Avionul, noua limuzina a oamenilor de afaceri. Din ce in ce mai multi milionari isi cumpara aeronave pentru deplasarile de afaceri. In functie de model si configuratie, preturile variaza de la cateva sute de mii la milioane de dolari. Isi permit orice masina sau calatorie cu avionul la clase superioare. Insa situatia drumurilor din Romania si conexiunile aeriene dezavantajoase pe anumite rute i-au determinat pe milionarii romani sa se gandeasca de doua ori cand au luat in calcul achizitia unui mijloc de transport cat mai rapid. Asemenea milionarilor din strainatate, romanii au optat pentru achizitia unui avion de dimensiuni mai mici sau mai mari, in functie de bugetul fiecaruia, scrie Capital.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Rezerva Federala a SUA are in seifuri peste un miliard de dolari pe care nu-i vrea nimeni. Politicienii americani se plang fara incetare de problemele bugetare ale Statelor Unite, insa in mod surprinzator in seifurile Rezervei Federale (Fed) se afla peste un miliard de dolari, in monede de un dolar, pe care nu-i vrea aproape nimeni, potrivit site-ului NPR. Monedele s-au adunat in seifurile Fed in cantitati impresionante, ca urmare a unui program guvernamental care a impus productia acestora de catre Monetarie incepand cu anul 2007. Chiar daca "munetele de bani" a depasit recent un miliard de dolari, Monetaria va continua sa bata in continuare astfel de monede, in cadrul unui program aprobat de Congres. Costurile de productie au ajuns deja la 300 de milioane de dolari si s-ar putea dubla pana la incheierea programului in 2016, a avertizat Rezerva Federala, anunta Money.ro.

Zona Victoriei, favorita speculatorilor cu terenuri. Dezvoltatorul bucurestean Impact a pus pe piata o analiza centrata pe piata terenurilor si oferta de astfel de proprietati din Capitala. Astfel, media preturilor, indiferent de suprafata, relevata de cele 7.741 de anunturi unice de vanzare pentru terenuri amplasate in teritoriul administrativ al orasului, este de 750 de euro/mp. Cea mai scumpa zona din Bucuresti este, asa cum era si de asteptat Sectorul 1, cu 1.460 mp, urmat de Sectorul 2 cu 827 euro/mp si Sectorul 5 cu 693 euro/mp. In ceea ce priveste cartierele, Impact afirma faptul ca in Victoriei se cer 3.478 euro/mp, in Primaverii 3.164 euro/mp si in Aviatorilor 2.919 euro/mp, in celalalt capat al listei fiind Vitan Barzesti cu 83 euro/mp, Ferentari cu 100 euro/mp si Soseaua Alexandriei cu 108 euro/mp, informeaza Business Cover.

Un an de la majorarea TVA: Veniturile la buget au crescut, economia s-a prabusit. Majorarea impozitului pe consum, de la 19% la 24%, a condus la intarzierea iesirii din recesiune a economiei romanesti Anul trecut, aproape toate bunurile si serviciile s-au scumpit, cele mai afectate fiind alimentele si combustibilii Astazi se implineste un an de cand Taxa pe Valoarea Adaugata (TVA) a fost majorata cu cinci puncte procentuale, de la 19% la 24%, masura ale carei efecte negative inca se resimt in economie si care, probabil, vor persista pe termen mediu. Cresterea TVA a condus la intarzierea iesirii din recesiune a economiei romanesti, la majorarea inflatiei pana la o rata de 8,5%, cea mai ridicata din Uniunea Europeana, si, cel mai important, la reducerea veniturilor disponibile ale populatiei. In schimb, cresterea TVA a avut o influenta pozitiva doar asupra veniturilor bugetare, dar o parte din castigul acumulat la buget a fost erodat de majorarea cheltuielilor cu bunuri si servicii, scrie Financiarul.

Land Rover Evoque, marimea XL. Land Rover intentioneaza sa-si completeze gama cu un model nou, derivat din Evoque. Noua versiune ar urma sa umple golul din gama, intre impunatorul Range Rover si noul SUV coupe. Revista Autocar vorbeste despre o caroserie cu 5 usi, mai mare cu 30 cm in lungime si 10 cm in inaltime. Land Rover a prezentat deja o versiune Evoque cu 5 usi, insa aceasta are doar 3 cm in plus, la lungime. Viitorul "Grand Evoque" sau "Evoque XL" ar urma sa fie un model cu un pronuntat accent familial. Foarte probabil, sub capota se vor regasi motorizarile deja anuntate la Evoque, insa Autocar vorbeste si de un turbo de 2,0 litri pe benzina, de 240 CP, precum si de un turbodiesel de 2,2 litri de 150 si 190 CP, anunta 24auto.ro.

Un afacerist elen avertizeaza: "Nu faceti la fel in Romania! Iata unde a ajuns Grecia populista!". Afaceristul elen Ilias Papageorgiadis explica pentru "Evenimentul zilei" criza statului grec: prea multi functionari, evaziunea, lenea si eterna asteptare: sa pice ceva din cer. Ca si la noi. Grecia din care a plecat trebuie sa rezolve acum problemele pe care le are de 37 de ani. Diagnosticul e simplu, chiar daca suna ciudat: "In Grecia, avem un complex: avem un capitalism sovietic". O spune Ilias Papageorgiadis, un om de afaceri grec, care a venit sa investeasca in Romania acum sapte ani. Credea ca tara lui va avea mari probleme inca din 2004 si se astepta sa cada imediat dupa Jocurile Olimpice, organizate la Atena in acel an. Acesta a fost si motivul pentru care a luat cele cateva zeci de mii de euro din conturile din Grecia si a venit sa le investeasca la noi, in special in imobiliare, informeaza EVZ.

Topul celor mai indatorate state din lume. Vezi aici in ce situatie se afla Romania. De-a lungul crizei economice multe state au avut nevoie de ajutor financiar, care de cele mai multe ori a luat forma unor imprumuturi din afara tarii, ce au dus, in timp, la cresterea datoriei nationale. Cresterea datoriei de stat si a celei din domeniul privat, dar si cheltuirea unor sume de bani de care guvernele nu dispuneau, sunt cauzele care au dus la ridicarea nivelului datoriilor in cazul multor state. Masurarea datoriei externe duce la stabilirea gradului de indatorare al unui stat fata de finantatori de peste granita. Datoria externa nu cuprinde doar imprumuturile guvernului, ci si pe cele ale companiilor si pe cele individuale. Pentru a masura gradul de indatorare al unui stat se compara datoria externa totala cu produsul intern brut (PIB) al tarii respective, scrie Gandul.

Bosch investeste 90 de milioane de euro la Blaj. Concernul german Bosch va construi inca o fabrica la Blaj, pentru a creste capacitatea de productie in orasul de pe Tarnave. Primul pas al investitorului german a fost achizitionarea terenului pe care va ridica inca doua hale de productie: una pentru senzori auto si alta cu profil termotehnic. "Concernul german Bosch a achizitionat o suprafata de sapte hectare, situata in apropierea actualei fabrici, pentru suma de 1,2 milioane de euro, suma in care este inclusa si despagubirea de 360.000 de euro pentru demolarea si relocarea a trei statii de sortare detinute de investitori privati", a spus primarul Gheorghe Rotar, anunta Adevarul.

Harta investitiilor chineze in Romania. Investitiile chineze in Romania, de 2,5 ori mai mici decat cele din Ungaria, sunt mai degraba rodul initiativei private a intreprinzatorilor chinezi decat consecinta semnarii unor acorduri bilaterale intre cele doua tari. Credeti ca am innebunit, sa imi tai singur creanga de sub picioare?". Asa descrie reactia unui fost ministru al Transporturilor unul dintre subordonatii sai, la intoarcerea demnitarului dintr-o vizita de afaceri efectuata in China, atunci cand acesta a fost intrebat daca, intr-adevar, va coopta chinezii in proiecte de infrastructura de transport in Romania. Aceasta mentalitate, in care clasa politica romaneasca este mai preocupata de ce va zice UE daca am da liber investitiilor chineze, de ce vor spune firmele romanesti si din Uniune care fac kilometrul la pret dublu, sau de ce va crede populatia, si asa fara locuri de munca, este dominanta, informeaza Romania Libera.

Cosmarul creditului in franci elvetieni. Ce solutii ai. Situatia unora din debitorii in franci elvetieni a devenit de-a dreptul dramatica, in ultimul timp, dupa ce si-au vazut ratele dublandu-se. Magda, o profesoara dintr-un oras mic din provincie, este unul dintre ei. In 2007, a decis sa-si cumpere un apartament evaluat la circa 30.000 de euro. Salariul sau era de 700 de lei si, chiar si atunci, in perioada de apogeu a creditarii, o singura banca de pe piata era dispusa sa o imprumute. Un singur imprumut din portofoliul creditorului ii era accesibil: cel in franci elvetieni, atat datorita dobanzii, cat si monedei ieftine, la acea vreme. In decembrie 2007, cursul leu/ franc elvetian era de 2,17 lei/ franc, scrie EVZ.