Arheologii au descoperit "Machu Picchu al Bulgariei"

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Miercuri, 21 iulie 2010, 23:15 Revista Presei | Subiectele Zilei

Machu Picchu al Bulgariei
Foto: novinite.com
Arheologii bulgari au descoperit o resedinta unicat a conducatorilor Regatului Odrysian care era alcatuit din membrii celor mai puternice triburi din vechea Tracie. Resedinta se afla pe muntele Kozi Gramadi din lantul muntos Sredna Gora, situat in apropierea orasului Hissar, la o altitudine de 1200 metri, anunta Novinite.

Seful echipei de arheologi Ivan Hristov a declarat ca desoperirea este unica si dateaza din secolele 4-5 inaintea erei noastre aflandu-se in stare foarte buna de conservare. Hristov a botezat descoperirea cu numele de "Machu Picchu al Bulgariei".

Inceperea constructiei a fost fixata in perioada conducatorului trac Cotiso intre anii 384-359 inainte de Hristos. In apropierea resedintei se afla satul Starosel pe suprafata caruia se afla cea mai mare necropola a conducatorilor traci.


Citeste mai multe despre   























6783 vizualizari

  • +27 (27 voturi)    
    ai drec astia (Miercuri, 21 iulie 2010, 23:19)

    Ghita [anonim]

    dupa ce ne luara turismu, ne luara la crestere economica, la masuri de austeritate, la zacusca, castraveciori, inmatriculari auto si firme, impozite mai mici pe profit/venit, tva sub al nostru, acu ei sunt ai mai shmekeri dintre traci.
    • -3 (15 voturi)    
      mica dar importanta 2 (Joi, 22 iulie 2010, 0:31)

      kosonu continuare [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      se incearca sa ne faca sa ne fie rusine cu istoria noastra, sunt atacati si atacate toate momentele importante ale istoriei de exemplu: dacii, crestinarea romanilor, continuitatea romaneasca in transilvaniei, matei basarab, iancu de hunedoara care se spune ca este maghiar, vlad tepes facut dracula, stefan cel mare facut afemeiat, mihai viteazul facut ca un dusman al iobagilor, horea si closca tradati de un roman, horea facut mason, avram iancu facut nebun, balcescu facut mason, mihai eminescu facut nebun, alexandru ioan cuza facut tradaor si mason, de regele ferdinand si regele carol se pomeneste mult prea putin, regele carol II facut afemeiat, antonescu transforamt in cel mai mare nazist, regele mihai compromis cum ca a facut alianta cu comunistii, ceausescu transformat in cel mai mare dicator al lumii, iliescu facut hotul de revolutie, constantinescu cel care l-a adus iarasi pe iliescu la putere, basescu cel mai mare dusman al romaniei noul dictator.

      Toate aceste afirmatii sunt teorii, pentru care sunt probe de doar 30, 40 %, restul de 70 – 40% dovedind contrarur lor. Totusi aceste teorii sunt luate ca fiind adevaratesi inoculate tinerilor si populatiei pentru a nu mai crede in nimic totul fiind sub semnul intrebarii. Nici ce mai este 100 % adevara ce poate fi palpabil si vazut si despre acela se spune ca este fals sau ca nu este adevarat.

      noi trebuie sa mergem si sa vedem sa citim si sa intelegem si sa nu ne mai lasam influentati nici de cei care ne compromit istoria, nici de cei care o exagereaza. trebuie sa fim emni cu ceea ce avem.
      • +3 (3 voturi)    
        n-ai inteles (Joi, 22 iulie 2010, 8:48)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui kosonu continuare

        ironia lui ghita.
      • +3 (5 voturi)    
        ... (Joi, 22 iulie 2010, 9:58)

        x [anonim] i-a raspuns lui kosonu continuare

        daca citesti un pic de istorie, cei mai "smekeri" dintre traci chiar erau la sud de dunare. fapt care ar putea sa-ti ridice moralul cand teoriile maghiare de inceput de secol XX te fac sud-dunarean.
    • +3 (7 voturi)    
      Bulgarii? Sunt romani care vorbesc bulgareste... (Joi, 22 iulie 2010, 2:22)

      Paraipan [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      dupa cum arata harta ADN-ului din Europa, bulgarii se inrudesc cel mai tare cu romanii. Asta pentru ca bulagii sunt de fapt romani care vorbesc bulgareste...si daca veti fi curiosi sa cititi despre Asanesti, veti vedea ca asa stau lucrurile.
      Din pacate ofensiva panslavista (declansata de fumurile imperiale ale Rusiei) a redus drastic numarul de vorbitori de limba romana/aromana in Bulgaria si chiar Serbia.
      Asa ca pana una-alta, tracii sunt stramosii bulgarilor!
      • +6 (6 voturi)    
        viceversa... (Joi, 22 iulie 2010, 10:04)

        nema glava [anonim] i-a raspuns lui Paraipan

        ... romanii sunt bulgari care vorbesc romaneste :-))
        • -1 (3 voturi)    
          argumentele incontestabile supara (Joi, 22 iulie 2010, 13:41)

          Paraipan [anonim] i-a raspuns lui nema glava

          Daca ai vedea harta ADN-ului european ai intelege ca vorbesti "fara cap"...Cat despre adevaratii bulgari, erau un neam de mongoli din care n-a mai ramas decat numele.
          Una peste alta, ideea e ca nu avem de ce sa ne uram unii pe altii, pentru ca suntem mult mai apropiati decat credeam. Si asta indiferent de limba pe care o vorbim.
          • +1 (1 vot)    
            daca nu stii ce-i ADN-ul (Joi, 22 iulie 2010, 15:59)

            gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Paraipan

            mai bine eviti sa-l mentionezi in argumentele tale;

            chestia la care te referi tu nu este tocmai o harta a ADN-ului (extrem de greu de construit) ci ceva mult mai simplu dar destul de util in ceea ce priveste ereditatea pe linie paterna (tata-fiu, strict): distributia haplogrupurilor Y-DNA

            iar afirmatia ca tracii ar fi stramosii bulgarilor e foarte discutabila
      • +1 (3 voturi)    
        atunci hai sa vorbim bulgareste (Joi, 22 iulie 2010, 11:24)

        ... [anonim] i-a raspuns lui Paraipan

        ca uite ca romanii aia care vorbesc bulgara sunt mai seriosi si mai muncitori decat noi :D

        bulgarii sunt blonzi si cu figuri cat se poate de slave. in ritmul asta o sa zicem ca si indoneza e teritoriu romanesc. mai bine ne calmam si ne punem pe treaba, poate reusim sa facem ca romania sa nu mai fie chiar cea din urma tara din europa.
        • 0 (0 voturi)    
          n-ai inteles, iti mai explic odata (Joi, 22 iulie 2010, 13:46)

          Paraipan [anonim] i-a raspuns lui ...

          am zic ca bulgarii sunt fratii nostri, nu ca Bulgaria e teritoriu romanesc...iar Indonezia nici atat. Avem o lunga istorie comuna cu bulgarii - atat bizantina cat si otomana. Ne asemanam destul de tare la defecte, si suntem la coada EU.
          Ar trebui pur si simplu sa ne intelegem bine cu bulgarii, si putem face asta avand o alta atitudine fata de ei. Nu stiu de fapt de unde vine ura asta...cine a semanat-o si de ce? Dezbina si stapaneste??
          • 0 (0 voturi)    
            bulgarii sunt fratii nostri (Joi, 22 iulie 2010, 14:07)

            ... [anonim] i-a raspuns lui Paraipan

            pentru ca sunt de atata timp langa noi. la fel cum sunt si sarbii, cu care, insa, nu ne-am purtat deloc frateste (e drept ca nici ei nu dau pe afara).
            dar bulgarii nu au legatura cu romanii doar pentru ca, demult, acolo au fost traci. or mai fi existand urme, dar ei au sangele bulgarilor originali, si sange slav.
            probabil noi avem ceva mai mult sange dacic decat au bulgarii sange tracic. dar si noi suntem o frumoasa amestecatura, din care nu trebuie sa minimalizam influenta latina - cel putin la capitolul manifestari suntem cat se poate de latini.
            • 0 (2 voturi)    
              adn sange si amestecaturi! (Joi, 22 iulie 2010, 14:50)

              Cifre [utilizator] i-a raspuns lui ...

              ma seaca la culme faptul ca oamenii au devenit atat de legati de adn, sange si alte rahaturi incat uita ce e mai important:
              taramul asta nu apartine corpului tau ci sufletului. corpul tau este cel material, legat de lumea asta de natura din jur. el se dezvolta si se adapteaza continuu la clima si relief. corpul "tradeaza" originile batranilor tai, celor ce au tinut si au continuat inmultirea carnii corpului tau. Corpul tau prin adn-ul pe care il poarta, influenteaza numai gandirea rationala si poate f putin caracterul. Ce ne defineste ca Daci pe noi astia nascuti in zona carpato-danubiana, este energia locului care ne creaza sufletul. Noi simtim si traim prin prisma energiei asteia. Asa ca un copil de mongol nascut in zona noastra tot un roman se numeste si tot energie si suflet de dac este, doar carnea lui poarta amprenta stramosilor sai care au trait in stepe si doar educatia parintilor sai ii invenineaza sufletul. Bulgarii se aseamana cu noi pt ca se nasc langa noi nimic mai mult.
              • +1 (3 voturi)    
                betia de cuvinte (Joi, 22 iulie 2010, 16:13)

                gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Cifre

                Pe mine ma seaca semidoctii care vin cu fel si fel de explicatii mestesugite dar fara nicio baza reala, stiintifica.

                Oamenii sunt rezultatul unor factori genetici si epigenetici. Corpul tau (ca sa ma exprim asa, mai profan) influenteaza cam totul la tine: gandirea rationala dar si sentimentele, emotiile, etc. Sentimentele de exemplu (fericire, tristete, etc) depinde de reactii bio-chimice ce au loc in organism (de exemplu secretia unor hormoni), iar lucrul asta a fost demonstrat stiintific de multa vreme
                • -1 (1 vot)    
                  abtine-te de la catalogari (Joi, 22 iulie 2010, 16:35)

                  Cifre [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

                  faptul ca oamenii au teorii despre partea spirituala nu ii face defel semidocti, sau mai putin rationali. Nu imi este straina descoperirea asta pe care o dai ca exemplu cu hormonii, insa ar fi bine sa te ocupi tu in continuare de asta si sa lasi ce nu intelegi in seama altora, fara sa ii categorisesti cu denumiri pe care le inveti pe internet.
      • 0 (2 voturi)    
        atunci hai sa vorbim bulgareste (Joi, 22 iulie 2010, 11:24)

        ... [anonim] i-a raspuns lui Paraipan

        ca uite ca romanii aia care vorbesc bulgara sunt mai seriosi si mai muncitori decat noi :D

        bulgarii sunt blonzi si cu figuri cat se poate de slave. in ritmul asta o sa zicem ca si indoneza e teritoriu romanesc. mai bine ne calmam si ne punem pe treaba, poate reusim sa facem ca romania sa nu mai fie chiar cea din urma tara din europa.
    • -4 (8 voturi)    
      Nu e facut de bulgari (Joi, 22 iulie 2010, 7:41)

      Doru [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Acum 2000 ani cand in Bulgaria era populata de maimute in copaci, dinainte ca ele sa vorbeasca bulgareste, un OZN dacic a aterizat si, ca sa doarma peste noapte, au construit o resedinta in 2 ore, pentru care a o intelege maimutele se scarpina pana si in ziua de azi pe ceafa groasa.
    • -2 (4 voturi)    
      bulgarizarea (Joi, 22 iulie 2010, 9:34)

      taitta [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      De unde ai auzit tu Gheorghe ca bulgarii ne-au luat la crestere economica, reforme, masuri de austeritate. Preiei ca papagalul tot ce auzi, mai pune mana pe ziare de specialitate nu citi numai can-can sau alte mizerii, din cauza asta am devenit o masa de oi ametite, manevrate de politicieni si mai ales de mass media.
    • 0 (0 voturi)    
      Ne mai iau si masinile BMW dar tot n-o sa ne-ajute (Joi, 22 iulie 2010, 18:01)

      Rika Venturiano [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      pai tot razand asa ca-s smekeri si cornisoni, ne batura si la fotbal :)). Astia fac si arheologie, nu doar turism aici la Balcik. Madame Udrea ar avea ce sa invete de la ei si poate ar avea mai mari sanse sa renovzeze situri istorice decat sa faca din Bucuresti Budapesta ca asa i-a casunat mneaiei in ultima excurise cu premiu preseditne de partid la Bucuresti, pt merite evident!
      E drept ca ne maid au satisfactie si ne mai fura si amsinile, dar s-ar putea sa nu ne-ajute garagra pt asta cu nimic in evolutia de la stadiul de prosti fuduli fara planuri de viitor la care ne aflam.
    • 0 (0 voturi)    
      he he (Vineri, 23 iulie 2010, 2:01)

      anna [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      dar noi o avem pe nutzi......;;)

      o impaiem?
  • +18 (18 voturi)    
    dacii, cei mai viteji si mai drepti dintre traci (Miercuri, 21 iulie 2010, 23:21)

    baciu [anonim]

    pai cum? Adica cei mai viteji si mai drepti dintre traci aveau garsoniere si in bulgaria? Trebuie sa le revendicam, ce pazesc arheologii nostri?
    • 0 (0 voturi)    
      Ati uitat un amanunt (Joi, 22 iulie 2010, 16:55)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui baciu

      Getii au fost denumiti cei maidrepti si viteji dintre traci. Aceasta descoperire arheologica nu are nici o legatura cu Bulgaria dar absolut nici o legatura ,descoperirea dateaza de acum 3000---3500 de ani IEN,inainte de Hristos iar bulgarii au venit in Europa ca popor migrator in era noastra fiind o ramura a slavilor de sud ca si sirbii sau croatii de altfel.
  • +3 (5 voturi)    
    Sarmisegetuza? (Miercuri, 21 iulie 2010, 23:23)

    iondeion [anonim]

    Oare cat de asemanatoare este cu Sarmisegetuza Regia?
    • +3 (9 voturi)    
      Mica (Miercuri, 21 iulie 2010, 23:47)

      releu [utilizator] i-a raspuns lui iondeion

      daca abia acum aflara de ea, cam rezulta ca era micuta si mai rezulta ca bulgarii ori nu merg pe munte ori nu inteleg ce vad.
      • +10 (16 voturi)    
        mica dar importanta (Joi, 22 iulie 2010, 0:29)

        kosonu [anonim] i-a raspuns lui releu

        merg pe munte suficient de mult si nu se stie cat e de mica sau mare.

        bravo bulgarilor, noi si ce avem nu recunoastem si nu pastram tot timpul visand la cai verzi pe pereti, traind din teorii fanteziste genul napoleon savescu si alti zapaciti care ar fi propus la un moment dat schimbarea denumirii tarii in dacoromania sau dacia. (noi nefiind in stare sa ne protejam istoria ne formam ca scop tot felul de obiective fasmagorice care chiar si indeplinite nu ne-ar ajuta cu nimic)

        cati dintre noi au fost la sarmisegetuza regia la una dintre cele mai frumoase cetati dacice lasate in paragina de autoritati (drum neasfaltat, nici o cabana in apropiere unde sa poti innopta, etc etc),

        cati au fost la cetatea devei unde nu exista nimic despre daci, denumirea devei derivand direct de la dava,

        cine a fost la Piatra Craivei de langa alba iulia, unde in fiecare an se descopera lucruri deosebite despre viata spirituala si viata sociala a dacilor (drum accesibil doar pentru tractor), etc etc.

        in retezat si ceahlau de exemplu s-au facut prospectiuni arheologie prea putine la fel ca in toata tara.

        de altfel la noi din lipsa banilor, arheologii ce descopera descopera intamplator, si chiar si atunci cand descopera cate ceva important (bratarile dacice unice in lume, placutele de plumb de la sinaia, piatra din ceahlau cu zgarieturi sub forma unei scrieri stravechi) nu le vine sa creada si deoarece le este frica sa nu fie catalogati ca nationalisti. nu sunt foarte fermi in explicatii lasand loc la tot felul de teorii care mai decare mai fanteziste.

        se incearca sa ne faca sa ne fie rusine cu istoria noastra, sunt atacati si atacate toate momentele importante ale istoriei de exemplu: dacii, crestinarea romanilor, matei basarab, iancu de hunedoara care se spune ca este maghiar, vlad tepes facut dracula, stefan cel maire facut afemeiat, mihai viteazul facut ca un dusman al iobagilor, horea si closca tradati de un roman, avram iancu facut nebun, mihai eminescu facut nebun,
        • +4 (4 voturi)    
          @kosonu (Joi, 22 iulie 2010, 11:23)

          Ion [anonim] i-a raspuns lui kosonu

          Sunt 100% de acord cu tine, ai perfecta dreptate in afirmatiile tale.
          Problema este ca nu altii incearca sa ne faca de ras cu istoria noastra, cu monumentele noastre ( monumente umane sau de piatra ), NOI ne facem de ras !!
          Cum este posibil ca spre ex. Sarmizegetusa Regia sa fie lasata in paragina si pe nimeni sa nu-l intereseze de soarta acestui loc sfant al dacilor ?!?
          In concluzie: rusine NOUA ca nu suntem capabili sa avem grija de istoria noastra !!
        • 0 (0 voturi)    
          Lu kosonu (Joi, 22 iulie 2010, 12:31)

          releu [utilizator] i-a raspuns lui kosonu

          palngaraia asta a ta, ca ce grozavi este la bulgari este de prost gust si anuleaza ottal restul.
    • 0 (4 voturi)    
      Mult (Joi, 22 iulie 2010, 0:34)

      jivin [anonim] i-a raspuns lui iondeion

      Ambele sunt din piatra si au fost populate cu animale bipede si patrupede.
  • -3 (3 voturi)    
    Spartacus (Joi, 22 iulie 2010, 0:13)

    Catalin [anonim]

    Pana si marele gladiator Spartacus era tracobulgar (nascut pe teritorul actual al bulgariei) :)
    • +3 (3 voturi)    
      nota 2 (Joi, 22 iulie 2010, 10:02)

      Nedumeritul [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      tracobulgar?!? ooofff....
  • +9 (9 voturi)    
    noroc cu voi (Joi, 22 iulie 2010, 0:39)

    Eu [anonim]

    Da...pai Machu Picchu al Romaniei e descoperit de ceva vreme ...si e in Muntii Orastiei, dar nu prea se promoveaza. Noua ne trebe sa scriem despre bulgari si altii ..toti is buni..da ce avem acasa nu vedem niciodata:)
    • 0 (0 voturi)    
      +1 (Joi, 22 iulie 2010, 16:48)

      ave99 [anonim] i-a raspuns lui Eu

      nu numai ca nu se promoveaza, dar este lasat sa se distruga si la cheremul hotilor. e jale acolo. tot ce poti sa vezi sint niste birne de lemn puse acolo pe cind s-a facut filmul Dacii in anii '70
  • +4 (4 voturi)    
    romania mare :) (Joi, 22 iulie 2010, 11:32)

    Cifre [utilizator]

    Calmati-va mai razboinicilor. Pana sa luam bulgaria si serbia inapoi, avem de luat Moldova. Si istoria nu se pierde, oamenii simt si au in ei suflul de dac. nu trebuie sa ti-o spuna nimeni, o descoperi cu varsta, ti se pogoara ca adevarul pe care nu il vei gasi niciodata daca il cauti rational/scris. D'aia nu avem scrieri de la Daci prea multe, pentru ca stiau ca asta ramane in sufletul nostru, se simte si nu trebuie lasat nimic scris ca sa ne convinga de trecutul nostru glorios. Istoria e scrisa de invingatori dar nu e neaparat si ce adevarata. Din cauza asta istoria scrisa e inutila. Ea se lasa nepotilor cu fapte eroice, cu pilde de urmat, cu chipuri cioplite, semn al maretiei, se lasa prin povesti romanesti si doine, prin dans si folclor, aici pierdem, cel putin noi astia de la orase care vrem a conduce tara. Puneti mana si invatati-ca copiii singuri despre istorie nu asteptati de la guvern sa o faca. Sau mai intai puneti "mana" si faceti naibi copii ca suntei in urma aici.
  • +1 (1 vot)    
    Si care este legatura cu Machu Pichu? (Joi, 22 iulie 2010, 11:51)

    Marcel [anonim]

    Se face asocierea doar pentru ca Machu Pichu este foarte cunoscut?
    Pt ca in mod normal culturile nu au legatura, sunt mii de km intre si peste 1000 de ani... deci?
    Zi faina!
    • 0 (0 voturi)    
      cica-s "terraced structures" (Joi, 22 iulie 2010, 12:20)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Marcel

      asa zice pe site-ul initial.
      doar ca din foto nu se vede mare lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc. (Joi, 22 iulie 2010, 12:38)

        Marcel [anonim] i-a raspuns lui ...

        M-am uitat si eu pe novinete.com... Intradevar, poze edificatoare nu au pt a putea vedea asemanarea cu Machu Pichu... daca mai ajung in Bulgaria si se poate vizita o sa pot face o comparatie la fata locului...
        Multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    imperiul octogonitilor zamolxieni (Joi, 22 iulie 2010, 14:46)

    extruder [anonim]

    Este un imperiu format de vechii preoti daci, care au prezis romanizarea Daciei. Ei i-au trimis pe cei mai invatati si mai puternici daci pe locurile acum ocupate de bulgari, unguri si ucrainieni, cu scopul de a crea niste false popoare care sa impuna de-a lungul istoriei false conflicte in regiune. Ideea generala: suntem inconjurati de popoare false, deci dusmani falsi, deci suntem ocrotiti de adevaratii dusmani. Ungurii, bulgarii si ucrainienii nu sunt decat proto-romani care vorbesc alte limbi. Iar urmasii inteleptilor kapnobatai stiu asta...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri