Anticoncepționalele duc la o micșorare a creierului. Femeile care iau pastile anticoncepționale ar putea avea o parte a creierului - hipotalamusul, ceva mai mic decât cele care nu folosesc această metodă contraceptivă, arată un studiu realizat de o echipă de cercetători americani. Potrivit datelor prezentate de autorii studiului, hipotalamusul, zonă a creierului care este responsabilă că reglările hormonale din organism, este cu circa 6% mai mic în cazul femeilor care iau în mod regulat anticoncepționale. Rezultatele nu înseamnă, însă, că un hipotalamus mai mic la aceste femei are repercusiuni negative, potrivit Libertatea.

UtileFoto: Colaj foto

De ce Luna ne dă peste cap somnul? Dormim mai puţin şi mai prost. De-a lungul timpului, Luna a fost acuzată de creșterea valului de crime, de crize de nebunie, isterie sau depresie și de o explozie de nașteri. O echipă de cercetători de la Universitatea din Basel, Elveția, a studiat somnul a 33 de voluntari într-o noapte cu Lună plină și a descoperit că au adormit cu 5 minute mai târziu ca de obicei, au dormit cu 20 de minute mai puțin și au avut cu 30% mai puțin somn profund ca de obicei. Însă în mod bizar, aceste dezechilibre nu au fost cauzate de lumina puternică a satelitului natural al Terrei, pentru că laboratorul unde au dormit subiecții nu avea ferestre. Profesorul Christian Cajochen a declarat pentru BBC că ”Luna influențează în mod direct ritmul circadian, metabolismul și viața oamenilor fără ca aceștia să fie expuși în mod direct la lumina ei și fără ca aceștia să fie conștienți în ce fază este aceasta”, scrie Click.ro.

Două medicamente experimentale pentru Alzheimer ajută în lupta îmbătrânirii. Cele două medicamente au fost testate pe animale model: şoricei. Un studiu clinic recent, efectuat de către cercetătorii de la Institutul Salk din San Diego (Statele Unite ale Americii) pe şoricei a demonstrat că două medicamente experimentale, CMS121 şi J147, îmbunătăţesc memoria şi încetinesc deterioararea celulelor cerebrale. Cercetătorii au demonstrat că, de asemenea, cele două medicamente ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire în cazul şoriceilor bătrâni. Medicamentele CMS121 şi J147 au fost derivate dintr-o serie de plante cu proprietăţi medicinale, compuşii chimici din acestea au capacitatea de a menţine neuronii în viaţă atunci când sunt supuşi unor forme de stres chimic şi biologic asociate cu Alzheimer, arată Descoperă.ro.

Creiere umane crescute în secret în laborator. Scopul lor controversat. Cercetător: Etica nu poate ține pasul cu știința. Replici în miniatură a creierului uman, dezvoltate în laborator - vorbim despre încă o graniță depășită de tehnologie. Subiectul a creat o adevarată tensiune pe site-urile de specialitate, mai ales ca proiectul s-a dezvoltat o bună perioadă de timp în secret. Mini creierele umane care cresc în interiorul unor trupuri de şobolani încep să se integreze, spun savanţii. Tehnologia stem a avansat atât de mult, încât acum oamenii de ştiinţă pot acum creşte în laborator versiuni miniaturale ale creierelor umane, aşa numitele organoide sau mini-creiere. Însă cei preocupaţi de etica medicală sunt îngrijoraţi în legătură cu recentele progrese făcute în acest domeniu ce presupune creşterea unor creiere minuscule în interiorul altor animale, notează Digi24.

Unul dintre cele mai puternice remedii împotriva diabetului! Combate și colesterolul rău, dar și oboseala. Remediu imbatabil în lupta împotriva diabetului. Puterile acestui aliment sunt miraculoase, reușește să echilibreze organismul și funcțiile sale. Okra, o plantă cunoscută sub denumirea populară „degetele doamnelor” sau “bama”, are origine etiopiană, deși acum este cultivată în toată lumea. Planta este verde și are semințe mici și nutritive, care pot fi adăugate în mâncăruri și salate. Fiindcă este alcătuită din fibre, vei avea o senzație de sațietate, dacă o consumi. Semințele conțin antioxidanți și polifenoli, adică mai multă energie în celulele tale, conform Doctorul Zilei.ro.