Subiectele zilei: De ce a amenintat "bufonul" Rogozin Romania; Republica penalilor. Cum au castigat Borcea si Savulescu milioane de euro pe mana lui Radu Mazare; O victorie politica si un mesaj al libertatii - Conchita Wurst si Eurovision

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 12 mai 2014, 2:20 Revista Presei | Subiectele Zilei

Subiectele zilei
Foto: Colaj foto
De ce a amenintat "bufonul" Rogozin Romania. Agresivitatea declarata a vicepremierului rus Dmitri Rogozin la adresa Romaniei a determinat reactii ferme ale autoritatilor romane. Suntem intr-o situatie de "mult zgomot pentru nimic" sau avem de-a face cu mai mult decat atat? Rogozin este unul dintre personajele care graviteaza in jurul Kremlinului, supus sanctiunilor anuntate de Statele Unite si Uniunea Europeana impotriva unor oficiali rusi. Dar nu conteaza. Rogozin a vrut sa pozeze in cavalerul care sparge "blocada" ucraineana si moldoveneasca asupra Transnistriei - de fapt o incercare rezonabila de a bloca transferul de armament si de militari rusi dinspre Transnistria spre Ucraina, in conditiile in care separatistii transnistreni s-au aflat printre victimele incendiului de la Odessa, iar prim-ministrul pretins al Crimeii, Serghei Aksionov, este un interlop din Balti, o "enclava" comunista care cocheteaza cu independenta. Integral in Romania Libera.

Republica penalilor. Cum au castigat Borcea si Savulescu milioane de euro
pe mana lui Radu Mazare. Evenimentul zilei a dezvaluit in exclusivitate faptul ca primarul Constantei, Radu Mazare, a retrocedat ilegal terenurile Academiei Romane catre doi fosti patroni ai echipei de fotbal Dinamo Bucuresti: Cristi Borcea si Dragos Savulescu. Tot in exclusivitate, Evenimentul zilei dezvaluie cum au castigat milioane de euro cei doi, de pe urma afacerii incheiate cu Mazare. Potrivit procurorilor, Borcea si Savulescu s-au imbogatit cu terenuri de milioane de euro, pentru care n-au platit mai nimic.

O victorie politica si un mesaj al libertatii. Victoria Conchitei Wurst
in actuala editie a Eurovision nu e o doar triumful incontestabil, izvorat din munca si talent, al unui tanar austriac homosexual. Izbanda sa lanseaza si un important mesaj politic. Fiindca, dupa cum a realizat si Arno Frank in editia online a saptamanalului Der Spiegel, comentand succesul categoric al barboasei dive, "triumful ei a transformat concursul Eurovision, prefacand competitia intr-un referendum despre ce e, socialmente, acceptabil in Europa. Si ce nu. Ea a castigat, Rusia fiind huiduita...", comenteaza Deutsche Welle.

Generatia care a spus nu serviciului de 8 ore. De ce tinerii din Romania
nu isi gasesc un loc de munca. Parinti le-au fost cei din generatia X, care in Romania a coincis cu cea de tranzitie de la comunism la capitalism, cea de "sacrificiu". Frustrati de propriile lipsuri, au oferit copiilor tot ce-au putut. Acum, tinerii pun pe timpul liber pret mai mare decat pe salariu. Vor program flexibil. Angajatorii si parintii privesc aceasta atitudine drept narcisism sau lipsa de disciplina, responsabilitate si ambitie, dar tinerii au asteptari noi de la angajatori, fiindca si-au vazut parintii muncind din greu, fara sa le placa serviciul si neglijandu-si viata privata. Nu vor sa repete greseala.Continuarea pe StirileProTv.ro.

Sova ia la puricat Portul Constanta. Miza din spatele controlului:
preluarea portului de catre Radu Mazare. Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat duminica la Oradea ca ministerul va demara, in cursul lunii iunie, controale in Portul Constanta privind modul de exercitare a contractelor de concesiune, accesul in port si vizeaza, mai ales, evaziunea fiscala, despre care Sova spune ca este de peste 50%. Edilul Constantei, Radu Mazare, a declarat, in repetate randuri, ca vrea sa preia majoritatea actiunilor portului, desi juristii spun ca un eventual transfer al zonei strategice de la Ministerul Transporturilor catre Primaria Constanta ar fi ilegal, potrivit EVZ.

Suma fabuloasa platita pe "ciotul" de autostrada de 6,5 kilometri de pe Bucuresti-Ploiesti.
Cand va fi gata. Ministrul Transporturilor Dan Sova a declarat vineri ca mare parte din cei 6,5 kilometri restanti din autostrada Bucuresti - Ploiesti vor fi gata in 2014. Afirmatia sa contrazice datele CNADNR, dintr-un raspuns oficial semnat pe 30 aprilie de seful CNADNR, Narcis Neaga, si care arata ca nici unul din cei 6,5 kilometri din autostrada Bucuresti-Ploiesti nu va fi gata in acest an. Documentul a fost publicat pe un forum de profil. Chiar daca nu va fi gata, "ciotul" va fi unul foarte scump, calculele gandul pe baza datelor CNADNR indicand un cost mediu, pana la finele acestui an, de 32 de de milioane euro per kilometru construit. Continuarea in Gandul.

Pensiile speciale ale magistratilor corupti - intre teorie si practica.
O problema blocata la Senat. Cazul arestarii pentru coruptie a judecatorului Stan Mustata, in urma cu doua saptamani, readuce in discutie legitimitatea dreptului la pensie speciala a magistratilor care abuzeaza de prerogativele si statutul lor. Asta pentru ca doar circa 20% din pensia speciala e acoperita din sistemul public de pensii: restul de circa 80% vine de la bugetul de stat si are rolul de-a compensa tocmai inconvenientele statutului si stimularea pastrarii prestigiului magistraturii, noteaza Curs de guvernare.

Operatiune Recuperarea 1. "Atentia" primita de generalul Pacepa pentru vanzarea sasilor
in Germania: o masina Ford Taurus. Un document secret al fostei Securitati declasificat in 2011 arata ca fostului general DIE, Mihai Pacepa, i-a fost repartizat un automobil Ford rezultat in urma negocierilor confidentiale dintre Romania si Germania pentru acordarea contra cost de vize pentru sasii care doreau sa emigreze. Gandul descrie pe larg ceea ce istoricii au denumit Operatiunea Recuperarea cum statul roman a vandut statului german vize pentru etnicii din Transilvania care doreau sa paraseasca iadul comunist. Potrivit documentelor, de pe urma acestei operatiuni o serie de ofiteri de Securitate sau ofiteri ai serviciului secret extern au beneficiat de diverse foloase materiale, scrie Gandul.

Circulam sau nu cu noul tren de metrou anul acesta?
Pana vor fi inlocuite toate trenurile vechi de metrou cu unele noi, mai raman cateva aspecte de pus la punct: testarea lor si alte probleme "neasteptate" care apar pe parcurs. Cum ar fi daca peroanele anumitor statii de metrou din Bucuresti ar fi modificate pentru ca noile trenuri  CAF sa poata circula? O declaratie despre "o asemenea posibila situatie", facuta zilele trecute de Ion Radoi, presedintele USLM (Unitatea Sindicatului Liber din Metrou), a starnit reactii contradictorii printre reprezentantii acestui domeniu, potrivit Capital.
























8711 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri