





Cei mai periculosi teroristi pentru summit-ul NATO sint in conducerea Aeroportului Otopeni
Asta pentru ca pista de aterizare a Aeroportului Otopeni are toate sansele sa provoace un accident aviatic. Aceasta pista va fi folosita de aproape toti participantii la Summit-ul din perioada 2-4 aprilie. Si toti au sansa unica de a da coltul. Sec, din dimplul motiv ca avioanele lor vor ateriza si decola de pe o pista care ar trebui inchisa, pentru ca pune in pericol siguranta calatorilor.
La inceputul anului 2007, conducerea aeroportului a contractat lucrarile de intretinere curenta a pistei de decolare-aterizare numarul doi. Reparatiile, in valoare de 3,2 milioane de euro, urma sa fie executate de asocierea Pa&Co, Consitrans, Romprest si Kutter International. Numai ca, atunci cind astia s-au apucat de treaba, au observat ca reparatiile de intretinere curenta nu sint suficiente pentru ca pista sa fie utilizabila – este nevoie de reparatii capitale.
Raspunsul conducerii aeroportului a fost "Las-o, ba, ca merge asa!". Constructorii si-au vazut de treaba, au frezat 15.000 de metri patrati de dale de beton si au turnat asfaltul. |n doar citeva saptamini, insa, asfaltul turnat a inceput sa se desprinda. Tipul de asfalt folosit poate rezista doar daca suprafata pe care este turnat este foarte curata, adica asfaltul asta e sensibil la sare, apa, praf, chestii de genul asta. Datorita ridicarii nivelului pinzei freatice, apa si sarea s-au infiltrat in suprafata pe care s-a turnat asfaltul. Prin urmare, nici o sansa ca lucrarile sa reziste prea mult. Bucatile de asfalt desprinse din pista au toate sansele sa se infiga fix in rezervorul unui avion prezidential care decoleaza de pe aeroport.
Ceva asemanator s-a intimplat la accidentul unui avion Concorde pe aeroportul din Paris, de acum citiva ani, de exemplu. Cu toate acestea, conducerea aeroportului a ignorat pericolul de accident aviatic si a hotarit ca pista poate fi folosita in continuare, chiar si pentru fraierii aia de presedinti care aterizeaza si decoleaza de pe Otopeni.
Citeste continuarea miercuri, 26 Martie, in Academia Catavencu

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8