Agentiile imobiliare din Uniunea Europeana au început să vândă locuinte în estul Europei, în special în Bulgaria şi România, cu o reclamă de atractivitate a rentabilităţii anuale de până la 30%, titreaza El Mundo citat de Rador.

Noua strategie urmăreşte recuperarea cumpărătorilor investitori, care nu au mai achiziţionat imobile în Comunitatea Valenciană din cauza crizei din acest domeniu. Agenţii şi promotorii imobiliari şi-au deschis reprezentanţe la Sofia şi Bucureşti, iar unii dintre ei participă la societăţi mixte cu oamenii de afaceri locali.Bulgaria şi în mai mică măsură România, care au intrat în UE la 1 ianuarie 2007, sunt obiectivele prioritare ale acestei recente strategii antreprenoriale.

Comercializarea de locuinţe noi sau recondiţionate a început la sfârşitul anului trecut şi s-a accentuat în primele luni ale lui 2008. Imobiliare ca Primer Grupo sau Grupo 90 sunt unele dintre cele care şi-au inclus acest produs în plan. Potrivit mai multor surse, oferta de astfel de locuinte sau apartamente se concentrează în Bulgaria la Sofia şi la Marea Neagră, iar în România la Bucureşti.

Spre diferenţă de alte state din Est, Bulgaria şi România, mari beneficiare de fonduri de coeziune de la intrarea lor în Uniune, au un mare potenţial de dezvoltare: ele au devenit obiectivele preferate ale investitorilor străini, atraşi de o fiscalitate redusă. Pe piaţa imobiliară, se presupune că cele două ţări au cele mai scăzute costuri din Europa comunitară.

În afara potenţialului său economic, estul european oferă mai multă siguranţă juridică decât alte zone studiate de investitori, ca America Latină sau Maroc. Fiabilitatea mai mare a Bulgariei şi României explică de ce cumpărătorii interesaţi la început de America optează acum pentru Est.