorul exercitiu financiar al acesteia, care va incepe in 2014 si se va incheia in 2020. La acest moment nu sunt certitudini privitoare la proiectele ce vor fi incluse. Singurul lucru cert este ca unul dintre proiecte va fi inchiderea coridorului IV prin realizarea segmentului de autostrada Pitesti-Sibiu, de 110 kilometri. "Intreaga retea TEN-T este prioritara urmand ca in functie de alocarile financiare sa se stabileasca care proiecte se incadreaza pentru perioada 2014-2020. Aceasta decizie va avea la baza rezultatele masterplanului care, la acest moment, se afla in lucru. Primul obiectiv al CNADNR il constituie inchiderea Coridorului IV pan-european prin realizarea autostrazii Sibiu-Pitesti", afirma compania de autostrazi drept raspuns la o intrebare adresata, de altfel, Ministerului Transporturilor, scrie Romania Libera.

CE nu finanteaza si nu cofinanteaza constructia de centrale nucleare noi. Comisia Europeana nu finanteaza si nu cofinanteaza constructia de centrale nucleare noi in Uniunea Europeana, intrucat mixul energetic reprezinta alegerea exclusiva a statelor membre, atat timp cat ele isi respecta tintele in domeniul energiei si schimbarilor climatice, a declarat vineri un reprezentant al executivului comunitar, potrivit Agerpres. ''Pozitia Comisiei nu s-a schimbat - activitatea nucleara este competenta exclusiva a statelor membre. Daca in viitor statele membre vor decide altfel, vom analiza atunci situatia, dar in prezent aceasta este o competenta exclusiva a tarilor membre, pe care ele au dorit sa o pastreze. In termeni generali, noi salutam diferitele contributii ale statelor membre la dezbaterea despre viitorul energiei'', a spus Isaac Valero Ladron, purtator de cuvant al comisarului european pentru actiune climatica Connie Hedegaard, anunta Bursa.ro.

Citroen Numero 9 - linia DS, improspatata. Vanduta alaturi de gama principala Citroen, linia DS exploreaza noi teritorii in domeniul auto. Bazata pe solutii mai radicale, aceasta deschide noi perspective in design-ul vehiculelor premium. Linia DS, care este inspirata de 90 de ani de istorie si excelenta in lumea producatorilor de automobile, ilustreaza experienta Citroen in ceea ce priveste creativitatea si tehnologia. La doi ani de la lansare, linia DS - compusa din Citroen DS3, DS4 si DS5 - a reusit sa depaseasca 200.000 de unitati vandute. Urmand linia fireasca a lucrurilor, viitorul model DS va fi lansat in China. Pentru a marca evenimentul, Citroen a construit un nou concept car, Numero 9, care va fi dezvelit la Salonul Auto de la Beijing. Acest concept prevesteste viitorul liniei DS si dezvaluie tendintele de design ale urmatoarelor trei modele ale liniei: un sedan premium din segmentul C, un SUV si un sedan executiv de segment D, informeaza 24auto.ro.