Toti ofertantii calificati pentru privatizarea CFR Marfa merg mai departe. Toti cei trei ofertanti inscrisi pe lista scurta pentru vanzarea pachetului majoritar de 51% din actiunile CFR Marfa au depus oferte preliminare si neangajante, trecand, astfel, la o noua etapa a acestui proces. Grup feroviar Roman (GFR), care apartine Grupului Grampet condus de Gruia Stoica, compania americana OmniTRAX si asocierea formata din Transferoviar Grup (TFG), detinut de Calin Mitica, si fondul de investitii Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus, ieri, plicurile care ar trebui sa contina documentatiile de participare la privatizare, potrivit Ministerului Transporturilor (MT). "Documentatia depusa de catre investitori ar trebui sa cuprinda oferta preliminara si neangajanta si comentariile asupra Contractului de vanzare-cumparare de actiuni, inclus in Dosarul de Prezentare", se arata in comunicatul ministerului de resort. In urmatoarele zile, Comisia de Privatizare va purta discutii cu fiecare dintre investitorii care au depus documentatia pentru etapa a doua a acestei proceduri, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Topul ansamblurilor rezidentiale cu cele mai mici costuri la intretinere. Eficienta energetica a blocurilor noi isi spune cuvantul in factura la utilitati. Consumul este cu pana la 40% mai mic decat in cazul blocurilor vechi, nereabilitate termic. Diferenta se reduce simtitor la adaugarea costurilor de administrare specifice ansamblurilor noi, insa chiar si asa doar in trei cazuri din cele analizate de Capital se ajunge la facturi de intretinere mai mari decat la blocurile vechi. Astfel, bucurestenii care se muta in blocuri noi pot obtine o reducere medie de circa 14% a facturii la intretinere. In tranzitia de la un apartament vechi la unul nou trebuie totusi analizate cu atentie costurile administrative. Desi atractive la prima vedere, serviciile de paza, monitorizare video, ingrijirea spatiilor verzi si accesul la piscina pot duce la dublarea facturii de intretinere, anuntaCapital.ro.

top 10 al firmelor care urmează să fie plătite de CNADNR. Compania de stat are de plătit în trei luni 370 de milioane de lei pentru lucrări efectuate pe drumurile şi autostrăzile din ţară. Arieratele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ating suma de 369 de milioane de lei din care 220 de milioane de lei sunt doar către 10 firme, în cea mai mare parte cu acţionariat majoritar străin. Toate datoriile, spun reprezentanţii CNADNR, vor fi plătite până în septembrie potrivit scadenţarului următor: în perioada 29 mai – 29 iunie se vor plăti 187 de milioane de lei, în iulie se plătesc 122 de milioane de lei, iar în august se plătesc 60 de milioane de lei. Iata un top 10 al firmelor care urmează să fie plătite, scrie economica.net.

2013 fata de 2012: Cum s-a modificat plata muncii in economia nationala. Ca urmare a "actualizarii legislatiei de salarizare a personalului platit din fonduri publice", costul orar al fortei de munca s-a majorat in primul trimestru din 2013 comparativ cu primul trimestru din 2012 cu 22,10% in administratie publica si aparare, 19,53% in sanatate si asistenta sociala si 18,05% in invatamant. Cresterile salariale prezentate de Institutul National de Statistica pe baza valorilor nominale, pot fi convertite in expresie reala dupa ajustarea cu inflatia medie pe primul trimestru din 2013, cifrata la 5,62%. Prelucrarea datelor arata cresteri salariale in unsprezece domenii, stagnare pe segmentul de intermedieri financiare si asigurari si scaderi in alte sase domenii. Asadar, majorarea de 15% nominal, efectuata in doua etape (8% de la 1 iunie 2012 si alte 7,4% de la 1 decembrie 2012) a avut drept rezultat o crestere diferentiata pentru diferitele categorii din sectorul bugetar, informeazaCursdeguvernare.ro.

Statul vrea 450 de milioane de euro de la investitorul de la CupruMin. Pana acum, doua companii au manifestat un interes real sa cumpere cu plata in avans o parte din productia CupruMin Abrud. Acestea ar trebui sa plateasca intre 400 si 450 de milioane de euro, ca sa bata palma cu Ministerul Economiei. Pretul la care va fi vanduta o parte din productia de la CupruMin nu a fost batut in cuie si depinde de volumul de investitii pe care conducerea exploatarii miniere il va stabili, a explicat ministrul Economiei, varujan Vosganian. Deocamdata, nu s-a stabilit nici cat de mare va fi partea din productie care va fi vanduta in avans. Cert este ca si CupruMin va valorifica minereu pentru a-si acoperi cheltuielile, inclusiv plata salariilor. Anul trecut CupruMin a realizat un profit de peste 6 milioane de euro, in scadere fata de 2011, cand castigurile companiei s-au ridicat la 11 milioane de euro. Diminuarea profitului a fost cauzata de scaderea pretului la cupru la nivel mondial, potrivit reprezentantilor companiei, scrieEVZ.

Scad dobanzile la depozite, cresc la credite. Rata medie a dobânzilor pentru depozitele noi la termen a scăzut pentru prima oară sub pragul de 5% pe an în luna aprilie, cel puţin pentru intervalul pe care Banca Naţională oferă date. Influenţa cea mai puternică vine din partea dobânzilor oferite şi percepute companiilor. Dobânda la depozitele companiilor a scăzut pe medie la 4,14%, de la 4,73% în martie. Dobânda la credite a crescut de la 9,33% la 9,57% în acelaşi interval, scrie Economica.net.

"Primavara turceasca", un preludiu al "iernii" economice a Turciei. Presa internationala a acordat spatii largi in ultimele zile miscarilor de strada din Turcia. Demonstratiile s-au extins dupa interventia in forta a politiei contra celor care protestau fata de planurile de construire a unui nou mall in Piata Taksim. Dupa cum scrie Reuters, planurile imobiliare pentru Piata Taksim reprezinta "doar unul dintre proiectele guvernamentale gigantice, intre care se regasesc cel mai mare aeroport din lume, un pod de 3 miliarde de dolari peste Bosfor, precum si un canal de 10 miliarde de dolari, care ar trans-forma jumatate din Istanbul intr-o insula". Teoriile conspiratiei incearca se lege demonstratiile populare de recenta finalizare a acordurilor de imprumut cu FMI, cauzele acestora fiind cautate in exterior. Dar sunt acestea veridice, in conditiile in care Turcia are sase reprezentanti la intalnirea Bilderberg din acest an? Bineinteles ca Turcia ocupa, de asemenea, o pozitie foarte fragila in contextul geopolitic global, mai ales in conditiile instabilitatii accentuate din jurul Siriei si Iranului, anuntaBursa.ro.

De unde au nemtii bani ca sa ii imprumute pe altii. In anii premergatori crizei financiare, datoria gospodariilor a explodat in majoritatea tarilor bogate. Au fost totusi doua exceptii notabile. Germania si Japonia nu au experimentat "boom"-ul imobiliar care a stat la baza acumularii datoriilor in restul tarilor bogate. Datoria raportata la venitul disponibil a crescut cu o medie de 30 de puncte procentuale, pana la 130%, in tarile membre OCDE, intre anii de dinainte de "boom", care a inceput in 2000, si anii anteriori crizei izbucnite in 2007. De atunci, nivelul datoriei a scazut in America, Marea Britanie si Germania, dar a continuat sa creasca in tari precum Franta, Italia si Olanda, unde pretul proprietatilor imobiliare este inca in declin. In 2012, datoria gospodariilor din Olanda a reprezentat un enorm 285% din venitul disponibil, informeazaCapital.ro.

Noua Skoda Octavia RS. Skoda a prezentat astazi primele imagini si informatii oficiale cu noua Octavia RS. A treia generatie RS este cea mai rapida Octavia din toate timpurile, urmand sa-si faca aparitia oficiala luna viitoare, in cadrul Festivalului Vitezei de la Goodwood. Ca de obicei, varful de gama Octavia va fi disponibil atat in versiune limuzina, cat si combi, cu motorizari pe benzina (TSI) sau diesel (TDI). Asociat cu o transmisie manuala cu 6 trepte, motorul 2.0 TDI de 184 CP asigura o acceleratie 0-100 km/ora in 8,1 secunde si o viteza maxima de 232 km/ora. Versiunea pe benzina 2.0 TSI de 220 CP este oferita si ea cu transmisie manuala in 6 trepte, performantele fiind superioare: 0-100 km/ora in 6,8 secunde si viteza maxima de 248 km/ora. Spre comparatie, precedenta generatie Octavia RS accelera 0-100 km/ora in 7,2 secunde si atingea viteza maxima de 242 km/ora. De retinut si faptul ca transmisia DSG (cu dublu ambreiaj) este disponibila optional, pentru ambele versiuni de motorizare, scrie24auto.ro.