Blestemul oricarui utilizator frecvent de Internet: sa-si aduca aminte diferitele nume, parole si alte elemente de inregistrare pentru site-urile pe care le foloseste frecvent. In scurt timp, aceasta nu va mai fi o problema, cred marile companii online.

Cei mai mari jucatori din industria Internetului, Google, Microsoft, Yahoo, IBM si VeriSigh, lucreaza la dezvoltarea unei parole unice care ar usura mult viata navigatorilor impatimiti.

Cele trei companii s-au alaturat saptamana trecuta Fundatiei OpenID, care se afla in spatele aceste initiative ce a starnit interesul intregii industrii online.

Potrivit presedintelui Fundatiei OpenID, Scott Kveton, o data cu asocierea cu cei cinci giganti initiativa va capata un mai mare avant. “Faptul ca avem ca parteneri aceste companii scurteaza drumul pana la adoptarea parolei unice si ne va permite sa avansam in ceea ce priveste noile tehnologii”, spune Kveton.

Sub patronajul OpenID, companiile vor fi nevoite sa furnizeze celorlalte firme informatiile legate de inregistrarea oricarui utilizator de Internet care este de acord sa participe la aceasta actiune. Interesant este faptul ca vor fi puse in comun si informatii personale ale utilizatorilor, cum ar fi datele legate de cartea de credit sau anumite preferinte ale utilizatorului. Toate datele vor fi stocate intr-o baza de date comuna, dar vor putea fi utilizate de catre site-urile implicate in aceasta campanie numai atunci cand utilizatorul de Internet le va permite acest lucru.

Avantajele pentru publicul larg sunt aproape de la sine intelese: prin stabilirea unui singur OpenID, veti putea sa va accesati calendarul de pe Google sau contul de mail Microsoft Hotmail, sa vizitati magazinul virtual de muzica al celor de la Yahoo, toate fara a fi nevoie de inregistrari multiple sau de memorarea unor parole diferite.

Gandul