Business Report: Cele mai frecvente greseli ale IMM-urilor la aplicarea pentru fondurile europene; Cum arata businessul viitorului; Care a fost cea mai mare greseala a bancilor; Top 5 managere de download gratuite, iar Seat dezvaluie Seat Ibiza Black Edition

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 februarie 2009, 1:50 Revista Presei | Business


Business Report
Cat va fi pensia de la stat in viitor? Cum influenteaza factorii demografici sistemul de pensii? Care este deficitul bugetului de pensii? Care sunt problemele cu care se confrunta sistemul public de pensii? Cat va creste punctul de pensie? Acestea sunt doar cateva intrebari la care am incercat sa aflam raspunsuri, scrie Capital.

S&P: Romania, incapabila sa isi respecte programul bugetar. Economia va scadea cu 0,8% in 2009. Agentia de rating Standard&Poor's , prima care a redus ratingul Romaniei sub nivelul "investment grade", a atentionat vineri ca programul fiscal al guvernului Romaniei ar putea fi amenintat de presiunile sociale si asteptari nerealiste privind cresterea economica, informeaza The Guardian. Conform analistului S&P Marko Mrsnik, agentia nu este convinsa ca Bucurestiul va reusi sa isi respecte bugetul de austeritate programat pentru 2009, scrie Ziarul Financiar.

Cele mai frecvente greseli ale IMM-urilor la aplicarea pentru fondurile europene. Idei prea inguste, care nu se concentreaza foarte bine pe cerintele programelor operationale, citirea incompleta a documentatiei necesare si proiectarea unor bugete nerealiste. Acestea sunt doar cateva dintre greselile pe care IMM-urile din Romania le fac cand vor sa aplice pentru fonduri europene, analizate pentru NewsChannel.ro de specialistii din domeniu, scrie NewsChannel.ro

Care a fost cea mai mare greseala a bancilor. Antoine Bernheim, fostul bancher al grupului Lazard si presedinte al Generali, nu se afla la prima lui criza economica. Timp de 40 de ani s-a confruntat si cu situatiile economice dificile din trecut. "Traim intr-o epoca revolutionara unde guvernele de dreapta aplica o politica de stanga, nationalizand, de exemplu institutiile de credit. Este dificil sa-ti mai dai seama care este dreapta si care e stanga. In orice caz, interventiile statului sunt necesare", spune presedintele Generali, scrie Capital.

Cum afecteaza caderea Bursei companiile romanesti. Declinul Bursei loveste companiile, care au ramas fara o sursa avantajoasa de finantare exact atunci cand aveau mai mare nevoie de ea, scrie BUSINESS Magazin. In perioada 2005-2007 zeci de companii au strans milioane de euro de pe Bursa prin majorari de capital, bani pe care i-au folosit pentru investitii, care au creat locuri de munca si valoare adaugata in economie. In prezent, companiile se confrunta cu tot mai multe dificultati in finantare, dat fiind ca bancile sunt mai zgarcite in acordarea de credite, iar in aceste conditii, pentru multe dintre ele solutia este sa reduca numarul de angajati sau salariile, scrie Ziarul Financiar.

Bancile din Europa de Est ar putea avea nevoie de 158 mld. euro pentru refinantari. Bancile din Europa de Est ar putea avea nevoie de aproximativ 150 miliarde dolari (118 mld. euro) pentru recapitalizari si de 200 miliarde dolari (158 mld. euro) pentru refinantare, pentru a elimina riscurile de faliment bancar in regiune, scrie DailyBusiness.ro

Ovidiu Ghiman pleaca de la RCS&RDS. Ovidiu Ghimam a demisionat din functia de director comercial al companiei RCS & RDS, unul dintre cei mai importanti operatori de telecomunicatii din Romania, au declarat pentru Business Standard surse din piata. Acesta va urma sa paraseasca firma incepand cu data de 3 martie. Potrivit altor surse, Ovidiu Ghiman ar fi in negocieri pentru preluarea unui post in compania Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa din Romania, scrie Business Standard.

Business-ul viitorului - De la calitati "animalice", la spiritualitate? "Intr-o padure, intra un olandez si un irlandez. La un moment dat un urs iese din spatele unui copac si incepe sa fuga dupa ei. Irlandezul scoate din rucsac o pereche de pantofi sport si se incalta. Olandezul ii spune: Nu putem fugi mai repede decat un urs, de ce iti pui pantofii sport? Irlandezul ii raspunde: Nu trebuie sa fiu mai rapid decat ursul, ci mai rapid decat tine". Acesta este nivelul de moralitate la care se desfasoara afacerile in prezent, a spus Paul Hughes, general manager la firma de design organizational Lava Graphic Studio din Amsterdam, in cadrul unui seminar pe tema dimensiunii extra-materiale a business-ului, scrie DailyBusiness.ro

Proiecte de arhitectura pe timp de criza: mai ieftine, dar mai slabe calitativ. Criza imobiliara ieftineste proiectele de arhitectura, dar reduce calitatea acestora, a declarat vicepresedintele Ordinului Arhitectilor din Romania (OAR), Serban Tiganas. Acesta a precizat ca blocajul de pe piata imobiliara va intensifica activitatea in piata proiectelor publice, directie pentru care in perioada anterioara nu se obtineau oferte de la arhitecti. Arhitectii romani se plang ca din cauza regresului inregistrat in industria constructiilor multe contracte finalizate nu au fost onorate de catre clienti, scrie NewsChannel.ro

Tichetele de vacanta, neagreate de patroni. Patronii au solicitat modificarea Legii privind acordarea tichetelor de vacanta, astfel incat angajatii sa contribuie cu 20% din valoarea efectiva a tichetelor, a declarat presedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu. Acordarea tichetelor de vacanta la nivelul maxim, de sase salarii de baza minime brute, ar duce la dublarea cheltuielilor angajatorului cu salariatul. In aceste conditii, spune Nicolescu, este absolut necesara o contributie a salariatului de 20% la valoarea efectiva a tichetului de vacanta. In plus, masura va accentua discrepantele de salarizare intre domeniul bugetar si cel privat. "In contextul crizei financiare, patronii nu mai au resurse pentru a tine pasul cu cresterile salariale din sectorul bugetar si nu vor putea acorda tichete de vacanta salariatilor", spune Nicolescu, scrie Romania Libera.

Din 2010 platim impozite si taxe mai mari. Majorarile vor fi incluse in noul Cod Fiscal, ce va fi publicat pana pe 30 iunie. Incepand de anul viitor, romanii au de platit impozite mai mari cu 20,5% pentru case, terenuri si masini si de peste trei ori mai mult pentru spatiile comerciale. O data la trei ani, valoarea de impozitare a cladirilor si terenurilor se majoreaza din oficiu. Cu toate ca in 2009 se implineste un astfel de termen, Guvernul a hotarat ca, din cauza crizei, termenul sa fie prelungit pana pe 1 ianuarie 2010, scrie Adevarul.

Preview Geneva 2009: Toyota iQ 1.33. Minicar-ul numarului unu mondial ofera momentan clientilor doar posibilitatea optarii pentru un motor pe benzina de un litru cilindree sau pentru unul diesel de 1,4 litri, insa lucrurile se vor schimba in nici o saptamana la dezvelirea oficiala a versiunii echipate cu noul agregat 1.33 VVT-i. Acesta produce 99 CP si beneficiaza de aportul sistemului Stop & Start pentru ameliorarea consumului de combustibil si reducerea emisiilor poluante, scrie Auto.ro

Top 5 managere de download gratuite.Desi nu mai sunt la fel de utile ca pe vremea dialup-ului, managerele de download-uri se dovedesc extrem de utile in multe situatii. De exemplu, cand trebuie sa descarci fisiere mari, poti profita de functia de segmentare a fisierului sau de faptul ca poti intrerupe oricand download-ul (daca si serverul ofera aceasta facilitate). Managerele de download moderne au o multime de functii utile. Insa de departe cel mai importat lucru la un download manager este viteza de descarcare. Iar aceasta depinde de tehnologia folosita de fiecare program, scrie go4it.ro

Seat dezvaluie Seat Ibiza Black Edition. Seat a dezvaluit noua editie limitata Seat Ibiza Black, disponibila pentru Marea Britanie. Desi este bazata pe modelul Ibiza 5dr 1.4 Sport, editia Black primeste un body kit care ii ofera un look mai agresiv, acesta incluzand noi bare de protectie fata – spate, praguri laterale, jenti de 17 inci din aliaj si vopseaua metalica Black Magic. In ciuda stilului sportiv, la capitolul performanta masina nu sta chiar atat de bine. Noua versiune are sub capota un propulsor pe benzina, cu o capacitate de 1.4 litri, care dezvolta 85 CP. Suta este atinsa in 12.2 secunde, iar viteza maxima este de 175 km/h. Consumul este unul destul de mic, 5 litri/100km, iar emisiile de CO2 nu depasesc 149 g/km, scrie StiriAuto.ro






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3738 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by