Business report: Companiile ar putea beneficia de dublarea sumei deductibile din impozitul pe profit, cheltuita pentru sponsorizari; Una dintre cele mai bogate femei din Romania schimba strategia de business; Al doilea cel mai mare aeroport din Romania a atras 5 noi companii aeriene in ultimii patru ani
Al doilea cel mai mare aeroport din Romania a atras 5 noi companii aeriene in ultimii patru ani. Aeroportul International Avram Iancu din Cluj Napoca a atras in ultimii ani nu doar interesul companiilor low-cost, ci si al celor de linie. Traficul de pasageri va depasi pragul de 1,8 milioane anul acesta, estimeaza oficiali Aeroportului. Aeroportul din Cluj-Napoca este al doilea din tara in functie de numarul de pasageri care au tranzitat aerogara. Anul trecut, traficul a fost de peste 1,4 milioane de pasageri, iar pentru 2016 se asteapta peste 1,8 milioane de pasageri, potrivit estiimarilor lui David Ciceo, directorul general al aeroportului. Cea mai mare parte a traficului este sustinut de compania Wizz Air, care leaga Clujul de 26 de destinatii europene, dintre care sapte noi rute au fost lansate anul acesta, arata datele Aeroportului, furnizate la solicitarea Economica.net.
Una dintre cele mai bogate femei din Romania schimba strategia de business. Camelia Sucu, cu o averea estimata la 18 milioane de euro in Top 300 Capital din 2015, mizeaza pe o noua afacere pe care a deschis-o alaturi de antreprenoarea din Cluj, Genoveva Hossu. Cele doua femei de afaceri se vor ocupa din septembrie de decorat casele romanilor cu produse de calitate buna de la furnizorii romani, dar si de la cei europeni. De doua saptamani Camelia Sucu si-a lasat deoparte afacerile din industria mobilei si a infiintat o noua firma, Class IN, alaturi de Genoveva Hossu. Sucu detine 60% din actiunile firmei, in timp ce antreprenoarea din Cluj restul. Impreuna au investit 500.000 de euro in inaugurarea a cinci showroom-uri in Bucuresti si Cluj: doua sub brandul Class IN si doua sub brandul Natuzzi, anunta Capital.
RCS & RDS a finalizat o emisiune de obligatiuni de 375 milioane euro, in euro si in lei. Cable Communications Systems NV, compania-mama a grupului RCS & RDS, controlat de antreprenorul Zoltan Teszari, a finalizat o emisiune de obligatiuni la Londra in valoare totala de 375 de milioane de euro, in doua transe, una in euro si una in lei, banii urmand sa fie folositi pentru refinantarea datoriilor existente. Din informatiile aparute anterior, compania ar urma sa contracteze si un credit sindicalizat in lei cu o valoare de pana la 1,43 miliarde lei. Transa in euro a fost crescuta de la un volum initial de 275 milioane euro la 350 milioane euro, rezultand astfel reducerea transei in lei, au declarat pentru Economica.net surse din piata.
Productia-record de 7,2 milioane tone a fost atinsa in regimul comunist. Restructurarea unui colos cu picioare de lut. La SIDEX au fost investite 350 milioane de euro in modernizari, dar sunt inchise fluxurile cu tehnologii din anii '60-'70, care ar produce in paguba, cu costuri energetice foarte mari. SIDEX-ul a fost una dintre legendele industriei romanesti a anilor ¬80, una dintre cele mai mari platforme industriale din tara, care in 1989 avea 40.000 de salariati. Construirea combinatului de la Galati a inceput in 1960, iar varful de productie a fost de 7,2 milioane tone de otel, in principal pentru piata CAER. Au fost ani in care exporturile combinatului se cifrau la un miliard de dolari. Declinul a inceput in decembrie '89, cand a disparut CAER. In 1990 productia a scazut la doar 2 milioane de tone, cat este si astazi. S-ar putea spune ca asta este dimensiunea SIDEX-ului ca afacere intr-o economie de piata, fara comenzi de stat. In anii '90 combinatul a fost capusat de firmele clientelei politice; in consecinta, in 2000 erau inregistrate pierderi de un milion de dolari pe zi. Fostul premier Petre Roman chiar a numit SIDEX-ul "uriasul cu picioare de lut", relateaza Romania Libera.
Ford Ecosport: Cum va arata SUV-ul produs la Craiova? Ford Ecosport va intra in productie la Craiova din toamna anului viitor. Modelul care se va produce la Craiova va fi o versiune puternic modificata a modelului actual, care pune accent pe design si calitate. Auto Bild a vazut primele fotografii cu viitorul model si a aflat informatii in exclusivitate. Din punct de vedere al designului, viitorul Ecosport va prelua noua imagine de familie a SUV-urilor Ford comercializate in Europa, introdusa de Edge si adoptata de Kuga odata cu faceliftul din aceasta toamna. Spoilerul fata il face pe viitorul Ecosport sa arate ca un Edge in miniatura. Accentul este pus pe dinamica, dar si pe personalizarea extensiva, Ecosport fiind propunerea Ford pentru generatia tanara, asa numitii "Millenials". Imaginile vazute de noi arata un acoperis contrastant. Culoarea acestuia va putea fi, cel mai probabil, personalizata. In partea din spate, viitorul Ecosport renunta la roata de rezerva portanta, ceea ce lasa mai multa libertate designerilor. Stilistic, spatele lui Ecosport se apropie usor de cel al lui Kuga, relateaza Auto Bild.

Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Cum să devii imun la reclame pentru a nu-ți arunca banii aiurea. Ghidul minimalistului fericit
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive