Business report: Ce companii romanesti sunt de vanzare si cine le cumpara; Anul fiscal 2017 -O analiza Deloitte la nivel de principii: responsabilitatea e doar a economiei reale, statul s-a ingrijit sa nu raspunda cu nimic; Dupa 2013, 2019 an de boom pentru autostrazi

de Ioana Birsan     HotNews.ro
Vineri, 22 decembrie 2017, 1:29 Revista Presei | Business

Business report
Foto: Colaj foto
Cum ne-ar putea afecta vanzarea celui mai mare grup farmaceutic din Romania. Dr.Max, unul dintre cele mai mari lanturi de farmacii din Europa Centrala, a finalizat contractul de achizitie a A&D Pharma, cel mai mare grup farmaceutic din Romania, care detine farmaciile Sensiblu si Punkt. Farmaciile Dr.Max se pozitioneaza, cel putin declarativ, ca un retailer farmaceutic cu preturi mici, care comercializeaza produse farmaceutice sub marca privata, la fel de eficiente, dar mai ieftine decat cele produse sub branduri consacrate. Prin achizitia grupului A&D Pharma, Dr.Max vrea sa devina jucator paneuropean cu vanzari anuale de peste 2,3 miliarde de euro, scrie Economica.net.

Anul fiscal 2017 / O analiza Deloitte la nivel de principii: responsabilitatea e doar a economiei reale, statul s-a ingrijit sa nu raspunda cu nimic.
Plecand de la premisa ca modificarile in materie de fiscalitate sunt unele complexe, oficiali ai Deloitte au remarcat faptul ca timpul de pregatire al acestor modificari a fost unul foarte redus. "Nu s-au respectat termenele pentru dezbatere publica, cred ca am atins un minim istoric in materie, dezbaterile publice pe modificarile fiscale fiind aproape inexistente", a afirmat Dan Badin, partener Deloitte Romania. Tot la nivel de principiu, Dan Badin a vorbit despre practica modificarilor fiscale fara a avea la baza un studiu serios de impact: "S-a legiferat fara sa se tina cont de observatiile mediului de afaceri", scrie Curs de Guvernare.

Metroul de Otopeni: ministrul Transporturilor promite ca va fi gata in doi ani, indicatorii tehnico-economici ai Magistralei 6 arata patru ani
. Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, i-a promis premierului Mihai Tudose ca linia de metrou spre Aeroportul Otopeni va fi gata pana la Campionatul European de fotbal din 2020, adica in doi ani, daca in vara reuseste sa atribuie contractul de executie. Pe de alta parte, indicatorii tehnico-economici ai Magistralei 6 prevad o durata a lucrarilor de patru ani. Conform documentului mentionat, durata de executie a lucrarilor este de 48 de luni. Deci, metroul de Otopeni nu are cum sa fie gata pana in 2020, ci abia in 2022. Si asta daca pana in vara anului viitor va avea constructor si nu vor fi alte piedici, potrivit Economica.net.

Angajatii din IT, despre impozitarea veniturilor: "In companie domina frustrarea, angajatii spera ca o sa fie cumva protejati de angajator". Intr-o tara unde sectorul IT e considerat strategic, generand 4 miliarde de euro anual si avand peste 100.000 de angajati, se aplica o "revolutie fiscala" care poate scoate domeniul din zona competitivitatii si creeaza incertitudini privind viitorul. Nu este o poveste de sezon cu Grinch, ci realitatea finalului de an. Inca de la inceputul anilor 2000, angajatii din acest domeniu beneficiau de scutire de impozit pe venit, aceasta fiind, de altfel, una dintre facilitatile care au permis dezvoltarea sectorului. Nu este insa pentru prima data cand se incearca (re)impozitarea domeniului. In urma cu cativa ani, in plina criza, s-a mai propus o astfel de masura, dar ideea a fost abandonata in cele din urma. De aceasta data, insa, pare ca nu mai exista cale de intoarcere, informeaza Adevarul.

Dupa 2013, 2019 an de boom pentru autostrazi.
Dupa ce 2013 a fost un an de varf al deschiderilor de autostrazi - 140 de kilometri dupa socoteala directorului general al Companiei de Autostrazi (CNAIR), Stefan Ionita, romanii vor mai beneficia de inaugurari substantiale in 2019. Anuntul a fost facut joi de catre seful CNAIR, Stefan Ionita, intr-o conferinta de presa in care acesta a prezentat situatia unor proiecte in domeniu. Cel mai devreme se va inaugura Sebes - Turda, lotul III cu 12,4 kilometri, in 9 ianuarie. In februarie 2018 urmeaza 16 kilometri din Sebes Turda, lotul IV, apoi Lugoj - Deva lotul II cu 4 kilometri, lotul III cu 8,6 kilometri si 12 kilometri din lotul IV tot pe Lugoj - Deva. Podurile in Romania sunt neglijate din totdeauna. In ceea ce priveste proiectul de autostrada Comarnic-Brasov, acesta e la Ministerul Transporturilor, nu la CNAIR, se scuza Ionita. Discutiile cu Banca Mondiala "sunt avansate", a repetat el fara a oferi detalii suplimentare, potrivit Digi24.

Ce companii romanesti sunt de vanzare si cine le cumpara. Cum a aratat piata de M&A in 2017.
Pe principiul mai mici, dar mai multe, fuziunile si achizitiile din 2017 s-ar putea apropia ca valoare de trei miliarde de euro. "2017 a fost un an excelent, caracterizat nu numai de tranzactii de mari dimensiuni, dar si de un numar mare de tranzactii semnificative", spune Alexandru Birsan, head of Corporate si M&A la PeliFilip. Iar efervescenta s-ar putea mentine si in 2018. La o privire de ansamblu, cea mai mare parte a volumului de tranzactii imobiliare a venit din sectorul de retail in primele noua luni ale anului, potrivit companiei de consultanta imobiliara JLL Romania, scrie New Money.


Citeste mai multe despre   



















1331 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version