Alegeri costisitoare pentru candidati, o megaafacere pentru firmele de consultanta politica. O campanie cu sanse ar costa intre 100.000 de euro si 400.000. Ziarul Gandul va prezinta firmele care in aceasta toamna vor sta in spatele viitorilor parlamentari. Nume cunoscute precum Claudiu si Adriana Saftoiu, Dan Andronic, dar si consultanti politici cu o notorietate mai mica precum Adrian Tibu sau Razvan Sandulescu vorbesc despre costuri si strategii. „Scump” spun de partea cealalta clientii, politicienii care vor incerca sa va castige votul.

Bogdan Olteanu, spre exemplu, sustine ca va taia din costurile unei campanii obisnuite apeland la metoda mersului din usa in usa. Tot Olteanu atrage atentia ca, legal, o campanie nu poate trece de 50 de mii de euro.

Din aceasta cauza, seful Camerei Deputatilor sustine ca va renunta la publicitatea in mass-media si la cea out-door. „Pentru 50 de panouri, la mine in colegiu, o firma de media mi-a cerut 350.000 de euro pe luna. E pur si simplu ilegal sa platesti atatia bani, chiar daca i-ai avea”. Alti viitori candidati se jura ca nu si-au facut calcule. E cazul lui Adrian Nastase care vrea sa ajunga parlamentar dintr-un colegiu uninominal din Mizil.

Gandul