Vanzarile de autovehicule din Statele Unite au scazut la cel mai jos nivel din ultimii 25 de ani. Efectele crizei financiare se fac simtite si in industria auto, unde nici discount-urile mari oferite de producatori nu mai reusesc sa revigoreze increderea clientilor, comenteaza jurnalistii britanici. Potrivit Financial Times, este de departe cea mai severa recesiune din industria auto americana. Bob Carter, seful departamentului de vanzari al Toyota din Statele Unite spune ca aceasta criza financiara a lovit din plin increderea consumatorilor si deci vanzarile auto. Printre cei mai afectati producatori sunt General Motor si Chrysler, care au discutat despre o posibila fuziune pentru a face fata lipsei de lichiditati.

„Adio de la ultimul mare producator german de computere“. Siemens isi vinde participatia de 50% la concernul Fujitsu Siemens Computers (FSC), producatorului japonez Fujitsu, care plateste 450 de milioane de euro. Tranzactia urmeaza sa aiba loc la 1 aprilie 2009, in conditiile in care autoritatile abilitate confirma legalitatea ei. Seful FSC Bernd Bischoff a eliberat postul „din motive personale“, i-a luat locul actualul sef al finantelor FSC, Kai Flore. Anul trecut, FSC a avut o cifra de afaceri de 6,6 miliarde de euro. In comparatie cu anul trecut, FSC a pierdut 7,6% in trimestrul doi 2008, ajungand pe locul al doilea pe piata de computere germana, dupa Acer. Seful compartimentului financiar de la Siemens, Joe Kaeser a declarat ca „Siemens vrea sa se concentreze pe dezvoltarea sectoarelor sale din industrie, energie si tehnica medicala“, scrie Financial Times Deutschland. (Dani Rockhoff – Germania)

Bancile au blocat credite de 700 milioane de euro in energie. Criza financiara a dus la blocarea unor credite de investitii de pana la 700 mil. euro pentru companiile din energie, unele dintre ele parafate de mai multe luni. Mari institutii financiare, ca BERD sau UniCredit, au pus pe linie moarta finantari sindicalizate fara sa ofere motive concrete companiilor in cauza. Bancile “cauta solutii” inca, scrie Business Standard.

Oamenii de afaceri catre viitorii guvernanti: Treziti-va! Prognozele din programele partidelor care intr-o ecuatie sau alta vor ajunge sa formeze viitorul Executiv dupa alegerile din 30 noiembrie sunt mult prea optimiste in raport cu situatia reala - aceasta a fost opinia multor oameni de afaceri prezenti ieri la seminarul "Agenda de business a Romaniei pe urmatorii patru ani", organizat de Ziarul Financiar.

Zona rezidentiala Pipera a intrat in declin. Zona rezidentiala Pipera, aflata intr-o continua expansiune, a intrat in declin incepand cu 2008, conform unui studiu realizat de compania CBRE|Eurisko. Acest regres se datoreaza atat densitatii proiectelor din zona, a preturilor mari practicate de catre dezvoltatori, infrastructurii precare, cat si problemelor legate de furnizarea utilitatilor publice. Declinul zonei a fost de asemenea sustinut si de conexiunea dificila cu centrul orasului, scrie Capital.

Un apostol anticriza. Radu Apostolescu, coproprietar al celei mai valoroase companii online, a inceput deja restructurarea. Planul de dezvoltare a fost inghetat, numarul furnizorilor a scazut, au inceput si concedierile. La eMAG nu se mai vorbeste de extindere, isi incepe cover story-ul Money Express.

ING RED nu mai cumpara terenuri pana anul viitor, cand va demara primele proiecte locale. Compania ING Real Estate Development (RED), parte a grupului financiar olandez ING, nu mai este interesata de achizitia de terenuri pana anul viitor, cand va demara lucrarile la primele proiecte de pe piata locala, in ciuda ofertelor numeroase pe care le primeste, a declarat pentru Business Standard Siep Hoeksma, country managerul companiei.

De ce franeaza brusc cel mai dinamic segment al economiei romanesti. Sectorul constructiilor, campion la cresteri anuale in Romania, va frana brusc in acest an, potrivit celor mai recente estimari ale jucatorilor din domeniu, care au incercat sa explice pentru DailyBusiness.ro cauzele acestei evolutii neasteptate. Piata constructiilor a inregistrat anul trecut un ritm de crestere de circa 34%, fiind principalul motor de ascensiune al economiei romanesti. Pentru acest an, cele mai recente estimari ale specialistilor, desi diferite, indica acelasi lucru: o temperare a ritmului de crestere.

Creditul in lei se scumpeste abrupt in varful clasamentului bancar. Dupa UniCredit Tiriac, Raiffeisen si BRD au decis saptamana trecuta sa majoreze dobanzile la creditele de nevoi personale in lei cu pana la 2,75%. BCR a lansat un produs cu dobanda fixa si DAE de peste 23,5%, scrie Cotidianul.

Drama micului investitor la bursa. Au investit la Bursa sume foarte mari in comparatie cu veniturile lor, sperand la niste castiguri usoare, iar caderea pietei din acest an le-a luat aproape toti banii. Cum traiesc micii investitori criza financiara si ce au invatat ei din aceasta experienta dramatica? “Am investit in primavara 160 de milioane de lei (lei vechi - n.red.) in actiuni Banca Transilvania si am pierdut doua treimi din bani”, isi povesteste esecul de pe Bursa, Tudor, un taximetrist din Bucuresti, potrivit Business Magazin.

Unde se depoziteaza toate "secretele" companiilor locale. O piata extrem de competitiva in Vest, arhivarea si distrugerea documentelor cu caracter confidential sunt abia la inceput in Romania, iar antreprenorii locali care au pornit cu peste 100.000 de euro intr-un business dominat de clienti din sectorul financiar-bancar spun ca se lovesc inca de reticenta firmelor romanesti, scrie Ziarul Financiar.

Companiile aeriene, in turbulentele financiare. In timp ce marii operatori europeni se plang de o scadere a traficului, companiile low-cost spun ca numarul pasagerilor a crescut in ultimele luni. Marile companii aeriene din Europa, care inregistrau nu demult profituri-record, se straduiesc acum sa ramana pe linia de plutire, scrie Adevarul.

Gabriel Biris, managing partner Biris Goran: “Legislatia fiscala defectuoasa lasa PIB-ul fara 3%“. Romania poate deveni un pol regional in ceea ce priveste atragerea de investitii straine, daca renunta la abordarea de tip reactiv si trece la o abordare proactiva, spune Gabriel Biris. Cota de 16% este in continuare atractiva, insa trebuie dublata de alte masuri stimulative pentru investitori. In acelasi timp, nu ne mai putem permite risipa bugetara, mai ales in privinta cheltuirii resurselor bugetare, scrie Business Standard.

Incep sa vina ajutoarele in Ungaria. Ministrii de finante ai statelor membre UE au decis astazi sa acorde Ungariei ajutorul financiar promis, in valoare de 6,5 miliarde de euro. Suma are forma unui imprumut ce totalizeaza 25,1 miliarde de dolari, in care, impreuna cu Uniunea, participa si FMI, scrie Capital.

Numarul masinilor returnate firmelor de leasing a sarit cu 25%. Numarul masinilor care se intorc la companiile de leasing deoarece clientii nu isi mai pot plati ratele a inregistrat un salt de circa 25% in octombrie, in contextul episoadelor de depreciere abrupta a leului si al majorarii substantiale a dobanzilor, afirma manageri de pe piata, citati de Ziarul Financiar.

Laptop-uri de minim 6.000 de euro, intr-un magazin de articole vestimentare din Capitala. Oficialii magazinului cu articole vestimentare create de designeri The Place din Capitala si-au propus sa vanda anul viitor 12 laptop-uri din seria Ego, cu un pret de pornire de 6.000 euro. Laptop-urile costa peste 6.000 euro si ajung, cu husele speciale din piele si blana, la preturi cuprinse intre 7.500 si 9.000 euro, scrie DailyBusiness.

Laptop-ul Bentley de 15.000 de euro, lansat in Romania. Ego si Bentley au lansat astazi, la The Place Concept Store din Bucuresti, unul dintre cele mai interesante produse de lifestyle care are tangenta cu lumea auto. Este vorba de laptopul exclusiv Ego for Bentley, o editie speciala produsa in serie limitata de 250 de exemplare, potrivit Automarket.

Ferrari 599 GTB Fiorano Novitec Rosso. Cei de la Novitec sunt pe cale sa dea o noua lovitura, modelul ales fiind de aceasta data superbul 599 GTB Fiorano. 599 GTB Fiorano Novitec Rosso primeste doua compresoare, care duc puterea propulsorului pana la 808 CP, cu nu mai putin de 188 de “caluti” peste puterea initiala! La randul sau, cuplul ajunge la 823 Nm (la 6.300 rot/min), cu un surplus de 215 Nm. Performantele dinamice sunt pe masura: acceleratie de la 0 la 100 km/ora in 3,5 secunde, respectiv de la 0 la 200 km/ora in 9,7 secunde, cu o viteza de varf de 340 km/ora, scrie 24auto.ro