Anul 2008 aduce bucures- tenilor inaugurarea unei noi linii de metrou, Nicolae Grigorescu - Linia de Centura, si inceperea procedurilor de finantare pentru magistrala Drumul Taberei - Piata Universitatii. Asa cum era de asteptat, alegerile locale vin impreuna cu promisiunile de proiecte si finantari de miliarde de lei.

Desi, timp de aproape 20 de ani, metroul a ramas la acelasi stadiu din punct de vedere al infrastructurii - statii si magistrale - actualul ministru al transporturilor si candidatul PNL pentru scaunul de primar general, Ludovic Orban, este de alta parere. El sustine ca, in mandatul sau, transportul subteran al Capitalei s-a dezvoltat cat in 17 ani si ca, daca este ales primar general, va scapa orasul de ambuteiaje prin dezvoltarea retelei de transport subteran.

EVZ: De ce ocolesc investitiile metroul din Bucuresti, domnule ministru? De la Revolutie si pana in prezent nu s-a mai rupt un tarnacop in pamant.

Ludovic Orban: Nu este adevarat. Anul trecut s-au investit sume importante in extinderea metroului pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Soseaua de Centura si pe tronsonul Piata 1 Mai - Piata Chibrit - Laromet. Au fost efectuate lucrari in valoare de mii de miliarde.

Sapatura pe linia N. Grigorescu - Linia de Centura era deja facuta, tunelurile existau, la fel si in cazul Magistralei 4.

Ca sa dai in folosinta metroul, nu e suficient sa sapi.

E partea cea mai dificila si costisitoare ca timp si bani.

Sunt o serie de alte lucrari necesare.

Santierul din Magistrala 4, dintre 1 Mai si Pod Constanta, e deschis de pe vremea tovarasului. Ce aveti de spus despre asta?

Da, pentru ca acolo e o lucrare extrem de dificila pentru ca se subtraverseaza doua apeducte principale ale Capitalei, iar tehnologia care se foloses te acolo este extrem de complicata.

Colegii de la Metrorex sustineau ca nu au bani si acesta e motivul stagnarii santierului.

Fonduri exista, sigur, finantarea deocamdata nu e la nivelul solicitarilor. Avem o finantare in proportie de 25% in raport cu necesarul solicitat. Bani exista si lucrarile continua. Unul dintre obiectivele pe care le am ca ministru este sustinerea lucrarilor de extindere a retelelor de metrou. Oricum, banii pe care i-am alocat in mandatul meu sunt mai multi decat in cei 17 ani de la Revolutie.

Evenimentul Zilei