Cazul unei femei de etnie romă bătută de un șofer de autobuz în autogara din Zalău revine în atenție, după ce Libertatea a publicat înregistrarea purtată de victimă cu cei de la 112. Operatoarea de la 112 le numește "ciori" pe victimă și pe martora acesteia și îi spune femeii agresate să încheie cu "țigănia asta". "Trăzni-v-ar!, Du-te dreacu!", încheie discuția operatoarea de la 112. Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) spune, într-un punct de vedere transmis HotNews.ro, că pe durata cercetării operatoarea de la 112 a fost suspendat și nu va mai opera în Centrul unic pentru apeluri de urgență.

Batuta cu mopul de soferul microbuzuluiFoto: Captura YouTube

Libertatea a obținut înregistrarea apelului la 112 al tinerei de 25 de ani bătută în autogara din Zalău de către un șofer de microbuz, în 25 aprilie, anul acesta, caz ajuns în atenția publică după ce unul dintre călătorii din microbuz a filmat incidentul și l-a postat pe internet.

Deși mare parte din presa locală a scris că femeia nu sunase la 112, înregistrarea apelului arată că a fost o informație falsă. Florica Moldovan a sunat, așa cum susținea, la 112, dar nu a primit ajutor din partea autorităților.

Ba mai mult, victima a fost jignită și înjurată. Operatoarea le-a numit “ciori” pe victimă și pe martora ei. Operatoarea 112 i-a spus femeii bătute să încheie cu “țigănia asta” și a terminat discuția cu “Trăzni-v-ar!, Du-te dreacu!”.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) spune, într-un punct de vedere transmis HotNews.ro, că pe durata cercetării operatorul 112 a fost pus la dispoziție conform Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare și nu va mai opera în Centrul unic pentru apeluri de urgență.

Precizările STS:

  • apelul a fost preluat în data de 25 aprilie 2019 la orele 19:02:25, a fost procesat și transferat către Dispeceratul de Poliție al IPJ Sălaj;
  • STS condamnă ferm atitudinea și limbajul operatoarei care a preluat cazul;
  • modul de abordare în relația cu apelantul încalcă reglementările interne referitoare la etica și deontologia profesională, aducând atingere onoarei, reputației și demnității persoanelor cu care operatorul 112 a intrat în legătură în exercitarea atribuțiilor de serviciu;
  • la nivelul instituției a început cercetarea privind modul de gestionare a apelului de către acest operator;
  • pe perioada cercetării, operatorul 112 a fost pus la dispoziție conform Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare și nu va mai opera în Centrul unic pentru apeluri de urgență;
  • în virtutea atribuțiilor legale, subliniem faptul că operatorii 112 sunt instruiți să opereze apelurile în mod egal pentru toți apelanții, indiferent de naționalitatea acestora, de etnie, de nivelul de pregătire sau de gen;
  • aplicarea de tratamente diferențiate în procesarea apelurilor de urgență este interzisă, fiind obligatorie respectarea întocmai a principiului egalității, fără nicio formă de discriminare.

În schimb, poliția, prin IPJ Sălaj, continuă să mintă și astăzi, scrie Libertatea. Polițiștii au spus de la început că nu au fost solicitați de către STS să intervină. De fapt, operatoarea 112 a făcut transferul la poliție, arată înregistrarea. Fișierul audio arată dincolo de orice dubiu că polițistul la care operatoarea a făcut transferul nu a cerut niciun detaliu despre caz și le-a spus victimei și martorei să vină să depună plângere la sediul poliției, după care a închis, scrie sursa citată în materialul ce poate fi citit intergal aici.

Atenție, imagini cu posibil impact emoțional!