Italia si Germania vor sa aprobe simultan pactul fiscal si Mecanismul European de Stabilitate. Italia si Germania vor sa aprobe simultan, in parlamentele nationale, tratatul bugetar european si Mecanismul European de Stabilitate (ESM), a declarat ieri un parlamentar italian, confirmand informatii din La Repubblica, transmite Mediafax. "Este adevarat. Este un proiect al premierului Mario Monti si al cancelarului Angela Merkel", a declarat presedintele comisiei pentru afaceri externe din Senatul italian, Lamberto Dini. Guvernul german si cel italian au refuzat sa comenteze informatiile publicate de La Repubblica. "Este prevazuta prezenta unui numar mic de parlamentari italieni in Bundestag, camera inferioara a Parlamentului german, in timpul votului, ca si a unor parlamentari germani in legislativul de la Roma, la a doua lectura a proiectelor", a aratat Dini. Obiectivul celor doua state este ratificarea simultana a tratatului fiscal si a ESM inainte de inceputul verii, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

De ce Google si Facebook ar putea disparea complet in urmatorii cinci ani. Google si Facebook au devenit atat de utilizate, incat unora le este greu sa-si imagineze ca va veni o zi in care nu vor mai exista. Insa in ritmul in care lucrurile evolueaza in lumea tehnologiei, exista motive intemeiate, sprijinite de teorii academice si observatii bazate pe cazurile anterioare, sa credem ca cei doi giganti web vor disparea. In lumea tehnologiei exista trei generatii: Web 1.0 (companii infiintate in perioada 1994 - 2001, printre care Netscape, Yahoo!, AOL, Google, Amazon si eBay), Web 2.0 (companii infiintate intre 2002 si 2009, inclusiv Facebook, LinkedIn si Groupon), iar in prezent serviciile mobile (Instagram). Cu fiecare generatie care vine, s-ar parea ca cea anterioara nu reuseste sa se adapteze chiar in totalitate la schimbarile aduse. Companiile Web 1.0 s-au descurcat formidabil in a expune datele mult mai usor. Google a reusit cu succes sa organizeze haosul existent in web mai bine decat au facut-o AltaVista, Excite, Lycos si alte motoare de cautare existente inainte. La fel si Amazon, care a pus laolalta lucrurile de care avem nevoie, anunta Capital.ro.

Afaceri cu potential rezultate din dezvoltarea agriculturii. Vedeta printre sectoarele economice, agricultura isi continua trendul ascendent, tractand dupa ea si alte domenii care dau semne clare ca se vor dezvolta foarte mult in urmatoarea perioada. In aceasta categorie intra si industria masinilor agricole, piata destinata acestui tip de produse majorandu-se anual cu 4,5%. Un studiu dat publicitatii de Freedonia arata ca volumul acestei piete va ajunge in 2014 la 123 de miliarde de dolari Romania este printre tarile cu rezultate bune in agricultura, anul 2011 aducandu-le fermierilor recolte de aproape 20 de miliarde de euro. Potentialul existent la noi este insa prea putin fructificat din cauza faptului ca taranii nu dispun de tehnologia necesara dezvoltarii unor business-uri reale bazate pe prelucrarea pamantului sau pe cresterea animalelor. Exploatatiile agricole din Romania aduna cam 180.000 de tractoare, cu 30.000 mai multe decat erau in 1990. Multe dintre acestea sunt insa uzate din punct de vedere fizic, fiind necesara inlocuirea lor cu utilaje noi. Romania se situeaza pe locul al doilea intre tarile din Europa din punctul de vedere al suprafetei arabile, iar in sectorul agricol activeaza aproximativ 35% din forta de munca, informeaza Finantistii.

Tichetul de masa nu acopera masa de pranz. Valoarea de 9 lei a unui bon primit de salariati este prea mica pentru a asigura hrana intr-o unitate de alimentatie publica, releva un studiu al Academiei Romane. Institutul de Economie Nationala al Academiei Romane a lansat recent cea de-a doua editie a studiului "Impactul economic si financiar al tichetelor de masa in Romania", din care rezulta ca aceste bonuri ar trebui sa aiba o valoare mai mare de 9 lei. "Analizam valoarea tichetului de masa prin prisma faptului ca acesta ar trebui sa acopere o masa de pranz a angajatului intr-o unitate de alimentatie publica, dar se observa insuficienta sumei alocate. Valoarea nominala a tichetelor in Romania este una dintre cele mai scazute din Europa. Pe langa asigurarea unui nivel optim de nutritie, o valoare nominala marita ar contribui la mai buna reflectare a nivelului inflatiei si ar insoti reluarea cresterii economice", arata autorii studiului, scrie Adevarul.

30 iunie - termenul pentru autostrada Cernavoda-Medgidia. Pe ultima suta de metri a mandatului, ministrul Transporturilor spune ca sunt sanse reale sa circulam pe autostrada spre Bucuresti inca din iunie. cristian.hagi Chiar daca stia ca nu va mai fi ministrul Transporturilor decat pentru cateva zile (sau poate tocmai din aceasta cauza), Alexandru Nazare a vizitat, luni, santierul Autostrazii Cernavoda-Medgidia. "Pana acum sunt in grafic, ceea ce ma face sa cred ca, cu o monitorizare foarte atenta in perioada urmatoare, aceasta lucrare poate sa fie gata la 30 iunie, cum a fost asumat anul trecut, numai ca trebuie sa avem foarte mare atentie in perioada urmatoare", a declarat acesta, la fata locului. Dupa cum se vad lucrurile pe santier, pare greu de crezut ca acest termen poate fi respectat. Nu toate viaductele sunt gata si exista inca portiuni intregi pe care nu s-a turnat nici macar fundatia, anunta Romania Libera.

Carrefour Romania , pe lista datornicilor la bugetul de stat. Carrefour Romania si Lidl Discount se afla pe lista marilor datornici la bugetul de stat, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Carrefour Romania avea, in primul trimestru, o datorie de peste 31,4 milioane lei, 57 de lei reprezentand impozitul pe venit din salarii. Datoria grupului Lidl Discount se ridica la 87.352 lei, din care 9.565 lei din impozitul pe venit din salarii, 76.500 din alte taxe si impozite si 1.287 lei din dobanzi si penalitati, informeaza Bursa.ro.

Povestea trista a ultimului 2CV "frantuzesc". Primul exemplar produs dintr-o serie, la fel ca ultimul ori cele cu numere rotunde, sunt adevarate piese de colectie. Cu atat mai mult, cu cat vorbim despre modele legendare, asa cum este si Citroen 2CV. Produs in peste 3,7 milioane de exemplare, intre 1949 si 1990, 2CV este unul dintre automobilele emblematice pentru industria auto franceza. Productia 2CV a continuat pana in 1990 la uzina din Mangualde, in Portugalia, insa in Franta asamblarea in fabrica de la Levallois-Perret a incetat cu doi ani mai devreme. Ultimul exemplar produs in Hexagon a intrat in colectia privata a lui Roger Brioult, istoric de automobilism, specializat in marca Citroen. Pentru a fi sigur ca va intra in posesia ultimului 2CV "frantuzesc", Brioult a lansat comanda inca din anul 1974! Povestea trista a acestui ultim Citroen 2CV produs in Franta a aparut recent, in editia electronica a publicatiei Le Parisien. Masina, care n-a fost inmatriculata si n-a rulat niciodata pe drumuri publice, s-a alaturat unei colectii private care mai cuprindea alte 16 automobile si 14 motociclete de epoca, scrie 24auto.ro.