





Cotidianul: Doua masini din trei vor fi evacuate din centrul Bucurestiului
In prezent, 100.000 de masini sint parcate zilnic pe domeniul public in zona centrala a Capitalei, delimitata de inelul conturat de bulevardele Mihai Bravu si Vasile Milea. Aici exista doar 28.000 de locuri de parcare pe domeniul public, la care se vor adauga 9.000 de locuri construite in parcarile subterane. Strategia mai precizeaza ca toate parcarile de pe carosabil vor fi eliminate treptat.
In rest, masinile care stationeaza neregulamentar vor fi remorcate pe cheltuiala proprietarului. Actul normativ care va permite aceasta operatiune pe intregul teritoriu al Capitalei intra astazi pe ordinea de zi a Consiliului General.
Strategia de parcare stipuleaza clar intentia municipalitatii: sa descurajeze accesul masinilor prin centru. „Trotuarele si bordurile din zonele centrale au devenit locuri de parcare. Daca vom interzice parcarea masinilor pe trotuare si se va imbunatati designul lor, bucurestenii vor fi incurajati sa circule pe jos. In plus, mediul nu va mai fi atit de poluat“, se precizeaza in document.
Parcarea in centrul Capitalei va fi mai scumpa, iar in zonele marginase mai ieftina, pentru a-i descuraja pe soferi sa mai vina cu masina pina in centru. Parcarile din zona centrala vor fi delimitate de bariere fizice, ca de exemplu borne sau borduri inalte, pentru a preveni fizic orice parcare ilegala. Municipalitatea va realiza si spoturi publicitare care vor face reclama parcarilor subterane, sperind astfel ca soferii vor alege pe viitor aceste parcari. „Cele 22 de parcari subterane sint singura solutie viabila pentru descongestionarea traficului din centrul Capitalei“, crede Razvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei.
In plus, actul normativ prevede si eliminarea locurilor de parcare de pe strada. „Se va reduce treptat numarul parcarilor de pe marginea drumurilor, iar pe viitor vor fi eliminate. In plus, cei care vor dori sa parcheze in locuri special amenajate suprateran vor plati mai mult decit cei care vor alege un loc de parcare subteran“, ne-a explicat Razvan Murgeanu. Potrivit acestuia, fiecare loc de parcare va avea un tarif diferentiat, in functie de prioada de stationare.
„Cei care vor parca in prima parte a zilei vor scoate mai multi bani din buzunar decit cei care vor parca noaptea“, a explicat viceprimarul. Nici in zonele comerciale, soferii nu vor mai putea stationa la intimplare. „Se vor amenaja locuri de stationare pe termen scurt. Acest tip de parcare va fi convenabil pentru cei care vin la cumparaturi. Cei care vor parca masina pe termen lung, vor fi sanctionati“, se precizeaza in strategie.
Cotidianul

Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
VIDEO REPORTAJ Libearty Sanctuary, cel mai mare sanctuar de urși bruni din Europa/ Care este populația reală de urși? Cât de mare ar trebui să fie ea?