Business report: Încă o categorie socială va circula gratis cu RATB-ul; Răsturnare de situaţie pe Autostrada de Centură Bucureşti: primul lot ar putea fi construit chiar de Primăria Sectorului 3; Cum vor putea munci lucrătorii sezonieri în Marea Britanie şi după Brexit

de Cristina Filip     HotNews.ro
Vineri, 7 septembrie 2018, 4:48 Revista Presei | Business


business report
Foto: Colaj foto
Încă o categorie socială va circula gratis cu RATB-ul. Un alt proiect de hotărâre legat de RATB se referă la aprobarea regulamentului şi contractului de delegare directă a gestiunii de transport public de călători către noua STB, atât în Capitală, cât şi în localităţile din Ilfov. Şi acest proiect a fost aprobat, iar un amendament propus de un consilier general va permite oferirea de gratuitate la transportul în comun cu noua STB pentru elevii şi studenţii orfani. Conform proiectului de hotărâre, valoarea totală a contractului este de peste 2 miliarde de lei, iar valoarea medie anuală este de ăeste 1 miliard de lei, la care se adaugă TVA. Durata contractului este de maximum doi ani, potrivit Romania Libera.

Răsturnare de situaţie pe Autostrada de Centură Bucureşti: primul lot ar putea fi construit chiar de Primăria Sectorului 3. Lotul 1 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud ar putea fi construit chiar de către Primăria Sectorului 3. Delta ACM 93, firmă preluată recent de primăria lui Robert Negoiţă, a câştigat la CNSC dreptul ca oferta sa să fie reevaluată, deşi pentru acest lot fuseseră anterior desemnaţi câştigători turcii de la Alsim Alarko. Rămâne de văzut dacă decizia CNSC va fi atacată la Curtea de Apel Bucureşti. În caz contrar, (CNAIR) va fi obligată să reevalueze ofertele celor patru ofertanţi, inclusiv pe cea a Delta ACM 93, firmă preluată recent de Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiţă, scrie Economica.

Cum vor putea munci lucrătorii sezonieri în Marea Britanie şi după Brexit. Guvernul din Marea Britanie va testa un nou program prin care muncitorii sezonieri din agricultură vor putea continua să lucreze în fermele britanice chiar şi după Brexit, scrie Financial Times. Prin noul program, care va fi derulat în următorii doi ani, începând cu primăvara viitoare, 2.500 de lucrători non-UE vor fi recrutaţi de două agenţii autorizate, pentru a lucra până la 6 luni în fiecare an în fermele britanice de fructe şi legume. Cetăţenii UE vor avea în continuare dreptul la liberă circulaţie în Marea Britanie timp de doi ani după Brexit, conform acordurilor de tranziţie, scrie Adevarul.

Mii de mame, afectate în fiecare an. Ce se va întâmpla cu îndemnizația de creştere a copilului în cazul femeilor angajate pe drepturi de autor. "Femeile cu venituri din drepturi de autor, lăsate de coaliţia PSD-ALDE fără indemnizaţia de creştere a copilului. O modificare, din martie 2018, a Codului Fiscal a schimbat definiţia veniturilor din activităţi independente din articolul 67, stipulat în OUG 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia de creştere a copilului, iar Ministerul Muncii nu s-a grăbit deloc, în cele cinci luni care au trecut, să modifice corespunzător şi ordonanţa în cauză. În cazul mamelor care vor naşte în martie 2019, niciun leu din drepturi de proprietate intelectuală nu va fi luat în calcul la stabilirea indemnizaţiei de creştere a copilului. Pentru actriţele, muzicienele, artistele vizuale, jurnalistele, scriitoarele şi traducătoarele sau IT-istele pentru care drepturile de autor sunt principalul sau singurul tip de venit, asta înseamnă că vor primi o indemnizaţie mult diminuată sau nu o vor primi deloc. E vorba, anual, despre sute, dacă nu mii de mame cu venituri din drepturi de autor”, a declarat deputatul USR Iulian Bulai, vicepreşedintele Comisiei pentru egalitate de şanse din Camera Deputaţilor, potrivit Gandul.

Paradisul fiscal uitat din Uniunea Europeană. Locul unde bogaţii îşi feresc banii de FISC. Insula Madeira beneficiază de 40 de ani de un regim fiscal avantajos. Micuţ teren al Europei pierdut în mijlocul Atlanticului, în largul coastelor marocane, insula este mai cunoscută pentru vinul şi grădinile exotice decât pentru centrul său internaţional de afaceri. 1.600 de societăţi s-au instalat aici în anul 2015 în acest teritoriu portughez care numără 260.000 de suflete. Societăţi şi particulari mizează pe acest regim fiscal avantajos pentru a evita să achite un impozit.Uniunea Europeană a adoptat o serie de măsuri care vizau a combate evaziunea fiscală, în mijlocul scandalului ‘Panama Papers’, scrie Capital.

De ce nu are Bucureştiul o arteră comercială precum marile capitale europene şi de ce fug retailerii din Centrul Vechi. Românii petrec cu 20% mai mult timp în malluri decât locuitorii altor ţări. Iar dezinteresul proprietarilor pentru renovarea clădirilor istorice a făcut ca Bucureștiul să nu aibă o stradă comercială. Incendiul din 2015 din Colectiv a dus la închiderea mai multor magazine care funcţionau în clădiri periculoase de pe Bulevardul Magheru, Calea Victoriei, iar restaurante şi baruri din Centrul Vechi au tras obloanele. O mare parte dintre retailerii cu magazine pe una dintre cele mai vechi artere comerciale din București s-a mutat în malluri sau au căutat noi sedii în clădiri fără probleme. Iar cel mai recent loc de unde fug retailerii este Centrul Vechi, unde se pare că pariul nu a fost unul de succes, potrivit Economica. 

Anunțul surpriză pentru Programul "Rabla Clasic". Bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu va fi suplimentat cu suma de 200 de milioane de lei pentru partea a doua a Programului "Rabla Clasic" şi va fi aprobat săptămâna viitoare, după care vom da drumul primelor de casare, a declarat, joi seara, vicepremierul şi ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.Potrivit acesteia, săptămâna viitoare va fi aprobat bugetul AFM şi imediat va începe acordarea primelor de casare.Graţiela Gavrilescu a subliniat că aceste prime de casare au o valoare de 6.500 de lei şi se acordă proprietarilor de maşini mai vechi de 8 ani, care vor să achiziţioneze autoturisme noi, potrivit Capital.


Citeste mai multe despre   



















Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde 

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

2672 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version