Business Report: Cum vad iesirea din criza cei mai importanti bancheri; Desecretizarea costa un miliard de euro; Erste: Era petrolului ieftin se apropie de sfarsit; Logan iese cu 200 de versiuni, iar Mercedes Clasa E Coupe - primele imagini si informatii oficiale

de Ionut Baias     HotNews.ro
Miercuri, 18 februarie 2009, 5:48 Revista Presei | Business


Business report
Alan Greenspan: Nationalizarea e raul cel mai mic. O data la o suta de ani acest lucru trebuie facut. Alan Greenspan, fostul presedinte al Federal Reserve, a declarat pentru Financial Times ca, guvernul american ar putea fi nevoit sa nationalizeze temporar cateva banci pentru a reface sistemul financiar si a restaura fluxul de credit. Acesta sustine ca nationalizarea reprezinta raul cel mai mic in contextul de fata: "o data la o suta de ani un asemenea lucru trebuie facut (...) In unele cazuri, preluarea temporara de catre guvern a bancilor care intampina dificultati reprezinta cel mai mic rau".

General Motors mai vrea 16,6 miliarde de dolari de la guvernul american. Cel mai mare producator american de masini, General Motors a anuntat, marti, ca mai are nevoie de un ajutor aditional de 16,6 miliarde de dolari si ca ar putea ramane fara fonduri pana luna viitoare daca nu primeste macar o parte din bani. Desi General Motors a mai primit recent un imprumut in valoare de 13,4 miliarde de dolari, compania intentioneaza sa inchida mai multe fabrici in cursul acestui an si sa concedieze in jur de 47.000 de angajati, scrie Wall Street Journal.

Avocatii preiau controlul in topul liber profesionistilor milionari. Cel mai bine platit liber profesionist din Romania este un avocat din Bucuresti, care declara la Fisc un venit anual de 10,5 milioane de lei. Cel mai bine platit dintre notari, doar 6,6 milioane de lei, scrie Capital.

Desecretizarea costa un miliard de euro. Traderii din energie se opun publicarii contractelor pe termen lung cu Hidroelectrica, negociate in mod direct in perioada 2003-2005. „Baietii destepti” ar castiga peste un miliard de euro daca guvernul ar desecretiza fara acceptul lor contractele cu Hidroelectrica, scrie Adevarul.

Cum vad iesirea din criza cei mai importanti bancheri. Sase dintre cei mai importanti bancheri de pe piata - sefii BRD, Raiffeisen, CEC, UniCredit Tiriac Bank, ING si Bancpost - vad necesara reducerea rezervelor minime obligatorii, in conditiile in care Patrick Gelin crede ca aceasta masura este posibila numai acompaniata de un plan anticriza eficient. De asemenea, toti cei sase bancheri de top care au raspuns solicitarii Business Standard, legate de masurile ce trebuie luate pentru iesirea din criza, afirma ca implicarea FMI in orice forma este absolut necesara in asigurarea de asistenta financiara externa, pozitie ce contrasteaza puternic cu aceea exprimata de catre autoritati, care incearca sa evite un acord cu Fondul.

Logan iese cu 200 de versiuni. Renault angajeaza 300 de ingineri. Francezii continua dezvoltarea centrului de cercetare de la Titu, care va fi deschis la sfarsitul anului. Aici vor fi proiectate Loganul SUV si cel cu transmisie automata. Renault, care a angajat 2.200 de persoane la centrul de cercetare din Romania, mai are nevoie de 300 de ingineri pentru a dezvolta gama Logan de la aproximativ 70 de versiuni in prezent la peste 200 in urmatorii ani, scrie Ziarul Financiar.

"Era petrolului ieftin se apropie de sfarsit". Era petrolului ieftin se apropie, fara nicio indoiala, de sfarsit, pe masura ce rezervele acumulate cu usurinta si fara costuri mari se golesc treptat, sunt de parere specialistii bancii austriece "Erste Group". Analistii bancii austriece sustin ca pretul titeiului va urca la 55 de dolari/baril in 2009, respectiv la 200 de dolari/baril pe termen lung, scrie Bursa.

Ce nise sunt inca insuficient acoperite in online-ul autohton? Desi online-ul romanesc s-a dezvoltat simtitor in ultimii ani, exista in continuare segmente inca insuficient exploatate. Despre aceste oportunitati latente, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu o serie de reprezentanti ai pietei.

DOCUMENTAR: Ce impact au in piata dobanzile mari la depozite? Dobanzile mici au tinut mai mult timp in loc interesul investitorilor pentru depozitele bancare. Odata cu instalarea crizei, bancile au obtinut mai greu finantare externa si si-au indreptat atentia spre banii romanilor. Bonificatiile pentru depozite au urcat la valori cu care nu mai speram sa ne reintalnim. Ceea ce conteaza acum este ce vor face bancile cu banii primiti de la populatie si cat va dura acest El Dorado al depozitelor bancare, scrie Capital.

Erste: Piata de publicitate din Romania scade cu 3,4% in 2009. Analistii Erste inainteaza doua scenarii, unul initial, optimist, si unul negativ, cu privire la evolutia pietei de publicitate din Romania. Prima varianta preconizeaza ca Romania va inregistra in 2009 cea mai mica scadere a pietei de publicitate, respectiv 3,4%, in comparatie cu tarile din regiune. Erste estimeaza ca piata de profil din Cehia va scadea cu 6%, cea din Croatia cu 7,3%, iar cea din Polonia cu 3,5%. Cea mai mare scadere, de 15%, este preconizata in cazul Ucrainei, scrie Business Standard.

200 de agentii imobiliare din Bulgaria, inchise intr-o luna. Aproape 5% din agentiile de real estate din Bulgaria au fost fortate sa iasa de pe piata in luna ianuarie, a anuntat Teodora Dimitrova, sefa diviziei locale a ERA Real Estate, o companie americana specializata in afaceri imobiliare, scrie cotidianul bulgar The Sofia Echo, citat de Ziarul Financiar.

90% din falimentele IMM-urilor, cauzate de stat. 90% din falimentele agentilor economici mici si mijlocii s-au datorat din pricina sechestrelor impuse de catre stat, a anuntat, ieri, ministrul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, Constantin Nita, la finele unei dezbaterii pe teme economice, scrie Bursa.

Mercedes Clasa E Coupe - primele imagini si informatii oficiale. Noul Mercedes Clasa E in versiunea coupe inlocuieste vechiul CLK. Shimbarea de nume indica in mod clar repozitionarea coupe-ului de categorie medie din gama Mercedes-Benz. Constructorul german a optat, asadar, la acest coupe, pentru platforma Clasei E, in detrimentul celei de la Clasa C. Designul pastreaza influente de la studiul ConceptFascination, prezentat anul trecut, la Paris, scrie 24auto.ro.

Prima aparitie publica a viitorului Caparo T1 de serie. Clipa cea mare se pare insa ca a sosit, Caparo oferind prima infatisare publica a versiunii de productie T1 in cadrul unei intalniri restranse desfasurate la clubul Hurlingham din Londra. Britanicii nu au dezvaluit insa si specificatiile tehnice finale, acestea urmand sa fie facute publice in viitorul apropiat. Se pare ca T1 va fi disponibil in cinci niveluri de echipare, versiunea de top Race Extreme urmand sa inglobeze cel mai puternic motor, cel mai avansat sistem electronic, frane din carbon ceramic si jante din magneziu, scrie Automarket.ro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5892 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Desecretizarea contractelor .. (Miercuri, 18 februarie 2009, 7:12)

    N.Dumeritu [anonim]

    cum ati apreciat 1 miliard Euro ,cand contractele sunt secrete ?aveti acces la ele sau vrajeala e bagata sa nu se afle numele firmelor care s-au pricopsit cu tepele date ?
    alte Sterlinguri ala Tariceanu ?
  • 0 (0 voturi)    
    Asteptam si demiterea penalului Traian Oprea si ci (Miercuri, 4 martie 2009, 22:50)

    hidra-hidro [anonim]

    Asteptam si demiterea penalului Traian Oprea si ciracilor sai din conducerea SC Hidroelectrica-SA.
    Oprea Traian nu se sinchiseste de calitatea de inculpat pe care o are din august 2006 pentru pagubirea societatii cu cca 1.800.000 de euro si nici de cea de invinuit in cercetarea penala demarata pentru tragerea la raspundere a celor vinovati de pagubirea statului cu cca o jumatate de miliard de euro gratie incheierii fara licitatie la jumatate de pret pe multi ani a contractelor cu ''baietii destepti''.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by