Rezultatele studiul realizat de Gemius + Evensys privind brandurile sunt catalogate de Marius Pahomi pe blogul sau ca fiind absolut aberante.

In opinia mea a dat rezultate absolut aberante:

1. Brands most present on the Internet (in general): Google, Yahoo urmate de Coca-Cola (?!) care devanseaza cu foarte mult Vodafone si Orange

2. Romanian brands most present on the Internet: Dacia (23%), BCR (8%), Domo (4%), Neogen (3%) …..

3. Unaided brand awareness – Online brands: eMag (7%) in vreme ce eJobs (3%) + bestjobs (2%) = 5%. Aided brand awareness – Online brands: eMag (43%), eJobs sare la 86% iar bestjobs la 83% (adica ambele undeva la dublu fata de eMag)

Si deja nu merg mai departe ca e prea aberant …

Datorita acestor rezultate jenante, atat din perspectiva bunului simt cat si din perspectiva notiunilor elementare de statistica / tehnici cercetare sociala, nu pot decat sa ma bucur ca Gemius a pierdut SATI. Absolut jenant …

Varianta pentru TV a studiului Gemius + Evensys ar fi avut probabil rezultate de genul: PRO TV e mai prezent pe TV decat Coca-Cola iar Antena 1 e mai putin prezenta pe TV decat Dacia …

Ma surpinde usurinta cu care mass-media a preluat acest studiu cu rezultate cel putin dubioase.

dezbate pe blogul lui Pahomi