AUDIO Ioan Oltean la RFI: PDL trebuie sa se gandeasca la epoca post-Basescu. Presedintele este o locomotiva exceptionala

de RFI     RFI Romania
Miercuri, 7 iulie 2010, 12:05 Revista Presei | Radio TV

PDL ar trebui sa fie preocupat de faptul ca ii lipseste in clipa de fata o locomotiva de anvergura lui Traian Basescu, a declarat la RFI vice-presedintele Partidului Democrat Liberal, Ioan Oltean. Trebuie sa facem fata viitorului fara Traian Basescu, a spus Oltean. Pe de alta parte, liderul PDL a spus ca Executivul pregateste un plan de masuri pentru reluarea cresterii economice.



Oltean a afirmat ca seful statului a fost si este "o locomotiva exceptionala" pentru PDL: "Traian Basescu a fost o locomotiva exceptionala pentru Partidul Democrat Liberal si atata timp cat este presedintele Romaniei, va mai fi, pentru ca aceasta legatura nu poate fi rupta, orice s-ar dori si orice s-ar face. Dar in acelasi timp, Partidul Democrat Liberal trebuie sa gandeasca si dupa epoca post-Basescu, pentru ca e clar ca importanta unui lider in viata unui partid este extrem de mare".

Ioan Oltean sustine ca nu vede in prezent in partid un lider de talia lui Traian Basescu: "In momentul acesta, recunosc cu sinceritate ca nu vad un lider al Partidului Democrat Liberal de anvergura lui Traian Basescu, de puterea lui Traian Basescu. De aceea, va trebui sa ne preocupe acest lucru si sa incercam sa facem fata viitorului, fara Traian Basescu".

Ioan Oltean a spus ca exista "o ingrijorare fireasca" a multor democrat-liberali in acest sens: "Este o ingrijorare fireasca a multora dintre noi, cei care am cladit de-a lungul timpului cu mult efort acest partid. Cu certitudine, eu zic ca vom reusi sa identificam lideri care sa aiba forta si atractivitatea, pentru ca Partidul Democrat Liberal sa revina cu certitudine pe primul loc in esalonul politic romanesc".


Olteanu vrea remaniere in septembrie

Pe de alta parte, Olteanu a spus ca remanierea guvernamentala trebuie sa aiba loc in septembrie, deoarece e nevoie de "un suflu nou si mai multa energie" in Guvern.

*Raman la credinta mea ca in septembrie va trebui sa analizam cu foarte multa atentie necesitatea unei miscari guvernamentale care sa aduca un suflu nou, mai multa energie in anumite domenii fundamentale si care sa sporeasca un pic credibilitatea actualei formule guvernamentale.
*Subscriu la necesitatea unui plan de austeritate care sa vizeze relansarea mediului economic privat. Stiu cert ca Guvernul pregateste si e in faza finala cu pregatirea acestui plan. Doar inundatiile si necesitatea prezentei in teritoriu a prim-ministrului si a ministrilor au fost cauzele care au determinat neadoptarea pana acum a acestui plan de austeritate.
*Sigur ca timp a fost, pentru ca masurile de austeritate nu trebuia sa fie pregatite pe ultimii o suta de metri. Este insa de asemenea adevarat ca modul in care Guvernul si-a asumat raspunderea in Parlamentul Romaniei, pe urma hotararea Curtii Constitutionale privind setul de masuri care vizau austeritatea si in special reducerea cheltuielilor bugetare au determinat Guvernul din mers sa-si regandeasca o parte din aceste masuri si sa le adapteze la noile conditii politice create in Romania.


Citeste mai multe despre   



















1337 vizualizari

  • -2 (12 voturi)    
    Care viitor ? (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:17)

    hopshio [utilizator]

    Daca lucrurile merg tot asa si pe viitor, nu cred ca de locomotiva va avea nevoie PDL, mai degraba de un loc de veci.
    • 0 (4 voturi)    
      Si cu Basescu, sunteti deja morti ca partid.... (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:23)

      lili [anonim] i-a raspuns lui hopshio

      Dupa Basescu, urmeaza inmormantarea..... Adio, PDL.....
      • 0 (2 voturi)    
        e buna asta, "care viitor" (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:49)

        proto [anonim] i-a raspuns lui lili

        fara marinar o sa dispareti de pe scena politica exact cu a disparut PNT-ul.
    • 0 (2 voturi)    
      PD-L =PNT-CD (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:44)

      jaffu [utilizator] i-a raspuns lui hopshio

      Asemenea PNT-CD-ului,PD-L si Base vor disparea cat de curand de pe scena istoriei.Si nu sub cele mai bune auspicii......
  • 0 (6 voturi)    
    Iar a vorbit (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:17)

    gelu [anonim]

    Are un talent deosebit in a spune prostii exact cand nu trebuie. Pdl nu are un nou lider pentru ca totii vor sa fie lideri.Un lider se construieste prin acceptul tuturor.Vezi cum lau facut pe Ponta si Antonescu .Au luat un om din partid cu oarecare notorietate si au zis asta e .Toti il recunosc de sef si il creeaza ca lider .Daca il asteptati pe mesia sa vina lider la pdl aflati ca nu o sa vina .Luati un om mai putin atacabil si il faceti lider .
    • +3 (3 voturi)    
      Lider politic in Romania (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:50)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui gelu

      Ei, nu-i chiar asa de simplu!

      Ce trasaturi de personalitate au in comun Iliescu si Basescu?

      Daca esti in stare sa raspunzi la aceasta intrebarea afli unele dintre calitatile pe care trebuie sa la aiba un om pentru a deveni un lider politic de succes in Romania.
      • -1 (3 voturi)    
        Un lider politic (Miercuri, 7 iulie 2010, 13:23)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Un lider politic este creatia imaginara a publicului reflectand sperantele de moment ale electoratului .Un lider politic este expresia opiniilor propiilor colegi de partid exprimata in public.
        Deasemeni este un om putin atacabil de oponentii politici .
        Discursul si filozofia se invata .Iesirile in public se invata cu un profesor de actorie.In principal trebuie sa fie recunoscut de sef ,neconditionat de baronii propiului partid. Daca se prinde lumea ca este marioneta cuiva e terminat .
        Iliescu a fost creat de cei interesati in 1989 si poporul la acceptat .Basescu s-a afirmat in partid ca dur si intransiget ,organizator si conucator cand pdl era in cautare de lider .Fiecare are istoria lui .
        • 0 (0 voturi)    
          Papusa si papusarul (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:51)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui gelu

          E clar ca romanii prefera papusarul. Si au si nas sa identifice care-i papusa si care-i papusar.

          Mai au cate ceva in comun Iliescu si Basescu pe care romanii le pun la mare pret:

          - amandoi si-au planificat in avans actiunille politice
          - amandoi sunt capabili sa dea rapid replici verbale
      • +1 (1 vot)    
        lider ca sa ce? (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:26)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        lider care sa fie locomotiva unui partid sau lider care sa fie locomotiva unei tari si a bunastarii ei? vad ca la noi creste si infloreste gindirea totalitara: vrem lideri puternici, partide puternice iar bunastarea tarii se baga la "si altele"....
      • 0 (0 voturi)    
        Intrebare reformulata corect. (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:38)

        Ioan [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Ce trasaturi de caracter au in comun Iliescu si Basescu vis a vis de Personalitatile reale ale Neamului?
    • 0 (0 voturi)    
      Ponta si Antonescu (Miercuri, 7 iulie 2010, 21:06)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui gelu

      au fost luati si ce s-a intamplat cu ei?

      Sunt niste ageamii!
  • 0 (6 voturi)    
    realitatea (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:19)

    gabriel [anonim]

    In fiecare om exista temeri profunde,biblice, cosmare, pacate ascunse, vicii, in societate exista

    pacate abjecte, mame incestuase, tati violatori , copii ucigasi de parinti, frati care se ucid

    intre ei, tradatori de neam si ucigasi de proprie familie, sodomie, lucruri caracterizate in

    Biblie ca fiind lucrarea diavolului. Si pentru ca toate aceste trebuiau sa poarte un nume s-a

    inventat PSD-ul . Si pentru exprimarea acestuia s-au inventat rtv, a3, cotidianul.ro,vantu,

    voiculescu, patriciu, iliescu, marean si lupea. Asa sa va ajute Dumnezeu !
    • +1 (1 vot)    
      ai luat-o pe aratura nene (Miercuri, 7 iulie 2010, 13:36)

      Cineva [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      Si sunt destui ca tine pe aici. Mai luati-va pastiluta, inteleg ca PSD-ul e "nashpa", sunt si eu de acord ), dar cu comentarii din astea dati in penibil.
    • 0 (0 voturi)    
      gabi, avem evolutie.... (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:33)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      la inceput a fost fsn-ul apoi "stafeta" a luat-o psd-ul cum bine zici dar acum ceea ce spui este perfect valabil pentru pgl in frunte cu basascul care este noul iliescu....

      unde dai cu bita in balta este cind te referi la televiziuni. televiziunile comerciale traiesc din reclama. tot ceea ce spun si fac este corect pentru ca le face sa traiasca pe picioerele lor, spre deosebire de televiziunile supradimensionate de stat care au si alte surse de venit (de exemplu furatul banilor de la cei care nu se uita la ele....).

      si sa ne fereasca sfintul de televiziuni care aduc osanale partidului si guvernului in frunte cu presedintele lor general to'asu base.....
  • -3 (7 voturi)    
    Fara... (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:22)

    Gigi [anonim]

    ...Basescu PD-ul nu exista. Va trebui sa va resemnati cu asta ... fara smecheriile, populismele, manelismele si alte trasaturi ieftine ale prezidentului PD-ul este doar o gasca fara sare si piper care va incasa in plin tot oprobiul public pentru dezastrul prin care trece tara.

    Remaniere = praf in ochii catorva ultrasi portocalii care au mai ramas fideli "idealurilor" naive promovate doar verbal de acest partid.
    Plan de masuri pentru relansarea cresterii economice = renuntarea sau marirea cotei unice.

    Restul e gargara ...
  • +3 (7 voturi)    
    e simplu (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:24)

    major_ballsack [utilizator]

    O locomotivă bună ar fi să faceți ceea ce ați promis, să demonstrați (pe bune) că sunteți partidul anti-corupție, și nu doar niște pesedenelei care votează împotriva ANI, că aveți o viziune economică (și încă una de dreapta, adică sprijinirea muncii, a clasei de mijloc, a companiilor).

    Ce ați promis, nimic mai mult. Nu vă trebuie mari personalități, locomotive, trenuri și vrăjeli, ci fapte. Și cât mai puțini miniștri cu gineri care iau contracte cu statul. Dacă se poate, deloc.
    • -6 (10 voturi)    
      M-ai convins! (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:31)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      Si in acelasi timp mi-ai stors o lacrima ... m-am razgandit .... Ridzi Presedinte! (asta locomotiva adevarata)
    • +4 (6 voturi)    
      +100 atata dreptate ai (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:34)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      Asta e cea mai buna locomotiva pentru un partid : sa isi respecte promisiunile si sa fie cinstit !
      • +2 (4 voturi)    
        Esti sigur ca romanii asta aprecieaza (Miercuri, 7 iulie 2010, 13:02)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        cel mai mult? Respectarea promisiunilor si cinstea sunt pe la mijlocul clasamentului in asteptarile romanilor.

        Pe primul loc in asteptarile romanilor as pune capacitatea de a descurca cat mai rapid in orice situatie. Romanii voteaza politicieni care sunt capabili sa dea rapid replici verbale. Exemple din ambele tabere: "Mai animalule"; "Gaozar imputit"
  • -4 (8 voturi)    
    Bravo Olteanu ! (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:25)

    motul [anonim]

    Important este ca PD-L sa ramana in continuare la ciolan, ce treaba ai tu cu tara ?
    Toate partidele sunt numai gati de hoti , care au furat aproape toata tara , cu bugetele ei cu tot . Noi , poporul platim taxe si impozit , in mare parte ca sa a aibe ce fura !
  • -3 (7 voturi)    
    de data asta (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:26)

    Caragiale [anonim]

    de data asta locomotiva a mers inapoi.
    mai are PDL-u 15% in sondaje ? Da? In curand nu o sa mai aibe.

    ha ha ce-mi plac glumele mele !
  • -2 (6 voturi)    
    Cu si fara locomotiva (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:42)

    garett [anonim]

    Pdl nu mai are nevoie de locomotiva, a deraiat de multa vreme. Or sa ajunga la nivelul de "popularitate" al PNTCD-ului!
  • -1 (5 voturi)    
    adio pdl (Miercuri, 7 iulie 2010, 12:54)

    gigel [anonim]

    Ati ramas doar praful si cenusa , peste 2 ani o sa va maturam , adio PDL-ei cu udrea elena = elena ceausescu , va compatimesc o sa primiti ceea ce meritati , RUSINE CALAI AI POPORULUI ROMAN! Cat despre Basescu e ca o locomotiva care-ia ii lipseste catea ferata , in sondaje sunteti la (- 5%)
    • +1 (1 vot)    
      gigelino (Miercuri, 7 iulie 2010, 16:00)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      am o intrebare: care "voi" "o sa-i maturati" ?

      Matale in numele cui vorbesti?

      Dupa limbaj, pari a fi un In-Crinat Voiculescian, sau ma insel?
  • +1 (3 voturi)    
    Ar mai fi o solutie. (Miercuri, 7 iulie 2010, 13:22)

    AlinN [anonim]

    Basescu sa ramana locomotiva, PDL venind la alegeri cu o formula de genul Boc (sau orice alta persoana stearsa, depersonalizata, tip yesman) presedinte - Basescu premier. PDL sustine formula Boc - Basescu, Basescu spune ca nu a prea putut face nimic fiind presedinte si acum doreste sa finalizeze reformele din fotoliul de prim-ministru. In felul asta Basescu joaca in continuare rolul de locomotiva, si PDL ia cu siguranta un 30% minim.
    Daca dispare Basescu din ecuatie, PDL s-ar putea sa nu mai intre in Parlament.
    In plus aceasta formula permite si "domnia" teoretic nesfarsita, intrucat numarul de mandate de premier nu este limitat.
  • -1 (1 vot)    
    PDL? (Miercuri, 7 iulie 2010, 13:32)

    roman polanschi [anonim]

    Oare Papa a spus ca acest secol va fi religios sau nu va fi deloc ?
    PDLul fara Basescu nu va fi deloc .
    S a compromis prea mult .
    • 0 (0 voturi)    
      n-a spus-o nici un papa.... (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:38)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui roman polanschi

      a spus-o andre malraux, filozof si agent de influienta al kgb-ului dar faptul ca non-partidul portocaliilor se va risipi fara mentorul lui, aici ai dreptate....
  • 0 (0 voturi)    
    Daca face reformele Basescu (Miercuri, 7 iulie 2010, 21:10)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    PDL va ramane in opozitie .
    Ar fi bine ca Base sa fie seful opozitiei .

    Ar avea si tara asta o sansa.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu numai PDL,ci si PSD si PNL. (Miercuri, 7 iulie 2010, 21:30)

    mircea [anonim]

    PSD si PNL ca partide de opozitie in loc sa-si conserve si intareasca ca imagine publica liderii,si iau compromis scotandu-i in prim plan in situatii penibile.Antonescu si Ponta nu mai au nici-o sansa.Sunt curios cine va fi promovat in fata de PSD si PNL.La PDL problema este mai dificila,datorita crizei economice si masurilor impuse de aceasta.Daca stiu sa-si joace cartea PSD si PNL pot gasi lideri care sa castige increderea romanilor,dar nu Antonescu si Ponta.Astia pot fi lasati in continuare sa se faca de ras prin declaratii tampite.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi