In februarie, TVR 1 a avut o audienta medie in prime time (orele 19-23), in mediul urban, de 285.000 de telespectatori, cu 43% mai mica decat in aceeasi perioada a anului trecut

Sondajele de audienta tv in mediul urban, din luna februarie, confirma, pe de o parte, ascensiunea sanatoasa a postului Acasa TV, stationarea canalului de stiri Realitatea TV in top 4 si, pe de alta parte, pierderile constante de rating ale programului public TVR 1.

Acasa TV este singura televiziune care a avut in februarie cea mai consistenta crestere de audienta in mediul urban (toata ziua) fata de luna precedenta. A castigat 30.000 de telespectatori, ajungand la o medie de 209.000 de persoane pe minut. A depasit, astfel, „pragul psihologic" de 200.000 de telespectatori, gratie programului-locomotiva „Inima de tigan" si acalmiei de pe piata tv, stiindu-se faptul ca, in general, luna februarie este una de pregatire a grilelor de primavara pentru marile televiziuni.

Totusi, cresterea de audienta nu este una de conjunctura (asa cum s-a intamplat, de exemplu, cu OTV in toamna trecuta, care a exploatat „la sange" cazul Elodia). In februarie 2007, Acasa TV avea o audienta de 131.000 de telespectatori pe minut. Asadar, in decurs de un an, postul a castigat 78.000 de telespectatori, ajungand in prezent sa aiba mai multi privitori decat postul public TVR 1. In prime time (orele 19-23), Acasa TV a avut in luna februarie 2008 o audienta medie de 498.000 de telespectatori pe minut, cu 234.000 mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Orasenii au parasit TVR 1

Daca postul destinat in special femeilor cunoaste o crestere a audientei, postul destinat „tuturor romanilor" (platitori de abonamente) sufera o erodare continua a ratingului. Fata de prima luna a acestui an, TVR 1 pierdut in februarie 14.000 de telespectatori, ajungand la o medie de 112.000 de persoane pe minut. Comparativ cu luna februarie 2007, TVR 1 a suferit pierderi de 85.000 de privitori (masuratoare in urban, toata ziua).

Daca in luna lui „Faurar" a anului trecut, TVR 1 a inregistrat in prime time (orele 19-23) o audienta medie de 503.000 de telespectatori, exact dupa un an, audienta sa a coborat la 285.000 de telespectatori. O pierdere grea de 218.000 de persoane.

Lipsa de strategie ce caracterizeaza de mai bine de un an postul public se reflecta dramatic in sondajele de audienta. Mai trebuie precizat si faptul ca, incepand cu acest an, audientele sunt masurate de GfK Romania pe un esantion care se deosebeste (dar nu cu mult) de AGB-TNS, care presta acest serviciu in 2007. (Schimbarea masuratorului poate fi o scuza comoda pentru conducerea TVR.)

Adevarul