Business Report: Cu cat s-au scumpit carburantii in Romania in acest an. Ce s-a intamplat in restul Europei; 250.000 de euro - salariul pe sapte luni al directorului Transgaz. Petru Vaduva: "Nu mi se pare mult"; Traim mai rau decat in timpul crizei. Cifrele nu mint
Cu cat s-au scumpit carburantii in Romania in acest an. Ce s-a intamplat in restul Europei. Cresterea accizelor la carburanti a propulsat Romania la varful clasamentului scumpirilor inregistrate, de la inceputul anului pana acum, in tarile Uniunii Europene, potrivit statisticilor. Totusi, la benzina preturile romanesti sunt mult sub media europeana, iar la motorina - imediat sub ea. Benzina standard de CO 95 s-a scumpit in Romania cu 12,5% intre 6 ianuarie si 28 aprilie 2014, pana la 1.403,52 euro / 1.000 de litri, iar motorina cu 8,2% pana la 1.414,6 euro / 1.000 l, potrivit Oil Bulletin, serviciul Comisiei Europene de monizorizare a pietei carburantilor, care foloseste medii de piata ponderate cu volumele. Scumpirea benzinei in Romania este de aproape doua ori mai mare decat cea a urmatoarei clasate (Croatia, cu +6,9%, iar motorina s-a scumpit cu de peste 2,5 ori mai mult fata ocupanta locului secund (tot Croatia, +3,3%). Romania este printre cele doar patru tari in care s-a scumpit motorina (mai sunt si Lituania si Germania). In Malta. pretul a ramas constant, iar in celelalte 23 de tari a scazut cu pana la 3,8% in Bulgaria si 4,1% in Estonia, anunta Economica.net.
250.000 de euro - salariul pe sapte luni al directorului Transgaz. Petru Vaduva: "Nu mi se pare mult". Seful Transgaz, Ion Petru Vaduva, a castigat circa 35.000 de euro pe luna in anul 2013, in special datorita bonusurilor generoase stabilite de Consiliul de Administratie al companiei de stat. Conducerea Transgaz, compania de stat care detine monopolul trasportului de gaze naturale, a incasat in numai o jumatate de an din 2013 peste doua milioane de lei, aproape 50% din suma revenind directorului general, Petru Vaduva. Datele apar intr-un raport al "comitetului de nominalizare si remunerare" al Transgaz, elaborat acum doua zile. Statul este actionar al Transgaz in proportie de 58,5%, restul actiunilor apartinand unor persoane fizice si juridice, informeaza EVZ.
Bancile se asteapta sa reia creditarea, dar se plang de insolvente. Peste 80% dintre banci se asteapta la o intensificare a activitatii de creditare in urmatoarea perioada, atat pentru persoane fizice cat si pentru persoane juridice, in vreme ce peste 85% considera ca actualul cadru al insolventei descurajeaza creditarea, conform "Barometrului Bancar ARB & EY". Totodata, politicile de creditare se vor relaxa partial in Industrie, Tehnologia Informatiei, Agricultura, Telecom, Sanatate si pentru segmentul IMM-urilor. Peste 80% din banci cred ca vor scadea cheltuielile cu provizioanele sa nu creasca sau chiar sa scada (35%), iar aproximativ 75% din banci se asteapta ca rezultatele financiare sa se imbunatateasca. La acest sondaj au participat banci totalizand o cota de piata de 85%, in functie de active, scrie Adevarul.
Investitorii din Germania, Italia si Olanda controleaza cele mai multe grupuri de multinationale din Romania. Investitorii din Germania, Italia si Olanda controleaza in Romania majoritatea grupurilor de multinationale, grupurile controlate de straini fiind de sase ori mai numeroase decat cele patronate de rezidenti, reiese din datele INS. In Romania au fost identificate 37.407 grupuri de intreprinderi, din care 5.689 de grupuri rezidente si 31.718 de grupuri de intreprinderi multinationale, adica de sase ori mai multe. Marea majoritate a multinationalelor sunt controlate de investitori din strainatate. Astfel, 31.616 de grupuri de companii sunt controlate din strainatate, iar 102 sunt controlate din Romania. Rezultatele sunt cuprinse intr-o analiza data publicitatii miercuri de INS si care are la baza informatii de la nivelul anului 2012. Majoritatea grupurilor de intreprinderi rezidente sunt constituite din doua sau trei intreprinderi, anunta Gandul.
Statul american a pierdut 11,2 miliarde de dolari la "salvarea" General Motors. Investitia de aproape 50 de miliarde de dolari facuta pentru salvarea gigantului auto General Motors nu a putut fi lichidata de Guvernul SUA decat cu un minus de peste 11 miliarde de dolari. Un dolar din cinci cheltuiti astfel din banii contribuabililor a fost astfel pierdut, potrivit unui raport citat de Bloomberg. Pierderea uriasa include o creanta de 826 miliane de dolari, pe care Trezoreria a anulat-o in martie anul acesta, si care se adauga pierderilor de circa 10,5 miliarde de dolari marcate in decembrie 2013, cand guvernul american si-a vandut ultimele actiuni detinute la General Motors. La finele anului trecut, Statele Unite au semnalat finalul proiectului de salvare a companiei, care ajunsese sa fie denumita peiorativ "Government Motors", dupa ce statul a intervenit, in 2008, cu o finantare de urgenta prin programul TARP (Troubled Asset Relief Program, folosit si pentru salvarea mai multo banci). Bailout-urile derulate de administratiile Bush si Obama au ajutat GM sa evite lichidarea si sa se reorganizeze in 2009, informeaza Economica.net.
Gaura neagra din Sanatate, intretinuta de companiile de stat, cu datorii de 163 de milioane de euro. Companiile de stat au, si in acest an, cele mai mari datorii la bugetul asigurarilor sociale de Sanatate. Concret, sapte din primii 10 datornici la bugetul asigurarilor de Sanatate sunt companii de stat care datoreaza, cumulat, peste 163 de milioane de euro la Sanatate, la 1 aprilie 2014. Companiile de stat cu cele mai mari debite la bugetul asigurarilor de Sanatate sunt: Compania Nationala a Huilei, Romaero, Compania Nationala Romarm Bucuresti, Filiala Uzina Mecanica Cugir, Regia Autonoma de Transport Public Iasi, Societatea Complexul Energetic Hunedoara, Compania Nationala Posta Romana, Regia Autonoma de Transport Bucuresti. La 1 aprilie 2014, aceste companii de stat datorau peste 163 de milioane de euro (725,69 milioane de lei) la bugetul asigurarilor sociale de Sanatate, scrie Economica.net.

Etapa a doua a vaccinării împotriva COVID-19: Cine are dreptul să se vaccineze în această etapă, când și cum te poți programa. Înființarea centrelor de vaccinare, în continuare în aer
Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”
De ce Dacia intră într-o nouă etapă datorită SUV-ului Bigster și de ce apropierea de Lada nu ar trebui să ne sperie
Cum vrea Guvernul să elimine haosul liberalizării pieței energiei / Consumatorii vor putea primi reduceri de preț, până în iulie, de la furnizorii de ultimă instanță - Proiecte
EXCLUSIV Moștenirea Gabrielei Firea: Ce salarii au directorii și angajații companiilor municipale Ep. II