In ceea ce priveste afinitatea fata de astfel de obiecte, tara noastra este mai apropiata de Rusia si Ucraina, decat de Polonia sau Ungaria .

Haine, genti si ceasuri de mii de euro… nu sunt multi romanii care sa-si permita asemenea lucruri. Dar banii pe care ii „arunca" pe piata luxului incep sa atraga ca un magnet tot mai multi producatori celebri din domeniu.

Spre deosebire de alte tari europene, Romania reprezinta o particularitate in ceea ce priveste gustul pentru lux. Daca ungurii, croatii sau polonezii nu au o disponibilitate in a cumpara asemenea produse, nu acelasi lucru se poate spune despre romani. Din acest punct de vedere, tara noastra este similara Ucrainei, Rusiei s Kazahstanului.

Marci celebre vor veni in Romania

Anual, 11.000 de romani isi permit sa se "infrupte" din produsele caselor de moda internationale, cheltuiala medie in domeniu fiind cu mult peste ceea ce castiga, chiar si in cativa ani, un angajat de rand. "11.000 de romani pot fi considerati clienti fideli ai produselor de lux.

Acestia au achizitionat cel putin de doua ori produse de lux de la un brand de top, domeniile preferate fiind industria auto, accesoriile sau hainele", a declarat, pentru "Adevarul", Oliver Petcu, managing partner in cadrul companiei de cercetare si consultanta CPP Management Consultants Ltd.

Potrivit acestuia, un roman cu venituri mai mult decat considerabile cheltuie anual 30.000 de euro pentru a fi in pas cu tendintele in materie de produse sau servicii lansate ca noutate pe piata profil. Suma nu ia in calcul si cheltuiala pentru o masina de ultima "fita", pentru care romanii instariti nu precupetesc nimic.

Adevarul