Infrastructura Capitalei e nedezvoltata chiar si pentru populatia din statistica. Avem 1,3 milioane de masini care se inghesuie pe aceleasi strazi pe care, in 1989, circulau - cu sau fara sot - maximum 250.000 de autoturisme. Avem multe cartiere de blocuri si vile, crescute precum ciupercile pe o retea invechita de apa si canalizare. Avem aceeasi structura de transport in comun din 1989 - RATB si metrou - paralizata azi fie de traficul de la suprafata, fie de aglomeratia umana din subteran. Niciuna dintre administratiile ultimilor 20 de ani nu a fost capabila sa gandeasca o strategie de dezvoltare durabila a Capitalei, care se doreste metropola, dar nu e capabila sa-si gestioneze propria crestere.Prin urmare, desi Bucurestiul atrage ca un magnet forta de munca si investitiile, ofera la schimb o calitate proasta a vietii, generata de aglomeratie, de dezvoltarea haotica, in special pe verticala, si de ignorarea elementelor vitale pentru locuitorii ei, scrie Evenimentul Zilei.

Sloganuri in romana, pe peretii universitatii din Atena Sloganuri in diferite limbi, intre care si romana, au fost descoperite pe peretii Universitatii Tehnice din Atena, ocupata timp de peste doua saptamani de protestatari, la inceputul lunii decembrie, relateaza cotidianul grec Ekathimerini, in editia electronica. Nivelul distrugerilor materiale produse de protestatarii greci in unele universitati din Atena este mult mai ridicat decat se credea initial, potrivit jurnalistilor carora le-a fost permisa vizita la unele dintre aceste institutii, scrie Gandul.

Un document transmis la 1 iulie 2008 de fostul ministru al finantelor Varujan Vosganian catre colegul sau de la Transporturi, Ludovic Orban, avertizeaza ca Romania va avea autostrazi si drumuri civilizate in alt mileniu. Potrivit documentului, in conditiile finantarii de la bugetul de stat din perioada 2005-2007, marile proiecte de investitii din infrastructura, unele aprobate inainte de 1989 si altele dupa anul 2000, au durata estimata de finalizare intre 82 si 1730 de ani. In aceste conditii, pentru „proiectul de reabilitare a drumurilor nationale etapa a VI-a (1.112 km)”, programat a fi finalizat in anul 2012, durata de finalizare este de circa 1731 de ani. (...). Totodata, pentru constructia infrastructurii de acces la podul Calafat-Vidin, programat a fi finalizat in 2010, durata estimata de finalizare este de circa 1479 de ani”, se arata in documentul transmis ministrului Ludovic Orban. Un alt obiectiv, Canalul Dunare-Marea Neagra, ce trebuia terminat in 2012, are o durata estimata de finalizare de circa 430 de ani, scrie Gardianul.

Victimele accidentelor de circulatie din Romania trebuie sa astepte, in multe situatii, ani buni pana sa-i vada pedepsiti pe cei vinovati si sa-si primeasca despagubirile cuvenite. Masinaria justitiei se misca greoi chiar si atunci cand circumstantele accidentelor sunt clare de la bun inceput. O bucuresteanca a asteptat trei ani pana sa-l vada trimis in judecata pe omul care accidentat-o grav dupa ce acesta a intrat aiurea pe contrasens si i-a lovit frontal masina care circula regulamentar. Un alt roman s-a straduit patru ani sa demonstreze o evidenta, si anume ca sotia sa, omorata de un sofer imprudent, se afla pe zebra in momentul producerii accidentului. Altul s-a batut zece ani cu sistemul judiciar romanesc sa dovedeasca faptul ca fiul sau a murit exclusiv din vina conducatorului auto care l-a lovit cu masina. Specialistii in domeniu au explicat pentru "Romania libera" ca de vina pentru tergiversarea acestor dosare sunt coruptia din institutiile judiciare, procedurile complicate, pregatirea slaba a anchetatorilor si chiar a unora dintre avocatii victimelor, care de multe ori nu stiu cum sa-si apere clientii, scrie Romania Libera.

Ordonanta care trebuia sa aduca economii la buget din pensiile de zeci de mii de lei ale celor din Interne, Aparare si Justitie a redus drastic veniturile pensionarilor saraci care mai castigau un ban de la stat. Sistemul de protectie sociala, cel sanitar, educatia, dar si teatrele vor fi date peste cap dupa ce pensionarii vor fi nevoiti sa renunte la jobul care le aducea un ban in plus. Pentru Victor Rebengiuc, salariat al Teatrului National Bucuresti, „noua lege reprezinta o mare prostie: pensia reprezinta o rasplata fireasca dupa 52 de ani de munca, este ca si cum as fi constrans sa nu mai muncesc, desi eu pot si vreau sa o mai fac si nu vreau sa fiu solidar cu puturosii“. In plus, actorul este suparat ca, „in teatru nu este ca in medicina sau ca in cazul cadrelor didactice, pentru ca eu nu repet acelasi lucru toata viata, acum eu joc rolurile varstei mele, eu nu sunt ridicol si nu vreau sa joc un Romeo. Exista personaje mai in varsta care trebuie interpretate, in general, de actori de varsta corespunzatoare“. Apreciatul actor arata ca va atrage atentia UNITER pentru a organiza o miscare de protest: „Politicienii ne-au promis cerul si pamantul in campanie, iar acum nu stiu cum sa ne mai ia, daca ei propun sa ne castigam venituri suplimentare de la teatre particulare, sa construiasca ei asa ceva“, scrie Cotidianul.

Actualul ministru al administratiei si internelor, Gabriel Oprea, nu este deranjat deloc de ordinul semnat de predecesorul sau, Cristian David, prin care este reglementat modul in care o parte dintre angajatii ministerului isi pot cumpara locuintele de serviciu. Concret, prin intermediul subordonatilor sai, ministrul Oprea ne-a transmis, ieri, ca „actul normativ intern semnat de fostul ministru nu aduce modificari vechii legislatii - in vigoare din 2004 si modificata in 2006 - prin care institutiile publice din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala sunt autorizate sa vanda personalului propriu unele locuinte de serviciu“. Mai mult, oficialii ministerului condus de Oprea mai precizeaza ca pot fi achizitionate doar locuintele de serviciu aflate in administrarea institutiei la data de 9 decembrie 2004 (data intrarii in vigoare a legii privind cumpararea acestora de catre angajatii Internelor), scrie Evenimentul Zilei.

Societatea de termoficare din Pitesti nu va putea asigura, in noaptea de luni spre marti, o temperatura corespunzatoare a agentului termic livrat populatiei, din cauza scaderii cu aproape 30% a debitului gazelor naturale la centralele termice din municipiu, transmite Agerpres. Potrivit reprezentantilor SC Termoficare 2000 SA, furnizorul de gaze naturale a trimis societatii o notificare in care anunta reducerea temporara a debitului de gaz, masura ce ar avea drept scop evitarea aparitiei unor dezechilibre in sistemul de transport. "Speram ca aceasta situatie sa nu dureze mai mult de trei zile. La Pitesti, cartierul Trivale va fi cel mai afectat din cauza reducerii presiunii. E posibil ca aici sa fie undeva la 17-18 grade Celsius in apartamente", a declarat purtatorul de cuvant al SC Termoficare 2000 SA, Adrian Crivac, scrie Adevarul.