Un mecanic de 55 de ani din Odorheiu Secuiesc si-a parasit locomotiva pentru cateva momente. Locomotiva a plecat singura din gara si a parcurs nu mai putin de 32 de kilometri.

Un fapt divers, ciudat, ce pare fara logica, dar care s-a sfarsit tragic pentru fostul ceferist care a fost omorat de propria locomotiva. Va prezentam filmul evenimentului care inca socheaza si nedumereste pe oricine-l aude, chiar si dupa ce au trecut doua zile de la producerea sa.

Masinarie de 1.250 cai-putere

In gara din Odorheiu Secuiesc, mecanicul Ion Colceriu (55 de ani) facea o manevra obisnuita pe DHC (Diesel Hidraulica tip C - in limbaj tehnic). O locomotiva folosita pentru manevra in general, care poate insa remorca si un tren de calatori sau de marfa, dar de lungime si incarcatura mici. Are „doar“ 1.250 de cai-putere.

Manevra se executa simplificat, fara mecanic ajutor. S-a renuntat acum cativa ani de la aceasta rigoare, pentru economii, cu simplitatea cu care companiile de transport pe calea ferata accepta sa angajeze mecanici pensionari pentru ca pretind putini bani. Nelu fusese reactivat de compania de transport feroviar Regiotrans ca mecanic dupa doi ani de pensie CFR si lucra, pana acum doua zile, doar pe paisprezece milioane de lei vechi.

Dorin Filip, cel mai bun prieten al sau, omul care a avut acelasi parcurs din scoala si pana acum doua zile, a povestit ultimele momente ale colegului sau incepand cu nedumerirea tuturor celor care au auzit despre acest eveniment socant: cum a plecat locomotiva singura? „Eu imi explic, prin faptul ca sunt mecanic, dar tot nu reusesc sa inteleg cum s-a intamplat una ca asta.“

SOLUTIE

Salvarea a venit de la trenul de pasageri

Dupa tragedia de la Feliceni, s-a incercat oprirea locomotivei prin toate mijloacele posibile. Deja traseul ei se intretaiase de doua ori cu soseaua si doar sansa a facut ca nicio masina sa nu-i iasa in cale. Mai urmau inca trei pasaje cu drumul national, nesemnalizate. La Cristuru Secuiesc s-au asezat in drumul locomotivei saboti, cate sase pe fiecare sina, si traverse de beton. Locomotiva le-a spulberat cu plugul. Intre timp, s-a hotarat ca trenul personal care avea plecare la 11.20 spre Sighisoara sa porneasca in urmarirea locomotivei, fara pasageri. A ajuns-o din urma la Secuieni, dupa 32 de kilometri, si un mecanic a sarit in locomotiva ucigasa. A reusit sa o opreasca, dupa o cursa ca in filme.

Integral in Evenimentul Zilei